Diskuze

Padesátiletí a starší těžko hledají práci

Jen výjimečně zaměstnavatel otevřeně přizná, že nechce zaměstnat člověka kolem padesáti let či ještě staršího. Riskoval by totiž obvinění z diskriminace. A na to si většina firem dává moc dobrý pozor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr Šimša

27. 4. 2004 16:33
K čemu jsou zkušenosti, když jste starý!
Zatím musím jen potvrdit to, co se píše v jednotlivých příspěvcích. Rozšířím to o několik pikantností. Za hluboké nedemokracie jsem byl persekuován. Naivně jsem si myslel, že se všechno po roce 89 změní. Skutečně se změnilo, změnily se strany, ale příslušnost ke straně, která vládne v daném městě zústává i nadále, jelikož pokud chcete pracovat ve státní organizaci, je jednou z podmínek vstup do dané strany. Když ne, tak místo nedostaneš. A já, než bych lezl do nějaké strany, tak budu raději absolvovat dál stupidní výběrové řízení, kterých jsem za dobu 12-ti měsíců absolvoval již více jak 100 (slovy sto). Vždy to skončí slovy - máte bohaté zkušenosti, ale uvidíme. Personální agentury jsou opravdu k ničemu pro potencionálního uchazeče, protože většinou ani nezareagují a ani neodpoví. Ve všem je skutečně věk, jelikož když máte vzdělání a téměř 30-ti letou praxi pro danou pozici, paradoxně vám inzerent odpoví, že vzdělání neodpovídá!!! atd. To je na knihu a já jsem skutečně rozhodnut, že pokud by měl někdo zájem, tak mu informace poskytnu. Ale to jistě není jen můj případ, ale obdobně je to i u dalších pádesáti a více letých.
0 0
možnosti

alenaalena

24. 3. 2003 11:13
udělala jsem zkušenost,
že většina zaměstnavatelů si přeje muže kolem třicítky,čtysřicítky, s třicetiletou praxí a dvacetileté svobodné dívky, pokud možno sterilní bez úmyslu vdát se,ochotné pracovat 16hodin denně a s nejméně dvacetiletou praxí -o znalostech nemluvě- nemám přehled, kolik takových lidí je, ale vím, že když já jsem ve svých 19 letech nastupovala do práce, tak jsem uměla starou bačkoru, to co jsem se naučila ve škole, jsem přes prázdniny promptně zapomněla a prakticky od té doby se neustále učím a získávám zkušenosti.No - a že bych se byla tenkrát zajímala hlavně o práci? Mně zajímalo, kam půjdu tancovat, s kým půjdu na rande, co se nosí, kdo je první na top 20. a tak podobně. Nemyslím. že dnešní maldí jsou na tom jinak - a také je to v pořádku. Nikdo neví, co ho v životě čeká a až jim nastanou opravdové starosti, budou mít alespoň na co vzpomínat.Prostě každý věk má svoje a kolektiv by měl být smíšený - jeden se pak učí od druhého. Samosebou občas se najde "myš", která dokáže otrávit život celému kolektivu - ale to nemá co dělat s věkem.
0 0
možnosti

josef

25. 2. 2003 0:16
je to v .....
Je mi 45 let, mám VŠ elektro, více jak 20 ti letou praxi v IT, výpočetní technice, správa sítí apod. mám Vyhlášku 50, §8,9,11,13. Řidičák B,C. Jsem naprosto flexibilní. - od října do dnešního dne jsem poslal svůj strukturovaný životopis  na víc jak  200 nabídek zaměstnání  - ( ne MLM , Herbalaif a podobné nesmysly a letadla ) .  výsledek  -   NULA. . To je realita  dnešní České republiky. Demokratické a svobodné společnosti. Ve volbách volím komunisty, menší zlo. Jíst se musí.
0 0
možnosti

5. 3. 2003 14:29
Re: je to v .....
Já vám nerozumím. Co vám komunisti pomůžou? Vždyť právě levicová vláda účinně pomáhá tomu, co tady zrovna teď je. Znám člověka, kterému je necelých 40, vysokoškolák, s výbornou praxí - technik, vedoucí prodejních týmů, výkonný manažer, angličtina plynně, člen Mensy, s nadprůměrnými schopnosti, a již poslal 100x svůj životopis, ne na akce typu Herbalife apod., a práci našel po 5 měsících opravdu usilovného hledání. Podotýkám že v Praze, ano, i tady je chleba o dvou kůrkách. A aby se už nikdy nedostal do takovéto situace, tak bude volit tak, jak vždycky volil, pravici. Narozíl od slepého výkřiku do tmy tuto volbu umí logicky zdůvodnit. Dále už nechci mluvit za něj, i když ho znám velice dobře.
0 0
možnosti

Hana

24. 2. 2003 20:16
Pracovní agentury
Opravdu je těžké najít zaměstnání přes pracovní agenturu. Stotožňuji se s názorem, že konzultanti vyřazují životopisy v první řadě podle věku. Proto chci nyní jen pro své poznání poslat svůj životopis a uberu si 10 let. Uvidím, jak dopadnu.
0 0
možnosti

Libra

24. 2. 2003 15:29
Tupost
To, že zaměstnavatel při přijímání nových pracovníků diskriminuje starší, je pouze ukázkou jeho ubohosti a nekvalifikovanosti! Měřítkem jsou ve valné většině úplně jiná měřítka! Pokud tomu tak není, je jasné, že jde o amatérismus ze strany zaměstnavatele, nebo parazitujících poradenských firem. V konečné fázi jsou škodné obě strany. Přednost by mělaq mít kvalita, spolehlivost, odbornost, výkonnost, zdravotní způsobilost k vykonávání dané práce atd. Firma, která nectí tyto parametry při náboru pracovníků, nemá většinou před sebou šťastou budoucnost.   
0 0
možnosti

Jana

25. 2. 2003 10:00
Re: Tupost
S tímto názorem plně souhlasím Patřím totiž mezi ty šťastné, kteří narazili při změně zaměstnání na skutečné profesionály. Před rokem jsem byla nucena z osobních důvodů změnit místo výkonu práce a tedy i zaměstnavatele. Asi měsíc jsem hledala v inzerátech na internetu a díku tomu se na mne kontaktovala personální agentura, která mi několikrát sice zaslala anketní dotazník a paní ředitelka k vánocům dokonce jakési zamyšlení nad vlastními schopnosti a možnostmi na trhu práce, ale to bylo vše, žádný přímý kontakt, žádný projev zájmu o prezentaci mých schopností. Současně jsem odpověděla na inzerát podaný  přímo mým současným zaměstnavatelem, který se zabýval každou nabídkou, hodnotil jí a vhodné kandidáty pozval na výběrové řízení, které mělo velmi dobrou úroveň, odcházela jsem z něho s pocitem, že někoho zajímají mé dosavadní výsledky práce, že mám cenu na trhu práce, a to přes mých 48 let. Dnes jsem spokojená já i můj zaměstnavatel, který oceňuje moje schopnosti a já si tohoto přístupu vážím. Nic však není zadarmo, je třeba se dál vzdělávat, odborně i jazykově a pak je možné se uplatnit i ve zmíněném kritickém věku.   
0 0
možnosti

Loner

20. 2. 2003 21:25
Lez
"vysokoškolsky vzdělaný Josef Svoboda z Prahy. Umí anglicky, ovládá práci na počítači.  "
Klasicky lzivy argument. Pasivne a stezi, PC videl z rychliku.
Problemem je nizka flexibilita. Pridnesni fluktuaci, kdy vam lidi vydrzi ve firme prumerne 2 roky, kdyz nekdo maka pro firmu 5 let je povazovan za starou paku, neni vek odchodu do duchodu rozhodujici.
0 0
možnosti

Malej Jarda

20. 2. 2003 21:00
Z praxe
Z praxe jeden důležitý poznatek - mezi lidmi nad 40 let je podstatně vyšší počet těch, kdo se chovají jako kolbenkáři - odkroutit si 8 hodin, aby to pokud možno moc nebolelo a pak domu. Ani o minutu víc, každou minutu přesčasu zaplatit a že bych se občas doma zamyslel nad problémy z práce? Proč, platí mi jen osm hodin denně. Mezi mladšími tenhle přístup není tak rozšířený a hlavně si většina z nich je vědoma toho, že pokud má dobře placenou práci, tak se občas stane, že stráví jeden den z víkendu někde na školicím kurzu, že občas kolegu něco napadne v osm večer a zavolá, že zkátka těch 20, 30, 40 tisíc měsíčně je za to, že má člověk svoji práci aspoň trochu rád. A já mám z praxe jednoznačný poznatek - čím starší generace, tím víc lidí tohle nedokáže pochopit. A když slyším, jak se padesátnice z kanceláří baví, že jdou domů, protože už mají naplněný limit 20 hodin přesčasů měsíčně a víc jim vedoucí oddělení neproplatí, tak se vůbec nedivím, že budou při snižování stavů první, kdo dostane výpověď.
0 0
možnosti

cermag

27. 4. 2004 15:08
Re: Z praxe
To můžu jenom potvrdit. Prostě už vědí, že "aktivní blbec horší než...". Mají svůj klídek a dokopat je k malé změně je někdy umění. Ale co si budem povídat, i mezi mladými je takových lidí hromada. A ještě poznámka k agenturám - jako u všeho, nejsou všechny stejné!
0 0
možnosti

Petr Hapka

20. 2. 2003 18:19
o co jde?
Prumerne 30 let setri penize, to uz je pekna suma a jeste chteji zabirat mista mladsim. To neni diskriminace. Mladez by mela mit zelenou.
0 0
možnosti

Frigo

20. 2. 2003 19:01
Re: o co jde?
Kolik si za ty  " 30 let stare penize" dneska koupi ? Nejen dnesni 50-nici, ale i vy dnes mladi co pracujete v CR skoncite  v 90 % jako duchodci na socialni podpore. Vypoctete si ze soucasneho prijmu, kolik bude vas duchod v Kc a prepoctete Kc na Euro. To je vase budouci mena a kupni sila plynouci z ni. Zaroven dostanete realnou hodnotu vasi dnesni prace na svetovem trhu. Pujde-li vse dobre - tedy bez hospodarske krize, ktera zacina v Nemecku  a vase ekonomika bude do ni zavlecena ,tak za dalsich dvacet let se priblizite kupni sile obyvatel dnesnich statu EU.  Ohlednete se 12 let zpet a porovnejte jaka byla kupni sila 1 Kcs na domacim trhu tehdy a co si koupite za 1 Kc dnes. To vam da realny obraz  o vasich usporach.  Good luck !
0 0
možnosti

MM

20. 2. 2003 17:40
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

neznámý

20. 2. 2003 17:21
Diskriminace?
To je téma jako řemen. Já žiju v Ostravě. Tady je nezaměstnanost asi 16% a stále roste. Několikrát jsem změnil zaměstnání a nkdy mi nikdo nedal pocítit, že jsem starej. Jenom jednou, to mi jeden podnikatelíček řekl, že jsem absolvoval za minulého režimu, tak pro něj nemám žádnou hodnotu. Byl to ten típek, kterej absolvoval v roce 90, kdy nikdo nevěděl co má zkoušet a raději se to rozdávalo, protože co když je z OF. Asi před rokem tento podnikatelíček žádal u nás ve firmě o místo. Vychutnal jsem si ho. Tvrdě. Ale zaměstnal. Dělá jeřábníka , maká na směny a je za tu práci vděčný. Nikdo mu už nikdy nic nenaznačil. Ale co mi vadí, je věc jiná. Nedávno jsem se ucházel o práci v jedné zahraniční firmě. Byl jsem tam jediný kandidát z Ostravy, ostatní byli všichni z Prahy. Když jsem se jich zeptal, proč - tvrdili, že místí nemají šanci, tady není kvalita. Byl jsem jediný, kdo uspěl!!! Problém není ve věku, i když starší mají určitý problém. Problém je v lidech. Bohužel mnozí ti starší si myslí, že jim zamstnavatel bude platit za jejich věk. Souhlasím s tím, že pokud to ti dnešní padesátními v zaměstnání neodseděli a měli zájem o svůj obor a stále ho mají, tak po nich každý sáhne. Mémo otci je 64, je čilý a zaměstnavatelé se o něj stále přetahují. Pokud však začnu brečet , že je mi 50, jsem předem ztracen. Většina dnešních zaměstnavatelů ví, že jim nenabízíte své šediny, ale zkušenosti. Ale musíte je mít.
0 0
možnosti