10. Nový účet založíte už i po mobilu
Co to přináší: Mobilní bankovnictví můžete využívat tehdy, když máte u banky zřízený běžný účet. V takovém případě stačí do chytrého mobilu stáhnout aplikaci, která vám umožní spravovat běžný účet odkudkoli a kdykoli. Podmínkou ovšem je, že v daném místě a čase funguje internetové připojení.
Jestliže u dané banky běžný účet zatím nemáte, tak si její mobilní bankovnictví do mobilu sice stáhnete, ale můžete si prohlížet jen veřejně přístupné funkce, jako jsou nabídky produktů, bankomaty, pobočky, kurzovní lístek apod. Případně se podíváte na demoverzi mobilní aplikace, což umožňují Česká spořitelna (Servis 24), ČSOB, Komerční banka a UniCredit Bank.
Zažádat o zřízení běžného účtu přímo z mobilu a stát se klientem vybrané banky, zatím moc nejde. Banky vás zpravidla přesměrují na své internetové bankovnictví, kde lze účet založit prostřednictvím on-line formuláře. U Raiffeisenbank si můžete objednat zavolání bankéře na vaše telefonní číslo a na založení účtu se domluvit.
Výjimkou je MONETA Money Bank, která umožňuje zřítit účet zcela digitálně. Tuto novinku představila banka letos v říjnu.
Kdo to umí: Přímé založení běžného účtu po mobilu u MONETY Money Bank funguje zcela digitálně, celý proces je intuitivní a nenáročný. O zřízení účtu zažádáte přímo z mobilu a následně naskenujete občanský průkaz plus další váš doklad, například řidičský průkaz. Pak musíte prostřednictvím platební karty, kterou máte od jiné banky, převést nějakou minimální částku na nový účet. Po všech těchto úkonech je účet otevřený a můžete začít Smartbanking MONETA Money Bank využívat.