Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová éra bankovnictví. Prim začínají hrát sociální sítě a srovnávače

aktualizováno 
Bankovní instituce ve vyspělých zemích Evropy zaznamenaly proti loňskému roku pokles důvěry běžných klientů. Naopak Češi svým bankám věří a na situaci bankovního sektoru pohlížejí s velkým optimismem.
Stále více lidí se k bankovním službám i produktům vyjadřuje na sociálních sítích. Ilustrační snímek

Stále více lidí se k bankovním službám i produktům vyjadřuje na sociálních sítích. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

"Zatímco v západní Evropě vládne skepse, čeští klienti vnímají české banky spíše jako bezpečný přístav. Měřeno pohledem za posledních 12 měsíců je český bankovní sektor, s výjimkou Turecka a Ruska, vnímán klienty nejoptimističtěji v celé Evropě. Češi bankám stále důvěřují a netrápí je výrazně ani makroekonomické podmínky," říká Pavel Riegger ze společnosti Ernst & Young. 

Přečtěte si

V Evropě svým bankám věří nejméně Portugalci, Italové, Řekové, Španělé i Maďaři. Pokles důvěry v bankovní sektor byl v těchto zemích zaznamenán zhruba u sedmi až osmi lidí z deseti. Lidé jsou nespokojeni hlavně s makroekonomickými podmínkami. V Čechách je s makroekonomickým vývojem nespokojena jen třetina lidí. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společnosti Ernst & Young.

To pro klienty bank ve Velké Británii a Nizozemí je hlavním důvodem nespokojenosti chování managementu bankovních ústavů. Přitom to byly peníze daňových poplatníků, které banky zachránily od krachu.

Hlas klienta je víc slyšet, i díky sociálním sítím

Čeští klienti bank nejsou spokojeni s poradenstvím bank. Asi i proto, že financím stále příliš nerozumí a jejich finanční gramotnost  je zatím poměrně nízká, dají hodně na osobní doporučení. Podobně jsou na tom i klienti z ostatních států. Pro 71 procent lidí z celého světa jsou doporučení rodinných příslušníků a přátel dokonce hlavním zdrojem informací o bankovních produktech.

Ovšem nejenom rady blízkých přátel, ale i rady přátel ze sociálních sítí jsou stále častěji inspirací pro více než polovinu dotázaných klientů. Hledají informace hlavně tehdy, když se rozhodnou změnit banku či sjednat nové produkty. Dokonce třetina respondentů využívajících sociální sítě se jejich prostřednictvím aktivně vyjadřuje k používaným bankovním službám.

Znatelný je rozdíl ve využití sociálních sítí, diskusních fór a srovnávacích portálů mezi západní a východní Evropou, přičemž je to právě střední a východní Evropa, kde jsou tato média využívána výrazně více. 

Celosvětově používá sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací portály 37 procent lidí. V Česku je to dokonce téměř každý druhý dotázaný.

Srovnávací portály získávají na významu

Významnou roli při získávání informací hrají také srovnávací internetové portály.

"Klienti se při výběru nejoptimálnějšího finančního produktu nebo služby už zdaleka neradí jen se svou bankou. Druhým nejvýznamnějším zdrojem informací jsou srovnávací portály. Tento fenomén, před pěti lety ještě prakticky neznámý, je dnes využíván častěji než bankovní poradci. Podlehli mu i Češi," říká Pavel Riegger.

Pro banky je chování klientů na internetu velmi cennou informací. Mohou tak získat velmi cennou zpětnou vazbu o úrovni svých služeb právě sledováním sociálních sítí a komentářů klientů na různých fórech a srovnávacích webech.




Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Banky mají nového konkurenta. Hello bank láká na úročení peněz na účtu

Značka Hello bank! již působí ve Francii, Itálii, Belgii, Rakousku a dalších...

V Česku začala fungovat nová banka. Má obchodní název „Hello bank! by Cetelem“ a svou nabídkou chce konkurovat ostatním...

Boj o klienty pokračuje. Banky vymýšlejí další trumfy

Ilustrační snímek

České bankovnictví se proměňuje. Konkurenční boj bank získat klienty na svou stranu nekončí, naopak pokračuje. Novým,...

Chybějící „s“ v protokolu na internetu vás může připravit o peníze

Ilustrační snímek

Internetové bankovnictví je užitečná vymoženost. Nemusíme chodit na pobočky bank a své peníze máme kdykoliv pod...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz