Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strašák nezaměstnanost? Jak pro koho

Základní otázkou u dlouhodobě nezaměstnaných (více než rok) není jako v případě krátkodobě nezaměstnaných, proč práci ztratili, ale proč ji nemohou ani po delší době nalézt. Problémem déle trvající nezaměstnanosti je, že částí nezaměstnaných začne být vnímána jako normální stav: více či méně se adaptovali na nové podmínky. Zvykli si na spoustu volného času, ale i na omezené finanční zdroje a také vědomě či nevědomě na novou sociální pozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin155

problémy
je třeba říct, že po roce hledání práce už kontaktuji všechny firmy regionu a pak už se práce hledá hůř, pokud je nechci obcházet stále znovu
0/0
23.9.2003 14:10

babeta.sms@atlas.cz

labyrint
Dlouhodobá nezaměstnanost se dá nazvat labyrintem,ze kterého není úniku.Střední věk je překážkou úspěšného hledání a také nalezení práce.Mohu toto potvrdit z vlastní zkušenosti.Mám za to,že mi nemůže pomoci již vůbec nikdo.
0/0
10.2.2003 11:19

Dak

Regulace
Bohužel se domnívám, že nezaměstnanost roste tam, kde je přemíra regulace trhu práce - což u nás je - a kde je velké zdanění práce - daně, zdravotní pojištění, sociální , příspěvek na nezaměstnanost atd....
Paradoxně, čím více se bere zaměstnavatelům tím více jsou nuceni lidí propustit...
Co takhle zjednodučit pracovně-právní vztahy ?
0/0
18.1.2003 21:41

Honza

Malé platy?
Pořád slyším jak si lidé stěžují jak málo berou, je to tak, ale podívejme se na to z druhé stránky, cokoliv si u nás nechám udělat tak to stojí za ho... . Většinu věcí si musím udělat sám, a tempo práce je u nás taky nízké ve srovnání třeba s USA.
0/0
17.1.2003 18:49

0/0
17.1.2003 18:40

outcast

troška do mlýna
Na tom, že někdo nechce dělat, nespatřuji nic až tak škodlivého. Faktem je, že lidí je (celosvětově) nadbytek a všichni dělat nemůžeme (nebavím se teď o počítačových expertech a o dalších specialistech), natož abychom měly smyslulnou práci (teď se bavím o různé verbeži jako jsou, podnikové psycholožky a motivační trenéři a sanitátoři telofonních sluchátek, atd. atd.). Pro některé z "drsoňů", kteří se domnívají, že s těmi slabšími je třeba tvrdě zatočit si dovolím upozornit, že v případě důsledné aplikace jejich vlastní medicíny by to mohli být i oni, kdo se octnou na chodníku. Pokud bude svět POUZE hřištěm pro ty nejschopnější, bez omezení, tak potom na planetě budeme mít nějakých 10 000 velmožů a miliardy otroků. Tak tomu bylo (bez těch miliar) ve středověku a stále tomu tak v některých zemích je. To, že to dnes ve vyspělých zemích vypadá jinak je výsledkem dlouhého a vesměs pozitivního procesu, kterému se říká civilizace. Je jenom otázka času, kdy vezme věřejně na vědomí (ono už se to dávno ví), že není žádoucí aby všichni byli zaměstnáni. Takže pro ty z vás co nejsou nijak zvlášť nadaní a makat se jim nechce: Klidně seďte doma, čtěte si a koukejte na televizi. To vaše flákání není zase až tak drahé a všichni prostě dělat NEMÚŽEME...
0/0
17.1.2003 11:46

Druid Milanix

Teror ekonomie.
Prectete si knihu od pani Viviane Forrester s nazvem: L´horreur économique (vysla take v Nemcine s nazvem: Der Terror der Öonomie ), jestli vysla Cesky nevim; a pak pochopite, ze nezamestnanych musi byt a bude stale vice, pokud se spolecnost nezmeni!
Vysoka kvalifikace pred nezamestnanosti nechrani, znam tady (ve Svycarsku) hodne lidi s vysokou skolou, kteri praci nemuzou najit i kdyz ji hledaji a pracovat by chteli!
Jedna se tu spise o politicky nebo chcete li o spolecensky problem, urcite ne jenom ekonomicky. 
Zdravi druid Milanix
PS: Keltove zadne nezamestnane nemeli :)
 
 
0/0
17.1.2003 7:00

koko

Re: Teror ekonomie.
Komunisti taky ne ty hňupe
0/0
17.1.2003 7:39

Dan

Stát sám podporuje nezamestnanost
Tento stát je sám divnej na jednu stranu tvrdí jak se maji vsichni dobre na druhou stranu breci ze nejde nic resit.  Stat socialní politikou podporuje nezamestnanost jak primo tak neprímo. O flakace a flinky se stara, pracujíci likviduje. Zvzsováním daní, reformou zdravotního a sociálního pojištění přímo vytváří pádné důvody k tomu aby si podnikatel nebral zamestnance. Je pro nej lepsí si vzit na černo nejaký ty Ukrajince, rusy a podobne. Za ty nikdo dane neplati a statu je to jedno. POLITIKA TOHOTO STÁTU JE " OBČANE POLIB SI PRD.. ,
0/0
17.1.2003 6:47

PC

Ktery blbec napsal tento clanek?
Ktery blbec napsal tento clanek?
Dlouhodobe se clovek muze stat ne svou vinou a cim dele je nezamestnany, teim hure se hleda prace...
0/0
17.1.2003 6:02

cuttin edge

zkouska
Pouze zkousim reagovat
0/0
17.1.2003 3:01

Erik

Problem
Jak vidite sami, v kapitalismu muzete byt propusten okamzite na hodinu, ale nikdo Vas nemusi okamzite najmout. A o to jde!
 
0/0
16.1.2003 23:29

Thyronx

Rekvalifikace.
Ziji 20 let v USA, kdyz jsem loni priletel do Cech,potkal jsem znameho ktery mi rekl ze je mu 40 a kdyz ho propusti ze uz praci nenajde.Poradil jsem mu,ale rict si nenechal.Rekl mi ze prece ve 40ti nepujde do skoly.Mno ja se rekvalifikoval tady ve 48mi.V 50ti jsem dostal muj zivotni "JOB" a myslim ze mi muze hodne Amiku zavidet.Neni to vubec zadny problem.Nikdy jsem nebyl nezamestnany a dnes vim ze nikdy nebudu.Z nezamestnanych lidiv CR vyzarovala beznadej. Nechapu to.O vasi zamestnaosti se vseobecne vi, ze je jen v Praze, jen se o tom nikde nepise.Asi nesmi.Verim ze se u vas od totalu hodne zmenilo..ale ne ve vsem.
Ovsem rekvalifikace a pristehovat se bliz k praci je jedine reseni k uspechu a v KAZDEM VEKU!
0/0
16.1.2003 23:15

Maja

Re:
Tak žij dál v Americe a nekritizuj jak to vypadá u nás, když tady nežiješ a nevíš jak to tady funguje. Kde je na jedno místo 50 lidí tak je to hodně těžké a všichni žít v Praze nemůžou a ani by neměli kde. Je mi 53 a proto mi nikdo práci nedá . Vezme mladší když má takový výběr.
0/0
25.9.2003 7:00

Thyronx

Zamestnanost= podpora podnikatelu a firem.
Snizit urokovou sazbu,zajistit jim levnejsi energie,a snizit jim dane ze zisku.Kdyz budou mit podnikatele jistotu, ze to vydrzi, zacnou sami rozsirovat vyroby a prijimat nove zamestnance. A kdyz je hodne prace,pak uz to jede samo. Take jsem si vsiml, ze v CR se hodne uprednostnuji mladi cerstve vystudovani lide ve firmach. To je pekne,ale ten kdo nabira lidi musi brat prvni zretel na prospech firmy a pak teprve na pekne stihle mlade postave. Zodpovednost mnoha podnikovych manageru je nekdy velkym otaznikem. 
Platy maji byt odpovidajici zodpovednosti, nikoliv.....necim jinym. V USA na priklad nezname co jsou premie. To jsou asi znacne pofiderni castky osobniho ohodnoceni...nemyslim ze spravedlive rozdelovane. Strasak nezamestnanosti bude cim dal vetsi.Nezapomente ze lidi kteri dlouho nepracovali uz pracovat nechteji.Mame tu v USA takove cele generace a ac je nezamestnanost na vysokych 6ti %, snaha je ji snizit.Snaha VLADY! Snaha Vasi vlady je ji zvysit.Uz ted ji mate na 10% a bude hur, Na Slovensku 18% je primo hrozna.Je potreba se koukat ale na ty lepsi a kopirovat, ne se utesovat ze nekde jinde je hur.
0/0
16.1.2003 22:59

john

Re: Zamestnanost= podpora podnikatelu a firem.
pamatuju, jak nam se stejnym despektem pred patnacti lety vysvetloval jeden pan - myslim, ze se jmenoval Sergej Ivanovic nebo tak nejak - jaky jsme blbci a jak se u nich v CCCP dela vsechno lepe, rychleji a radsotneji
jinak tvrzeni o tom, ze v USA lide neznaji premie, je velmi usmevne a ve svetle nedavnych afer preplacenych top manageru az tragikomicke ... pokud ve sve praci v USA premie nedostavate, tak zrejme nejste schopny a pro firmu potrebny zamestnanec - mel byste uvazovat o sebevrazde, protoze na losery tam nikdo zvedavy neni
mate pravdu, ze je obcas vhodne nechat se inspirovat uspesnymi ... ale nepocitejte, ze budeme padat na zadek pred kazdym emigrantskym gastarbeitrem za 5.25 dolaru na hodinu jenom proto, ze "je z USA, kde vedi vsechno nejlip"
0/0
16.1.2003 23:21

mauri

Re: Re: Zamestnanost= podpora podnikatelu a firem.
Kvuli tomu, ze jsem u nas za boha nemohl sehnat praci, jsem odjel se stestim legalne do Spojenych Statu. Tady kdo chce praci sezene, ale ne vzdycky je tomu i u nas a to je docela smutne. No jsem zvedav, kdy se tento stav zmeni k lepsimu a lide co pracovat budou chtit, praci sezenou. Bohuzel vsichni chteji praxi, ale tu jako cerstvi absolventi skol nemame... Bez prace nejsou kolace a to hlavne u nas v , ale porad jsme cool a mame dobry pivo
0/0
17.1.2003 3:55

Thyronx

Na vine je jednoznacne vlada CSSD.
Nezamestnanost vznika tim, ze firmy se snazi pracovat s minimalnimi naklady a minimalnim poctem zamestnancu.Politika vlady je k tomu nuti.Za prve:Firmy maji drazsi el.energii nez malospotrebitele,za druhe vysoke dane ze zisku jim svazuji ruce a ted na ne jeste chteji hodit placeni nemocenskych davek.K tomu se dnes nechala slyset ministryne zdravotnictvi, ze navrhuje usetrit 3 miliardy Kc tim ze zvedne pojistne podnikatelum a samozamestnavatelum. Tim se pochopitelne stane co se stat ma.Firmy budou propoustet!!!!Pan Spidla je dostane jako darek v Uradech Prace ale predtim si jeste za statni ci firemni penize zamarodi. Nakonec CSSD jste si volili sami a az Vam ted Vase strana a vlada zvedne dane i DPH a snizi socialni vyhody (protoze nemaji zadne jine rezervy) bude Vasi volby litovat. Jen vesele dal kritizujte ODS za nepodarenou privatizaci a chyby ktere udelala.A opomijejte chyby teto zoufale a nejednotne vlady.Az po nekolika desitkach let prijdete na to ze skolstvi a zdravotnictvi za penize (privatizovane) ma uplne jinou kvalitu,pochopite.Zatim ho mate sice zadarmo,tak proc by ho nevyuzivali i ti co cekaji na propousteci papiry ?Klaus by tehle vlade (jako prezident) zatapel.A verte nezaskodilo by to.
 
0/0
16.1.2003 22:41

stix

Re: Na vine je jednoznacne vlada CSSD.
Zrejme bys chtel jednotnou dan 15 procent a za operaci slepeho streva platit 10 tisic.Pokud ty prachy sezenes driv nez to s tebou svihne.
0/0
18.1.2003 20:20

Honza

Otázkou ale zůstává
Kdo je na tom lépe, ti kteří ráno vyletěj z postele, 5 dní v týdnu, nechají si na sebe řvát šéfa, za smluvenou mrzdu, celej život, a jetich mzdu pak roztočí jejich manželka, nebo ti kteří mají sice méně peněz, ale naprostou svobodu a ty peníze taky třeba vydělaj i jiným způsobem nebo nevidělaj, ale nemusejí na nikoho dřít, který si za jejich práci jde koupit novýho Mercedesa a neště si riká jak jsou ty jeho zaměstnanci blbí.
0/0
16.1.2003 20:05

Robin

Re: Otázkou ale zůstává
A proč ty nezaměstnáváš ty blbý zaměstnance aby jsi mohl jezdit v mercedesu ? Asi proto, že na to nemáš inteligenci, flákači.
0/0
16.1.2003 22:44

Re: Re: Otázkou ale zůstává
Já jezdím v limuzíně Oldsmobil, to je o pár tříd lepší než mercedes, to jenom pro začátek, a peněz mám dost abych nemusel dělat toho blbýho zaměstnance jako ty.
0/0
17.1.2003 18:24

absolvent

Proč nedáváte místa absolventům?
Už 4 měsíce hledám praci, odpověděl jsem asi na 40 inzerátů a myslím si,že se těžko hledá práce pokud nemám jsem absolvent bez praxe a taky známosti dělají hodně, ty já bohužel nemám. Tak proč nedáváte místa mladým? Vždyť dostane od státu přispěvek! Jo a taky nesiriózní přístup některých firem, které nemají ani tu slušnost odpověd je dost deprimující, ale takový je život. 
0/0
16.1.2003 19:46

Re: Proč nedáváte místa absolventům?
Nejsi na tom sám, z podobným problémem se potýkám i já. Naráľim na fakt, ľe nemám ľádnou praxi a ľádné známosti. A vo tom to je :o((
0/0
16.1.2003 21:28

Obyvatel

Re: Re: Proč nedáváte místa absolventům?
, Zkuste stesti v zahranici.
0/0
16.1.2003 21:44

xbert

Re: Proč nedáváte místa absolventům?
Úspěch při příjmacím pohovoru je přímo úměrný kvalitě vlasů (Scott Adams). Ale vážně, zkus vo tom pokecat s někým kdo to má zmáklý, nejít hlavou proti zdi.
0/0
17.1.2003 16:09

hp

Re: Proč nedáváte místa absolventům?
Zkus odpovídat na minimálně 40 inzerátů denně. Já jsem denně obešla asi 10 firem osobně, večery jsem trávila odepisováním na inzeráty - asi 100 denně. Práci jsem našla za měsíc. Chce to větší intenzitu - a samozřejmě umět pracovat s PC, jazyky aspoň pasivně, nejlépe ŘP - pak se najdou docela slušný nabídky....   :-)))
0/0
20.1.2003 12:39

xbert

Velkou část tvoří neochota lidí podstoupit změnám. Když zatloukám 20 let floky do stejný podešve a nevzdělávám se, nemůžu se divit, že neseženu práci.
0/0
16.1.2003 16:57

jarda

Záleží na výši platu
Ano, většina lidí chce pracovat, ale záleží za kolik. Když budete mít minimální mzdu a budete pracovat v supermarketu za pokladnou ve směnách, nemá to cenu pro člověka, jehož manžel přinese alespoň průměrnou mzdu a nezaměstnaný partner pobírá podporu a přežijí skromně dle svých příjmů. Pro samotného člověka se vyplatí válet se doma na sociálních dávkách než makat za málo peněz a platit si cestu do práce, svačinu, oběd atd.
0/0
16.1.2003 15:34

half

Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
Vážení, číslo nezaměstnanosti je pouze důsledkem špatného úsudku vládu a "předpisů", na jejímž konci je rostoucí nezaměstnanost.
NAPŘ.: Co udělá zákon o zvýšení minimální mzdy? Zvýší nezaměstnanost. Co udělá zákon o vyšší daní? Zvýší nezaměstnanost. Příkladů je hodně, řekl bych, že čím blbější ve vládě, tím větší nezaměstnanost v republice..
 
0/0
16.1.2003 15:16

Prikonténa

Re: Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
Souhlasím. Je to ale také tím, že jsme nezvyklí často měnit práci, lidi jsou neflexibilní a neochotní nejen zkueit nové místo, ale i třeba obor - o stěhování nemluvně. A taky nezapomínejme na daně z příjmu! I ty "neviditelné", které za zaměstnance platí zaměstnavatel!
0/0
16.1.2003 15:23

Alfons

Re: Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
Milý pane kolego, tvrzení, že zvýšení minimální mzdy zvyšuje nezaměstnanost je velmi revoluční a popírá zatím všechny mě známé vědecké studie, které tvrdí pravý opak. Doporučuji Vám vrhnout se na oblast sociálních věd, protože evidentně víte něco, co je zatím zbytku světa utajeno a je škoda se o to s lidstvem nepodělit. Úspěchy se jistě dostaví.
0/0
16.1.2003 16:09

Prikonténa

Re: Re: Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
Pane kolego, myslím, že se jedná o ekonomii a ne sociální vědy, ale budiž. Ale pro zaměstnavatele, kteří jsou nuceni platit větší mzdy ne z vlastního svobodného rozhodnutí, to není dobrá zpráva. A jakým právem jim stát přikazuje platit víc? Potom zákonitě propouštějí a roste nezaměstnanost. Má úcta.
0/0
16.1.2003 16:18

Alfons

Re: Re: Re: Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
Dobré ráno, milá Prikonténo. Máte samozřejmě pravdu, že se jedná i o téma ekonomické. Do oblasti sociálních věd to spadá ve chvíli, kdy hovoříme o ochotě nezaměstnaných pracovat. Výše minimální mzdy může mít samozřejmě účinky na obě strany. Byla-li by minimální mzda příliš vysoká, jistě by měla na zaměstnanost negativní vliv. Nicméně ve stavu, kdy je příliš nízká, než aby byla pro nezaměstnané motivací, si troufnu tvrdit, že má vliv pozitivní. Domnívám se, že to je současný stav. neexistuje momentálně jediný indikátor, který by ukazoval na souvislost mezi zvýšením minimální mzdy a současnou mírou nezaměstnanosti. Více než polovina současných nezaměstnaných je nezaměstnána dlouhodobě (nad 12 měsíců) - jejich nezaměstnanost tedy přišla hluboce před zvýšením minimální mzdy. Pokud by Vás zajímaly další detaily, napište mi na "lungvaus@atlas.cz". Mějte se báječně.
0/0
17.1.2003 9:00

vtech

Re: Re: Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
ja si myslim ze zvyseni minimalni mzdy skutecne zvysuje nesamestnanost, prijde mi to naprosto logicke a netusim nad cim kroutite hlavou..
0/0
16.1.2003 18:13

Viki

Re: Re: Kdo zvyšuje nezaměstnanost?
Nevím, z jakých vědeckých studií vycházíte, ale dodáním minimální mzdy do grafu nabídky a poptávky po práci jasné dojdete k závěru, že čím vyšší je minimální mzda, tím vyšší je převys nabídky práce nad poptávkou po ní. Čili zvýšení min. mzdy zvyšuje nezaměstnanost. Pokud je to jinak, rád se nechám poučit.
0/0
17.1.2003 0:00

Prikonténa

Ale teď vážně!
Kdo chce pracovat, práci najde - toto přece platí obecně a kdo si myslí, že ne, tak žije někde úplně jinde! OK, třeba budě dělat pokladníka v Delvitě, ale aspoň se neválí doma a nenadává! Konec .
0/0
16.1.2003 14:59

hanka

Re: Ale teď vážně!
Problem je ale v tom, ze pak vydelas min nez jsou tvoje prime naklady spojene se zamestnanim. Takze proc by chudak mel dotovat bohace z nadnarodnich spolecnosti???
0/0
16.1.2003 15:52

Alfons

Re: Ale teď vážně!
Co se týče Prahy, máte víceméně pravdu. Víte ale třeba, že v okrese Karviná připadá na jedno volné pracovní místo 107 nezaměstnaných? V Jeseníku 80? V Teplicích 66? Pokud máte ráda adrenalinové sporty, udělejte si do těchto (a mnohých dalších) měst výlet, stoupněte si na náměstí a začněte vykřikovat, že každý, kdo chce pracovat, práci najde. Uvidíte to tóčo...
0/0
16.1.2003 16:13

Prikonténa

Re: Re: Ale teď vážně!
Dobrý den, Alfonsi. Ano, na náměstí to tak bude vypadat - pěkný tóčo móro. Ale vážně - kdyby nebyla taková byrokracie s registrací nového podniku, kdyby banky kvůli transparentnímu prostředí půjčovali více peněz a daně byly nižší, lidé by nečekali na práci, ale sami by si ji pro sebe vymysleli - začali podnikat!. A to s těma nadnárodníma korporacema snad necháme bez komentářů, ne? A navíc - už abychom byli v EU, už už!
0/0
16.1.2003 16:22

Pospa

Re: Re: Re: Ale teď vážně!
Ty se té Karviné dneska nezbavíš, co?
0/0
16.1.2003 16:30

Prikonténa

Re: Re: Re: Re: Ale teď vážně!
ty vypadáš na nějakýho nasranýho dělnase právě propuštěnýho z dolu, žejo hochu.
0/0
16.1.2003 16:38

Obyvatel

Re: Re: Re: Ale teď vážně!
, Na nejaky podnikani v EU zapomen. Pekne budes v rade jako zamestnanec nebo se nedoplatis (a zkrachujes). EU je cesta k socialismu.
0/0
16.1.2003 16:39

Prikonténa

Re: Re: Re: Re: Ale teď vážně!
hele, nic ve zlým, já z EU taky nejsem 2 krát nadšenej, ale aspon budeš mít možnost se sebrat a jít v nejhorším sbírat pitomý olivy do španělska apod. zkrátka máš víc možností a hotovo.
0/0
16.1.2003 16:46

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Ale teď vážně!
To můžeš i dneska, tak blbou práci seženeš všude i bez EU.
0/0
16.1.2003 20:14

Alfons

Re: Re: Re: Ale teď vážně!
Rád bych reagoval i tady: jakkoli jsem bytostný optimista, nevím, jestli ta nesporná byrokracie je hlavní překážkou. Řekl bych, že Ti, kdo mají dost odvahy, se do toho pustí tak jako tak (navíc mohou od úřadu práce dostat vcelku zajímavé dotace, jedmná-li se o nezaměstnané). Co se týče nadnárodních korporací, nepamatuji se, že bych o nich něco psal, ale každopádně proti nim vůbec nic nemám, ba naopak. Dokonce momentálně pro jednu pracuju, mé minulé zaměstnání bylo také u mezinárodní firmy. A přání vstupu do EU podporuju všemi jednadvaceti (odpusťte pokleslý humor)!
0/0
17.1.2003 9:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.