8. Správa platebních karet v mobilu
Co to přináší: V mobilní bance můžete mít seznam všech debetních karet, které vám banka vydala k běžnému účtu. Máte je tak na jednom místě včetně historie, jaké transakce jste s kartami provedli. Jednotlivé mobilní bankovní aplikace se dnes liší v tom, co vše s kartami umí – tedy zda jde například kartu blokovat, upravit na ní limit, platit s ní po internetu nebo požádat o náhradní kartu.
Kdo to umí: Trvalou blokaci karty provedete jen u České spořitelny (Servis 24), Raiffeisenbank, Air Bank, mBank a Equa bank a Fio banky. Dočasnou blokaci karty ale umí všechny banky kromě Komerční banky, UniCredit Bank a mBank.
Nastavení trvalých limitů karet neumí Air Bank, Equa bank a UniCredit Bank. U Raiffeisenbank tuto funkci najdete jen v aplikaci dostupné pro klienty převedené do nového systému. V tuto chvíli je to však již téměř celé portfolio fyzických osob.
Povolení plateb kartou na internetu neumí jen UniCredit Bank a Česká spořitelna (George), ale ta umí nastavit a měnit limity na internetové platby.
Žádost o náhradní kartu můžete zadat jen u České spořitelny. Přitom jde o relativně důležitou funkci, kterou ostatní banky přehlédly. Nicméně o kartu lze požádat i telefonicky.
O vlastní design karty přes mobil zažádáte jen u ČSOB a Komerční banky.