Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co může zákazníkovi na call centru vadit a jak to řešit

Nemáte čas běžet na pobočku nějaké firmy a radši zavoláte její call centrum. Ale někdy se může stát, že neušetříte čas ani nervy. Co nemilého vás může potkat? A proč?

Hovoříme s klienty, kteří se dovolali před vámi
Linka je někdy přetížená a vy musíte trpělivě čekat na spojení. Existují dvě základní příčiny. Buď je call centrum špatně nastavené, firma chtěla investovat co nejméně, nenajala dostatečný počet operátorů nebo je adekvátně neproškolila, takže jim vyřizování hovorů trvá nepřiměřeně dlouho.

Nebo prostě máte smůlu. Většina firem se snaží dodržet pravidlo zvané 80:20. „To je běžný provozní cíl call center,“ říká Tomáš Studeník z firmy Westminster. „Osmdesát procent hovorů by mělo být přijato do dvaceti vteřin. Pokud se tak nestalo, dostali jste se bohužel mezi dvacet procent těch, kteří musí čekat déle.“

Řešení: Obecně je nejlepší zavěsit. Dost volajících trpělivě čeká třeba i dvacet minut - jen proto, aby nakonec operátorovi z plných plic vynadali. A teprve potom řešili svůj původní problém. Tím se čekací doba jen dál a dál prodlužuje.

Vstřícná firma vám oznámí, jak dlouho ještě budete čekat nebo kolikátí jste v pořadí (tzv. otevřená fronta). Pak se snadno můžete rozhodnout, zda zavoláte později nebo vydržíte na lince.

Pro informace o účtu stiskněte jedničku
Když už někdo volá do call centra, určitě svůj problém bude řešit raději s operátorem než s automatem. Ale jsou i firmy, u nichž se k živému člověku dostanete po dlouhém čekání a naslouchání instrukcím - nebo se k němu taky nedostanete vůbec.

Řešení: Nezavěšujte hned, když uslyšíte automat. Jejich nasazení pomáhá firmám například zvládat nápory v dobách špiček (ráno kolem 9.00, kolem poledne a navečer). Automat může řešit rutinní dotazy, třeba stav účtu, teprve složitější požadavky, například reklamace, odešle na operátory.

Přepojení na operátora samozřejmě nesmí trvat příliš dlouho. Pokud je hlasový průvodce automatu nepřehledný nebo trvá přepojení několik minut, je možná lepší vyřešit svůj problém jinak. Například přes internet. Je dobré firmu informovat, že s nastavením call centra nejste spokojeni.

Upozorňujeme, že váš hovor může být nahráván
Vadí vám odpovědi operátora typu: „nemáte pravdu“ nebo „to nejde.“ Zřizovatelům call center také. Podobné věty totiž řekne jen špatně proškolený operátor. Aby firmy eliminovaly chyby svých zaměstnanců, nahrávají si jejich hovory. Vás na to samozřejmě předem upozorní.

Řešení: Nahrávání hovorů není nic, co by bylo namířeno proti vám. Pokud s ním nesouhlasíte, máte samozřejmě právo zavěsit a vyřídit svůj požadavek jinou cestou.

Je ovšem otázka, zda si pomůžete - monitoring klientských požadavků je běžným způsobem zpětné kontroly zaměstnanců, ať už jste své přání vznesli jakoukoli formou.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...