"Systém je nefunkční od dvanácti hodin a pěti minut, došlo k výpadku elektronického bankovnictví. Na odstranění dosud neznámé technické závady intenzivně pracujeme. Klientům se za vzniklé problémy omlouváme a doporučujeme jim využít bankomatové sítě a našich poboček," sdělila iDNES.cz Kristýna Havligerová z tiskového oddělení České spořitelny.
Svůj odhad ukončení odstávky však neupřesnila. Chod poboček narušen nebyl, stejně jako se výpadek nedotkl bankomatové sítě.
Všechny systémy se podařilo uvést do funkčního stavu přibližně v 17 hodin. "V tuto chvíli jsou už všechny systémy funkční, příčinu výpadku však zatím neznáme," informovala o aktuální situaci Havligerová.
Jelikož služby přímého bankovnictví banky nefungovaly prakticky celé odpoledne, rozhodla ČS o neúčtování vyšších poplatků u transakcí prováděných během této doby na přepážkách.
Zatím poslední výpadek podobného rozsahu přitom banka zaznamenala na počátku března letošního roku. Trval několik hodin.