Banka roku 2003

  • 1
V ocenění MasterCard Banka roku 2003 figuruje řada kategorií, které se specializují na nejdůležitější aspekty bankovních služeb. Je ovšem důležité, aby jedno ocenění stálo nad všemi ostatními a signalizovalo, která banka je pro klienta ideální jako celek. Mělo by ukázat, které bance se klient nemusí bát věnovat svoji důvěru pro komplexní správu financí.

Na Českém finančním trhu v současné době poskytuje služby drobným klientům celkem 18 českých bank a poboček bank zahraničních. Je zřejmé, že v tak velkém počtu bankovních domů se klienti mohou jen obtížně orientovat. Následkem chybné volby banky pro ně přitom v budoucnosti mohou být nejen průměrné služby spojené s vysokými cenami, ale také nízká bezpečnost jejich úspor, což se letos opět projevilo jako riziko, které nelze opomíjet. 

Třísetčlenná porota z řad finančních odborníků, zástupců médií, vysokých škol a významných společností, které mají co dočinění s ekonomickou sférou proto hlasovala pro banku, která si zaslouží obsadit trůn s názvem Banka roku 2003.

Stejně jako v loňském roce, také letos se vítězných vavřínů v ocenění Banka roku dostalo České spořitelně. Jedna z nejvýznamnějších bank na našem trhu své loňské vítězství obhájila především díky silné a vysoce stabilní pozici, komplexní nabídce služeb a své úspěšnosti. Tu, kromě množství poskytnutých hypoték v letošním roce (v objemu 10,3 mld. Kč), dokazuje například také více než půl milionu klientů, kteří využívají její přímé bankovnictví Servis 24. Pro Českou spořitelnu pak hovoří také rekordní počet jejích poboček a bankomatů, stejně jako například počet vydaných platebních karet – bezmála 2,5 milionu kusů.

Druhou oceněnou bankou v kategorii Banka roku 2003 se stala Komerční banka. O vysoké stabilitě banky, která patří mezi trojici největších bank na našem trhu, jistě není pochyb. Rovněž Komerční banka svým klientům nabízí ucelenou nabídku služeb strukturovanou pro občany, studenty a dokonce i děti. Komerční banka neustále dokazuje, že ji rozhodně lze považovat za moderní banku. Dobrým příkladem je její prvenství v zavádění čipových karet. Banka se profiluje vysokou mírou loajality svých klientů, což vypovídá o jejich spokojenosti.

Poslední bankou z trojice oceněných v této kategorii se stala Raiffeisenbank. Tato banka, která je součástí jedné z vedoucích uskupení na poli komerčního a investičního bankovnictví ve střední a východní Evropě, se soustředí na poskytování služeb na mezinárodní úrovni. Banka v letošním roce zavedla řadu nových služeb, stejně tak jako rozšířila řadu služeb současných. Novým produktem je v její nabídce například kreditní karta, kterou v její nabídce klienti jistě postrádali. Rozšíření služeb je pak patrné především ve všech verzích balíčku Kompletkonto. Právě produktovým balíčkům přitom  Raiffeisenbank přikládá velký význam. Důležitým krokem bylo pro banku také rozšíření délky fixace úrokových sazeb u hypoték, a to až na rekordních 15 let.

Zpět na akuální téma: Banka roku 2003 - ZDE.