Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj o řidiče v povinném ručení začal

  13:47aktualizováno  13:47
- Nikoli do konce února, ale nejpozději do Silvestra musí každý motorista povinně pojistit své auto či jiné vozidlo. Už ode dneška si přitom může zvolit mezi šesti pojišťovnami. Kdo v novém roce vyjede do ulic bez nové pojistky, ten může zaplatit až dvacet tisíc pokuty, přijít o poznávací značku a na rok se rozloučit se svým řidičským průkazem. Výběr pojišťovny by však neměl motorista ani příliš uspěchat, protože dalších sedm ústavů čeká na licence, které se budou rozdávat během října.

Všechny konkurenční pojišťovny se přitom snaží přilákat co nejvíce lidí nabídkou nejrůznějších výhod.

Například Kooperativa připravila dva typy smluv, které se liší částkou, kterou v případě nehody za klienta uhradí, ale i cenou. "Zákazník si bude moci vybrat, zda dá přednost vyšší ceně, a tedy i vyšší jistotě, nebo bude šetřit," říká její mluvčí Martin Diviš.

Stejně tak Česko-rakouská pojišťovna připravila více variant smluv - Standard, Optimum a Maximum. "Dva nadstandardní typy přinesou zvýhodnění při nákupu dalších druhů pojištění pro motoristy," uvádí Martin Saula z marketingu Česko-rakouské pojišťovny.

Chmelařská pojišťovna chystá už nyní jiný metr na dobré a špatné řidiče a věří, že tak přiláká hlavně ty, kteří jezdí bez nehod. "Nebudeme ovšem na rozdíl od jiných pojišťoven spojovat havarijní pojištění a povinné ručení," říká provozní ředitelka Hana Matějčková.

Dosavadní monopolista Česká pojišťovna už v létě spustila masivní reklamní kampaň Bez nehody do pohody, která měla udržet pozornost stávajících klientů povinného ručení. "Pro věrné zákazníky, které naše kampaň oslovila, jsme připravili řadu dalších překvapení," dušuje se mluvčí Michal Urban a svoji opatrnost zdůvodňuje konkurenčním bojem.

Není divu, že o konkrétních plánech nechtějí pojišťovny předčasně mluvit. V kampaních se totiž točí stovky milionů korun. Podle mediální agentury IP Praha utratí ústavy za reklamu v médiích téměř půl miliardy korun.

Kromě nákladů na propagaci bude stát nové povinné ručení jednotlivé pojišťovny ještě další peníze - musí totiž nabrat nové prodejce, vyškolit je, vytisknout tuny smluv. "Jsme připraveni, že provozování povinného ručení znamená velké finanční náklady, které mohou jít do stovek milionů korun," uvedl Martin Diviš z Kooperativy.

Na prodej nového pojištění nasadí ústavy své veškeré síly. "K prodeji povinného ručení využijeme všech svých devadesáti poboček s více než pěti stovkami smluvních zástupců," ujišťuje mluvčí Česko-rakouské pojišťovny Marie Malá.

Většina ústavů se přitom snaží najít i způsoby prodeje povinného ručení, při nichž zákazník nemusí vážit cestu do pobočky. Například Chmelařská pojišťovna se podobně jako řada konkurenčních ústavů chystá pro příští týdny najmout samostatné prodejce. "Bude třeba hodně chodit mezi lidi," říká Hana Matějčková.

Povinné ručení se bude prodávat i netradičními cestami. Například Komerční pojišťovna otevře bezplatnou telefonní linku, na níž bude možné přímo uzavřít smlouvu. Česká pojišťovna zase počítá s prodejem přes internet. Některé společnosti dokonce umožní platit pojistku v několika splátkách.

Jak mají postupovat majitelé aut?

1. Vybrat si podle nabídek "svou" pojišťovnu.

2. Nejpozději do konce prosince zajít do vybrané pojišťovny, uzavřít u ní smlouvu a zaplatit pojistné. Nelze čekat do února jako dosud! Nikomu už také nepřijde složenka poštou!

3. Cena pojistky by měla být u všech pojišťoven podle zákona minimálně na letošní úrovni, maximálně však o 30 procent vyšší. To znamená, že Škodu Felicii pojistí různé pojišťovny za cenu mezi 2124 a 2761 korunami, Octavii 1,6 za cenu mezi 2952 a 3838 korunami.

4. Kdo se obává, že by mohl být stále ještě veden u policie jako majitel auta, které už dávno prodal nebo vyřadil, měl by urychleně zajít na dopravní inspektorát a odhlásit ho.

5. Kdo dal auto do bazaru, ale je stále jeho majitelem, musí za ně zaplatit pojistné. Placení se může vyhnout tak, že uloží u policie státní poznávací značku a technický průkaz. Tím vyřadí auto z evidence, dokud se neprodá a nový majitel si pro značku nepřijde.

6. Od příštího roku u sebe stále vozit potvrzení o pojistné smlouvě, které dostane ve své pojišťovně.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Povinné ručení pro cyklisty neexistuje, škody vyřeší jiné pojistky

Když způsobí nehodu na silnici řidič auta, uhradí škody pojišťovna z jeho povinného ručení. Na cyklisty se ale nic takového nevztahuje. Přitom jsou cyklisté...  celý článek

Ilustrační snímek
Co je dobré vědět o pojištění dětí. Dvanáct konkrétních dotazů čtenářů

Děti chvilku neposedí, může se jim kdykoli něco stát, potřebují pojištění, říkají si mnozí rodiče. A tak ho uzavřou. Ale často vůbec nevědí, co od něho čekat a...  celý článek

Ilustrační snímek
Léčíte se? Komplikace na dovolené vám pojištění nezaplatí

Dovolená je zaplacená, rodina se těší, ale kromě balení a zařizování provozu opuštěné domácnosti je třeba dodělat spoustu věcí v práci. Dovolenou si člověk...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Grafton Recruitment Praha
SHOP ASSISTANT - ČERNÝ MOST

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 22 000 - 24 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.