Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co všechno dnes v bance zařídíte na dálku: některé služby on-line jsou jen sliby

aktualizováno 
Obsluha bank na dálku bohužel ještě nedospěla tak daleko, že se návštěvě bankovní pobočky nadobro vyhnete. K řadě služeb si na dálku pouze trochu pomůžete. Které služby získáte z pohodlí domova a kdy si budete muset najít čas a do banky zajít?
Poskytování služeb na dálku se bude jistě rozšiřovat.

Poskytování služeb na dálku se bude jistě rozšiřovat. | foto: Profimedia.cz

Telefonické či internetové bankovnictví jsou už všední záležitostí. Uživatelé těchto služeb přesně vědí, co všechno jejich pomocí zvládnou vyřídit a kdy se naopak neobejdou bez asistence bankéře. K vyřizování denních záležitostí sáhnou často právě po přímém bankovnictví. Jen pro nové služby si většinou zajdou do pobočky. To se ale poměrně rychle mění, ovšem zdaleka ne v každé bance.

On-line tak můžete zřizovat například spořicí účty, investovat do cenných papírů či si sjednáte některý druh pojištění.

Poskytování jednotlivých služeb musíme ale hned na samém počátku rozčlenit podle toho, zda jsou skutečně kompletně řešitelné bez návštěvy pobočky banky (od žádosti o službu až po skutečné získání). Některé z nich se pouze jako on-line "tváří".

1. To, co skutečně bez další korespondence vyřídíte, jsou předschválené finanční produkty.

Jedná se obvykle o úvěry spotřebitelské, kontokorenty, ale také o kreditní karty. Pomocí internetového bankovnictví mají předem bankou vybraní klienti možnost využít tzv. předschváleného úvěrového limitu. Ten vidíte takřka okamžitě po přihlášení do internetového bankovnictví. A pokud nevyplníte nabízené žádosti přímo tam, můžete si úvěr sjednat rovněž korespondenční cestou. Návštěvě pobočky banky se tak skutečně vyhnete.

Najdete je v nabídce všech největších tuzemských bank - České spořitelny, Komerční banky, Raiffeisenbank, ale také Citibank či GE Money Bank.

. co vyřídíte bez návštěvy pobočky

Kromě běžných převodů peněz, zřizování trvalých příkazů apod. můžete přes web požádat i o vybrané služby, a to nejčastěji o:

- kreditní karty
- doplňkové služby, např. cestovní pojištění
- spotřebitelské úvěry
- osobní účet

- rozjednat lze i hypoteční úvěr

2. On-line pouze rozjednáno, bez ověření totožnosti více nelze
Standardem se již stal on-line prodej kreditních karet, doplňkových služeb ke kartám a předschválených úvěrů prostřednictvím internetového bankovnictví. Stranou však nezůstávají ani spořicí účty.

Kreditní karty lze sjednat přímo prostřednictvím webových stránek banky či splátkové společnosti. Případně je třeba zvednout telefon a zavolat na zpravidla bezplatnou telefonní linku. Pojistnou smlouvu "podepíšete" zaplacením pojistného, u kreditních karet to už tak snadné není. Čeká na vás totiž korespondence s bankou.

Doplňkovým službám ke kartám vévodí pojistky. A to zejména pojištění proti neschopnosti splácet úvěr, dále pak cestovní pojištění, pojištění při hospitalizaci či proti zneužití platební karty.

Nejvýhodněji úročené spořicí účty také zřídíte bez návštěvy pobočky banky. V souvislosti s nimi se však můžete také setkat s určitými omezeními. Například následná obsluha účtu je možná pouze přes internet. To však může být výhodou pro toho, kdo by se jinak do banky nedostal např. díky velké vzdálenosti k nejbližší pobočce. To může být případ ING, Bawag Bank či mBank.

. bez dalších doplňků

Bez dalšího doplňování či zbytečných cest do banky vyřídíte prakticky jen tzv. předschválené produkty. Ty jsou obvykle nabízeny prostřednictvím internetového bankovnictví. V ostatních případech se setkání s pracovníkem banky nebo kurýrem či zdlouhavé korespondenci nevyhnete.

Podobně si zřídíte i běžný účet či požádáte o spotřebitelský úvěr. Poté, co vyplníte příslušný webový formulář, vás totiž kontaktuje pracovník banky nebo kurýr. S kurýrem si domluvíte schůzku k ověření všech údajů, doplnění podpisů či jiných dokladů. To platí například pro mBank. Místo volíte sami, tedy vše jste schopni vyřešit bez návštěvy pobočky v předem určeném čase. Jinde tyto záležitosti řešíte opět korespondenční cestou nebo pro vás všechny dokumenty připraví v tištěné podobě k podpisu na pobočce banky. Doba např. zřízení účtu se tak díky tomu prodlužuje, byť ušetříte prvotní informativní schůzku.

Službu nabízejí např. mBank, Citibank, Raiffeisenbank, GE Money Bank, ING Bank, Bawag Bank.

3. On-line předán pouze kontakt, banka se vám ozve
Třetí variantou je, že na internetových stránkách banky najdete pouze velmi zkrácenou verzi formuláře, na jehož základě vás následně banka kontaktuje. Tento systém využívá například Poštovní spořitelna. "Klient tak ušetří případnou informativní návštěvu pobočky a může dorazit přímo s podepsanou žádostí o produkt," popsal systém Marek Roll, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny. Podle něj se v praxi fungování formuláře přes webové rozhraní bance osvědčilo, a proto se uvažuje o rozšíření jeho funkčnosti. "To by mělo vést právě k prodeji produktů elektronickou cestou," dodal Roll.




Nejčtenější

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Polovina Čechů dá pod stromeček peníze, je to podle psychologa správné?

Ilustrační snímek

Darovat k Vánocům obálku s penězi v letošním roce plánuje 48 % Čechů. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu finanční...

Další z rubriky

Přinášíme aktuální přehled 10 nejvýhodnějších bankovních účtů

Ilustrační snímek

Banky vylepšují své bankovní účty a snaží se klienty hýčkat mnohem víc než dříve. Ve spolupráci s analytiky Scott &...

K bankomatům přibývají i vkladomaty, je jich už 760. Dají se ošidit?

Inteligentní bankomaty umí peníze nejen vydávat, ale i přijímat a vkládat na...

Nosit větší hotovost u sebe, nebo nechat balík peněz ve firmě či doma v šuplíku může být docela riziko. Pokud nemáte...

Sonda: proč vám bezkontaktní karta odmítne při placení poslušnost

Bezkontaktní karta odmítla třikrát poslušnost. Transakce proběhla až po vložení...

Bezkontaktní karty už prakticky převálcovaly ty klasické. Používá je v Česku přes 84 procent lidí. Placení je s nimi...

Další nabídka

Kurzy.cz

Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"
Nepatří vám pozemek nebo dům? Stát hledá vlastníky pro "pozemky bez majitele"

V Česku je stále mnoho pozemků a domů, které mají neznámého majitele, nebo se o ně právoplatný majitel nepřihlásil. Úřa... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.