Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brand Manager

  9:12aktualizováno  9:12
Brand Manager neboli Product Manager/Manažer značky je, jak už název napovídá, odpovědný za konkrétní produkt nebo skupinu produktů firmy. Tato pozice je ve firemní hierarchii podřízena marketingovému manažerovi. Brand Manager se podílí na přípravě rozpočtu a předpovědí vývoje prodeje svěřeného produktu. Formuluje hlavní strategii prodeje produktu, účastní se prezentací, plánuje prodej, kterého má být dosaženo, a podíl na trhu.

Má na starosti také marketingové aktivity vztahující se k výrobku. Plánuje takzvané promotion akce a marketingové komunikační kampaně ve spolupráci s reklamní a podle potřeby i public relations agenturou, kontroluje rozpočet, vytváří cenovou strategii daných produktů. Hodně času stráví Brand Manager i u počítače při zpracování marketingových plánů, rozpočtů a detailních zpráv. Flexibilní přístup, kreativnost, takt a přesvědčivost, schopnost motivovat členy týmu jsou u Brand Managera samozřejmostí.

Musí úzce spolupracovat s externími a interními partnery, aby co nejefektivněji dosáhl svého cíle a cílů společnosti. Brand Managerovi by nemělo chybět strategické myšlení ani schopnost samostatného rozhodování. Měl by rozumět chování zákazníků a trhu, musí mít analytické myšlení, umět interpretovat data získaná z různých průzkumů trhu. Výhodou je ekonomické vzdělání, nebo alespoň zkušenosti v této oblasti, samozřejmostí jazykové znalosti, zejména pokud se jedná o nadnárodní firmu. Místa Brand Mangerů ­ juniorů obsazují často absolventi škol bez praxe, u seniorů je podmínkou tříletá praxe. Finanční ohodnocení Brand Managera se pohybuje zhruba od 40 000 do 80 000 korun.

***

Co jsme psali a co si přečtete

Business Unit Manager
Category Manager
Country Manager
Area Manager
HR Manager
Sales Manager
Marketing Manager
Brand Manager
Quality Manager
Plant Manager
Security Manager

Autor:


Nejčtenější

Platební karty dostávají nové funkce. Podívejte se, co už umí

Ilustrační snímek

Bezhotovostní placení „pípacími“ kartami strmě roste. Počet bezkontaktních transakcí v porovnání s loňskem stoupl o 28...

Víte, kolik let máte odpracováno? Pátrání se vyplatí kvůli důchodu

Ilustrační snímek

Pracovali jste pár let načerno? Už si nepamatujete, kde vás zaměstnali těsně po škole? Nechte si spočítat, kolik let...



Rozpoutá nová regulace národní banky od října hypoteční šílenství?

Ilustrační snímek

Česká národní banka zaznamenala nárůst objemu poskytnutých hypotečních úvěrů. Za mírným růstem stojí zřejmě i takzvané...

Češi mění čile zaměstnání. A budou ještě aktivnější

Ilustrační snímek

Nezaměstnanost je na historicky nejnižších hodnotách. Zatímco firmy mají těžké časy, zaměstnanci naopak ty nejlepší....

Ekonomka Lipovská: Délku pracovní doby a výši mezd by měl určit trh

Hana Lipovská je autorkou knihy „Kdo chce naše peníze? - Ekonomie bez politické...

Průměrná mzda v Česku roste, ve 2. čtvrtletí se vyhoupla na 31 851 korun. Platy ve veřejném sektoru však stoupají...

Další z rubriky

Ekonomka Lipovská: Délku pracovní doby a výši mezd by měl určit trh

Hana Lipovská je autorkou knihy „Kdo chce naše peníze? - Ekonomie bez politické...

Průměrná mzda v Česku roste, ve 2. čtvrtletí se vyhoupla na 31 851 korun. Platy ve veřejném sektoru však stoupají...

PORADNA: Jak funguje nemocenská u zaměstnanců, kteří mají „dvanáctky“

Ilustrační snímek

Jak je to s nemocenskou, když pracujete v jiném než osmihodinovém režimu denně, vysvětluje advokátka Markéta...

Stokorunová stravenka má raketový nástup, dostává ji stále víc zaměstnanců

Ilustrační snímek

Firmy letos razantně přidávaly zaměstnancům na jídlo. Hodnota nejfrekventovanější stravenky se tak skokově zvýšila z...

Vzniká nové odvětví, investoři se mohou přetrhnout aneb marihuanové akcie

Vzniká nové odvětví, investoři se mohou přetrhnout aneb marihuanové akcie

Kurzy.cz Takzvané marihuanové akcie jsou podle mne jedním z nejzajímavějších jevů na akciovém trhu. Jde o společnosti, které dík...

Najdete na iDNES.cz