Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete-li výhodně prodat byt, vyzdvihněte jeho kvality

  11:46aktualizováno  11:46
Nabídka nemovitostí k pronájmu či prodeji válcuje poptávku. Zájemci si mohou více než kdy jindy vybírat. Nenechávejte prezentaci prodávané nemovitosti jen na realitní kanceláři. Zmiňte například dostupnost MHD, nebo kam se dá vydat na procházku.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Ekonomická krize působí negativně na dynamiku realitního trhu. Doba sjednání pronájmu nebo prodeje nemovitosti se protahuje. A není divu, že takové čekání majitelům nemovitostí brnká na nervy. Za současné situace na trhu je potřeba počítat s tím, že i kvalitní nemovitost na dobrém místě může hledat svého kupce i několik měsíců. Nejčastějším důvodem je slabá poptávka po vlastnickém bydlení.

Ne vždycky je však dobré vymlouvat se na slabou poptávku. Konkurence na straně nabídky je nyní silnější než kdy předtím a zájemci si mohou opravdu vybírat. Proto by měl majitel před zveřejněním nabídky nejen zauvažovat nad cenou nemovitosti, ale také popřemýšlet, čím je právě jeho byt či dům výjimečný, a tyto vlastnosti by se měl "pokusit prodat". A to ať už využijete služeb realitní kanceláře nebo ne.

Pokud plánujete využít služeb realitní kanceláře, nenechávejte vše pouze na realitním makléři. Právě nad popisem prodávaného bytu byste měli mít dohled. Avšak zkušený realitní makléř dokáže do prezentace promítnout své zkušenosti a lépe odhadne, co by mohlo tzv. "zabrat".

Jaké přednosti stojí za to vypíchnout?

V případě jakékoli nemovitosti stojí za to zdůraznit dostupnost MHD, vzdálenost do centra (lesa, parku), dostupnost a rozsah služeb v dané lokalitě. Mezi užitné vlastnosti bytu, které určitě stojí za to zmínit, patří umístění bytu a jeho dispozice. Byty v přízemí mohou být vhodné pro pohybově postižené nebo pro lidi s malými dětmi, kteří se nechtějí tahat s kočárkem, podkroví může mít zase své kouzlo.

Lidé ocení další příslušenství k bytu navíc (sklep, půdu, balkón, lodžii atp.). Pochlubte se, že z bytu je pěkný výhled na některou z místních dominant (Pražský hrad, Špilberk, Ještěd, soutok Labe s Vltavou nebo jinou zajímavost). Těžko najdete člověka, který neocení nízkou kriminalitu v daném místě, dobré sousedské vztahy. V inzerátu stojí za to zmínit zabezpečovací prvky nemovitosti. Každý potencionální kupující by měl přemýšlet, kolik jej bude stát provoz bytu. Energetická náročnost bydlení a způsob vytápění stojí určitě také za zmínku.

Důležité je nafocení nemovitosti

Někdy můžete mít pocit, že nabízíte klenot, konkurence vám nesahá ani po paty, a přesto se k vám zájemci nehrnou. Čím to? Poměr užitných vlastností a ceny je pouze jedním z parametrů, který ovlivňuje rozhodování potencionálních zájemců. Nemovitost je zboží jako každé jiné, a tak lidé kromě ceny a užitných vlastností vybírají také očima. A někdy může dobrá obrazová prezentace udělat zázraky.

Pro nasnímání nemovitosti je klíčové vystihnout vhodné počasí a denní dobu. Z přiložených fotografií musí vyzařovat optimismus a pohoda. Určitě se vyhněte fotografování v noci nebo za ponurého podzimního počasí. Myslete na to dopředu a fotografie si pořiďte předem. Pokud budete prodávat nemovitost prostřednictvím realitní kanceláře, makléř bude mít příležitostí na vhodné fotografické podmínky ještě méně.

Přidejte něco navíc

Některé realitní kanceláře začaly před časem nabízet službu virtuální prohlídky nabízené nemovitosti, nebo mají na svých stránkách umístěný videozáznam. Opět se jedná o službu, která může prodeji výrazně pomoci. Samozřejmě záleží na samotném zpracování, nicméně i zde mohou prodávající čerpat inspiraci.

Více se dočtete na Hypoindex.cz

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Spoření na stáří: dobrý produkt, který se kvůli malým provizím nenabízí

Lidé si spoří na stáří prostřednictvím investování se státním příspěvkem. Někteří mají takzvané transformované fondy, jiní účastnické penzijními fondy. O ty...  celý článek

Ilustrační snímek
Víte, jak přejít k jiné bance? Otestujte svoje znalosti

Asi většina z nás má u některé z bank běžný účet. Třeba jen proto, aby měla kam chodit výplata nebo abychom mohli platit kartou. Vyznáte se v bankovních...  celý článek

Ilustrační snímek
Jste připraveni najít si novou práci? Otestujte se

Nezaměstnanost je na nejnižší úrovni za posledních devatenáct let a zvyšuje se poptávka po odbornících. Možná je tedy dobré poohlédnout se po novém místě. Jste...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.