Arbitr řeší hlavně karty a špatné platby

  • 3
Neuskutečněné platby a zneužití platebni karty - takové stížnosti poslouchá finanční arbitr Otakar Schlossberger nejčastěji. Od počátku roku, kdy začal řešit spory vzniklé při platebním styku, dostal čtyři desítky podnětů. "Řízení jsme zahájili v pěti případech," říká arbitr.

Některé podněty se podle něj týkaly Union banky, která ale už jako banka nefunguje. V těchto případech se čeká na postup likvidátora.

Stížnosti jsou podle Schlossbergera rozprostřeny mezi jednotlivé bankovní ústavy.

Finanční arbitr řeší mimosoudní spory vzniklé při platebním styku, u nichž částka převodu nepřevýší přibližně 1,5 milionu korun.

Má právo ukládat pokuty až do milionu korun.

Arbitr zahajuje řízení na návrh klienta finanční instituce. Ten ho může podat písemně formou dopisu, elektronicky na formuláři vypracovaném arbitrem nebo faxem.

Náklady řízení před arbitrem si každý účastník nese sám. Činnost arbitra hradí Česká národní banka.

KONTAKT NA FINANČNÍHO ARBITRA
 Washingtonova 25, 110 00 Praha 1
tel.: 221 674 660
mail: arbitr@finarbitr.cz