Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aby si zaměstnavatel vybral právě vás

  10:00aktualizováno  10:00
Před výběrovým rozhovorem by si měl uchazeč o místo zjistit maximum informací o potenciálním zaměstnavateli ze všech dostupných zdrojů. "Před vlastním rozhovorem si připravte otázky a zkuste promyslet, jaké zajímavosti byste o sobě mohli sdělit vy," říká konzultantka Věra Rašková ze společnosti Personalia Pro Management.

Je vhodné, aby se uchazeč ptal na finance?

Rozhodně není taktické vnášet toto téma do začátku rozhovoru. Vyčkávejte, obvykle je to zástupce společnosti, kdo o otázce financí začíná hovořit. Neredukujte ohodnocení pouze na mzdu - zajímejte se o to, zda společnost investuje do dalšího vzdělávání svých zaměstnanců, zda přispívá na pojištění nebo na stravování, podporuje sportovní nebo kulturní aktivity zaměstnanců a podobně, zda je v ní možnost profesně růst. Je vhodné se také zeptat na systém odměňování i na formu pracovní smlouvy. Zda bude na dobu určitou, neurčitou, nebo půjde o práci na živnostenský list a podobně.

Jak se má zájemce o práci atraktivně představit?

Důležitý je již výběr oblečení, většinou není vhodná přehnaná výstřednost. Ani zpoždění není dobrá vizitka, příchod se zbytečným předstihem také nesvědčí o schopnosti organizovat si čas. Snažte se být pečlivými posluchači, reagujte pokýváním hlavy, že rozumíte, a zejména se ptejte. Potvrdíte tím svou připravenost a zájem. Neskákejte nikomu do řeči, zbytečně se nemračte, můžete si dělat poznámky. Jako hlavní krédo bych označila být sám sebou. Zajímejte se o to, co zaměstnavatel od vás jako od nového pracovníka očekává.

Bez jakých informací by zájemce o práci neměl odejít?

V závěru výběrového rozhovoru by uchazeč o práci měl dostat jasnou informaci, kdy a jakým způsobem se dozví výsledek výběrového řízení. Je příjemné, když je rozloučení přiměřeně neformální - při podání ruky můžete zmínit, že setkání bylo příjemné a že by bylo potěšující pracovat s takovými lidmi. Pokud to tak opravdu cítíte. Říkejte jen to, co si opravdu myslíte, nestylizujte se do rolí, které vám nejsou blízké a můžete v nich působit křečovitě.

Po odchodu z výběrového rozhovoru už zřejmě zbývá jen čekat?

Rozhodně vyčkejte do data, na kterém jste se dohodli. Pokud se měl ozvat zástupce společnosti a nestalo se tak, zavolejte druhý den po termínu a chtějte vyjádření. Pokud si vás společnost nevybrala, ptejte se, v čem jste měli rezervy. Sdělení této informace není povinné, ale může to být pro vás dobrá zpětná vazba. Pokud jste z jednání vyšli vítězně, nezapomeňte se i přes euforii zeptat na všechny další organizační kroky, které máte realizovat.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Srovnání: kdy má podnikatel zůstat OSVČ a kdy se mu vyplatí společnost

Asociace malých a středních podniků a živnostníků srovnala z právního a daňového pohledu, co je pro podnikatele výhodnější - zda nést titul osoby samostatně...  celý článek

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.