Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inzerátům na lukrativní výdělek nevěřte

Nabídky na "lukrativní" výdělečnou činnost přicházejí v mnoha podobách. Ta, na kterou se rozhodně nevyplatí přistoupit, je práce takzvaného finančního poradce. Prvním varujícím signálem pro zájemce o tuto práci by mělo být zaplacení vstupního poplatku při nástupu do firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Luke (xxluke@seznam.cz)

doplnění...
Černá kronika... pokud bych měl z vlastní zkušenosti uvést nejhorší setkání s MLM, byla by to firma Herbalife. Ta zdá se pozbyla svou obchodní podstatu a členové jejího řetězce pak vydělávají téměř výhradně na příspěvcích od nových členů, kteří brzy zjistí, že tudy vede jediná cesta k výdělku. Není dobré zapomínat na morální stránku takové práce, kdy mezi nejčastější klienty a zdroj peněz patří lidé staří, nevzdělaní, nezaměstnaní a sociálně slabí, kteří se obecně v takovém systému nikam nedostanou (což je tomu, kdo jim nabízí růžovou budoucnost, dost jasné)
Něco kladného ... pozor, práci finančního poradce nenabízí pouze firmy založené na MLM, ale téměř každá pojišťovna (viz nabídka práce na internetu), která vám často poskytne školení zdarma a mnohdy vám nabídne i pevnou složku mzdy, alespoň v prvních měsících ...a zřejme za jistých podmínek-podrobnosti nevím.
Rady ptáka loskutáka... každopádně se po dlouhém rozhovoru s pracovníkem MLM braňte všemi silami před velmi uspěchanou (proč asi?) platbou "zápisného". Většinou se vám časem spousta věcí rozleží v hlavě. Pokud uvažujete o práci finančního poradce, svěřte se některé zavedené pojišťovně a vyberte tu nejvhodnější... a připravte se na dřinu... hodně štěstí!
0/0
4.8.2003 19:04

D

Re:
taky jedna rada - nechte si radit od uspesnych ne od tech zkrachovalcu!
0/0
26.9.2003 8:14

M.H.

Jděte se léčit!
Píšete jak menálně zaostalý a zamindrákovaný závistivec...
0/0
14.10.2003 2:22

Luke (xxluke@seznam.cz)

Názor
Pokusím se vyjádřit své postřehy a názor na fungování některých MLM a finančních poradců u nás: s autorem souhlasím, že pro nové články v MLM je příliš obtížné se zapracovat, proto většinou opláčou  vklad a odejdou. Důvody?
1.)matematicky je nemožné, aby se od urcitého stupně větvení uživilo více než pár procent nejschopnějších... v podstatě to znamená, že od určitého počtu už nerostou (pokud kdy rostli) členové geometrickou řadou, ale stálých pracovníků MLM zůstává přibližně stejně, resp. přidají se jen ti nejschopnější. Pokud se tedy necítíte dost silný v oblasti psychologického přesvědčování klientů, nemáte nejspíš v této branži budoucnost.
2.)Finanční poradci- firma vás přijme ráda,neboť jste pro ni buď  velmi levní, nebo na vás ještě vydělá (v případě, že chce na zaškolení více, než je stojí), dále pak vydělává na každém vašem úspěchu, neúspěchy však nesete sami ...to způsobí velmi silný tlak na psychiku, prakticky nemáte zádnou jistotu a zpočátku také mizivé výdělky. Fin.poradců(pojišťováků) je tedy na trhu mnoho -roste počet oslovených (a mnohdy už dále neoslovitelných...získají averzi nebo zůstanou u jednoho poradce). Nově příchozímu jsou navíc většinou svěřeny málo prodejné produkty, což dále snižuje jeho příjmy.
3.)Prestiž: při snaze vás získat většinou velmi neobjektivně nadsazují prestiž povolání fin.poradce. Ta je bohužel značně ochromena již samotným základním způsobem vyhledávání klientů -telefonováním vpodstatě neznámým lidem. Dále pak firmami fungujícími jako MLM, které přijímají jako poradce kohokoli bez ohledu na jeho kvalifikaci, nakonec pak , jak se zmínil autor, mnoho lidí bylo již "obtěžováno" svými příbuzými či známými.
Černá kronika... pokud bych měl z vlastní zkušenosti uvést nejhorší setkání s MLM, byla by to firma Herbalife. Ta zdá se pozbyla svou obchodní podstatu a členové jejího řetězce pak vydělávají téměř
0/0
4.8.2003 19:01

pepa1

Je MLM podvod nebo není?
Dobrý den
V ČR je hodně firem které jsou podvodnící , ale i poctivé firmy které funguji.
Ty špatné většinou poznáte podle toho, když od Vás chtějí vstupní poplatek cca 5000-a více a nenabídnou jejich vrácení v přípdě jakého koli problému. Ti většinou žijí z vstupních poplatků. To je většinou podvodná společnost.
Ti co mají malý vstupní poplatek cca do 3000Kč a nabízejí záruku tak jako Amway 180 dnů na vrácení 100% peněz v jakém koli případě. 
Zapracovnání, podporu z hora a jiné další výhody. V celém světě pracuje přes 35.000.000 lidí v MLM a obrat je 86.000.000.000$. To nejsou vymyšlené čísla. najděte si je na Asociaci přímého prodeje. 
Bohatý člověk může být každý. Ten co je ochotan udělat něco navíc a udělat ve svém životě změny! To však platí pro malé peníze tak i pro velké peníze. Jakékoliv radi nebo otázky zodpovím na pepa1@vebso.cz nebo disc@wo.cz
Uvidíte co s Vámi udělá EU já to vidím u svých známích v Rakousku.
Hodně štěstí.
PEPA1
 
0/0
23.6.2003 13:02

Marianna

Reakce na článek
Znám jednu solidní firmu. Je to právě Amway, o které se tu už někdo zmiňoval. Jde pouze o to, kdo vás s touto firmou chtěl seznámit a jakým způsobem to udělal. Já s touto firmou spolupracuji už 6 let a mám s ní jen samé dobré zkušenosti. Poplatek za licenci je něco málo přes tisíc Kč, přičemž licence na McDonalds´stojí asi půl milionu. V té licenci jsou materiály, které potřebujete a je tam předplatné na informační časopis. V této firmě nic nemusíte. Nemusíte nakupovat výrobky, pokud je nepotřebujete, nemusíte vodit nové lidi do obchodu - děláte jen to, co vyhovuje vám. Pokud někdo dělá něco, co není v souladu s principy firmy, je to jeho věc. Bohužel na to doplácí právě firma Amway, která nemůže mít 100% kontrolu, co dělá každý její obch. partner. U nás máte možnost nakoupit si zboží a pokud s ním nebudete spokojeni, můžete ho do 90 dní vrátit s plnou zárukou vrácení peněz. Za to ručí jak firma, tak i já. Mám to prověřené a nikdo se neptá, proč to vracím. Solidnější firmu neznám. A jestli nechcete, aby na vás firma vydělávala, tak to máte smůlu, protože to samé s vámi dělá váš zaměstnavatel. Všechna školení jsou nepovinná, jsou motivující, ne na vymytí mozků. Dozvíte se tam mnoho věcí potřebných i pro váš všední život. Naučíte se komunikovat s lidmi, což mnozí z nás neumí. Naučíte se starat o svůj vzhled, zvýšíte si sebevědomí, díky 100% přírodním doplňkům stravy budete štíhlejší a zdravější i bez drastických diet. Na všech školeních a výletech, které pro nás pořádají naše špičky, je zábava, kytary a tanec. Ani nevíte, o co přicházíte. Vím, že v naší zemi vládne jen závist a sobectví, ale to já mezi svými přáteli z obchodu absolutně neznám. Přála bych si, abyste prozřeli a neodsuzovali každý MLM. My jsme v organizaci přímého prodeje, kde jsou jen solidní firmy, které nabízejí opravdové záruky. Přála bych si víc takových firem v ČR. Pokud byste chtěli reagovat přímo na můj mail: marianna@mujbox.cz. Zdravím, Marianna
0/0
28.4.2003 10:36

Marian

reakce a blbost
Autor článku ví přesně o čem píše. Asi není náhoda, že Fincentrum nabízí na svých webových stránkách stejné pojištění a spoření, které ti "oškliví pojišťováci" vnucují lidem. Byznys je byznys a úspěšné firmy fungující na systému MLM jsou jistě méně úspěšné konkurenci trnem v oku. 
PS: V ekonomicky silných zemích je MLM velice důležitým článkem na trhu a nikdo nepochybuje o jeho poctivosti. Bez řádně odvedené a náročné práce v něm není možné vydělat závratné peníze. Pokud však někdo vloží závratnou sumu do nějaké pochybné firmy a doufá, že bez práce dostane 100x více, je to s odpuštěním blb. Spojování finančních poradců, (ať už pracují v MLM nebo ne), s těmito blby, je značně zavádějící a sprosté.      
0/0
12.4.2003 23:02

gingo

Re: reakce a blbost
Také jsem jako mnohý pracoval v prodeji uskutečňovaným metodou MLM. Princip a myšlenka je velmi progresivní a vede k úspěšnému podnikání. Musí to být opravdu ale "o něčem" a ne  "o ničem". V tomto podnikání je naprosto jasně vidět , kdo dělá, jak je úspěšný , nelze se za nic schovávat , na co se vymlouvat, je to tvrdá dřina, která však v kombinaci schopností člověka a kvality produktu přináší dobré výsledky. Dále je to ohromná škola života, která se musí zůročit jinak, i když vlastní efekt není podle očekávání. Při nabídce takové činnosti je opravdu nutné zvážit vše pro a proti a potom  hlavně mít chuť a výdrž se s tím porvat. A to u mnohých , kteří byli a dosud i jsou zvyklí dostávat odměnu za nic nebo za lajdáctví , hodně bolí a reagují tak jak reagují.
0/0
15.4.2003 7:26

Jirka

Neschopným zpravidla štěstí nepřeje.
Doporučoval bych autorovi článku, aby se nejprve s problematikou, kterou chce prezentovat podrobně seznámil.
Nevylučuji, že činnost v popsaném systému MLM může takto dopadnout. Jedná se však v tomto případě o nepochopení filosofie MLM, know how příslušné spolupracující firmy a nepochybně také o neschopnost vlastního člověka.
V mnoha případech však lidé tímto postupem skutečně získají znalosti a dovednosti při podnikání, které jim přinesou bohatství. Osobně takových lidí znám desítky.
0/0
12.4.2003 22:27

goes

zkuste pouzit mozek
nekdo tu pise, ze nebude platit za to, ze bude pro nekoho pracovat. Ale v podstate, kdyz je clovek zamestnan, tak svou produkci plati majiteli (majitelum) firem a dostane svym zpusobem jenom almuznu z toho, co vydelal, takze stejne plati. Navic jako zamestnanec clovek nemuze zaradit sve naklady do snizeni danoveho zakona. MLM je regulerni podnikani jako kazde jine. Kdyz si chcete otevrit treba MC Donalds, taky zaplatite silene miliony za fransizu, abyste si mohli otevrtit tuto restauraci. Kdyz chcete delat taxi, taky musite koupit auto. Kdyz chcete zacit delat ucetnictvi, taky musite koupit pocitac a tak bychom mohli pokracovat dal a dal. Co se tyce budovani site prodejcu pod vami, je to taky normalni i v jinem podnikani. Vyrobni podnik si taky dela sit odberatelu a prodejcu, kteri to za ni prodavaji koncovym zakaznikum. Plati se za kazde zalozeni podnikani. Opravdu snad krom slapani chodniku (i kdyz i tam se asi musi koupit alespon nejake rajcovni obleceni) se plati za kazde zahajeni podnikatelske cinnosti. Je to zcela normalni a nikdo se nad tim neohrnuje. MLM je super vec, pokud je vymyslena velmi kvalitnim zpusobem. Timto nemyslim hry, ktere se tvari jako letadla, kdy v techto firmach nejde o nic jineho, nez o vodeni novych lidi, bez jakychkoli produktu nebo sluzeb slouzicich k prodeji apod. Proto je treba toto oddelit od MLM, ktere je jednou z mnoha forem podnikani...
0/0
12.4.2003 0:00

Hnusoň

ženu je klackem
jojo...platit za to že pro někoho budu pracovat...na to přistoupí jenom blb
0/0
11.4.2003 22:40

Pavel

Re: ženu je klackem
neplatíte za to, že pro někoho pracujete, peníze, alespoň v solidním MLM jsou skutečně jen a jen za odvedenou práci, to je holá skutečnost a geometrická řada o maplněnosti systému v naší malé republice nefunguje, protože tento systém je schopno akceptovat maximálně 30% lidí, ostatní se pokud chtějí stávají maximálně zákazníky. PS a taky musíte mít rád lidi. To jak se zdá není váš případ. Nebo se mýlím?
0/0
24.4.2003 9:43

Alois

Jedinečná šance!!Neváhejte!!
http://www.volna-mista.cz/SearchOffers/OfferDetail.asp?_offid=78470
0/0
11.4.2003 22:35

Alois

Re: Jedinečná šance!!Neváhejte!!
Vaše šance!
0/0
11.4.2003 22:42

MAREK

ZÁVĚR - LUKRATIVNÍMU VÝDĚLEKU V INZERÁTU NEVĚŘTE,ALE VĚŘTE VE SVÉ SCHOPNOSTI
a informovat se o kontaktech na renomované firmy, s kterými tento ústav spolupracuje v oblasti nezávislého finančního poradenství.Pak je už jen na zvážení každého ,zda má schopnosti a vůli dosáhnout cíle, který si vytyčí.
0/0
11.4.2003 22:24

MAREK

LUKRATIVNÍMU VÝDĚLEKU V INZERÁTU NEVĚŘTE,ALE VĚŘTE VE SVÉ SCHOPNOSTI
Naprosto souhlasím s autorem článku, že kdo je nucen platit za spolupráci s tzv: "taky-makléřskou" firmou je na nejlepší cestě se nechat napálit a následně pak spolupracovat na napálení dalších lidí.  Tato činnost některých lovců "duší" však nemá nic společného s prací nezávislých finančních poradců, pro které je inzerce a obcházení bytů a vesnic dům od domu zcela neznámým pojmem.
 Práci finančního poradce totiž nemůže vykonávat každý. Tuto profesi nelze seriozně nabízet jako na běžícím pásu stylem: hurá celá republika nyní bude zemí finančních poradců.Logikou věci je, že musí zbýt také někdo, komu tito poradci budou moci poskytnout své znalosti. Je běžné, že některé makléřské firmy poskytují své know-how za úplatu, ale ty seriozní,  peníze požadují jen zřídka (lépe řečeno vůbec) a to jen pro ty své spolupracovníky,kteří již z drtivé většiny mají rozběhlou svou finančně-poradenskou praxi a  kteří si tato školení dobrovolně zaplatí, protože vědí, že některé informace  prostě nejsou zadarmo.Mnohdy si školení týkající se psychologie, obchodu, marketingu a podobně poradci sami vyhledávají a platí a mateřská firma o tom nemá ani potuchy. Autor článku ať promine , ale pokud mluví o MLM jako o letadlu je zcela mimo mísu. MLM je jednou z regulérních forem marketingu využívanou mnoha světově známými obchodními organizacemi, v tomto případě i renomovanými finančními ústavy. Chce snad tvrdit, že finanční instituce, jejichž rating je mnohdy vyšší než rating celé České republiky a mají přidělenou bankovní licenci  se uchylují ke spolupráci s firmami praktikujícími "letadlo" či toto "letadlo" sami pořádají?  V případě, že by autor měl pravdu, dnes by v České Republice a všude po světě bylo 99% finančních institucí pod nucenou správou, neboť už několik desetiletí využívají vlastní síť dealerů na podobném principu  či zprostředkovanou síť nezávislých finančních poradců. 
Ti kdo mluví o podvodu, se zřejmě cítí více či méně po právu  podvedeni.Nemluvím o těch, kteří prostě nepochopili o co jde nebo jim ani nebyly poskytnuty fundované informace co je skutečná práce finančního poradce a proto byli ve své práci neúspěšní (není to obcházení domů,není to inzerce a lov duší). A proto opakuji, že práce v oblasti finančního poradenství není pro každého ani pro každou firmu, která se za poradenskou vydává. Zda se jedná jen o podvod však lze zjistit několika snadnými způsoby. Především nepřistupovat na smlouvy, které nutí cokoliv platit. (Placení několika desetikorun za nájem prostorů, kde se lze scházet je jediná výjimka.Mnohé firmy však mají své vlastní kanceláře, takže ani tato "investice" není třeba). To , že je třeba platit za vydání příslušného živnostenského oprávnění je problém, který je třeba řešit s jinými institucemi, než s makléřskou firmou. O daních a sociálním zabezpečení ani nemluvě. Dalším krokem  jakým lze ověřit serioznost firmy je zjištění si jejích obchodních partnerů. Tedy, produkty jakých ústavů firma poskytuje svým klientům. Pokud to jsou ústavy s tradicí několik desítek let a s celosvětovou působností a tedy finančně silné, (u kterých není ani náznak pochyb zda se v nich neutopí finance budoucích klientů), je to další známka serioznosti makléřské firmy.Poslední a hlavní však je, že opradový finanční poradce, tedy odborný znalec v oboru s konkrétní praxí na finančním trhu nemá čas lovit anonimní dušičky a plýtvat čas na nějaká hromadná školení zájemců, kde je statisticky velmi nízká šance získat kvalitní spolupracovníky. Kvalitní spolupracovníky získává zcela jinak a není to záležitost masová, ale velmi individuální. Není pro každého!!! Jednorázový zisk z "rychlokvašek" v poměru s  energií jim věnovanou je totiž nicotný ve srovnání s příjmy, které lze dosáhnout pokud se plně věnuje klientele a cíleně si sám vybírá své spolupracovníky a nemusí probírat hromady plebsu, aby našel jednoho finančního patricie.
Autor článku má určitě pravdu, že existují vydřiduši využívající lidské situace a nezkušenosti s "jestřáby", kterých bylo , je  a bude vždycky dost. Mimojiné posláním nezávislého finančního poradce, je chránit těžce vydělané peníze klientů  před takovými jestřáby, kteří se pohybují ve finančním sektoru. Pokud jako seriózní novinář zveřejňuje a vydává za pravdivá tvrzení, která nemá ověřena nebo má o nich neúplné či zkreslené informace, působí to neseriozně,neprofesionálně,  diletantsky a snižuje to jeho příspěvek na úroveň žvástu (ikdyž může mít v jiném případě pravdu). Už se ani nepozastavují nad takovou nehorázností, že nazývá a hází do jednoho koše spekulanty a podvodníky s finančními poradci. Podobně se tomu děje dnes a denně ,když jsou například fakturační podvodníci v médiích nazýváni podnikateli.  Takové "odborné" žvásty od zaručených odborníků, kteří fušují do řemesla všem a všemu si mohu jít poslechnout do každé hospody. Mimo jiné, pokud by si autor dal trochu práce a zabrousil na stránky komise pro cenné papíry, dozvěděl by se pár zajímavých věcí týkajících se dohledu nad prácí finančních-investičních poradců i firem, něco o licencích , které musí mít  (což je jedině dobře) ,aby mohli nabízet některé produkty atd. Jde stále vždy jen o spekulanty, podvodníky a jiný póvl?
A lidem kteří se nechtějí nechat napálit doporučuji, aby nereagovali na podobné inzeráty. Většina firem a jednotlivých poradců, kteří stojí za to, nemají potřebu takto schánět lidi. A už vůbec nelákají na nadstandartní výdělky. Ty jsou nadstandartní jen pro ty, kteří jsou ochotni podniknout nadstandartní kroky ke svému uplatnění (aniž by kdokoliv, kromě státu, po nich chtěl jedinou korunu).Takový krok je například i to, že si makléře s kterým chce spolupracovat vybere sám a nebude čekat, až si ho uloví nějaký "lovec". Stačí navštívit solidní finanční instituci a
0/0
11.4.2003 22:22

Marie Blechová

Re: LUKRATIVNÍMU VÝDĚLEKU V INZERÁTU NEVĚŘTE,ALE VĚŘTE VE SVÉ SCHOPNOSTI
Marku, jsem velmi ráda, že se ozval seriozní finanční poradce a takto se prezentoval.Díky.
Finanční poradce Marie Blechová
 
0/0
11.4.2003 23:28

Marie Blechová

reakce finančního poradce
Souhlasím s autorem článku, že jsou u nás bohužel společnosti, které pracují tímto neblahým způsobem a není jich málo.Jestli-že se s nimi setkal, proč neuvádí jejich jména a nevaruje před nimi veřejnost.?! V ČR působí také seriozní firma  s kterou spolupracují opravdoví finanční poradci, kteří se neustále vzdělávají a jsou pro své klienty přínosem. Já s touto firmou spolupracuji již dva roky.Mám, troufám si říci, dost spokojených klientů. Samozřejmě vždy záleží na osobnosti člověka. Není možné na tomto malém prostoru rozebrat tak složitou záležitost.Práce opravdovýh finančních poradců je velmi důležitá v dnešní hektické době. Marie Blechová, Brno, OVB  
0/0
11.4.2003 22:13

Dasty

Dobra a rozumna strank
Nejsem zvykli se zapojovat to takovyhlech diskuzi, ale chtel bych tady udelat reklamu jedne super strance a to http://www.multilevelmarketing.cz/, sice toho cloveka osobne naznam, ale rozebral tento fenomem pomerne hezky, a souhlasim s jeho nazory. Jinak souhlasim s tim, ze v CR je tak 95% MLM jen maskonvane letadlo.
0/0
11.4.2003 21:00

heja hou

tralali
Osobne pracuju v MLM a natahal jsem tam kopu lidi, hned v nekolika takovychto firmach. Nahrabal jsem si s tim balik penez a hrabu si tim prasulky stale a stale i budu... mam z toho radost a klidne spani s pocitem zajisteneho stari....
0/0
11.4.2003 19:42

Venca12

Re: tralali
to bys nemněl, já tě totiž zabiju !
0/0
11.4.2003 20:21

android

Re: Re: tralali
proc?
0/0
11.4.2003 20:43

Petra Arkanianová

Re: Re: tralali
No vážně, proč?
0/0
11.4.2003 20:49

Herba

Re: tralali
Jen do té dony než na tebe podá oznámení. Pak u soudu dopadnes jak Hebalifák u Chlumce.První úspěšné případy uhradit vylákané peníze+výdaje už sou realizovány.Aže se spustí lavina a lidi se dovedí jak na tebe tak neunikneš.
0/0
11.4.2003 20:45

Re: tralali
Brzo budeš mít díru v hlavě.
0/0
11.4.2003 22:48

jinotaj

MLM
nebudu vam nic vyvracet, kdyz mate tak negaticni nazory, ja si pracuji ne v MLM ale vstupni poplatek jsem dal...ted jsem spokojeny....pracujte jako statni zamestnanci..danove soustave ZDAR :)) platte vice
0/0
11.4.2003 19:40

jenda

ANO PRAVDA !
 Článek je potřebný a pravdivý. Kdo tomu nevěří, ať tam běží. Konkrétně na  www.jiaks.cz   Kdo si stále maslí, že budova spořitelny v praze je majetkem této "společnosti"  má možnost se informovat!!!
Téměř miliarda, takovýmto podnikáním /KLM/ se ztratila. Komanditisté vložili své peníze do této budovy , zakoupili si ji. Dnes se vedou soudní spory o to, aby peníze nedostaly
0/0
11.4.2003 19:30

berija

Pyramida
Všechno je to jeden velkej chytrákov.Natahat do systému co nejvíc lidí a ty zase další atd.Klasický letadlo.Divím se,že po všech těch sky-linech a jím podobných se pořád najde dost tupců,který si jsou ochotní kupovat iluze.
0/0
11.4.2003 19:18

jenda

Novináři!
U nich je problém v tom, že napíšíli hloupost, která je schopna poškodit mnoho lidí, či narušit demokratické postupy, dostanou ZAPLAVCENO  Bohožel v korunách, místo toho aby nesli svou kůži na buben.
0/0
11.4.2003 19:10

jenda

Prispevky nejsou rozhodujici!!
Za každé rozumy třeba zaplatit! V tom neni ten problem.Pokud něco vytvořím, je třeba abych dostal zaplaceno.  Ale MLM ve své podstatě nic nevytváří. Jen přeskupuje peníze.
0/0
11.4.2003 19:05

Ať žije MLM

A´t žije MLM
Češi dnes již nejsou pracovití. To bylo za první republiky. Nyní by chtěli za málo práce vydělat slušné peníze. Bez toho, že by bylo něco hmatatelného vytvořeno.  Právě takové iluze  nabízí MLM ve stále nových kombinacích. Základ je však stejný.
Tento systém je postaven na hlupácích, kteří ještě dnes věří, že když nic nevytvořím, mohu vydělat. Jen se přesunou peníze z nižší úrovně do vyšší.
 A tak mnoho naivních lidí dává všelijakým chytrákům /vedení MLM/ možnost vydělat. Je to krátkozraké podnikání.  Důsledkem je mnoho zklamaných. 
0/0
11.4.2003 18:45

tukan

Zeman mel pravdu: novinari jsou zumpa a povl
Pokud neco pisu, overim si to. Jak rikal nekdo prede mnou: MLM neni letadlo. Je to jen jiny zpusob distribuce urcitych produktu. Nejsem sice distributorem ani velkym priznivcem, ale na tomto principu funguje napr. firma Amway. A vsadil bych se, ze autor ma doma nejaky z vyrobku tohoto "letadla". Kdyz uz neco pisu, aspon si o tom neco prectu. Ale to uz jsou ty nasi cesti novinari...
0/0
11.4.2003 18:30

Venca12

článek tvrdí pravdu
je to letadlo !! (mně takovýhle hovadině zbalamutili asi v 17-ti letech (pak sem vobcházel vokolní vesnice) byla to sviňárna, přesně jak je v článku naprosto přesně !!!) )
0/0
11.4.2003 18:52

Petra Arkanianová

Re: článek tvrdí pravdu
A co děláš teď? Mohla bych ti něco nabídnout ...
0/0
11.4.2003 20:51

majk

MLM se nerovna letadlo, ne vzdy je nutne shanet cleny do nekonecna
MLM je regulerni marketingova disciplina viz spousta literatury svetovych marketingovych odborniku, to se nerovna letadlo ci pyramida (to je tvar). Urcite by se spousta svetovych firem pouzivajici strukturovany prodej na autora mohla zlobit :)
0/0
11.4.2003 18:26

spalda

neni to letadlo
tyto firmy chteji nalakat do svych rad dalsi pojistovaky, aby si zvetsili objem smluv, myslim, ze nejake vstupni prispevky nechteji, akorat to nikdo nehce delat, protoze se to dela na zivnostnak, at firmy nemusi plati dane a soc. a zdr. pojisteni. vsechno je zalozeno na "schuzkach" kde neustale nekoho obtezujete a vnucujete mu smluovy o ktere nema vubec zajem.
0/0
11.4.2003 18:20

spalda

otrava lidi...!!!
taky jsem byl na podobnem pohovoru, nechteli po me zadny prispevek, zadny bych jim nedal, zas tak blaby nejsem, ale financni poradenstvi je zalozeno na neustalem shaneni smluv, nemoznem otravovani lidi a vnucovani se jim. u znamych pak vypadate jako nejvetsi skrt na prachy. musite totiz zacit u svych znamych a pak se ta vase pyramida zvetsuje, delate v podstate sprosteho pojistovaka, ktery si sice zarobi dost penez, ale na ukor hrozne povesti svych pratel apod.
0/0
11.4.2003 18:16

Ivana

Neviděla bych to tak černě
Autor příspěvku má patrně za sebou velmi nepříjemnou zkušenost. MLM je systém, který má co nabídnout, ale bohužel si ho všichni spojujeme v 1. řade s Herbalife, Amway a podobnými. Pracuji pro MLM společnost, zmiňovaná školení jsem si prošla a mohu Vás ubezpečit, že se nikdo nepokusil vymývat nám mozky, ani na nás nezkoušeli podobné věci. Vidím v tom svou seberealizaci a myslím, že mé rozhodnutí pro spolupráci s touto společností patří k nejlepším v mém životě.
0/0
11.4.2003 17:53

Hofmas

Re: Neviděla bych to tak černě
Jestli tohle nerikaj vetsinou lidi co uz ten mozek vymytej maj a nevedi o tom. Ja jsem si zazil zkusenost s Amway i finančním poradenstvím, které dělalo asi 5 mých přátel. 4 už to nedělaj a i tak maj vymytej mozek a navíc si ještě mysleli že za 2 měsíce budou vydělávat 50 tisíc měsíčně za pár odpracovaných hodin.
0/0
11.4.2003 18:18

TOM_z_NYC

Re: Re: Neviděla bych to tak černě
Ja pracuji pro MLM a musim rici ze zadny mozek vymyty nemam:o) Musim take rici , ze pokud dotycny vidi ze za nic bude mit 10 ci vice tisic je na spatne zdrase! Za vsim je tvrda prace a nehlede na to ,ze opravdu cechacek nemaka,ale jen by chtel mit hodne panez za nic! Ale doba komunismu je ta tam , kdy kazdy mel praci a za 8 hodin stani u lopaty nebo tvrde prace u soustruhu mel vydelano je ta tam! Ted se kazdy musi pekne ohanet! Jen musim jeste podotknout to ,ze vsichni zname firmy COCA COLA, PEPSI,EUROTEL,a talsi sveto zname znacky , ktere jsou na trhu na svete velice dlouho a jejiz rozni zisky se citaji na miliardy dolaru a myslim si ze takova pesi by urcite nevstoupila do retezce "letadla" a nenechala si svuj produkt prodavat nejakym dealerem! Ale opak je pravdou COCA COLA se prodava i v obchode ale i v retezci site MLM. Asi by si COCA COLA nechala prodavat svuj vyrobek nekym kdo je podvodnik , nekym kdo provozuje tvz. letadlo! Je to smesne. Proste nekdo na MLM je a nekdo neni! Co by to asi bylo za obchod kdyz by vsichni vyrabeli ale nikdo nekupoval , nebo na opak vsichni prodavali a nikdo by nenakupoval!? Tak funguje MLM nekdo je poradce firmy a zprostredkuje sluzbu az do domu za kterou je placen a zakaznik dostane 100% servis a sluzbu! Proste nekdo budu pracovat a nekdo bude jen zakaznikem nebo take odpurcem ;o) tak uz to chodi :o) v MLM ne kazdy si proste muze dovolit v tom pracovat!
0/0
11.4.2003 18:59

Venca12

Re: Re: Re: Neviděla bych to tak černě
he he, jenže Coca Cola prodává výrobek, jenže MLM neprodává nic, nebo prodává nějakou službu, která je nadhodnocená a pod. je to podvod !!! seš podvodnice !!!
0/0
11.4.2003 20:20

dan

Re: Neviděla bych to tak černě
MLM systém má opravdu co nabídnout! Nejvíce svému zakladateli a jeho nejbližším kumpánům, pak ještě určité vrstvě těch ( jejich počet závisí přímo úměrně na velikosti jimi atakované populace ), kteří jim zlodějský byznys pomáhají rozběhnout. Hejlům, kteří se nechají napálit při následujícím masívním náboru, však už nenabízí, kromě možnosti nechat se oškubat, vůbec nic. Z čehož logicky vyplývá, ke které vrstvě asi patří předchozí přispěvatelka.
0/0
11.4.2003 18:32

Ales

Clanek je tochu z cesty
Je videt ze autor clanku videl a slysel jenom jednu akci :-)) a to co popisuje zjevne neni MLM jak tady nekteri chytraci pisi.
0/0
11.4.2003 17:41

Adam

trestna cinnost
Mozna ze se pletu, ale pokud vim, zakladani a rozvijeni zalezitosti jako letadlo, pyramida a podobne jsou u nas povazovany (zcela logicky) za trestnou cinnost. Proc ty lidi proste nezavrou? Aha... to by ale vlastne muselo fungovat nase soudnictvi... Anebo, ze by to byl pro nasi zemi posledni zoufaly pokus jak "vydelat" penize? Jeste vzpominam na tabulky v rakouskych obchodech "cesi nekradte!" Meli bychom si to vzit vice k srdci a zkusit nekdy doopravdy pracovat...
0/0
11.4.2003 17:39

Janek

POZOR !!
Jeden z Vás tu psal o stavebním spoření a jiných produktech. MLM je založeno na penězích, přesněji řečeno na stěhování peněz (poplatků za školení apod.) do vyšších struktur MLM. Tedy prodej ničeho, organizace bez produktu. Naproti tomu struktury poradců stavebního spoření nejsou žádný MLM. Je to prostě jen důsledné převedení struktury "kamenné firmy" do terénu. Žádné poplatky za školení, žádné vklady. Vždyť podíváme-li se na strukturu jakékoliv obchodní firmy, vždy je nějaký generální ředitel, pod ním několik  manažerů, pod nimi např. vedoucí prodejen a pod nimi prodavači. Také struktura, ale má produkt.
0/0
11.4.2003 17:36

Venca12

Re: POZOR !!
jo jenže když děláš stavební spoření tak vyděláš podle toho kolik smluv uděláš, nebo kolik smluv udělaj ti pod tebou a to není normální struktura firmy jak píšeš (ředitel-zástupce a pod.)
0/0
11.4.2003 18:58

King036

vcera mi zrovna volali...
...tata mi znami mi vcera vemlouvavym hlasem volal...a chtel mi nabidnout teda kdzy uz makam na webu lukrativni vydelecnou cinnost...virtualni obchod na internetu...pocitam ze i ty penize ktery bych videlal by byli virtualni...(:...to chudak nevedel ze sem uz spoustu podobnych magoru poslal doprdele...(:
0/0
11.4.2003 17:18

jenda

MLM k ledu
MLM je systém už jen ze své podstaty zlodějský.Kdo říká opak z něj buď  žije  nebo má IQ 90.Jde o podobný proncip jako socialistické budování. Zlodějina s úsměvem.MLM. Bohužel, už jsem přišel o pár lidí z okolí, kteří se do toho pustili se vší vervou a já jim říkal, co je to za svinstvo. Nedali si říct, naštvali se a šli podnikat. Dneska mají stejné houby jako předtím a k tomu ješte vymyté mozky. Někteří už v tom nejedou,ale pár ještě ano.záměrně říkám nejedou. Ono to na ně totiž působí jak droga. Raději se tomu vyhýbat.Šel bych až tak daleko, že bych postavil MLM mimo regule obch. zákoníku.Jinak totiž budou pořád vydělávat na lidské blbosti. A u nás jsou k tou bohužel lidé náchylní.
0/0
11.4.2003 17:12

Honza honza.bek@email.cz

MLM je dnes již právem sprosté slovo
Demagogii
Lži
Podvodné praktiky a nereálné sliby
těchto společností dnes už zná snad každý. Bohužel je to tak velký byznys, že se snaží najít nové způsoby a i já jsem naletěl na jedno pozvání - ptal jsem se jedná se o prodej výrobků a služeb - odpověď byla negativní, ptal jsem se na "zápisné" i to byla negativní odpověď--- a skončil jsem na akci Herbalifu... ze které jsem rychle utekl...
Je to velmi hnusné, mělo by se to zakázat a lidi na špici pyramidy zavírat, za podvod, lži a okradení stovek lidí, kteří účast v této hře berou mnohdy jako poslední šanci...
Ach jo!
0/0
11.4.2003 16:36

Pepa z Hongkongu

Jirkovi
Jirko, zalezi vzdy na lidech a na zpusobech, jakymi se k tomu stavis. Samozrejme, ze bude existovat spousta lidi, kteri budou neprofesionalni a spousta lidi, kteri vidi jen ty nuly na konci a ty budou manipulovat s lidma.
Ale, vzdyt manipulace jsme denne svedky. Media a reklama. Politici. A hloupe stado, jako my vsichni se denne nechavame manipulovat a platime za neco, co mozna ani nepotrebujeme a platime za to radi. A myslis, ze kdyz si nekdo zalozi pojistku nebo hypoteku nebo stavebni sporeni je pro toho cloveka zlo? Ze to dela pod natlakem? Proc tedy nestat na ty strane ktera tzv. manipuluje? Kdyz se nekdo a rad tzv. manipulovat da?
 
0/0
11.4.2003 16:17





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.