Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Asistenční služby: krizové situace pod kontrolou

aktualizováno 
Na cesty si uzavřete cestovní pojištění, pojistěte si domácnost a nezapomeňte ani na havarijní pojištění. V nouzi vám pomohou asistenční služby, které jsou doplňkem mnohých pojištění. Zajistí vaše ošetření, postarají se o nepojízdné vozidlo a pomohou s odstraněním závady v domácnosti. A většinou vás jejich služby nebudou nic stát.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Asistenční služby především pomohou řešit nečekané krizové situace, které se při pojistné události přihodí. Při sjednání pojištění každý člověk obdrží informace o poskytovateli asistenčních služeb (telefonní kontakty z České republiky i ze zahraničí) a brožuru s rozsahem poskytované asistence.

Asistenční společnosti

Pojišťovny asistenční služby svým klientům zajišťují prostřednictvím asistenčních společností:

Allianz pojišťovna - Mondial Assistance  

AXA, ČSOB Pojišťovna - AXA Assistance

Česká pojišťovna - AXA Assistance (cestovní pojištění), SOS Assist (pojištění motorových vozidel)

Generali pojišťovna - Europ Assistance

Kooperativa pojišťovna - Global Assistance 

Asistenční služby jsou v naprosté většině případů klientům poskytovány zdarma. Tak tomu je  u základních služeb, jinak samozřejmě platí, že čím více pojistných událostí jste si pojistili, tím více asistenčních služeb můžete využít. Hradit ze svého pak musíte služby poskytnuté nad rámec svého pojištění.

Cestovní pojištění se bez asistenčních služeb neobejde

Cestovat do zahraničí bez uzavřeného cestovního pojištění se vám nemusí vyplatit. V případě pojistné události se vaše náklady na dovolenou mohou rozrůst o náklady za ošetření, převoz domů apod. A spoléhat se pouze na zákonné zdravotní pojištění, které vám v zemích Evropské unie zajistí jen neodkladnou zdravotní péči ve státním zařízení, vám rozhodně nedoporučujeme. Toto zdravotní pojištění v žádném případě v sobě nezahrnuje poskytování asistenčních služeb.

Asistenční služby jsou právě u cestovního pojištění naprosto nezbytné. V případě náhlého úrazu, onemocnění, ale i způsobené škody nebo ztráty zavazadel je třeba jednat rychle.

Asistenční služba vám v zahraničí pomůže vyhledat nejbližší zdravotnické zařízení a zajistí ošetření včetně převozu do lépe vybaveného zařízení. V případě, že nejste schopni se se zdravotnickým personálem domluvit, zajistí vám i tlumočníka. V jejich kompetenci je i informování rodinných příslušníků, a pokud budete hospitalizováni, i jejich doprava za vámi. Jestliže to váš zdravotní stav vyžaduje, bude vám zajištěn i převoz zpět domů. Do "náplně práce" asistenčních služeb patří i repatriace ostatků zemřelého klienta.

důležitá telefonní čísla pro spojení s asistenční službou

Allianz
cestovní pojištění  +420 283 002 777
pojištění motorových vozidel  +420 283 002 780
pojištění domácnosti  +420 283 002 737

AXA
všechny asistenční služby
pro volání z České republiky 14 292
pro volání ze zahraničí +420 292 292 292

Česká pojišťovna
pojištění motorových vozidel +420 224 557 004
cestovní pojištění, pojištění domácnosti +420 272 101 072

ČSOB Pojišťovna
všechny asistenční služby +420 272 101 077

Generali
všechny asistenční služby +420 221 586 666

Kooperativa
všechny asistenční služby +420 1220 nebo +420 266 799 779

Co dělat při úrazu na cestách

Přehledně se nám vyjádřil tiskový mluvčí České pojišťovny Václav Bálek:

rada

"Zanechte doma pro jistotu kopii pojistné smlouvy. Může se vám ztratit zavazadlo, v němž máte doklady, a pomoc z domova pak přijde vhod."

Václav Bálek, ČP

"Samozřejmě co nejrychleji vyhledejte lékaře. Prokažte se mu pojistkou nebo informační kartičkou, která je důkazem toho, že máte uzavřeno cestovní pojištění. Vše můžete řešit i tak, že ještě z čekárny lékaře zavoláte z mobilu na kontaktní číslo uvedené v průvodní knížce k pojištění – karnetu, a než se dostanete na řadu, Česká pojišťovna zašle na faxové číslo zdravotnického zařízení garanci platby a potvrzení o platnosti pojištění. Důležité je do 5 dnů informovat pojišťovnu, že se něco přihodilo, a to buď prostřednictvím asistenční služby, která je k dispozici nonstop, a to i v češtině, nebo použít e-mail."

Asistence vám pomůže, ztratíte-li zavazadlo nebo způsobíte škodu

Cestovní pojištění většinou nekryje jen léčebné výlohy, ale i riziko odpovědnosti za škodu a ztráty zavazadel nebo cestovních dokladů. V případě, že způsobíte škodu, též kontaktujte asistenční službu a ta vám zprostředkuje právní pomoc na vaší zahraniční cestě.

Pokud přijdete o své doklady, zavazadla, peníze, asistenční služba vám pomůže tyto situace bezodkladně řešit, např. zprostředkuje zaslání peněz od vašich příbuzných či známých z České republiky. 

asistenci využijete např. u:

Cestovního pojištění

Pojištění domácnosti

Pojištění nemovitosti

Pojištění motorových vozidel (povinné ručení, havarijní pojištění)

Životního pojištění

Úrazového pojištění

Řidičům asistenční služba pomůže při havárii i poruše auta

Nejčastěji a nejdéle poskytují pojišťovny asistenční služby k pojištění aut, a to jak u povinného ručení, tak havarijního pojištění. Rozsah asistenčních služeb je u jednotlivých pojišťoven odlišný. Liší se také podle typu produktu – povinného ručení, případně havarijního pojištění. Pojišťovny v rámci daného pojištění limity u asistenčních služeb udávají buď částkou, do jejíž výše je asistence poskytnuta, nebo dobou, po kterou je poskytována.

Pro ilustraci uveďme rozsah některých asistenčních služeb tak, jak je poskytuje Česká pojišťovna v rámci své asistence (Pohoda Klasik, Pohoda Special nebo Pohoda SOS). Například v případě havárie auta je uhrazena práce mechanika v délce do dvou, resp. tří hodin. Nebo například právní pomoc je klientovi poskytnuta v částce do tisíce, resp. dvou tisíc eur.

Asistenční služby v sobě mohou zahrnovat především:

  • příjezd asistenčního vozidla a pomoc asistence za účelem zpojízdnění auta,
  • odtah nepojízdného auta,
  • zajištění a uschování nepojízdného auta,
  • právní pomoc pro případ dopravní nehody,
  • telefonické tlumočení v případě havárie v cizině, např. při jednání s policií,
  • ubytování řidiče a jeho spolucestujících v hotelu (většinou 1-2 noci),
  • zajištění náhradního vozidla,
  • úhradu práce mechanika,
  • předání vzkazu příbuzným.

Co dělat při nehodě nebo poruše auta

rada

Pro včasnou a rychlou pomoc vždy označte místo, kde se vozidlo stalo nepojízdným, např. výstražným trojúhelníkem, oblečením reflexní vesty, resp. podle situace.

K vyžádání pomoci vždy musíte telefonicky zavolat asistenční službu. Zkušený operátor vás bude dle konkrétní  situace přesně instruovat, jak dále postupovat. Zajistí vaši lokalizaci a místo, kde se nachází nepojízdné vozidlo, pro snadnou identifikaci vozidla pro zasahující techniky. Podle možností zaznamená i charakter závady, případně stav nouze. Podle informací, které o své pojistné smlouvě a nepojízdném vozidle operátorovi sdělíte, má z databáze možnost zjistit a ověřit vaše nároky na rozsah asistenčních služeb.

Pro rychlou pomoc mějte před zavoláním vždy připraveny údaje, které operátorovi sdělíte:

  • vaše jméno, event. pojistníka,
  • číslo pojistné smlouvy,
  • místo a popis nehody,
  • SPZ vozidla, event. typ vozidla,
  • telefonní číslo, odkud voláte.

Praskla vám voda? Zabouchli jste si dveře? Asistence zajistí okamžitou pomoc

Je již celkem běžné, že asistenční služby jsou součástí i pojištění domácnosti. Většina služeb je klientům poskytována zdarma, opět však záleží na jejich rozsahu a pojišťovně. Některé nadstandardní služby je možné si za úhradu připojistit.

Smyslem využití asistence je pomoc v případě nějaké pojistné události v pojištěné domácnosti. Podle jejího typu a rozsahu vám asistenční služba zajistí odstranění závady, havárie (například pokud máte z důvodu prasklé vodovodní trubky vytopený byt) či pomůže s vyřešením akutního problému (například jestliže jste si nedopatřením zabouchli dveře od domácnosti a nejste schopni je otevřít). Počítat můžete s využitím služeb odborných řemeslnických profesí, jako jsou např. instalatéři, zámečníci, topenáři, elektrikáři, sklenáři či pokrývači.

Stane-li se, že vám havárie znemožní pobyt v domácnosti, prostřednictvím asistenční služby vám bude zajištěno náhradní a často i bezplatné ubytování.

Stejně jako v případě asistence u motorového vozidla je postup pro vyžádání asistenčních služeb téměř shodný. Po zavolání na linku asistence operátorovi sdělte důvod volání, co se ve vaší domácnosti přihodilo apod. Operátor na základě vašich informací promptně zorganizuje příslušné odborníky k odstranění závady.

S asistencí se setkáte i u úrazového nebo životního pojištění

Některé pojišťovny mají v nabídce asistenční služby i u dalších pojištění. Např. Generali nabízí klientům asistenci u úrazového pojištění, a to v rámci lokality klientova bydliště, kdy mu je zajištěna pomoc u nezbytných denních aktivit. "Vyškolení pracovníci tak mohou nakoupit, donést oběd, postarat se o pořádek v bytě a v neposlední řadě hlavně pomoci nemocnému," upřesňuje Klára Bílková, tisková mluvčí Generali.

ČSOB Pojišťovna nabízí svým pojistníkům asistenci u životního pojištění, např. u hospitalizace, zprostředkování pomoci v domácnosti nebo v oblasti lékařského poradenství.



Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Uplynulo deset let od krize, připravme se na tu příští

Václav Pech, investiční analytik společnosti Broker Trust

Každá krize přináší finanční pády i nové investiční příležitosti. Krize před deseti lety, která vyvrcholila pádem banky...

Rozpoutá nová regulace národní banky od října hypoteční šílenství?

Ilustrační snímek

Česká národní banka zaznamenala nárůst objemu poskytnutých hypotečních úvěrů. Za mírným růstem stojí zřejmě i takzvané...



Ekonomka Lipovská: Délku pracovní doby a výši mezd by měl určit trh

Hana Lipovská je autorkou knihy „Kdo chce naše peníze? - Ekonomie bez politické...

Průměrná mzda v Česku roste, ve 2. čtvrtletí se vyhoupla na 31 851 korun. Platy ve veřejném sektoru však stoupají...

Krize na trhu práce z nás dělá lepší zaměstnavatele, říká manažerka GSK

Pavla Bučilová

Farmaceutická firma GSK se v Česku chlubí několika oceněními. Je odpovědnou firmou, loňským zaměstnavatelem roku a...

Planeta nám za méně vyhozených bot poděkuje, zamítl prodejce reklamaci

Ilustrační snímek

Nové boty se mu začaly párat už po třech měsících, reklamaci však prodávající neuznal. Možná má nějakou anomálii prstů...

Další z rubriky

Nejabsurdnější výluka z pojištění: lidem nejvíce vadí zanedbání povinnosti

Ilustrační snímek

Zanedbání povinnosti pojištěného se stalo historicky první nejabsurdnější výlukou z pojištění. O vítězství této výluky...

Češi jsou v právních sporech odvážnější. Soudí se hodně a rádi

Jitka Chizzola

Téměř každý třetí Čech se v posledních 5 letech účastnil právního sporu. Lidé se už nebojí bránit se, říká generální...

PŘEHLEDNĚ: Jaké slevy a výhody můžete získat k životnímu pojištění

Ilustrační snímek

Zatímco pojistku domácnosti nebo auta považují Češi za samozřejmost, životní pojištění řada z nich odmítá. Nové klienty...

ČNB tento týden dovrší hattrick, nahoru půjdou i dolarové sazby (Týdenní zpráva ...

ČNB tento týden dovrší hattrick, nahoru půjdou i dolarové sazby (Týdenní zpráva ...

Kurzy.cz Investiční služby Komerční banky, aktuální tržní data, analýzy a komentáře.



Najdete na iDNES.cz