"Je otázkou, zda vůbec existuje něco jako absurdní poplatek, neboť s poskytováním každé služby je spojený určitý náklad," uvažuje mluvčí Komerční banky Monika Klucová a dodává, že cílem banky není mít nejlevnější, ale kvalitní služby.
"Netransparentní nebo skryté poplatky spolu s dodatky psanými drobným písmem a mnohastránkovými ceníky jsou přežitky minulosti, které naštěstí mizí. Sice pomalu, ale banky zjišťují, že klienti mají dostatečnou kuráž ukázat své bance záda a zároveň ušetřit několik tisíc korun ročně právě za tolik proklínané poplatky," doplňuje mluvčí Zuno banky Lukáš Tomis.
AnketaHlasovat o nejabsurdnější poplatek v prvním kole můžete do konce ledna zde. Průběžné výsledky:
|
Někteří mluvčí, například z GE Money Bank, nechávají určení absurdního poplatku raději na klientech, ale našli se i tací, kteří přece jen nějaký konkrétní poplatek za absurdní označili.
Ján Franek z Fio banky by zvolil například poplatek za elektronický výpis, protože jde o operaci, kterou provádí sám klient a která nevyžaduje lidskou práci ani materiální náklady na straně banky.
Podobný názor má i Lucie Hálová ze Sberbank. Podle ní jsou absurdní poplatky za takové služby, které pro banku nepředstavují skutečný náklad a klient si tuto službu obslouží "svépomoci".
Martina Lambert z LBBW vybrala z tabulky nominovaných nejabsurdnějších poplatků poplatek za účetní položku, protože pokud klient za danou službu již zaplatil, není jediný důvod účtovat ještě tento poplatek.
"Hlasuji pro poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření," odpovídá mluvčí mBank Ivana Vejvodová. Stejně je na tom i mluvčí Air Bank. "Pro mě osobně zůstává i letos horkým favoritem na výhru existence poplatku za vedení úvěrového účtu," uvádí Vladimír Komjati.
"Anketa klientům připomíná, že nemusejí platit absurdní poplatky, a že již mají na výběr bezpoplatkovou alternativu. A bankám dává autentickou a pravidelnou zpětnou vazbu od klientů. Musím uznat, že banky ji začínají vnímat stále citlivěji," uvádí Patrik Nacher ze serveru Bankovnipoplatky.com a dodává, že s dosavadními vítězi se u bank setkáváme stále méně a méně.