Česká pojišťovna: pod rouškou skvělé nabídky past na podvody

aktualizováno 
Česká pojišťovna připravila pro řidiče novinku v podobě asistenčních služeb pro všechny účastníky dopravní nehody. Nejedná se přitom o nadstandardní službu, ale o pojistku proti pojistným podvodům.

Auto, porucha, ADAC | foto: ADAC

Česká pojišťovna spustila od poloviny srpna novou službu, která dle pojišťovny není na českém trhu zatím běžná. Jde o komplexní likvidační servis pro poškozené, jimž klienti České pojišťovny způsobí při dopravní nehodě škodu. Z povinného ručení se pak hradí veškeré platby poškozenému nejen za opravu zničeného vozidla a jiné náklady, ale i další služby s tím spojené, mimo jiné i odtah nepojízdného vozidla.

Asistenční služba pro poškozené

„Jestliže je viník nehody naším klientem, pak by měl poškozený zavolat asistenční službu ČP Asistent, která poskytuje své služby 24 hodin denně, sedm dní v týdnů. Ta mu vůz nejen odtáhne, ale dopraví jej do smluvního servisu, s nímž už si celou likvidaci, včetně prohlídky mobilním technikem a vystavení krycího dopisu, vyřídí pojišťovna sama.

Poškozený nemusí mít v ruce žádné vlastní finanční prostředky a navíc veškeré úkony spojené s likvidací jeho škody se významně zrychlí,“ vysvětluje ředitel odboru spolupráce s dodavateli České pojišťovny Filip Saidl. Zavoláním asistenční služby spojené s konkrétním pojištěním vozu a pojišťovnou se tak motoristé dle pojišťovny vyhnou i případným problémům s neprofesionálními a předraženými „asistenčními a odtahovými“ firmami, jejichž zásahy se v poslední době na našich silnicích množí.

popisekŠPATNĚ POJIŠTĚNÝ BYT
vás může stát statisíce korun

O servisu rozhodne pojišťovna

Bohužel musíme konstatovat, že tato služba pojišťovny není žádnou výraznou novinkou. Na uvedené služby mají klienti v rámci pojištění motorových vozidel ze zákona nárok nehledě na skutečnost, zda tato plnění pojišťovna inzeruje či nikoliv. Pojišťovny na našem trhu poskytují asistenční služby poškozeným běžně, navíc některé z pojišťoven poskytují určité služby i samotnému viníkovi nehody.

V rozsahu asistenčních služeb se jednotlivé pojišťovny výrazně liší. Nejčastěji zahrnují uhrazení nákladů na technickou pomoc (opravu, odtah, uschování vozidla, ubytování v nouzi, náhradní dopravu, půjčku a podobně). Asistenční služby se také odlišují v územní platnosti (zda platí i v zahraničí a v jakém rozsahu) a v limitech plnění. Lze se setkat i s nabídkou pouhého přivolání asistenční služby a náklady si musí hradit pojištěný sám. Širší rozsah asistenčních služeb je zpravidla nabízen u vyšších variant.

Vyhnout se pojistným podvodům

Z novinky České pojišťovny více než přidaná hodnota pro klienty „kouká“ snaha pojišťovny v první řadě ošetřit, aby bylo auto opraveno v jím známém servise, který ji „nenatáhne“ na ceně oprav a náhradních dílů. Pojišťovna chce snížit riziko pojistných podvodů, které v oblasti pojištění aut způsobují pojišťovnám značné škody.

Domnívám se, že řidičům by měl být ponechán svobodný výběr servisu. Důvodem je to, že i když poškozenému způsobí škodu někdo jiný, zpravidla to pro něj znamená určité výdaje. Z povinného ručení se například nehradí nové díly. Pokud viník nehody způsobí jinému řidiči kupříkladu poškození blatníku a v servisu mu bude vyměněn poškozený blatník za nový (novější), musí poškozený servisu toto „zhodnocení“ doplatit. Došlo totiž k „obohacení“, neboť například deset let starý blatník by měl být vyměněn opět za deset let starý blatník, což nemusí být ve všech servisech nebo z časových důvodů možné.


Reklama

Autor:

Nejčtenější

Naspořil 400 tisíc a zkusil podnikat. Už má 260 zaměstnanců a míří výš

Praha,24.10.2018, Petr Palas, SPECIÁL PRO IDNES, FOTO MAFRA DAN MATERNA

Petr Palas začal při studiích na vysoké škole pracovat. Sbíral zkušenosti a střádal vydělané peníze. Pak založil v Brně...

Zlomila si nohu v Alpách. Stálo to 355 tisíc korun

ilustrační snímek

Poranění kolenních vazů, zlomeniny končetin, zranění pánve, břicha a hlavy jsou nejčastější úrazy, které se stávají při...

Nejčastější triky obchodníků: jak je rozpoznat a nesednout jim na lep

Ilustrační snímek

Každému se může stát, že si koupí něco, co nemá hodnotu. A nemusí jít přímo o nákup u „obchodníků s teplou vodou“....

Zdražování pojistného se řidičům nelíbí, pojišťovny se proto snaží

Pojišťovny vědí, že klienti nesou zdražování nelibě, proto se snaží v povinném...

Asistenci zavoláte jedním zmáčknutím tlačítka. Na mobilu sledujete, jak k vám jede odtahové auto. Technik vám hned při...

Lidé bez práce volí raději brigádu, nově je v kurzu mikrozaměstnávání

Největší zájem je o administrativní výpomoc nebo kvalifikovanou brigádu v...

Pracovní trh aktuálně nabízí téměř 320 tisíc volných pozic, přesto je v České republice stále přes 200 tisíc lidí bez...

Další z rubriky

Střet auta se zvěří může být drahý. Co si ohlídat, abyste netratili

Ilustrační snímek

Srážka automobilu se zvířetem je v tomto období poměrně častá autonehoda. Když se oklepete z toho, že jste ublížili...

Sedm věcí, na které byste neměli zapomínat při pojištění auta

Ilustrační snímek

Pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla, tedy takzvané povinné ručení, je nutnost. Havarijní pojištění je...

Češi mají mnohdy nesmyslné životní pojistky, říká odborník

Petr Borkovec

„V životním pojištění jsou Češi velmi často podpojištěni a mají nesmyslná připojištění,“ říká generální ředitel...

Potopí akcie nakonec ropa?

Potopí akcie nakonec ropa?

Kurzy.cz Nabídková křivka ropného trhu, či přesněji řečeno křivka mezních nákladů, za které jsou různé země a regiony schopny do...

Najdete na iDNES.cz