Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chtěla zaplatit kartou, ale nešlo to. Na pobočce jí řekli, že karta neexistuje

aktualizováno 
Paní Andrea má s manželem společný účet. Každý má svou platební kartu. Její však náhle přestala fungovat. V obchodě platila kartou a tam jí řekli, že je neaktivní. Banka pak zpochybnila existenci karty a všechny údaje o ní zmizely. Problém se týkal několika klientů GE Money Bank.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Účet je na jméno mého manžela. Když jsem mu volala, že s kartou není něco v pořádku, ihned zašel na pobočku banky. Zpočátku na něj koukali jako na blázna, protože v aktuálních záznamech žádnou kartu neměli. Naštval se a chtěl jim to ukázat přes Internet banku, ale ani tam karta nebyla zaevidovaná," popisuje Andrea.

Karta jakoby nikdy neexistovala

GE Money Bank, u které mají manželé vedený účet, žádné záznamy o kartě neměla. Až když manžel Andrey ukázal pracovníkům banky transakce provedené neexistující kartou z minulého dne, uznali, že se asi spletli.

"Byl čas oběda, takže se bankéři nemohli spojit s kartovým centrem. Pobočku tedy manžel opustil s tím, že se nic nevyřešilo," říká Andrea. Odpoledne pak zaměstnanci banky sami své klienty kontaktovali. Omluvili se a říkali, že jde o nedefinovatelnou chybu, kvůli které karta vypadla ze systému.

Na vyjádření banky klienti stále čekají

"V minulých dnech došlo k chybné deaktivaci určitého počtu karet a k výpadku zobrazení informací z těchto karet v datovém systému, který využívají bankéři, a také v Internet Bance. Chyba tohoto charakteru v rámci systému je naprosto výjimečná a u všech karet byla bez odkladu odstraněna," tvrdí Hana Miencelová z GE Money Bank.

Druhý den ráno karta byla konečně aktivní. Manželé však banku požádali o písemné vyjádření, které do dneška nedostali. "Chtěli jsme vědět, jestli nebyla na naší straně nějaká chyba. Z GE Money Bank se nám ale už neozvali," uzavírá Andrea.

Technické chyby nejsou raritou

Podobné situace se stávají nejen bankám. V našem předchozím článku jsme vás informovali o tom, že stačí prohodit den a měsíc v rodném čísle a váš účet může vidět jiný klient (více čtěte v předchozím článku).

Na systémovou chybu doplatil i klient České pojišťovny. Kvůli omylu v programu pojišťovna klientovi znatelně navýšila pojistné. I přes opakované reklamace ze strany klienta se pojišťovna po mnoho měsíců odvolávala na technickou chybu ve svém systému, jejíž vyřešení si vyžádá více času (více se dočtete v dřívějším článku).


informujte nás o finančním bezpráví

Nejste spokojeni se službami či řešením svého problému v bance, pojišťovně či jiné finanční instituci? Neuznali vám reklamaci, na kterou máte nárok, či jste snad přišli v důsledku nefér jednání některého z finančních domů o peníze?

Tento článek vznikl na základě příběhu, který nám byl zaslán do redakce. Podobné zkušenosti nám můžete zasílat na adresu finance@idnes.cz . Rádi vám pomůžeme problém řešit či na něj alespoň veřejně poukázat.




Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Analýza deseti bank: co už umí mobilní bankovnictví a co má úspěch

Ilustrační snímek

Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Pro řadu Čechů se stalo běžnou součástí života. S chytrými telefony...

Banky mají nového konkurenta. Hello bank láká na úročení peněz na účtu

Značka Hello bank! již působí ve Francii, Itálii, Belgii, Rakousku a dalších...

V Česku začala fungovat nová banka. Má obchodní název „Hello bank! by Cetelem“ a svou nabídkou chce konkurovat ostatním...

Přinášíme aktuální přehled 10 nejvýhodnějších bankovních účtů

Ilustrační snímek

Banky vylepšují své bankovní účty a snaží se klienty hýčkat mnohem víc než dříve. Ve spolupráci s analytiky Scott &...

Další nabídka

Kurzy.cz

Čeká český realitní trh osud podobný Německu či Švýcarsku?
Čeká český realitní trh osud podobný Německu či Švýcarsku?

Ceny nemovitostí rostly ve druhém čtvrtletí tohoto roku ve všech členských zemích EU s výjimkou Itálie (meziroční pokle... celý článek



Najdete na iDNES.cz