Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brand Manager

  9:12aktualizováno  9:12
Brand Manager neboli Product Manager/Manažer značky je, jak už název napovídá, odpovědný za konkrétní produkt nebo skupinu produktů firmy. Tato pozice je ve firemní hierarchii podřízena marketingovému manažerovi. Brand Manager se podílí na přípravě rozpočtu a předpovědí vývoje prodeje svěřeného produktu. Formuluje hlavní strategii prodeje produktu, účastní se prezentací, plánuje prodej, kterého má být dosaženo, a podíl na trhu.

Má na starosti také marketingové aktivity vztahující se k výrobku. Plánuje takzvané promotion akce a marketingové komunikační kampaně ve spolupráci s reklamní a podle potřeby i public relations agenturou, kontroluje rozpočet, vytváří cenovou strategii daných produktů. Hodně času stráví Brand Manager i u počítače při zpracování marketingových plánů, rozpočtů a detailních zpráv. Flexibilní přístup, kreativnost, takt a přesvědčivost, schopnost motivovat členy týmu jsou u Brand Managera samozřejmostí.

Musí úzce spolupracovat s externími a interními partnery, aby co nejefektivněji dosáhl svého cíle a cílů společnosti. Brand Managerovi by nemělo chybět strategické myšlení ani schopnost samostatného rozhodování. Měl by rozumět chování zákazníků a trhu, musí mít analytické myšlení, umět interpretovat data získaná z různých průzkumů trhu. Výhodou je ekonomické vzdělání, nebo alespoň zkušenosti v této oblasti, samozřejmostí jazykové znalosti, zejména pokud se jedná o nadnárodní firmu. Místa Brand Mangerů ­ juniorů obsazují často absolventi škol bez praxe, u seniorů je podmínkou tříletá praxe. Finanční ohodnocení Brand Managera se pohybuje zhruba od 40 000 do 80 000 korun.

***

Co jsme psali a co si přečtete

Business Unit Manager
Category Manager
Country Manager
Area Manager
HR Manager
Sales Manager
Marketing Manager
Brand Manager
Quality Manager
Plant Manager
Security Manager

Autor:



Nejčtenější

Jak ukončit zaměstnání. Stáhněte si vzor výpovědi

Ilustrační snímek

Výpověď z pracovního poměru je základním a nejrozšířenějším způsobem odchodu ze zaměstnání. A protože lidé mění práci...

Nový trend v práci Čechů. Konec dřiny, čtyři hodiny a domů

Ilustrační snímek

Práce na méně než osm hodin denně už není výsadou jen v kancelářích. Kvůli nedostatku lidí na trhu práce hledají firmy...



Nežeň se, do důchodu času dost. Jak se vyhnout zklamání z nové práce

Ilustrační snímek

Nastupujete do prvního zaměstnání, těšíte se na kolegy, pracovní náplň a vhod přijdou i peníze pravidelně na účtu....

Nepřipravujeme děti na život, ony už jej žijí, tvrdí zakladatel školky Bambíno

Tomáš Trnka, zakladatel školky a jeslí Bambíno

Do vzdělávacího sektoru přišel ze zcela jiného oboru. Ještě nedávno Tomáš Trnka pracoval v developerské firmě. Prvotní...

Podnikáte? Zabezpečte osobní údaje. Poradíme, jak na GDPR

Ilustrační snímek

Nejen podnikatelé jsou v panice. Stejně tak třeba party místních hasičů, kluby aktivních důchodců či útulky pro psy se...

Další z rubriky

Firmy musí navýšit a srovnat mzdy, jinak neobstojí, ukázal průzkum

Ilustrační snímek

Trh práce je na dně. Firmy, které ještě nezvýšily mzdy, tak budou muset rychle učinit a dorovnat je svým zaměstnancům...

Nepřipravujeme děti na život, ony už jej žijí, tvrdí zakladatel školky Bambíno

Tomáš Trnka, zakladatel školky a jeslí Bambíno

Do vzdělávacího sektoru přišel ze zcela jiného oboru. Ještě nedávno Tomáš Trnka pracoval v developerské firmě. Prvotní...

Osm věcí, se kterými se musíte poprat při nástupu do nové práce

Ilustrační snímek

Pětadvacetiletý David právě položil telefon. Prošel všemi síty pohovoru a konečně dostal opravdovou práci. Na co...

Tři absurdně levné akcie

Tři absurdně levné akcie

Kurzy.cz Nadpis jsem si vypůjčil z investičních stránek Fool.com, za ním se skrýval článek o akciích General Motors, Cirrus Logi...

Najdete na iDNES.cz