Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Den D: Louskáček na ořechy za 1,5 milionu nikdo nepotřebuje

aktualizováno 
Do pořadu Den D přišli představit svůj produkt Robert Kučera a Miloslav Pileček. Jejich louskáček na ořechy je spíše designová záležitost. Jednomu z investorů se podaří louskáček dokonce zničit.

Den D: Robert Kučera a Miloslav Pileček s louskáčkem na ořechy. | foto: Česká televize

Robert Kučera a Miloslav Pileček požadují po investorech milion a půl za 49procentní podíl. Peníze chtějí použít na výrobu samotných louskáčků a na propagaci. 

"Je to inovace kuchyňského nářadí, která se vyznačuje především designem, technikou a zpracováním. Používá jednoduchou unikátní techniku vřetenovitého lisu. Při louskání, jež budu demonstrovat, nedochází k drcení jádra, pouze k drcení skořápky," popisuje produkt Kučera.

Louskáček chtějí prodávat přes e-shop nebo ho dodávat do kamenných obchodů. Martu Novákovou zajímá, kdo vlastně takový produkt potřebuje. "Nikdo ho samozřejmě nepotřebuje, ale někomu se líbí, takže si ho koupí do bytu. Je to estetický doplněk," odpovídá Kučera.

Co je Den D

Česká televize od 13. ledna vysílá třetí řadu pořadu Den D, ve kterém lze získat peníze na uskutečnění podnikatelského nápadu. Uchazeč si může říct investorům o částku od 200 tisíc do 3 milionů korun. Investoři pak do jeho nápadu mohou, ale nemusejí investovat.

Třetí řada má opět 13 dílů jako předchozí dvě řady. Sami žadatelé řeknou, kolik peněz potřebují a jaký podíl nabízejí. Částka, o kterou si podnikatel řekne, je neměnná, ale o podílu investorů se dá smlouvat. Investoři totiž vkládají do projektů své vlastní peníze. Pravidla najdete zde.

Louskáček jako od Cimrmana

Ivan Pilný má pocit, že funkčnost pochází spíše z cimrmanovské dílny. Ptá se tedy na cenu. Pileček začíná svou řeč z jiného konce. S výrobou jim pomohla Katedra strojního obrábění Západočeské Univerzity v Plzni. Výrobní cena je prý 120 korun za kus. Kučera informaci upřesňuje a říká, že v obchodech by se měla vyšplhat na 950 korun.

Tomio Okamura se s podobným výrobkem setkal v Rakousku. "Vy jste mi pořád nevyvrátil ty pochybnosti, že ten výrobek, který řeší stejnou věc nebo je na podobném principu, jinde existuje. A dokud mi tohle nevyvrátíte, tak se nemá vůbec cenu bavit o investici za milion a půl."

Dana Bérová trefně říká, že u výrobku, který nikdo nechce, je úplně jedno, jestli ho někdo napodobuje nebo ne.

Kučera investorům rozdává dárky. Louskáček a šampaňské. Tomio Okamura vidí v Kučerovi schopného obchodníka. Překvapivě Robert Kučera není žádný obchodník, ale řemeslník, živí ho dřevovýroba pro jednu nejmenovanou firmu. Rád by louskáček prodával i vyráběl.

Na přehled investorů se podívejte zde

Přichází akční nabídka

Michael Rostock si tak dlouho s louskáčkem hrál, až ho rozbil. "Nejsem schopen to odšroubovat, tady mi to nejde. Prostě se to šroubuje nahoře, nikoliv dole, jinak řečeno, hlásím technickou závadu," stěžuje si Rostock.

Ivan Pilný nabízí Kučerovi 10 tisíc korun, když s louskáčkem Michaela Rostocka rozloupne ořech do minuty. Produkt se spravit nepodaří, takže Kučera peníze nedostane.

Vypadá to, že ani na požadovaný milion a půl si pánové nesáhnou. Daně Bérové připadá, že louskáček má mnoho komplikací. Například není přesně definovaný produkt, ani cílová skupina. Kučera se jí to snaží vyvrátit, ale bezúspěšně.

Ivanovi Pilnému se to docela líbí, ale zajímá ho marže. "Kolik vám z ceny sebere luxusní obchod, ve kterém chcete louskáček prodávat?" ptá se Pilný. Kučera odpovídá, že polovinu. A ejhle, Okamura počítá, že by obchodníci byli v mínusu. Kučera se hájí tím, že v luxusním obchodě bude zboží dražší a marže se nesníží, stále bude zhruba 450 korun.

Pilný si však myslí, že za víc než tisíc korun je louskáček neprodejný. Pokud to tedy zájemci o investici chtějí prodávat v luxusních obchodech, tak Ivan Pilný nemá zájem.

Ani ostatní se do investice zrovna nehrnou. Například Martě Novákové připadá produkt hezký, ale prakticky nepoužitelný. Kučera Okamurovi nabízí: "Dejte mi půl milionu a já se rozhodnu, co bude." Okamurovi se nabídka nelíbí a Kučera si akorát kazí dobré mínění, které o něm investor do té doby měl. Každopádně nakonec se nikdo z investorů nechce na distribuci a výrobě louskáčku na ořechy podílet.

Ve čtvrtek na ČT1 od 20:55 ještě uvidíte

NEJŘEMESLNÍCI.CZ - Miloš Lenoch  a Michal Dobýšek - 800 000 Kč za 10 %
LOUSKÁČEK NA OŘECHY - Robert Kučera a Miloslav Pileček - 1 500 000 Kč za 49 %
LETECKÝ SIMULÁTOR - Radek Topinka - 1 500 000 Kč za 15 %
GO PAY - Pavel Schwarz - 1 000 000 Kč za 5 %

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vladimír Brůna
Když stát své dluhy smaže inflací, je dobré mít zlato, říká odborník

Zájem Čechů investovat do zlata roste. A to i přesto, že cena zlata dosahuje ročního maxima. Podle investičního odborníka Vladimíra Brůny z Golden Gate CZ...  celý článek

Ilustrační snímek
Sedm ukazatelů, podle kterých poznáte správnou akcii

Kdo by nechtěl investovat do akcií, které budou vynášet. Jenomže jak poznat tu správnou akcii? Střílet od boku a investovat naslepo rozhodně není nejlepší...  celý článek

JOSEF ŠÍMA: ATELIÉR 1934, olej na plátně, 99 x 144 cm  Cena 28,8 milionů korun...
Rekordní rok na českých aukcích: investoři utratili přes miliardu

Sběratelé a investoři loni utratili na aukcích 1,26 miliardy korun, padl historický rekord za obraz vydražený za nejvyšší cenu a řada umělců dosáhla nových...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Aby bylo co obchodovat / BIG EXPERT - akcie: týden od 16. 10. 2017
Aby bylo co obchodovat / BIG EXPERT - akcie: týden od 16. 10. 2017

Názory expertů na budoucí vývoj vybraných akcií na českém kapitálovém trhu v horizontu jednoho měsíce a půl roku, v týd... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.