Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bonusy z kreditních karet chceme hlavně pro sebe

aktualizováno 
Průzkum společnosti MasterCard ukázal, že majitelé kreditních karet chtějí spíše než své blízké a charitu obdarovat sami sebe. O jaké bonusy mají lidi největší zájem? Jak se v tomto ohledu liší jednotlivé národy?
Kreditní karta

Kreditní karta - Kreditní karta | foto: Profimedia.cz

Průzkum s 1400 držiteli kreditních karet proběhl ve Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Rusku a Polsku, a to v červenci a srpnu roku 2006. Cílem průzkumu bylo zjistit přístup spotřebitelů ke co-brandovým kartám. Tento speciální druh platebních karet je výsledkem spolupráce emitenta (obvykle vydavatelské banky) a další společnosti. Pro majitele karty představují kromě služeb klasické debetní či kreditní karty navíc slevy nebo bonusy na vybrané zboží či služby, účast ve věrnostních programech a další možnosti.

Podle nové studie MasterCard Worldwide chtějí tři čtvrtiny evropských spotřebitelů takovou kreditní kartu, která nabízí nějaký druh bonusu. Téměř polovina z nich přitom připouští, že by tento bonus utratila za sebe. Těchto lidí je téměř dvakrát více než těch, kteří by odměnu dali charitě nebo ekologickým organizacím. Ještě méně respondentů by získanou odměnu vynaložilo na rodinu či přátele.

Jaká sleva by se vám líbila?

Průzkum také odhalil rostoucí zájem o luxusní bonusy a výhody. Respondenti by nejraději získali slevy na víkendové pobyty v cizích městech, zdarma lístky do kina, divadla či na koncert, nebo lázeňský pobyt grátis. 

Stále výrazný je však i požadavek finančních bonusů u tradičních maloobchodníků, jejichž služeb spotřebitelé využívají každý den. 65 % respondentů by chtělo kreditní kartu, která poskytuje okamžitou slevu z ceny nákupu, zatímco 57 % by chtělo na konci roku nazpět hotovost ve výši určitého procentního podílu jejich celkových výdajů.  

popisekVÝPISY Z ÚČTU NEVYHAZUJTE:
proč je skladovat

Co o vás říká vaše kreditní karta?

Průzkum odhalil, že třetinu evropských spotřebitelů, z toho nejvíce Italů, láká kreditní karta, která ukazuje sílu a prestiž výdajů. Další třetina by chtěla, aby jejich kreditní karta byla spojena se silnou značkou, která odráží jejich osobní zájmy, přičemž největší zájem o tuto vlastnost karty projevili Poláci. 

Čtvrtinu spotřebitelů, z toho nejvíce opět Poláky, by přilákal poutavý vzhled karty. Dalších 25 % respondentů by chtělo kartu, jejíž vzhled by si sami navrhli, přičemž tuto možnost by nejvíce přivítali Italové.

ANKETA: Jaké bonusy byste si ke kreditní kartě představovali vy?


Autor:



Nejčtenější

Chtěl utáhnout nájem, tak začal podnikat a už má sedmičlenný tým

Radek Danč, provozovatel brněnské společnosti Internesto

Radka Danče dovedla k podnikání před pár lety tak trochu finanční nouze. Jako student bydlel v centru Brna a kamarád z...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Další z rubriky

Analýza deseti bank: co už umí mobilní bankovnictví a co má úspěch

Ilustrační snímek

Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Pro řadu Čechů se stalo běžnou součástí života. S chytrými telefony...

Nový trend: Češi mění zaběhané postoje, kam ukládat peníze

Ilustrační snímek

Ukládat peníze na spořicí účet už české střadatele přestává pomalu ale jistě bavit. Úrokové sazby jsou příliš nízké a...

KOMENTÁŘ: Jsou nulové úroky na běžných účtech zlodějna, nebo ne?

Martin Mašát

Jaká je dnes nejlepší konzervativní investice? Běžný účet s nulovým úrokem. A buďte rádi za nezáporný úrok. Jestli máte...

Další nabídka

Kurzy.cz

Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"
Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"

V Česku je stále mnoho pozemků a domů, které mají neznámého majitele, nebo se o ně právoplatný majitel nepřihlásil. Úřa... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.