Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Chtěla zaplatit kartou, ale nešlo to. Na pobočce jí řekli, že karta neexistuje

  • 102
Paní Andrea má s manželem společný účet. Každý má svou platební kartu. Její však náhle přestala fungovat. V obchodě platila kartou a tam jí řekli, že je neaktivní. Banka pak zpochybnila existenci karty a všechny údaje o ní zmizely. Problém se týkal několika klientů GE Money Bank.

"Účet je na jméno mého manžela. Když jsem mu volala, že s kartou není něco v pořádku, ihned zašel na pobočku banky. Zpočátku na něj koukali jako na blázna, protože v aktuálních záznamech žádnou kartu neměli. Naštval se a chtěl jim to ukázat přes Internet banku, ale ani tam karta nebyla zaevidovaná," popisuje Andrea.

Karta jakoby nikdy neexistovala

GE Money Bank, u které mají manželé vedený účet, žádné záznamy o kartě neměla. Až když manžel Andrey ukázal pracovníkům banky transakce provedené neexistující kartou z minulého dne, uznali, že se asi spletli.

"Byl čas oběda, takže se bankéři nemohli spojit s kartovým centrem. Pobočku tedy manžel opustil s tím, že se nic nevyřešilo," říká Andrea. Odpoledne pak zaměstnanci banky sami své klienty kontaktovali. Omluvili se a říkali, že jde o nedefinovatelnou chybu, kvůli které karta vypadla ze systému.

Na vyjádření banky klienti stále čekají

"V minulých dnech došlo k chybné deaktivaci určitého počtu karet a k výpadku zobrazení informací z těchto karet v datovém systému, který využívají bankéři, a také v Internet Bance. Chyba tohoto charakteru v rámci systému je naprosto výjimečná a u všech karet byla bez odkladu odstraněna," tvrdí Hana Miencelová z GE Money Bank.

Druhý den ráno karta byla konečně aktivní. Manželé však banku požádali o písemné vyjádření, které do dneška nedostali. "Chtěli jsme vědět, jestli nebyla na naší straně nějaká chyba. Z GE Money Bank se nám ale už neozvali," uzavírá Andrea.

Technické chyby nejsou raritou

Podobné situace se stávají nejen bankám. V našem předchozím článku jsme vás informovali o tom, že stačí prohodit den a měsíc v rodném čísle a váš účet může vidět jiný klient (více čtěte v předchozím článku).

Na systémovou chybu doplatil i klient České pojišťovny. Kvůli omylu v programu pojišťovna klientovi znatelně navýšila pojistné. I přes opakované reklamace ze strany klienta se pojišťovna po mnoho měsíců odvolávala na technickou chybu ve svém systému, jejíž vyřešení si vyžádá více času (více se dočtete v dřívějším článku).


informujte nás o finančním bezpráví

Nejste spokojeni se službami či řešením svého problému v bance, pojišťovně či jiné finanční instituci? Neuznali vám reklamaci, na kterou máte nárok, či jste snad přišli v důsledku nefér jednání některého z finančních domů o peníze?

Tento článek vznikl na základě příběhu, který nám byl zaslán do redakce. Podobné zkušenosti nám můžete zasílat na adresu finance@idnes.cz . Rádi vám pomůžeme problém řešit či na něj alespoň veřejně poukázat.