Brand Manager

Brand Manager neboli Product Manager/Manažer značky je, jak už název napovídá, odpovědný za konkrétní produkt nebo skupinu produktů firmy. Tato pozice je ve firemní hierarchii podřízena marketingovému manažerovi. Brand Manager se podílí na přípravě rozpočtu a předpovědí vývoje prodeje svěřeného produktu. Formuluje hlavní strategii prodeje produktu, účastní se prezentací, plánuje prodej, kterého má být dosaženo, a podíl na trhu.

Má na starosti také marketingové aktivity vztahující se k výrobku. Plánuje takzvané promotion akce a marketingové komunikační kampaně ve spolupráci s reklamní a podle potřeby i public relations agenturou, kontroluje rozpočet, vytváří cenovou strategii daných produktů. Hodně času stráví Brand Manager i u počítače při zpracování marketingových plánů, rozpočtů a detailních zpráv. Flexibilní přístup, kreativnost, takt a přesvědčivost, schopnost motivovat členy týmu jsou u Brand Managera samozřejmostí.

Musí úzce spolupracovat s externími a interními partnery, aby co nejefektivněji dosáhl svého cíle a cílů společnosti. Brand Managerovi by nemělo chybět strategické myšlení ani schopnost samostatného rozhodování. Měl by rozumět chování zákazníků a trhu, musí mít analytické myšlení, umět interpretovat data získaná z různých průzkumů trhu. Výhodou je ekonomické vzdělání, nebo alespoň zkušenosti v této oblasti, samozřejmostí jazykové znalosti, zejména pokud se jedná o nadnárodní firmu. Místa Brand Mangerů ­ juniorů obsazují často absolventi škol bez praxe, u seniorů je podmínkou tříletá praxe. Finanční ohodnocení Brand Managera se pohybuje zhruba od 40 000 do 80 000 korun.

***

Co jsme psali a co si přečtete

Business Unit Manager
Category Manager
Country Manager
Area Manager
HR Manager
Sales Manager
Marketing Manager
Brand Manager
Quality Manager
Plant Manager
Security Manager