Dejte firmě vlastní podobu

aktualizováno 
Název a logo. To je základ, bez něhož firma „nebude vidět“. Obojí by mělo být jednoduché, výstižné a nejlépe i originální. Tedy lehce zapamatovatelné jak sluchem, tak zrakem. Grafici, kteří se zabývají tvorbou log, upozorňují, že čím jednodušší a zároveň nápaditější logo, tím větší efekt a snadnější výroba vizitek, firemních papírů a veškerých dalších dokladů, i například vývěsního štítu.

Složité, hodně barevné obrázky a dlouhé nápisy v logu mohou zkomplikovat a prodražit výrobu reklamních a propagačních předmětů včetně firemních materiálů.

-Vytvoření loga a manuálu, tedy návodu, jak logo používat, stojí obvykle několik tisíc nebo desítek tisíc korun. Velké firmy za svá loga dokonce neváhají platit milionové částky. Jejich manuály pro použití firemní značky však bývají složitější a obsáhlejší.

- Dalšími výdaji, se kterými musí podnikatel počítat, jsou náklady spojené s výrobou vizitek, razítek či firemních papírů. V součtu si na ně opět bude muset připravit několik tisíc korun s tím, že je tento materiál třeba průběžně doplňovat. Před tím, než zadá podnikatel výrobu firemních materiálů, měl by si porovnat ceny na trhu. V době internetového obchodování nemusí jít do tiskárny „za rohem“, ale může si objednat zboží třeba z druhého konce republiky. Třeba za jednu celobarevnou vizitku můžete zaplatit (od 200 kusů) 2,50 nebo 3,50 koruny. Přitom obě firmy nabízejí služby i prostřednictvím internetu.

- Kromě drobných firemních materiálů je nutné počítat i s vývěsním štítem, případně jiným typem označení firmy, reklamními předměty a podobně. To vše ukrojí z podnikatelova rozpočtu další tisíce, ale spíše desetitisíce korun. Například vývěsní štít nad výlohu může přijít orientačně na 20 000 až 40 000 korun. Reklamní tabule pak stojí dle velikosti a provedení od 3 do 20 tisíc.

Autor:

Nejčtenější

Do úzkých ho dostal kamarád, kdysi prosperující firma asi zkrachuje

Drobným podnikatelům a živnostníkům dělají vrásky na čele mnozí odběratelé,...

Po studiích si Jaroslav založil rodinnou firmu se stavebninami. Dařilo se mu, zákazníci se jen hrnuli, až jednoho dne...

Srazil na sjezdovce v Alpách lyžařku. Stálo to dva miliony korun

ilustrační snímek

Srážka s jiným lyžařem je podle pojišťoven poměrně častou pojistnou událostí. V alpských zemích navíc velmi drahou. V...

Co nahrává bleskovým zlodějům a systematikům, aby vás navštívili

Ilustrační snímek

Když dům či byt navštíví zloději, není to nic příjemného. Pojišťovny hlásí, že řada lidí jim přitom stále nahrává....

Společně, nebo každý sám? Poradíme, jak řešit finance v domácnosti

Ma si mladý pár zřídit nový účet, ke kterému budou mít oba přístup,nebo to...

Mladý pár se rozhodne bydlet spolu. Výhledově by si chtěli pořídit vlastní bydlení a založit rodinu. Jak si však...

Když k Vánocům darujete peníze, nebuďte nudní. Poradíme vám

Ilustrační snímek

Nemáte čas kupovat vánoční dárky? Vaši blízcí zrovna rekonstruují byt, nebo šetří na auto, a tak je jim každá koruna...

Další z rubriky

Vánoční dárky na dluh mohou přijít pěkně draho

Ilustrační snímek

V anketách a rozhovorech se od půjček na dárky téměř všichni distancují. Realita je však jiná. Téměř pětina Čechů má v...

Kvíz: Víte, jak na nákup v zahraničním e-shopu?

Ilustrační snímek

Možná už vánoční dárky máte. Možná se do obchodu teprve chystáte. A možná právě usedáte k počítači, abyste pohodlně...

Českem se šíří e-mail žádající úhradu faktury. Jde o podvodný útok

Ilustrační snímek

Pozor na šíření podvodného e-mailu s upomínkou o zaplacení faktury. Je o phishingový útok. V e-mailu je příloha s...

OSVČ v roce 2019: Změny v nemocenském a důchodovém pojištění, nové termíny platb...

OSVČ v roce 2019: Změny v nemocenském a důchodovém pojištění, nové termíny platb...

Kurzy.cz Od 1. ledna 2019 nabývá účinnosti novela zákonů určených pro provádění důchodového i nemocenského pojištění, která přin...

Najdete na iDNES.cz