Poprvé v historii soutěže Banka roku získala titul v hlavní soutěži Československá obchodní banka. Ilustrační snímek

Poprvé v historii soutěže Banka roku získala titul v hlavní soutěži Československá obchodní banka. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Bankou roku 2014 poprvé v historii ČSOB

  • 24
Konečně. Před dvěma lety třetí, loni druhá a ve 13. ročníku Fincentrum Banka roku si Československá obchodní banka vybírá nejvyšší ocenění.

„Odborná porota bezesporu ocenila, že i přes svoji pozici dokáže ČSOB svým klientům pod značkou ERA nabídnout i nízkonákladový běžný účet, což není u velkých bank obvyklé. Přes svoji dceřinou Hypoteční banku navíc skupina ČSOB i letos směřuje k pozici jedničky ve sjednaných hypotečních úvěrech,“ komentuje výsledky hlavní kategorie Petr Stuchlík, generální ředitel Fincentra a předseda organizačního výboru ocenění.

Nezůstala u jednoho titulu

A ČSOB si sáhla ještě na víc. Další zlatou si odnáší za prvenství v kategorii Privátní banka, ostatně titul v soutěži Banka roku není jediný, jako nejlepší privátní banka byla letos oceněna i v soutěži PWM/The Banker Global Private Banking Awards 2014. Stříbro dostala ČSOB za Banku bez bariér a kompletní sadu medailí doplňuje bronz v kategorii Nejdůvěryhodnější banka roku.

Mezi letošní novinky patří podle mluvčí banky Pavly Hávové například bezkontaktní platební nálepky, vylepšené kreditní karty, mobilní platební terminály či sjednání půjčky zcela on-line. Nově nabízejí klientům možnost investovat na vybraných poštách do konzervativních fondů.

V hlavní kategorii až druhá, ale jinde i první

S druhou příčkou se letos musela smířit Česká spořitelna. Podle Petra Stuchlíka ji možná uškodilo, že se o ní v pololetí mluvilo především v kontextu zvyšování poplatků, na což jsou klienti oproti minulosti stále více citliví. Nemusí ji to však tolik bolet, protože i ona si odnáší ocenění víc. Zlato v kategorii Hypotéka roku, jako absolutně nejdůvěryhodnější ji tradičně ohodnotili i sami občané v průzkumu agentury STEM/MARK. A zlatý hattrick završuje titul v kategorii Banka bez bariér (banka má 376 bezbariérových poboček a 570 bankomatů uzpůsobených pro nevidomé).

„Letos jsme se soustředili především na inovace v obsluze klientů. Představili jsme další způsob, jak si domluvit schůzku na pobočce: mobilní aplikaci Lístkomat,“ uvádí mluvčí banky Klára Pačesová a dodává, že v Plzni-Lochotíně otevřeli novou experimentální pobočku. Všechno, co se v ní osvědčí, pak přenesou do celé sítě, nyní už rozšířili na další čtyři místa službu videobankéře.

Mezi další letošní novinky patří například úspěšná akce prodej hypotéky přes Facebook či zavedení nové značky osobního bankovnictví BLUE, zaměřené na klienty střední třídy, kteří od banky očekávají široký servis služby ve vysokém standardu.

Velká trojka na stupních vítězů

Na bronzovém stupínku skončila stejně jako loni Komerční banka a prakticky tak zkompletovala trojici největších bank na českém trhu, přesně podle jejich velikosti.

Komerčka však získala ještě další dvě stříbra. Jako druhé nejlepší jí věří lidé v průzkumu a na druhé místo ji pasovali také nejbohatší Češi v kategorii Privátní banka roku.

„Těší nás rostoucí počet klientů. V pololetí obsluhovala banka 1 609 000 klientů, což je meziročně o 22 tisíc klientů více, a to především díky pozitivnímu přijetí vylepšeného programu výhod MojeOdměny. Klienti oceňují zejména široké spektrum nabízených produktů a přístup k profesionálnímu bankovnímu poradenství,“ uvádí Radek Basár, zástupce výkonného ředitele pro marketing a komunikaci Komerční banky.

Letos poprvé i nejhodnotnější značky

Ještě před samotným vyhlášením banky roku přišli organizátoři s novinkou. Poprvé byl v České republice díky spolupráci s BrandWorth Valuation Advisers sestaven žebříček nejhodnotnějších značek bank a pojišťoven na českém trhu. Jeho cílem je kvantifikovat hodnotu značek bank a pojišťoven podle nově vytvořené metodologie a srovnávat vývoj v čase.

„Image značky a s ní spojená hodnota jsou důležitým kritériem pro hodnocení úspěšnosti finančních institucí. Věříme, že žebříček přinese širokou diskusi jak mezi odborníky, tak také v řadách klientů těchto institucí,“ říká Petr Stuchlík.

Hodnota značky hodnocených bank
Meziroční změna hodnoty značky bank
Hodnota značky hodnocených pojišťoven

V čele žebříčku bank pro letošní rok stojí s nejhodnotnější značkou Česká spořitelna. Žebříček pojišťoven vede Kooperativa pojišťovna. Nejvíce meziročně vzrostla hodnota značek Air Bank a České pojišťovny.

„Banky, pojišťovny a další finanční instituce čelí v současné době tlaku ze všech stran – regulace, soudní spory, vysoká konkurence. Nehmotná aktiva a zejména značky budou proto do budoucna tvořit hlavní zdroj konkurenční výhody a tvorby hodnoty,“ doplňuje Tomáš Krabec, spoluautor studie.