Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dejte firmě vlastní podobu

aktualizováno 
Název a logo. To je základ, bez něhož firma „nebude vidět“. Obojí by mělo být jednoduché, výstižné a nejlépe i originální. Tedy lehce zapamatovatelné jak sluchem, tak zrakem. Grafici, kteří se zabývají tvorbou log, upozorňují, že čím jednodušší a zároveň nápaditější logo, tím větší efekt a snadnější výroba vizitek, firemních papírů a veškerých dalších dokladů, i například vývěsního štítu.

Složité, hodně barevné obrázky a dlouhé nápisy v logu mohou zkomplikovat a prodražit výrobu reklamních a propagačních předmětů včetně firemních materiálů.

-Vytvoření loga a manuálu, tedy návodu, jak logo používat, stojí obvykle několik tisíc nebo desítek tisíc korun. Velké firmy za svá loga dokonce neváhají platit milionové částky. Jejich manuály pro použití firemní značky však bývají složitější a obsáhlejší.

- Dalšími výdaji, se kterými musí podnikatel počítat, jsou náklady spojené s výrobou vizitek, razítek či firemních papírů. V součtu si na ně opět bude muset připravit několik tisíc korun s tím, že je tento materiál třeba průběžně doplňovat. Před tím, než zadá podnikatel výrobu firemních materiálů, měl by si porovnat ceny na trhu. V době internetového obchodování nemusí jít do tiskárny „za rohem“, ale může si objednat zboží třeba z druhého konce republiky. Třeba za jednu celobarevnou vizitku můžete zaplatit (od 200 kusů) 2,50 nebo 3,50 koruny. Přitom obě firmy nabízejí služby i prostřednictvím internetu.

- Kromě drobných firemních materiálů je nutné počítat i s vývěsním štítem, případně jiným typem označení firmy, reklamními předměty a podobně. To vše ukrojí z podnikatelova rozpočtu další tisíce, ale spíše desetitisíce korun. Například vývěsní štít nad výlohu může přijít orientačně na 20 000 až 40 000 korun. Reklamní tabule pak stojí dle velikosti a provedení od 3 do 20 tisíc.

Autor:


Nejčtenější

Rodiny začínají počítat jinak. Podívejte se, na co Čechům schází peníze

Ilustrační snímek

Finanční situace českých domácností se vylepšuje. Jako dobrou ji vnímají čtyři pětiny rodin. Přesto osmdesát procent...

Jak poznat, komu se nedá věřit. Šest signálů snížené důvěryhodnosti

Ilustrační snímek

Nejspíš se vám už někdy stalo, že jste někomu věřili, ale pak se ukázalo, že jde o člověka, který myslí jen na sebe....



První obchodní počin byl fiaskem, dnes jeho firma funguje už 26 let

Mít vlastní obchod byl vždycky jeho sen.

Jeho otec byl vášnivý zahradník. Zdeněk Adam mu musel od malička pomáhat a nenáviděl to. Přesto se dnes zahradničením...

Propustit zaměstnance je v Česku dost obtížné a drahé, říká studie

Ilustrační snímek

V České republice jsou pravidla pro propuštění zaměstnance jedna z nejpřísnějších v Evropě. Je nemožné se rozloučit se...

Pět tipů, jak během veder nenaštvat kolegy v práci

Ilustrační snímek

Parné léto nekončí, s vysokými teplotami stoupá i nervozita na pracovištích. Předmětem sporů může být klimatizace i...

Další z rubriky

Jak poznat, komu se nedá věřit. Šest signálů snížené důvěryhodnosti

Ilustrační snímek

Nejspíš se vám už někdy stalo, že jste někomu věřili, ale pak se ukázalo, že jde o člověka, který myslí jen na sebe....

Proč měnit dodavatele energií v létě a neodkládat to na později

Ilustrační snímek

Kdo by v parném létě myslel na účty za plyn a elektřinu? Možná byste měli. I když je nová topná sezona daleko před...

KVÍZ: Modrý mauritius nebo známka na pohled. Co o nich víte?

Ilustrační snímek

Modrý mauritius je bezesporu nejznámější známkou světa, tu ovšem nemůže mít každý. Ale jistě každý z nás aspoň někdy...

Musk dále upřesňuje. Poradci pro privatizaci Tesly budou Goldmani a Silver Lake....

Musk dále upřesňuje. Poradci pro privatizaci Tesly budou Goldmani a Silver Lake....

Kurzy.cz Zakladatel a šéf automobilky Tesla Elon Musk dnes upřesnil otázky kolem financování jeho avizovaného plánu na převzetí ...

Najdete na iDNES.cz