„S tím bohužel nemůžu nic dělat, mandle se totiž vypálit nedají. Přitom za značky hustopečská mandlovice a mandlovice jsme zaplatili desítky tisíc, abychom je chránili ochrannou známkou,“ uvedla ředitelka mandlárny Kateřina Kopová.
Pro podnikatelku, která značku buduje už sedm let, to znamená ztrátu stále známější značky i ztrátu finanční. Přetisknout bude muset všechny propagační předměty i etikety samotných lahví. „Výdaje odhaduji přibližně na milion korun. Mnohem víc mě ale mrzí to, že úsilí, které jsem budování značky a legalizaci mandlovice věnovala, najednou zmizí,“ uvedla Kopová.
Takzvaná mandlovice, tedy nápoj z mandlové tresti, lihu a cukru se v Hustopečích podomácku vyráběl desítky let. Kopová vyšla z původního receptu bývalého správce sadů Rudolfa Poslušného. Výsledný destilát, jehož značku i složení teď chrání ochranná známka, sice má méně alkoholu, ale je vyrobený z kvalitních surovin a má nezaměnitelnou chuť.
„Prvotní zoufalství už mě sice přešlo, ale pořád je mi to líto. Zkusíme nejspíš požádat o prodloužení lhůty, po kterou lze název mandlovice používat, ale víc asi udělat nemůžeme,“ dodala podnikatelka.