Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dárkové karty: v zahraničí vedou večeře, v Česku pobyty. A všude lékárny

aktualizováno  11:37
Dárkové karty využívají Češi nejčastěji pro tuzemské wellness pobyty, přičemž za takový voucher jsou ochotni zaplatit průměrně 2 500 korun. Oblíbené jsou i poukazy do lékáren, a to nejen u Čechů. Podle průzkumů bodují i v Německu a Británii.

Dárkomat shromažďuje oblíbené prodejce k pokladnám prodejen Albert. Ilustrační foto | foto: MAFRA

Dárkovou kartu či poukázku je možné pořídit ve většině obchodů. Projekt Dárkomat, který je součástí mediální skupiny MAFRA, shromáždil ovšem vybrané karty na jedno místo - k pokladnám do prodejen Albert. Tady si lze vybrat dárkové karty například na klenoty, parfém, knihu či wellness pobyt. A ty jsou nyní obzvlášť oblíbené.

„Průměrně a nejčastěji u nás lidi za voucher utratí 2 500 korun. A z pestré nabídky volí rozhodně wellness pobyty,“ uvedla Jana Bačová, marketingová manažerka ze serveru Pepa.cz, který je součástí Dárkomatu. Nejraději lidé odjíždějí na tři dny, nyní v sezóně pak převažují pětidenní pobyty.

Kde karty Dárkomat uplatnit

Neoluxor
NakupvAkci.cz
Lekarna.cz
Answear
časopis Téma
Allegria
Marionnaud
Pepa.cz
České dráhy

„Nejčastěji jsou to destinace v České republice, kde vítězí Šumava, Krkonoše, lázně v západních Čechách. Ze zahraničí jsou nejoblíbenější Slovensko, maďarské termály a Francie,“ shrnula Bačová.

Podle dostupných průzkumů lidé v zahraničí nejčastěji pořizují dárkové karty ze specializovaných maloobchodů (Němci 41 %, Britové 50 procent), poté je lákají dárkové karty z obchodních domů (32 procent, Britové 49 procent), které mají širší využití, a v Německu i v Británii jsou oblíbené i dárkové karty využitelné pro zábavu.

Průzkumy dále ukázaly, že v Německu jsou oblíbené dárkové kartičky, za které se dá jít na dobrou večeři, dají se využít pro nákupy v lékárnách nebo na čerpacích stanicích. V Británii pak rádi věnují dárkovou kartu do lékárny, do potravin nebo třeba do obchodu s kávou.

Ve všech zemích, kde se podobné průzkumy konaly, patří na špičku popularity lékárny. Výhodou je nejspíš veliký výběr, který má obdarovaný k dispozici.

Proč Dárkomat?

  • Protože nevíte, co přesně vybrat
  • Protože hledáte dárek na poslední chvíli
  • Protože nechcete darovat peníze

„Aktuálně máme v nabídce přes 30 tisíc produktů nejen pro zdraví, ale i kosmetiku, dětskou kosmetiku, drogerii. Nejoblíbenější je momentálně zdravá výživa a doplňky stravy, například produkty z Goji, chia semínka, chlorella a podobně. K tomu přišla sezóna opalovacích krémů, kde lidé vybírají z množství prémiových značek. Velmi oblíbená je u nás napříč sezónami třeba také zubní hygiena,“ přiblížil nákupy za vouchery marketingový manažer serveru Lekarna.cz Milan Duda.

Nejvíce se utrácí za večeře

A za co se ve světě dárkových karet nejvíce utrácí? Němci se zřejmě rádi dobře najedí, protože u nich vedou luxusní večeře, za něž průměrně utratí 77 eur (přes dva tisíce korun). Štědří jsou i v obchodních domech, kde na dárkovou kartu nabíjí 43 eur (1 160 Kč) a ve specializovaných maloobchodech (39 eur, tedy 1 050 Kč). Britové jsou nejštědřejší při nákupu dárkových karet do obchodů s potravinami (65 liber, tedy 2 300 Kč), hodně utratí i za večeře (64 liber), i když na ty chodí za dárkové karty výjimečně. Průměrně 39 liber (1 400 Kč) pak nabíjí na dárkové karty v obchodních domech.

Podle marketingového manažera knihkupectví Neoluxor Jiřího Hiemera jsou v Česku nejoblíbenější vouchery v hodnotě 1000 až 1 500 korun. Na podobnou částku nabíjí vouchery i nakupující na serveru Lekarna.cz.

„Nejčastěji se u nás prodávají poukazy za tisíc korun, pak za 2 000 korun. Nejméně často za 500 korun, zdá se, že 500 korun je za dárek v dnešní době již málo,“ přemýšlí Milan Duda ze serveru Lékárna.cz s tím, že za tisícikorunový voucher si lidé obvykle odnesou v košíku sedm až osm produktů.

Autor:


Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Uplynulo deset let od krize, připravme se na tu příští

Václav Pech, investiční analytik společnosti Broker Trust

Každá krize přináší finanční pády i nové investiční příležitosti. Krize před deseti lety, která vyvrcholila pádem banky...

Rozpoutá nová regulace národní banky od října hypoteční šílenství?

Ilustrační snímek

Česká národní banka zaznamenala nárůst objemu poskytnutých hypotečních úvěrů. Za mírným růstem stojí zřejmě i takzvané...



Ekonomka Lipovská: Délku pracovní doby a výši mezd by měl určit trh

Hana Lipovská je autorkou knihy „Kdo chce naše peníze? - Ekonomie bez politické...

Průměrná mzda v Česku roste, ve 2. čtvrtletí se vyhoupla na 31 851 korun. Platy ve veřejném sektoru však stoupají...

Krize na trhu práce z nás dělá lepší zaměstnavatele, říká manažerka GSK

Pavla Bučilová

Farmaceutická firma GSK se v Česku chlubí několika oceněními. Je odpovědnou firmou, loňským zaměstnavatelem roku a...

Planeta nám za méně vyhozených bot poděkuje, zamítl prodejce reklamaci

Ilustrační snímek

Nové boty se mu začaly párat už po třech měsících, reklamaci však prodávající neuznal. Možná má nějakou anomálii prstů...

Další z rubriky

Planeta nám za méně vyhozených bot poděkuje, zamítl prodejce reklamaci

Ilustrační snímek

Nové boty se mu začaly párat už po třech měsících, reklamaci však prodávající neuznal. Možná má nějakou anomálii prstů...

Kvíz: Znáte cizí měny a víte, kde je výhodně vyměnit?

Ilustrační snímek

Při cestách do zahraničí se určitě vyplatí mít v kapse i nějakou hotovost. Víte, kde výhodně peníze vyměnit? Jaký je...

KOMENTÁŘ: Uplynulo deset let od krize, připravme se na tu příští

Václav Pech, investiční analytik společnosti Broker Trust

Každá krize přináší finanční pády i nové investiční příležitosti. Krize před deseti lety, která vyvrcholila pádem banky...

ČNB příští týden zvýší sazby. Korunu tak vůči euru zdraží na nejvyšší úroveň od ...

ČNB příští týden zvýší sazby. Korunu tak vůči euru zdraží na nejvyšší úroveň od ...

Kurzy.cz Česká národní banka na svém měnověpolitickém zasedání ve středu příští týden zvýší svoji základní úrokovou sazbu. Půjde...



Najdete na iDNES.cz