Martin Podávka z pojišťovny Pillow popisuje: „Výjimkou nejsou případy, kdy klient ráno ,ťukne‘ svoje auto, dopoledne stihne škodu telefonicky nahlásit pojišťovně, odpoledne nafotí vozidlo s likvidátorem na dálku a večer dostane vyčíslenou výši škody a může se rozhodnout pro výplatu rozpočtem. V takovém případě obdrží druhý den peníze na svůj účet.“
Sci-fi? Nikoli, v případě „jednoduchých“ nehod již nějakou dobu realita. Likvidace v rámci tří až čtyř pracovních dní je standardem i u jiných pojišťoven. A v době rizika pandemie naprosto bezpečná cesta.
Technik přijede s rouškou
Pojistné aplikace v praxi
|
Každá nehoda nepatří do kategorie těch jednoduchých – vyšetřuje se, kdo je opravdu viník, či pojišťovna nabude porovnáním popisu nehody a fotodokumentace dojmu, že všechno nebylo tak, jak klient popsal.
„Pokud je potřeba návštěva mobilního technika, ten samozřejmě dodržuje přísná hygienická opatření,“ uklidňuje Václav Bálek z Allianz. Technik přijde s rouškou a pochopitelně bude vyžadovat, abyste ji měli také, i když budete třeba u vás doma.
Nela Maťašeje z Directu doplňuje, že technik se s klientem vždy předem spojí telefonicky, a pokud je to možné, naviguje ho ke správnému nafocení poškozeného automobilu tak, aby osobní prohlídka nutná nebyla.
Pojišťovna k tomu účelu má i speciální aplikaci Nafoť to a jeď, která funguje v Androidu i iOS a kde je vše podrobně popsáno i pro fotografy laiky.
Podobně postupuje i pojišťovna Pillow, která má systém zpracovaný ještě sofistikovaněji: klient klikne na link v esemesce, kterou dostal od pojišťovny. A díky tomu se dostane do webové aplikace, kde povolí využití fotoaparátu svého telefonu. V tu chvíli likvidátor skrz telefon vidí klientův poškozený vůz a pomocí reproduktoru v telefonu mu říká, co a jak fotit.
Vytvořte si účet u pojišťovny
Ať už využijete aplikaci na webových stránkách pojišťovny, nebo tu v chytrém telefonu, zjednodušíte si pojistný život. A pojišťovny ocení vaši elektronickou aktivitu i slevami. Aktuálně například Česká podnikatelská pojišťovna při sjednání povinného ručení přes internet přizná mimořádnou slevu 25 procent.
Chatbota jménem Leo využívá zase Generali Česká pojišťovna – jeho pomocí obdržíte unikátní link a nahrané dokumenty jsou okamžitě přiloženy přímo do spisu likvidátora.
V Kooperativě zvládají likvidátoři s klientem komunikovat přes Whatsapp, lze tak též předat i podklady.
Chcete novou smlouvu?
Spočetli jste si, že by pro vás bylo výhodnější přejít s pojištěním k jinému ústavu? Není to žádný velký problém. Vypovíte původní smlouvu, vyplníte formulář na webu či v aplikaci, doplníte přílohy (u havarijního pojištění například fotografie vozu), pak odkliknete, zaplatíte přes internetové bankovnictví nebo kartou a jste pojištěni.
Potvrzení o tom, že je pojištění platné, obdržíte e-mailem včetně veškeré potřebné dokumentace. Pokud snad nemáte internet, vše se i při uzavírání smluv dá zařídit telefonicky.
Kde uzavřete smlouvu hned
Když kupujete auto od původního majitele a chcete s ním hned odjet, potřebujete mít hned také vlastní povinné ručení. Které pojišťovny ho umějí sjednat na dálku a na počkání?
ALLIANZ: Lze sjednat pojistku na webu či telefonicky, e-mailem získáte potvrzení obratem, podmínkou platba do deseti dní.
ČSOB Pojišťovna: Lze. Po telefonu (infolinka i obchodník). Smlouva vznikne ihned zaplacením (kartou nebo převodem). Na internetu je možné sjednat rovněž s počátkem platnosti další den.
ČPP: Lze prostřednictvím klientského centra, je potřeba úhrada bezhotovostním převodem.
DIRECT: Na webu či v aplikaci, platba online kartou.
Generali Česká: online na webu, dokumenty přijdou obratem e-mailem.
KOOPERATIVA: Sjednání online, platba kartou, doklady přijdou obratem do e-mailové schránky.
PILLOW: Lze sjednat online, vyznačí den, ale i čas sjednání. Doklady dostanete obratem e-mailem, platba nutná do sedmi dní.
SLAVIA: Online na webu, dokumenty přijdou obratem e-mailem.
UNIQA: Online či přes call centrum, smlouva vzniká zaplacením (kartou přes platební bránu).