Hodnocení bank za celý rok 2011 vychází z výsledků jednotlivých čtvrtletí. Rating se skládá ze tří částí:
- přístup k bankovním poplatkům, o kterém rozhoduje server bankovnipoplatky.com (váha 25 %)
- produkty a služby banky hodnocené odbornou porotou (váha 58,3 %)
- image banky určovaný internetovým hlasováním veřejnosti (váha 16,7 %)
Rating se počítá během celého roku a i když v některých kvartálech musela Fio vyklidit průběžné vedení konkurentům jako třeba GE Money nebo UniCredit Bank, v průměrném hodnocení za celý rok jí hodnocení 71,49 % na vítězství stačilo.
Banka | Průměr hodnocení |
---|---|
Fio banka | 71,49 % |
UniCredit Bank | 67,77 % |
GE Money Bank | 67,06 % |
mBank | 66,19 % |
Komerční banka | 65,94 % |
Porotci z řad expertů i laiků ocenili u Fio banky rostoucí počet klientů i vstřícný sazebník služeb i produktů. Spolu s mBank dostávala během roku 2011 nejlepší poplatkové hodnocení.
"Fio banku můžeme opravdu považovat za nejdynamičtější banku roku 2011. Má už přes 140 tisíc klientů, zahájila další kurs školy investování, zvyšuje počty poboček," hodnotí banku František Pavelka, vedoucí katedry finančních obchodů Bankovního institutu VŠ.
Pro letošní rok plánuje Fio další novinky. Podle svého mluvčího Jána Franeka chce například vylepšit design internetového bankovnictví a začít vydávat vlastní platební karty včetně karet s technologií bezkontaktního placení.
Na druhém a třetím místě ročního hodnocení se umístily banky GE Money Bank a UniCredit Bank. Obě porota i veřejnost hodnotí jako inovativní a dynamické.
Veškeré hodnocení, kompletní složení poroty, komentáře, odůvodnění, výsledky, výpočty i vývoj hodnocení jsou plně veřejné a přístupné na www.vstricnabanka.cz.