Češi potřebují k životu mnohem více inovací a moderních řešení, než jim firmy, instituce i státní správa poskytují. Ukázal to nedávný rozsáhlý průzkum ČSOB.
„Lidé marně touží po inovacích zejména ve státní správě. Nejvíc ze všeho by uvítali, kdyby si úřady mezi sebou předávaly informace a nechtěly po lidech, aby je fyzicky přenášeli z jednoho úřadu na další,” komentuje výsledky průzkumu členka představenstva ČSOB Michaela Lhotková. Hned na druhém místě chtějí mít lidé možnost komunikovat s úřady elektronicky a své žádosti vyřizovat online.
KVÍZ: Co vše lze vyřídit online? |
Se vstupem do virtuálního světa státní správě, firmám a občanům pomáhá bankovní identita. Ta slouží jako „digitální občanka“ a kolem pěti milionů klientů bank má tak možnost se přihlašovat nejen do svého internetového bankovnictví, ale i k digitálním službám státu a firem (v tomto případě pod značkou BankID).
„Bankovní identita se stala nejpoužívanější a nejrozšířenější formou digitální identifikace, díky níž mohou lidé snadno a hlavně bezpečně komunikovat online nejen se svou bankou, ale i s dalšími firmami a se státní správou,” poukazuje Marek Růžička, ředitel společnosti Bankovní identita.
V případě úřadů je možné vyřešit na dálku například podání daňového přiznání, výpis z trestního rejstříku, eRecept a další. Prostřednictvím BankID nabízí firmy svým zákazníkům bezpečnější přihlašování do online klientských zón a jednodušší způsob ověření.