Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Umělá inteligence s člověkem probere pojištění i diagnózu

  8:00 – ADVERTORIAL
Největší česká pojišťovna sází při komunikaci s klienty ve stále větší míře na pomoc chatbotů. Dokazuje tím, že chatování není jen záležitostí sociálních sítí, ale proniká i do vyřizování běžných životních situací, jako je likvidace škody, když se něco stane.
Ke komunikaci se zákazníky využívá Generali Česká pojišťovna umělou inteligenci

Ke komunikaci se zákazníky využívá Generali Česká pojišťovna umělou inteligenci | foto: Shutterstock

Představte si, že s někým vyměňujete zprávy, druhá strana reaguje, odpovídá, přitom na druhém konci nikdo není. Není to scéna ze sci-fi filmu, ale obrázek všedních dní. Dokonce i při tak běžné činnosti, jakou je vyřízení škody s pojišťovnou, kde máte pojištěné auto, nemovitost nebo svou odpovědnost, se dnes může odehrávat v interakci s umělou inteligencí. Ta například poradí, jak při řešení škody postupovat, jaké dokumenty pojišťovně dodat nebo jaké papíry či doklady jí ještě chybí. A v případě zdravotních obtíží dokonce dokáže vytipovat diagnózu.

Vychytávku ve formě inteligentního chatbota, který si s vámi o řadě témat k řešení popovídá, tedy přesněji řečeno napíše, využívá již více než rok Generali Česká pojišťovna. Ročně skrz chat odbaví desítky tisíc požadavků, více než polovinu přitom dnes řeší právě chatbot. Lidé jsou na to předem samozřejmě upozorněni.

Chatování nahrazuje volání do call centra

Webový chatbot, který v Generali České pojišťovně pojmenovali Leo, funguje na bázi zmíněné umělé inteligence. Klasické operátory nenahrazuje, ale dokáže s klienty vyřídit většinu jejich požadavků.

„Ročně naše pojišťovna a její klientské centrum odbaví přes 65 tisíc chatů s klienty. Chatbot aktuálně zvládá úspěšně vyřídit 64 procent všech požadavků na chatu, zbylé řeší operátoři. V případě, kdy chatbot není schopen na dotazy klienta odpovědět, přepojí konverzaci na živého operátora, aby s ním jeho požadavek dokončil,“ uvádí mluvčí pojišťovny Jan Marek.

Ještě chybí techničák, zahlásí chatbot

Dalším typem chatbota je ten, který poradí při řešení pojistné události. Klienti se s ním spojí pomocí unikátního linku, který jim přijde formou SMS nebo e-mailu. Proklikem se dostanou do speciální online aplikace, kam mohou rovnou vkládat - třeba přímo z mobilu - dokumenty, které po nich chatbot bude chtít.

Chatbot poradí při řešení pojistné události

Právě likvidační chatbot pomáhá s hladkým a rychlým řešením pojistných událostí. Díky jeho instrukcím totiž člověk na nic nezapomene a pojišťovně dodá všechny potřebné dokumenty.

„Náš chatbot asistuje u 2600 škod měsíčně a od minulého roku pomohl u více než 26 tisíc škod. Klienti s jeho asistencí nejčastěji přikládají fotografie, ale také skeny velkého technického průkazu, řidičské průkazy nebo sdílejí číslo bankovního účtu pro zaslání pojistného plnění. Měsíčně přes chatbota od klientů přijmeme data o velikosti 60 GB,“ shrnuje Jan Marek.

Zánět středního ucha nebo rýma? Leo ví

Chatbot však neslouží jen k likvidaci škody. V Generali České pojišťovně totiž funguje i Medik Leo, asistenční chatbot, který dokáže poradit i se zdravotními obtížemi. Aplikace na bázi umělé inteligence, která s klienty v případě potřeby sama komunikuje, využívá data od lékařských týmů a datových specialistů k vyhodnocení více než 1200 symptomů.

„Aktuálně je Medik Leo schopen identifikovat na 600 diagnóz, do budoucna ale budou přibývat další,“ popisuje detaily Markéta Filová, senior manažerka životního pojištění Generali České pojišťovny, a dodává, že u nejčastějších diagnóz nabídne uživatelům i lékařsky ověřená fakta bez nutnosti vyhledávat je v jiných zdrojích.

Asistenční chatbot Medik Leo dokáže poradit i se zdravotními obtížemi

Medik Leo, jakkoliv je pomocníkem, nenahrazuje regulérní lékařské konzultace ani službu lékařské pohotovosti. „Na tuto skutečnost jsou klienti samozřejmě důsledně upozorněni. A to včetně toho, do jaké procentuální míry jimi zadané odpovědi diagnóze odpovídají. Vše je tedy maximálně transparentní s tím, že u výsledných diagnóz uvádíme i doporučené lékařské oddělení, na které by se měli lidé obrátit,“ doplňuje Markéta Filová.

Hlavní rolí elektronického asistenta je v případě obtíží pomoci lidem snadnou a srozumitelnou formou pojmenovat zdravotní komplikaci. Aplikace prošla rozsáhlým testováním, na jehož základě bylo potvrzeno, že dokáže určit pravděpodobnou diagnózu v 93 procentech případů.

Medika Lea mohou využívat klienti Generali České pojišťovny, kteří již mají sjednané nebo si sjednají, životní pojištění. „Přestože se k Mediku Leo klient dostává prostřednictvím naší klientské zóny, přímo do něj se jakékoli informace o klientovi nepřenášejí. Práce s online asistentem je tedy zcela anonymní,“ vysvětluje otázku bezpečnosti Markéta Filová, senior manažerka životního pojištění Generali České pojišťovny.

Autor:
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Expert: Úroky na „spořácích“ nejspíš letos klesnou na tři procenta

25. dubna 2024

Inflace se z loňských 10,7 procenta letos dostala na dvě procenta a očekává se, že centrální banka...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...