Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bez vize moc daleko nedojdete

  11:00aktualizováno  11:00
Americký prezident John F. Kennedy chtěl vyslat muže na Měsíc a vrátit ho zpět na Zem. Bill Gates chtěl osobní počítač na každém pracovním stole a v každém domě. Každá z těchto vizí dala do pohybu nesmírné množství lidí a posunula lidstvo o krůček dál.

Jestliže chcete přeměnit apatický dav vašich zaměstnanců v "nakopnutý" tým, bez vize se neobejdete. Ať s lidmi chcete dosáhnout čehokoli, snažte se, aby ve vizi našli následující:

  • Příležitost - "To se mi zamlouvá. Chci u toho být."
  • Smysluplnost a přitažlivost "Vím, co z toho budu mít."
  • Uskutečnitelnost - "Není to nesmysl. Je to reálné."
  • Srozumitelnost - "Rozumím tomu, vím, jak na to."
  • Zapamatovatelnost - "Když mě vzbudíte o půlnoci, řeknu, o co jde."

Bohužel, kolik firem v Česku může říct, že své vize zformulovaly dostatečně srozumitelně a lákavě? Podle našich zkušeností můžeme firmy rozdělit do tří skupin podle toho, jak pracují s vizí:

  • Vlajky států EU na Staroměstském náměstí

    Jaké profese jsou v Evropě žádané?
    Práci v zemích EU nabízejí personální agentury a úřady práce. Kdo informuje o volných místech? Jaké jsou nejžádanější profese?

    Firma s autokratickým šéfem. Ten má sice často jasnou vizi toho, kam chce firmu dovést, ale s ostatními se o ni nedělí. Jsou to přeci jenom zaměstnanci. Tak se podle našich zkušeností chová až 70 procent firem.
  • Členové vedení firmy odjedou na několik dní mimo zaměstnání. Nechají si poradit od odborníka a pod jeho taktovkou vytvoří znění vize. Když se vrátí zpět, vyvěsí závěr své víkendové práce na zeď. A - pracují stejně jako předtím. Těchto firem je okolo 20ti procent.
  • Firma nebo oddělení s lídrem, který chce a umí motivovat lidi okolo. Uvědomuje si význam vize a toho, že je třeba s ní pracovat. Vizi popíše, získá pro ni ostatní lidi a pravidelně je informuje o tom, jak se všem ostatním daří na cestě k jejímu naplnění. Takových firem je bohužel jen 10 procent.

    Nástup do práce: ostražitost je na místě. Zaměstnavatel nového pracovníka tlačí do nevýhodné pozice.


Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Ilustrační snímek
Kariéru mají rozjetou na plný plyn, přestože jsou ze školy jen pár let

Zvládli to ostatní, zvládneš to taky, říkají rodiče dětem, aby je uklidnili a motivovali. Pokud to na vás platí, přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Zkontrolujte peněženky – třeba je v nich mince se zajímavou hodnotou
Zkontrolujte peněženky – třeba je v nich mince se zajímavou hodnotou

Dají se najít v současné době různé numismatické zajímavosti v našich peněženkách? Někdy je dobré podívat se do peněžen... celý článek

Česká spořitelna, a.s.
Osobní bankéř/-ka - Vyškov

Česká spořitelna, a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 20 000 - 22 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.