„V dnešní době už ani nenajdete žádného profesionálního personalistu, který by na síti LikedIn neměl svůj vlastní profil. Pokud by si ho nevedl, přišel by o důležité kontakty, s jejichž pomocí může oslovovat potenciální uchazeče se zajímavými pracovními nabídkami,“ vysvětluje Tomáš Surka, ředitel personálněporadenské společnosti McRoy Czech.
Komu se vyplatí?
Na síti LinkedIn zveřejňují své profily převážně lidé s vyšší kvalifikací: příslušníci vyššího a středního managementu, manažeři s národní i nadnárodní působností, dále se jedná o IT specialisty a obecně o specialisty ve svých oborech. Ty také nejčastěji lidé z HR byznysu oslovují. „Stále častěji narážíme na profily lidí, kteří jsou zaměstnáni ve výrobě či na nižších pozicích v administrativě, financích, marketingu, obchodu nebo v dopravě,“ říká Surka.
Pět otázek, na které se špatně odpovídá |
V případě zájmu o změnu zaměstnání LinkedIn umožňuje uživateli přímo ve svém profilu označit, že hledá nové příležitosti. „To se považuje za projevení zájmu o novou práci. Taková informace je však veřejná a je třeba počítat s tím, že si jí současný zaměstnavatel všimne,“ upozorňuje Tomáš Surka.
O přínosu sítě LinkedIn pro konkrétního člověka rozhoduje především kvalita jeho profilu. Neměly by chybět přesné názvy aktuálních i minulých pracovních pozic se stručným obsahem pracovní náplně. Důležitou součástí je také vyplnění svých schopností a zručností, které vyplývají z předešlé praxe.
„Tyto důležité informace jsou zároveň klíčovými slovy, které personalisté používají při vyhledávaní vhodných uchazečů. Vyplatí se uvést i ocenění a vyznamenání, která vypovídají o výjimečnosti daného profilu,“ vysvětluje Tomáš Surka. Samozřejmostí by měla být aktuálnost, přehlednost, a především pravdivost uváděných informací.
Certifikáty, školení a reference
Může se hoditHledáte novou nebo lepší práci? Hledejte na správném místě. Na jobDNES.cz vybírejte z aktuálních volných pracovních pozic. |
Kromě vzdělání je nutné nezapomenout ani na seznam projektů, na kterých se daný člověk podílel. Týká se to především IT oboru, důležitou součástí profilu jsou také získané certifikáty a absolvovaná školení. Ty mohou být rozhodujícím faktorem při případném oslovení člověka se zajímavou pracovní nabídkou. Velkým plusem je i uvedená reference od bývalého zaměstnavatele, o niž je možné požádat přímo přes LinkedIn. Zapomenout se samozřejmě nesmí na kontaktní údaje.
„Je vhodné si uvědomit, že profesní síť LinkedIn není sociální síť plně srovnatelná s Facebookem. Proto si je třeba dát pozor na to, co na ní uživatel zveřejňuje. Mělo by se jednat výhradně o informace týkající se práce, byznysu, případně zájmu o novou práci. Fotky z dovolené v Chorvatsku, z posledního večírku, vtipy a nadávky na politiku na tuto síť nepatří,“ upozorňuje Tomáš Surka.