Lidé rádi přispívají na charitu a právě DMS zprávy jim umožnily velmi snadno, jen stisknutím několika tlačítek na mobilním telefonu, darovat částku, již mohou postrádat i lidé s nižšími příjmy. Tomu, že je projekt tak úspěšný, jistě napomohlo i to, že je transparentní a že jsou DMS zprávy osvobozeny od DPH.
"Tento systém získal pro neziskové organizace nové dárce a významně podpořil rozvoj individuálního dárcovství v Česku," vysvětluje Veronika Brůhová, koordinátorka projektu DMS ve Fóru dárců, které smyšlenkou dárcovské zprávy přišlo.
K dlouhodobě nejúspěšnějším DMS projektům patří zejména ty humanitární. Třeba projekt Nadace ADRA DMS ASIE na pomoc obětem tsunami, projekty organizace Člověk v tísni, sbírka Nadace Partnerství určená pro Tatry. Velmi úspěšné jsou také Adventní koncerty, které každoročně vysílá Česká televize.
Nejvíce DMS za jediný den bylo odesláno 5. ledna 2005 v rámci sbírky na podporu obětí ničivé vlny tsunami v Asii. Počet se vyšplhal až na rekordních 219 251 textových zpráv, což je 274 DMS za vteřinu.
Jedna zpráva za třicet korun
Dárcovské zprávy získaly v minulosti také několik ocenění. Před pěti lety byly nominovány na cenu GSM Awards, a to v kategorii Nejlepší služba v oblasti rozvoje komunity. A v rámci mezinárodní Ceny Asociace mobilní komunikace (GSM Association Award) v Cannes byly české DMS vyhlášeny jedním ze čtyř nejlepších veřejně prospěšných projektů v oblasti GSM.
DMS (Donors Message Service) je projekt občanského sdružení Fórum dárců a Asociace provozovatelů mobilních sítí. Nabízí neziskovým organizacím možnost získávat příspěvky od dárců, kteří na telefonní číslo 87777, společné pro všechny mobilní operátory, zasílají SMS zprávy s heslem vybrané nadace. Jednotlivá hesla jsou souhrnně uvedena na internetových stránkách www.darcovskasms.cz. Cena jedné zprávy je 30 korun, nadace dostane 27 korun.
|