Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi mění zvyklosti ve způsobu dopravy do zaměstnání

aktualizováno 
Průzkum, který mapoval cestování Čechů do práce, přinesl překvapivý výsledek. Autem dojíždí do zaměstnání stále více lidí. Má to však své opodstatnění. V mnoha případech je auto jedinou možností, jak se do práce vůbec dostat.

Hromadnou dopravu používá k cestě do práce 35 procent Čechů. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Podle aktuálního průzkumu společnosti KPMG Česká republika se 40 procent Čechů dopravuje do práce autem a tento způsob dopravy se tak dostal na první příčku.

Automobil volí překvapivě lidé napříč všemi vzdělanostními a příjmovými skupinami. Výrazně více ale jezdí autem do práce muži (50 procent) než ženy (29 procent).

Průzkum:

Jak se nejčastěji dopravujete do zaměstnání?

  • Autem (39,67 %)
  • MHD (22 %)
  • Meziměstskou dopravou, vlakem apod. (13,33 %)
  • Pěšky (11,33 %)
  • Na kole (6,33 %)
  • Kombinace některé z variant (6,33 %)
  • Jinak (1 %)

Zdroj: KPMG ČR

Hromadnou dopravu, městskou či meziměstskou podle aktuální sondy využívá k cestě do zaměstnání 35 procent osob, zhruba 11 procent lidí chodí pěšky a šest procent Čechů jezdí do práce na kole.

"Lidé dnes za prací dojíždějí na mnohem delší vzdálenosti než dříve. A často z míst nebo do míst, která jsou hromadnou dopravou jen obtížně dostupná. Proto je používání automobilu v mnoha případech pochopitelné. Zejména městské aglomerace však dnes mají mnohem větší potenciál pro dojíždění na kolech. Tématem číslo jedna by pro odbory dopravy jednotlivých měst mělo být budování a rozvoj kvalitní cyklistické infrastruktury, která by zvýšila bezpečnost na silnicích a podpořila využívání kola jako dopravního prostředku," komentuje výsledky průzkumu Otakar Hora z KPMG Česká republika.

A jak vysokou částku musí Češi za dopravu do práce měsíčně vydat? Zhruba třetina lidí uvedla, že dojíždění do zaměstnání je vyjde měsíčně na více než jeden tisíc korun, celkem 52 procent Čechů uvádí měsíční výdaj do jednoho tisíce a méně než 500 korun investuje do dopravy 28 procent lidí. "V posledních dvou letech musel z finančních důvodů změnit typ dopravního prostředku, kterým cestuje do zaměstnání, každý pátý Čech," konstatuje Otakar Hora.

Jak dlouho cestujete do práce?

celkem hlasů: 16466

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. června 2013. Anketa je uzavřena.

méně než 15 minut 9293
30 až 60 minut 3244
15 až 30 minut 2918
více než 60 minut 1011
Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Deset kroků, díky nimž projdete úspěšně pohovorem

Právě teď je velmi vhodná doba ke změně zaměstnání, pokud o ní uvažujete. Sháňka po odbornících je totiž obrovská. Psycholožka Stanislava Klocová radí, na co...  celý článek

Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu ČR a SR
Lidé nechtějí zaměstnání, ale smysluplnou práci, říká šéfka Microsoftu

Všeobecně se ví, že nejlepší benefity nabízejí zaměstnancům IT společnosti. Nad seznamem odměn v hodnotě i desítek tisíc měsíčně lidé z jiných oborů jen...  celý článek

Ilustrační snímek
Kariéru mají rozjetou na plný plyn, přestože jsou ze školy jen pár let

Zvládli to ostatní, zvládneš to taky, říkají rodiče dětem, aby je uklidnili a motivovali. Pokud to na vás platí, přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Karoq se dnes začal prodávat. Co se o něm píše v zahraničí?
Karoq se dnes začal prodávat. Co se o něm píše v zahraničí?

Škodovka už má objednávky na 3500 modelů Karoq. Dnes ho začala prodávat oficiálně, u všech dealerů už mají první testov... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.