Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nezaměstnaní musí pracovat - na sobě

Na tradiční zvýšení počtu lidí bez práce počátkem roku si většina úřadů práce již zvykla. Letos v lednu však křivka míry nezaměstnanosti nabrala obzvláště strmý směr. Jaké to má důsledky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hanka-hanka

Pracáky a agentury
jsou skoro to samé. Pracák vůči vám nemá žádnou povinnost co do hledání místa, akorát je tam 1x za měsíc vopruzujete s žádostí o prodloužení podpory. Kdyby byli placeni za výsledku (tj. umístěné osoby), možná by hejbli zadkem! A v agenturách mají hromady nabídek, ale k zaměstnavateli se přes ně nedostanete. V lepším případě vám odpoví, že "váš profil neodpovídá přesně požadavkům zadavatele", ačkoliv podle inzerátu splňujete vše (není tam ovšem zadán požadovaný věk, pohlaví a bezdětnost - že by to bylo v tom? To určitě ne, přece by nešli proti zákonu! ). Ale: každé volné pracovní místo musí zaměstnavatel podle zákona do 5 dnů nahlásit úřadu práce. Pokud tedy mají agentury tolik pozic (viz jejich servery nebo příslušné noviny) a na ÚP nenajdu až na pár dělnických a lékařských pozic nic, pak je něco v nepořádku. Že byste se jednou koukla na tohle, paní Švidrnochová? Co takhle podat si agentury jinak než je obligátním "personalista radí", kteréž rady jsou na nic. Ať mi nějaký člověk z agentury poradí JAK se dostat na výběrové řízení, a ne jak na něm uspět. To je mi na nic, když se přes neprůstřelnou agenturu na žádné nedostanu!!! Tyhle zkušenosti s agenturami má většina mých známých. Co vy na to?
0/0
12.2.2004 18:08

hanka-hanka

Pracáky a agentury
jsou skoro to samé. Pracák vůči vám nemá žádnou povinnost co do hledání místa, akorát je tam 1x za měsíc vopruzujete s žádostí o prodloužení podpory. Kdyby byli placeni za výsledku (tj. umístěné osoby), možná by hejbli zadkem! A v agenturách mají hromady nabídek, ale k zaměstnavateli se přes ně nedostanete. V lepším případě vám odpoví, že "váš profil neodpovídá přesně požadavkům zadavatele", ačkoliv podle inzerátu splňujete vše (není tam ovšem zadán požadovaný věk, pohlaví a bezdětnost - že by to bylo v tom? To určitě ne, přece by nešli proti zákonu!). Ale: každé volné pracovní místo musí zaměstnavatel podle zákona do 5 dnů nahlásit úřadu práce. Pokud tedy mají agentury tolik pozic (viz jejich servery nebo příslušné noviny) a na ÚP nenajdu až na pár dělnických a lékařských pozic nic, pak je něco v nepořádku. Že byste se jednou koukla na tohle, paní Švidrnochová? Co takhle podat si agentury jinak než je obligátním "personalista radí", kteréž rady jsou na nic. Ať mi nějaký člověk z agentury poradí JAK se dostat na výběrové řízení, a ne jak na něm uspět. To je mi na nic, když se přes neprůstřelnou agenturu na žádné nedostanu!!! Tyhle zkušenosti s agenturami má většina mých známých. Co vy na to?
0/0
12.2.2004 18:07

eleson@centrum.cz

Takovéhle články jsou úplně k ničemu
Jsou jen ukázkou celkového stavu naší společnosti. Když jde po mateřské žena do práce, tak má smůlu, protože má malé děti, když jí je 50, tak je zase moc stará. Já např. od svých 19 let poslouchám, kdy se budu vdávat, což je evidentní překážka(zřejmě) v zaměstnání, v momentě, kdy jsem se vdala, tak mám ze stran personalistů na talíři, kdy budu mít děti a když jsem odpověděla, že nebudu, tak ze mě páčili proč. Prostě to je docela obyčejná diskriminace a úplně k ničemu. Slušnou práci člověk nesežene. Leda nějakou pakárnu, kde dělá 12 hodin denně, z čehož mu zaměstnavatel laskavě platí 8 hodin, ty 4 jdou na oltář firmy. Každá firma má 150 požadavků ve výběrovém řízení a nakonec zjistíte, že vzali uchazečku, která umí akorát tak dobře si lakovat nehty. Pořád se nám tu překládá, že málo děláme a nechceme dělat, ale to není vůbec žádná pravda. Takovéto populistické výroky vyrábí právě MF Dnes a je to vůči obyčejnému člověku, jemuž nikdo nic nedá, vyloženě sprosté a trestuhodné. Já jsem v důsledku svého posledního zaměstnání byla 3 měsíce doma, zdravotně jsem se úplně zhroutila, poté, co jsem se dala dohromady, budu muset vykročit na úřad práce. Měla bych si asi tedy sypat popel na hlavu, ale nebudu. Makám jak barevná už 9 let a nic z toho, krom zajištění čisté lidské reprodukce, jsem zatím tedy rozhodně neměla.
0/0
12.3.2003 12:11

maledivy

Nezaměstnaní nechtějí pracovat
Pracuji jako personalista. Se všemi možnými či nemožnými managery, asistentkami a kdo ví ještě jakou další kancelářkou profesí můžete dláždit, resp. jich máte 15 do tuctu. Kvalitní dělnické kádry NEJSOU. Sežeňte elektrikáře, lakýrníka. Ani zlatem je nemůžete vyvážit. Dal jsem tedy inzerát do nejvíce nezaměstnaností postiženého kraje i ubytování v místě pracoviště jsem nabídl, zvýrazněný inzerát 3x opakoval. Kolik myslíte, že se mě přihlásilo lidí. ANI JEDEN !!!! A tak se ptám, kde je ta nezaměstnanost?????
0/0
10.3.2003 15:27

občan

Re: a
s jakým nastupním platem? 7000 hrubého?
0/0
12.2.2004 15:38

andrej

Re: Kde sji hledal?
a kolik jsi nabízel ? V podniku ,kde pracuje manželka, každý měsíc berou ženy za plat 6 200 Kč(6 700), na 3 směny- ale plat min. udělat v normě je problém 6700 je při plnění normy na 105%.
v Ostravě pracuje hodně žen za min. plat a jsou rády, že mají práci! Tak kde jsou ti co nechtěji pracovat ?            a Hana má pravdu s úřady práce. 1 návštěva - už máte práci- tak mám chuť říci -co pak bych tu šel ?.....
nabídka pro technika -strojaře= nic !!!, máte přes 45 !, jak dluho jste byl v cizině na praxi ? (když živíte rodinu a máte malé děti ) tak jeďte ven
 
0/0
12.2.2004 21:14

Jan Becher

Kozel zahradnikem
Jo, kozel zahradnikem. Asi tak nejak bych popsal pracovniky na UP. Clovek si jde stejne vetsinou na "pracak" jenom odpocinout. Proc by nekdo delal za 4.000 - 5.000, kdyz muze dostat z pracaku 3.500 uplne za nic.
0/0
7.3.2003 22:21

Jenda

Vážená, naučte se česky!
Vážená paní Švidrnochová, již kdesi na prvním stupni základní školy mi bylo vtloukáno do hlavy, že 3. osoba čísla množného od infinitivu slovesa "muset" zní: MUSEJÍ! Na střední škole dokonce hrozilo studentům za onu "třetí osobu čísla množného" nemožnost konat maturitní zkoušku z jazyka českého...
0/0
7.3.2003 20:51

Re: Vážená, naučte se česky!
uz nekolik let plati, ze za spisovne se povazuji obe varianty, museji i musi... (prislo to ve stejne dobe, jako socialiZmus apod... :)))
0/0
7.3.2003 23:53

andrej

Re: Internet
Kždý nemá internet v práci nebo zdarma ! tak pište rychle a bez  chyb !
0/0
12.2.2004 21:18

Roman Štolfa

Sebevzdělávání, seberealizace, specializace a internet
Rynek,o.p.s. je připraven v rámci aktivit na internetu zdarma proškolit zájemce v práci na PC a na internetu. Jedinou podmínkou je zájem uchače o vývoj a sebevzdělávání v práci s PC a využívání internetu k vydělku. Například prodejem autorské tvorby. Jak? Kontakt 603819677 Roman Štolfa Karviná,
Rynek,o.p.s. Středisko pro neziskové organizace, Bělidlo č.p. 473, Karviná Fryštát, Konzultační dny Út a Čt 7,00 až 18,00 hodin
0/0
7.3.2003 20:10

hanka-hanka

Re:
Pěkná reklama! A na co to člověku bude? Já umím na počítači skvěle a stejně práce není.
0/0
12.2.2004 17:53

tucka

víc úředníků-méně nezaměstnaných
Skvělý takže je zas vo 100 státních zaměstnanců víc a to je na up,ted nedávno přecháazeli zaměstnanci z měst.úř. na tzv. maly okres k jednomu dni končili a dalšímu nastupovali.3 měsíční odstupné ovšem dostali,totéž bývalý starosta který odcházel pro změnu po minulých volbách do tzv. kraje jako zastupilel.
0/0
7.3.2003 19:03

Vláďa

Ach jo!
Katko, je to hrůza. Asi se budeme muset ještě učit. Nedávno jsem četl inzerát, kde na pozici prodejce zájezdů požadovali VŠ...
0/0
7.3.2003 18:45

Katka

Urady prace
Co se pamatuju ja, na uradech prace sedely velmi spatne naladene damy, neschopne orientovat se ve vlastnim pocitacovem programu, o schopnosti psat vsemi deseti ani nemluve, ktere mi vysvetlily, ze s obchodni akademii praci jen tak nenajdu, presto, ze ja pisu 220 uhozu za minutu a pocitace mam jako konicek......
0/0
7.3.2003 18:40

andrej

Re: o ostatní úřady ?
zajdi na sociálku, tam jsou ověšený zlatem (smad kočičím) a pod 100 kg nálo kdo, a přístup k lidem...
Finančák ,ZP, SP, Celnice , jsi pro ně Ho.no..
a kdo z nich umí nějaký jazyk ( a to nemluvím o spisovné češtině)!
0/0
12.2.2004 21:23

Vláďa

Co víc chcete ÚP
Jsem z Prahy, mám 4 roky praxe v obchodu, maturitu, domluvím se čtyřmi jazyky, mám řidičák a umím na PC a přesto dělam skladníka a uklízeče, protože jinou práci mi nikdo nedá. Jak mám na sobě jěště dál pracovat?....
0/0
7.3.2003 18:40

karel potucek

Re: Co víc chcete ÚP
jen tak pro informaci - jake jazyky, z ceho maturita, jak jste se dovedel, ze vam nikdo zadnou praci neda? A kolik si predstavujete, ze by jste mel brat hrubeho?
0/0
7.3.2003 18:59

alenaalena

Re: Re: Co víc chcete ÚP
No tak naschvál - jsem žena, mám ZTP (kvůli noze,nikoli kvůli hlavě) bude mi v květnu 55 let -mám maturitu na střední ekonomické škole - 30 let praxe - z toho např. 12 let za přepážkou v obchodní bance. Hovořím plynně anglicky, německy, rusky a francouzsky a v těchto jazycích jsem schopna i obchodní korespondence. Dále hovorově španělsky a italsky - tak, a teď se ukaž frajere!Jo - a newsmím si vydělat víc než 12.000,-- hrubého.
0/0
24.3.2003 12:28

Halfous

Bez práce nejsou koláče
Jak k tomu přijdou ti, co pracují?Není přece možné, aby člověk, který nedělá pobíral  peníze za nic!!Mzda je přece odměna za vykonanou práci, tak tedy za co berou nezaměstnaní peníze.Problám je v tom, že se jim nechce makat.Dal bych jim košťata, lopaty a už by šli uklízet veřejná prostranství.Odmítnou-nedostanou ani halíř.Ať si je živí Škromach se Špidlou.
0/0
7.3.2003 18:37

karel potucek

Re: Bez práce nejsou koláče
tak proc berou odmenu uplatni politici, spatni ucitele, mizerni a lini urednici, neschopni inzenyri, spatni doktori atd?
0/0
7.3.2003 19:04

Halfous

Re: Re: Bez práce nejsou koláče
Protože pracují jako státní zaměstnanci.Tam bohužel platí kdejakého vandráka.U soukromníka by nepochodili.
0/0
7.3.2003 19:10

THALIA737

Re: Bez práce nejsou koláče
   Ty asi ještě žiješ v 19. století
0/0
8.3.2003 17:18

sova

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.3.2003 18:03

Pavla

Vlastní zkušenost
Naprosto souhlasím s tím, že pracovníci ÚP nemají na nezaměstnané čas. Vím to z vlastní zkušenosti, na ÚP jsem byla zaregistrovaná 2 měsíce a vždy, když jsem přišla, pracovnice se mě zeptala: "Tak jak to s Vami vypada" a to bylo vše. Já se pak dvakrát podepsala a odcházela domů.
Myslím si, že i samotní pracovníci chápou svoji práci jako to, že se tam "chodí" někdo podepsat, protože mě hned při registraci bylo řečeno, že mi práci nenajdou, že musím hledat sama.
Hlavně si myslím, že z pracovníků ÚP nikdy nemuzeme chtit vychovat dobre poradce nebo personalisty. Co jsem videla ja, rekla bych, ze jejich kvalita je dosti miziva. Asi to bude tim, ze je to statni sprava, prijima se podle znamosti...
0/0
7.3.2003 17:43

zmrzlik

snizeni dani podnikatelum
Ano jsem pro snizeni dani podnikatelu, ale az tehdy, kdy prestanou mit moznost zneuzivat system a pouzivat auta, nakupovat veci nesouvisejici s jejich podnikanim a pouzivat je pro soukrome ucely a pak si to strhavat z dani jako naklady, cimz pak mohou vykazovat nulovy zisk a neplatit dane zadne.
0/0
7.3.2003 17:11

Mir?

Re: snizeni dani podnikatelum
A koncentrovat je do jednoho mista a tam se je pokusit prevychovat a naucit pracovat, aby uz nemohli vykoristovat pracujici lid, kteremu ani nechteji dat praci a proto jsou vsude sami nezamestnani.
0/0
7.3.2003 18:02

gingo

Re: snizeni dani podnikatelum
Vážený pane, tak si to zkuste zaměstnat 20 lidí, mít pro ně práci  a defakto živit cca 40 lidí. To stojí nemalé úsilí. A za daně, které se dovádí státu obdržíte minimální státní servis, naopak ještě klacky pod nohy. A to že si ulejete nějaké "výhody" bokem nevyváží denní 12- 16 hodinovou porci práce, kterou musíte firmě dát. Jinak padnete.
0/0
13.3.2003 7:47

mirek

Samozřejmě,ale také vláda a úřady
   žiju ve městě,kde je přes 13% nezaměstnanost.Na úřadu práce visí nabídky,které jsou z 90% staré více než šest měsíců.úředníci se zmůžou tak akotát na konstatování faktu,že musí te být víc aktivní a to je vše.Většina z nich se pak v odpoledních hodinách courá po úřadu,nebo předstírá nějakou činnost.Na sobě můžeme pracovat jak blázni,ale když na jedno volné místo vychází přes 50 uchazečů,přestává to mít smysl...
0/0
7.3.2003 17:07

gogo

reseni ???
- socani chteji vetsi rozdil mezi mzdou a podporou v nezam . souhlas - minimalni mzda dolu ( ulevi podnikatelum ) a podpora jeste vyrazne nizsi ( alespon nekoho vyzene makat ) a kdyz uz nekdo bere podporu dostane do ruky koste a bude 6 hod denne zametat ulice - treba -. lidem s podporou a specialne na vesnicich se makat nechce diky nizkym nakladum "na zivot" shanime zamestnance uz nekolik mesicu, ale proste to nejde - my praci mame a nemame cloveka - ovsem poznamka chceme aby opravdu pracoval a to je pro nemkacenky problem
0/0
7.3.2003 16:44

Petr

Re: reseni ???
Minimální mzda dolů? Ty jsi upadl, ne? Kdo by ti dělal z 4k na ruku? A podpora by měla být 2k? Ne všichni lidi jsou na podpoře z vlastní viny...
0/0
7.3.2003 17:16

Tomáš Marný

Babky na pracáku
poderřívavý, hnusný, nedůveřivý, protivný tlustý vyžraný vyžilý babky, neveří vám ani noc mezi očima, na všechno musíte mít papír a stejně je VOCHČIJE KAŽDEJ CÍGOŠ!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
7.3.2003 16:22

Thyronx

A pokud lidi spolehaji jen na Urad prace....
Tak to je trosku malo.Urad prace bych jednou za mesuic navstivil, ale starat se musim sam,zkouset vsechno co je v mych silach abych nasel praci.Kdo dlouho nepracuje,uz pracovat nebude a je neopuzitelny pro vetsinu zamestnavatelu.Bohuzel.
0/0
7.3.2003 16:06

Thyronx

Vlada si nevi rady
Jen jeden z Vas ma pravdu: Uvolnit ruce podnikatelum,snizit jim dane,poskytnout vyhodne uvery,prodavat jim lacineji energie, lidove receno JIT JIM NA RUKU!!!! Jediny recept na zlepseni. Samozrejme kazdy nezamestnany ma na sobe pracovat dokud to jde,skoly,zaucovat se,ziskavat dovednosti,hledat i alternativni praci a ne jen ve svem oboru.Kazdy ma nejakeho konicka,zalibu a muze mu vydelavat penize.Stehovat se za praci, je-li zenaty,zkusit hledat praci v Praze a jezdit domu jen na vikendy a postupem casu si ziskat bydleni v Praze pro celou rodinu. Kazdopadne na nezamestnanosti ma svuj velky podil vase socdem vlada.Ta nejen ze nevytvari nova pracovni mista ale snazi se zlikvidovat svoji politikou vudci podnikatelum i ty stavajici.Hazi klacky pod nohy podnikani !!! Snad nejhorsi predstavu o reformach ma Skromach,ktery chce dane zvysovat jeste vic.Pri tom prave on by mel snizit podporu v nezamestnanosti nejmene o 30%.Jinak se lidi proste starat nebudou.
0/0
7.3.2003 16:04

Jose

Re: Vlada si nevi rady
Jsi zcela velice vzdelany a proto poradis tem nezamestnanym, kteri jsou ochotni se prestehovat. Kam??? Nejsme v USA kde v kazdem mestecku sezenes apartment.Zkus se odstehovat z celou rodinou.Na koupi bytu v dane oblasti asi tezko kazdy ma.A ziskat byt v Praze. Zrejme nevis o cem pises. Probud se. Tisice rodin cekaji na byt. 
0/0
7.3.2003 16:22

Rob

Re: Re: Vlada si nevi rady
nejjednodušší je fakt čekat na byt s napřaženou rukou, ať se o nás někdo stará. To je ale naprosto zvrácené uvažování, které je v našich zemích už od bolševika. Proč bys musel rovnou kupovat byt, když si jej stačí jen pronajmout?
0/0
7.3.2003 16:35

Katka

Re: Re: Vlada si nevi rady
Zajimave..... vetsina mych kamaradu se behem lonskeho a letosniho roku stehovala za praci do Prahy... a byt nasli! A ne jeden. Mozna ale zkouseli jiny pristup nez Ono to nejde.
0/0
7.3.2003 16:39

mirek

Re: Re: Re: Vlada si nevi rady
  To zní hezky.Můžeš tady napsat,kolik platí za pronájem a kolik jim zůstane s výplaty.
0/0
7.3.2003 16:54

aaa

Re: Re: Re: Re: Vlada si nevi rady
Jsem z Ostravy, kde bych práci nesehnal. Tak dělám v Praze. Platím za byt 8000, z výplaty mi zbyde 5 000 a nestěžuji si. Byl jsem na pracáku registrovaný půl roku a nenabídli mi ani jeden flek.
0/0
7.3.2003 17:10

Pep

Re: Vlada si nevi rady
Blbečku nevím kolik platíš zaměstnancům,ale doufám že hodně.Jestli chceš lidem co berou podporu 3300Kč z toho ještě zebrat tak tě bdivuji,a z celého srdce ti přeji dostat se mezi nezaměstnané.Ale věř frajere že v takovém Bruntále je to paráda.Můžeš ukázat že na to máš,ani podávat maltu na stavbě tě nikdo neveme.Pepici nevíte kde žijete spamatujte se.
0/0
7.3.2003 17:03

jana

Re: Re: Vlada si nevi rady
co se zkusit naucit pravopis?
0/0
7.3.2003 20:10

student

absolventi
Chachacha - doklad o absolvovani ;) A co kdyz nekoho skola vyplivne bez tohoto dokladu - napr. prerusenim nebo ukoncenim studia v jeho prubehu - tihle borci (a ze jich podle me nebude malo, prece jenom VS zdaleka kazdy nedodela) se asi muzou jit klouzat, ne?
0/0
7.3.2003 15:58

ukran

jak jednoduché věci zkomplikovat
to by socanům šlo.
Národe ještě tě baví volit zparchantělou Levici?
Tak trp!
Přibývat bude tak maximálně ouřadů a přenašečů papírů...
Jediná šance je 15% daně a uvolnit podnikání.
0/0
7.3.2003 15:49

xbert (Praha 4)

škoda hovoŘIŤ
Z vlastní zkušenosti na úřadu práce proběhla jen ta papírová část s pár symbolickými nabídkami, všechny buď neaktuální, nebo úplně neadekvátní, takže nezbývalo, než se snažit sám, naštěstí úspěšně :). Ale žádný div, podobně funguje většina státních podniků. Uvítám komentáře z jiných měst.
0/0
7.3.2003 15:33

Nezaměstnaný

Re: škoda hovoŘIŤ
Zkušenost z Prostějova - hned při první návštěvě řeknou, že pro mne místo není, ať si ho sháním sám. Při dalších návštěvách to samé až na jednu výjimku, ale to místo nakonec zrušili, na pracák ho dali nejspíš nějakým omylem. Pracák je vhodný pro získání podpory a na to, aby za mě platil zdravotní pojištění. Nedivím se podnikům, že nedávají volná místa na pracák, protože okamžitě jim tam pracák začne posílat lidi a dost z nich tu práci nechce, takže zaměstnavatel je zbytečně otravován a nic z toho nemá. Pořádnou práci je nutno sehnat mimo pracák. Zvyšovat počty úředníků nemá smysl, i kdyby jich tam bylo dvakrát víc, dostanu stejné služby. Hlavní smysl pracáku - dávat podporu a tu vidím něco jako pojištění proti případu, že budu bez práce, placené z doby, kdy jsem pracoval.
0/0
18.5.2003 2:34

Ondrej Novotny, cisnik

Trochu divne
Doklady potřebné k zařazení do evidence
  • Cizinci: povolení k trvalému pobytu.
Nemelo by to byt tak, ze nemamestnanemu cizinci bude zrusen trvaly pobyt ?
0/0
7.3.2003 14:54

Titus007

Re: Trochu divne
Je zde mnoho cizinců ženatých, vdaných, mají zde děti. Vy je chcete odtrhnout od tátu nebo mámy? Člověče, zamyslete se nad tím co ste napsal.
0/0
7.3.2003 15:51

zmrzlik

Re: Re: Trochu divne
To bylo ale jejich riziko pristehovat se sem, nikde jinde cizince bez prace nezivi.
0/0
7.3.2003 17:09

Katka

Re: Re: Re: Trochu divne
Ale! A jakpak vy to vite? Ja jsem si treba 100% jista, ze v Nemecku osoba s trvalym pobytem podporu v nezamestnanosti dostane, prestoze neni Nemec!
0/0
7.3.2003 20:55





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.