Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Práce na živnostenský list má úskalí

Inzeráty nabízejícími uplatnění na různých pozicích v obchodní oblasti, kdy jednou z podmínek úspěšného přijetí je vlastnictví živnostenského listu, se to v nabídkách práce jenom hemží. Lákavá šance na nové zaměstnání se však může stát vstupenkou do pekel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Charlie

DOTAZ
Můžu pracovat jako realitní agent, ale nemam žádné zkušenosti s ŽL. A proto poraďte jestli to má či nemá cenu se do toho pouštět. Díky.
0/0
29.9.2005 20:25

Petra

Článek neřekl nic z toho, co měl říct
Ahoj všem, souhlasím s reakcemi na ten článek, že je dost povrchní a nedostal se k jádru problému. Popisuje v podstatě tzv. Švarcsystém, což je zaměstnávání lidí na živnostňák místo v prac.poměru. Co mělo být zmíněno především, je fakt, že jako zaměstnanec si nemůžete odečíst z daňového základu nic kromě nezdanitelné částky na osobu poplatníka, případně na děti a manželku, pokud je na MD. Jinak z každé koruny, kterou vyděláte zaplatíte sociální a zdr.pojištění a samozřejmě daň z příjmu.  Teď se navrhuje, aby se už konečně zaměstnanci dozvěděli, že za ně zaměstnavatel platí ještě navrch na soc.a zdr, pojištění 35% z jejich hrubého platu. Ti, co dělaj na ŽL si dají spoustu věcí do nákladu ( benzín, telefony, prací prášky nakupují v malých drogeriích jako čistící prostředky , atd. ), takže ty platby, co platí zaměstnanci z čistého, oni platí z peněz před zdaněním. Pokud jim vůbec co zhbyde, tak teprve z toho platí soc a zdr.pojištění a daň. Není divu, že  zaměstnanci jsou chudí, protože jedině oni táhnou rozpočet tohoto státu, podnikatelé se zpravidla jen vezou. Proto pan ministr Škromach řekl, že kdyby se ze všech zaměstnanců stali osoby samostatně výdělečné činné, tak se tady důchodový systém zhroutí, protože jej nebude mít kdo financovat. Článek mi spíš připadal jako zaplacená státní agitace pro to, aby lidi nedělali na živnostňák, ale nechali se neustále odírat státem jako zaměstnanci v pracovních poměrech, a ne jako seriozní rozbor toho, proč dělat v pracovním poměru anebo jako oosoba samostatně výdělečně činná na ŽL.
0/0
18.3.2003 9:52

Al

Práce na ŽL
Tento článek v nadpisu slibuje informace o způsobech práce na ŽL, ale bohužel se zabývá pouze jednou částí této záležitosti. Ano většina inzerátů nabízejících práci na ŽL nenabízí nic jiného než podomní prodej, článek však opomíjí další aspekt využívání práce na ŽL. Malá firma se snaží ušetřit na výdajích na zdravotním a sociálním pojištění za zaměstnance, ale potřebuje pracovníka, který by vykonával běžnou práci zajišťující chod firmy (skladník, obchodní referent, atd.) - tedy práce, která nenaplňuje základní podmínky samostatné výdělečné činnosti. Najme tedy člověka, který tuto práci vykonává stejným způsobem, jako by byl v pracovním poměru (tedy oficiálně je třeba samostatným obchodním zástupcem, ale ve skutečnosti dělá skladníka). Sám takovýmto způsobem pracuji. Výhody: existuje daleko více možností jak zaplatit nižší daně, práce je ve spoustě případů na ústní dohodu, takže když dojde k nejhoršímu je možno ukončit spolupráci okamžitě (odpadá 2 měsíční výpovědní lhůta). Nevýhody: člověk si zdravotní sociální a platbu dní musí ohlídat sám (a to nemluvím o účetnictví), pokud onemocníte nikdo vám nic nedá - neodpracujete hodiny nejsou peníze (o sociálce ani nemluvím - nějakých 22 Kč denně po dobu pracovní neschopnosti nestačí ani na slanou vodu). Za předpokladu, že je člověk zdravý se ale tímto způsobem dá docela slušně vydělávat a přitom platit minimální daně. Teďjde o to, kdy a jak zatne podobnému "podnikání" státní správa tipec.
0/0
14.3.2003 20:42

Míla

Pravda
Je to pravda
0/0
14.3.2003 19:42

noname

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
14.3.2003 19:38

Petra

Re: nový zákon
Dobrý den, trošku Vám unikla podstata toho článku. Srovnává se tam to, že někdo dělá jako zaměstnanec v prac.poměru anebo dělá tutéž práci pro stejného zaměstnavatele, ale jako osoba samostatně výdělečně činná na ŽL. Pletete si to s pracovním poměrem sjednaným na dobu určitou, což upravuje zákoník práce a faktem je, že to  opětovné prodlužování pracovního poměru, jak píšete, se stát snaží omezovat. Zatím ale taková novela zák.práce nebyla přijata.  Faktem je, že pokud s Vaší slečnou opakovaně uzavírají PP na dobu určitou, jde zjevně o obcházení zákona. Takový pracovní poměr je tak možno považovat za PP na dobu neurčitou. Pokud se ovšem bojíte nahlas cokoli komukoli říct, tak zde asi není pomoci.
0/0
18.3.2003 10:07

Vlkysh

Odbytý článek
To vše je sice pravda,   ale souhlasím s Rambem,  že je to povrchní,  spíš "nadhoz"   než článek.  Nicméně jako  první varování  to asi má své opodstatnění.
0/0
14.3.2003 18:20

Petr Svašek

Je to tak
To co se v článku píše, je vše pravda. Mám s tím hodně zkušeností, protože právě takovou skupinu regionálních obchodních zástupců vedu. Pokud Vás to někoho zajímá jako nabídka na spolupráci, pošlete mi sms na číslo 602752782. Obchodu zdar.
0/0
14.3.2003 17:51

Nick

Článek úplně na nic
Já jsem čekal že se něco dozvím o povinnostech, které z toho vyplávají, daňě, soc., zdravotní, apod. Autor zřejmě potřeboval zaplácnout stránku textem.
0/0
14.3.2003 16:43

Vsudybyl

Stale nevim
Na otazku v uvodu clanku si po jeho precteni musim odpovedet nevim.
0/0
14.3.2003 16:23

trest

kecy
Myslím si, že chyba je na straně zákonů, když umožní zaměstnávaní na ŽL i u profesí, kde by se mohlo jednat o pracovní poměr. ( automechanici, realit. makléři , kadeřnictví atd.)
0/0
14.3.2003 16:20

Radka

Re: kecy
truhlari,kteri pracuji pro jednoho cloveka-firmy na zivnostak,aby on za ne nemusel platit soc. a zdravot.poj....................
0/0
14.3.2003 17:39

Rambo

V článku ...
V článku se míchají dvě věci - práce na ŽL a něco jako "podomní prodej". V hodně firmách se praktikuje, že místo běžného zam. poměru se pracuje na ŽL. Mám to spoutu výhod (ale i nevýhod) pro obě strany.
To že někdo někdo dělá něco prodává a jeho výdělek je na tom závislý je jiná věc - to přece může dělat i jako zaměstnanec.
Článek spíš měl rozebrat výhody a nevýhody a ne to popsat tak povrchně. 
0/0
14.3.2003 15:08





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.