Bonusy z kreditních karet chceme hlavně pro sebe

aktualizováno 
Průzkum společnosti MasterCard ukázal, že majitelé kreditních karet chtějí spíše než své blízké a charitu obdarovat sami sebe. O jaké bonusy mají lidi největší zájem? Jak se v tomto ohledu liší jednotlivé národy?
Kreditní karta

Kreditní karta - Kreditní karta | foto: Profimedia.cz

Průzkum s 1400 držiteli kreditních karet proběhl ve Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Rusku a Polsku, a to v červenci a srpnu roku 2006. Cílem průzkumu bylo zjistit přístup spotřebitelů ke co-brandovým kartám. Tento speciální druh platebních karet je výsledkem spolupráce emitenta (obvykle vydavatelské banky) a další společnosti. Pro majitele karty představují kromě služeb klasické debetní či kreditní karty navíc slevy nebo bonusy na vybrané zboží či služby, účast ve věrnostních programech a další možnosti.

Podle nové studie MasterCard Worldwide chtějí tři čtvrtiny evropských spotřebitelů takovou kreditní kartu, která nabízí nějaký druh bonusu. Téměř polovina z nich přitom připouští, že by tento bonus utratila za sebe. Těchto lidí je téměř dvakrát více než těch, kteří by odměnu dali charitě nebo ekologickým organizacím. Ještě méně respondentů by získanou odměnu vynaložilo na rodinu či přátele.

Jaká sleva by se vám líbila?

Průzkum také odhalil rostoucí zájem o luxusní bonusy a výhody. Respondenti by nejraději získali slevy na víkendové pobyty v cizích městech, zdarma lístky do kina, divadla či na koncert, nebo lázeňský pobyt grátis. 

Stále výrazný je však i požadavek finančních bonusů u tradičních maloobchodníků, jejichž služeb spotřebitelé využívají každý den. 65 % respondentů by chtělo kreditní kartu, která poskytuje okamžitou slevu z ceny nákupu, zatímco 57 % by chtělo na konci roku nazpět hotovost ve výši určitého procentního podílu jejich celkových výdajů.  

popisekVÝPISY Z ÚČTU NEVYHAZUJTE:
proč je skladovat

Co o vás říká vaše kreditní karta?

Průzkum odhalil, že třetinu evropských spotřebitelů, z toho nejvíce Italů, láká kreditní karta, která ukazuje sílu a prestiž výdajů. Další třetina by chtěla, aby jejich kreditní karta byla spojena se silnou značkou, která odráží jejich osobní zájmy, přičemž největší zájem o tuto vlastnost karty projevili Poláci. 

Čtvrtinu spotřebitelů, z toho nejvíce opět Poláky, by přilákal poutavý vzhled karty. Dalších 25 % respondentů by chtělo kartu, jejíž vzhled by si sami navrhli, přičemž tuto možnost by nejvíce přivítali Italové.

ANKETA: Jaké bonusy byste si ke kreditní kartě představovali vy?


Autor:


Nejčtenější

Chtěla potvrzení o bezdlužnosti, teď je dlužníkem ona

Ilustrační snímek

Centrální registr dlužníků poskytuje mimo jiného vydání potvrzení o bezdlužnosti. To však nikdo v České republice...

Kvíz: Zvládli byste práci v nadnárodní korporaci?

Ilustrační snímek

Pokud splňujete kvalifikační předpoklady pro nabízenou pracovní pozici a ještě k tomu máte na obdobném postu i...



Zmapovali jsme deset aktuálně nejvýhodnějších běžných bankovních účtů

Ilustrační snímek

V Česku přibývají bankovní účty, které lze zřídit zdarma bez jakýchkoliv podmínek. Vyplývá to z analýzy, kterou server...

Unikátní výzkum: kam investují čeští milionáři a co je znepokojuje

Ilustrační snímek

V Česku je podle odhadů 28 tisíc dolarových milionářů. Své soukromí si však střeží. Dozvědět se, kam investují a jak se...

Devět osobních doporučení, jak dát svému životu smysl

Ilustrační snímek

Mark Twain byl úspěšným romanopiscem, ale i trefným a často ironickým pozorovatelem lidských osudů. V jeho díle lze...

Další z rubriky

Česká spořitelna rozesílá SMS: Do George se přesuňte do tří týdnů

"Každý klient dostane na to, aby si George odzkoušel a přešel do něj, minimálně...

V Česku probíhá největší přesun v historii novodobého internetového bankovnictví, týká se 1,5 milionu lidí. Servis 24...

Historie bydlení: Zmapovali jsme, jak se bydlelo za socialismu

Dětské hřiště na pražském panelovém sídlišti Černý Most (září 1984)

Bydlení v dobách socialismu bylo pro řadu lidí problém. Byty scházely a nebyly pro každého. Dekrety se mnohdy měnily za...

Platební karty dostávají nové funkce. Podívejte se, co už umí

Ilustrační snímek

Bezhotovostní placení „pípacími“ kartami strmě roste. Počet bezkontaktních transakcí v porovnání s loňskem stoupl o 28...

Přichází velká uhelná rotace, někde by měly být elektromobily snad zakázány

Přichází velká uhelná rotace, někde by měly být elektromobily snad zakázány

Kurzy.cz Nedávno jsme tu trochu uvažovali nad atraktivitou německých energetik a i z tohoto důvodu se dnes podíváme, jak by se m...

Advantage Consulting, s.r.o.
FIRMWARE PROGRAMÁTOR

Advantage Consulting, s.r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 50 000 Kč



Najdete na iDNES.cz