Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemáte práci? Důvod: jste příliš kvalifikovaní!

Firmy šetří i na lidech. Dávají přednost méně kvalifikovaným, ale levnějším. Vzdělávejte se, studujte, radí rodiče i učitelé dětem na všech stupních škol. K těm, kteří mají nízkou kvalifikaci a nemají proto práci, začínají přibývat i lidé, o které nemají zaměstnavatelé zájem z úplně opačných důvodů. Třeba proto, že by je mohli díky svému vzdělání přerůst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marie

ponkinka

o praci ani ani njde ale je mi totiz 13 let a chtla bych si nekd zahrat ale nemuzu nikde sehnat zadnej konkurz kdybyst mi omhly??

0/0
4.7.2008 21:36

Ing. Papazian

Diskriminace vzdělaných lidí na trhu práce prakticky na každém kroku
I mé zkušenosti mohou potvrdit základní teze tohoto článku. V ČR jsou vzdělaní lidé buď přímo nezaměstnaní nebo velmi často velmi zle placení. Týká se všech věkových struktur, tak jako i mužů a žen. Pochopitelně s věkem nebo u ženy s dítětem diskriminace úměrně roste, ale to platí nejen ve vztahu ke vzdělání. Často mě rozčílí v inzerátu požadavek: být jazykově vybaven. Tak uvedu svých deset jazyků, ale bohužel neuspěji, protože každého zajímá jen angličtina. Pak nechť nepíše v inzerátu jazykově vybaven, ale vybaven hlavně a jen angličtinou, na svou rodnou češtinu nejlépe zapomeni a vše ostatní Tě zaučíme, praxe není nutná. Nenechme si to líbit, braňme se, podporujme takové strany a hnutí, která hájí naše zájmy.
0/0
23.4.2003 16:18

Bob

Jo, potvrzuji
Nemohu samozřejmě hodnotit celý trh práce, ale potvrzuji, že například u farmaceutických firem, zabývajících se podporou prodeje léků dnes nikdo nenajde PharmDr., MUDr. je na prstech jedné ruky a sem tam nějaký MVDr. Největší zájem je o učitele, ing.biochemiky a vedou zdravotní sestřičky. Hlavně aby zaměstnavatel mohl co nejméně platit (20 000 Kč hrubého) a na "odborných" školeních tvrdit jakoukoliv nehoráznost, co by u odborně vzdělaných lidí neprošla.... a není cesty jiné....
0/0
22.4.2003 23:52

Eraser

Re: Jo, potvrzuji
Pro zdravotní sestry je 20 000 hrubého královský plat! Kde by to v oboru dostaly...
0/0
5.5.2003 18:38

Jitka U.

VS
Stejne je to i v Nemecku. Hodne nezamestnanych tvori vysokoskolaci, nebo delaji podradne prace. Vsude jsou dulezite "znamosti". A jestli-ze je nekde napr. potreba 1 000 chemiku (je to jen priklad) ale vystudovanych je 2 000 ............ A nekdo ma ve skole horsi vysledky, ale znameho na pravem miste, a naopak......
0/0
19.4.2003 23:23

Není paní autorka absolventkou fildy ? Tím by se vysvětlovalo, jak mohl vzniknout tak stupidní článek.
0/0
18.4.2003 17:04

jita

vzdělávání
Sice to neni dobry priklad do diskuze,ale ja treba studuji na PřF MU v Brně učitelství pro SŠ a s tím co mě z pedagogiky naučí rozhodně do praxe nemůžu.Máme minimum jakýchkoli praktických předmětů(týkajících se výuky).A tři týdny praxe v páťáku to nezachrání.....
Vzdělání mi bude na dvě věci......
0/0
17.4.2003 22:18

Rebel

Re: vzdělávání
No vybrala sis pedak, tak z tebe bude soudruzka ucitelka. Ja sem na CVUT a uz ze mne asi nebude filosof. Ale stale toho mame porad vic nez nekdo kdo na skolu nesel, praxi ziskas, mas na to celej zivot, ale ty vedomosti a rozhled clovek bez vejsky mit nikdy nebude.
0/0
17.4.2003 23:41

jenda

Zaměstnání
Zaměstnám do svého obchodu s textilem 2 prodavačky. Minimální požadavky : VŠ vzdělání, 2 světové jazyky (jedná se o obchod v rámci hypermarketu), manažerské a organizační schopnosti,časová flexibilita,sebereflexe, spolehlivost a celkový zdravý image.Kontakt : rsazava@seznam.cz.
0/0
17.4.2003 22:08

bilej beloch

Re: Zaměstnání
Mohu delat za dve?  Judr Mudr.
0/0
17.4.2003 22:16

Karel

vzdelavani
podle mne to nedava smysl, celosvetovy trend je naprosto opacny, ted jsem v USA, kde se lidi vzdelavaji cely zivot, vubec jim nedela problem treba v padesati prerusit na dva roky zamestnani  a chodit na universitu  s tim ze naprosto zmeni svoji profesi,
s pozdravem
 
Karel
 
0/0
17.4.2003 20:44

franta mottl

Re: vzdelavani
neboj se, ono se to zase zmeni. V rade profesi je potreba kontinuita, tam kde chybi to vypady jako s tema vyrobkama z Ciny. Nebo tenkrat z tema soustruhama z Bulharska. Je to srot, a za chvili, az se vsichni zase nabazi toho globalizmu a toho kvartalniho americkeho mysleni, tak se zase vratime k te normalni praci, kdy zkusenosti budou zaplaceny.
0/0
17.4.2003 21:02

František.B., Praha

Re: Re: vzdelavani
Zcela souhlasím, ale nejsem optimista, co se týče brzkého zvratu v tomto smyslu. Špendlíčkem by se asi hledaly firmy, které pracují s nějakou perspektivou v personální práci a výchovou odborníků pro svou firmu. A právě hlupáci na vedoucích místech se brání vzdělanosti svých podřízených. Vždyť nejlepší z jejich hlediska, je z podřízených dělat permanentně a vzájemně na sebe naštvané hlupáky. Tragédií je, že to vyhovuje i vrcholovému managementu firem. To vše se pak zviditelňuje v současné prach mizerné úrovni většiny našich výrobků a služeb. S tím v EU ani ve světě moc neprorazíme.
0/0
23.4.2003 9:09

bilej beloch

Re: vzdelavani
V us je velky rozdil mezi universitou a universitou. Kazdy kdo chodi v US na Universitu nema vysokou. Hodne lidi si to plete. Na "universitu" muze jit kazdy ale na "vysokou" se kazdy nedostane.
0/0
17.4.2003 21:51

Rebel

No jo, vysoka je na nic!
No jo, vysoka je na nic! Kdyz vystudujete vs. tak budete proste nepouzitelni v praxi a nebudete umet ani "zalozit list do kopirky" (coz je asi velmi dobre placena vlastnost). Kydy a kydy... Znam spoustu vysokoskolaku a musim rict ze se opradu k lopate nehodej, ale vsechno ostatni vetsinou zvladnou lip nez jini. Bye loosers.
0/0
17.4.2003 19:59

Venca12

Re: No jo, vysoka je na nic!
kua sedim tady na koleji a kolikrát žasnu když tady polovina těch buranů po sobě nespláchne ani záchod !!!
0/0
17.4.2003 23:11

Walda

Re: Re: No jo, vysoka je na nic!
A pak ty hovinka kvasi a ulizecka se z toho muze... :)))
0/0
17.4.2003 23:35

0/0
17.4.2003 19:55

Adam

PhD.
Problem je ve zkratce asi v tom: tituly PhD. jako "nastupci" CSc. nejsou u nas prilis hodnoceny, protoze jejich majitele jeste neprokazali, ze se doba zmenila a ze to jsou prave oni, kdo uspesne ridi tuto zemi. Jinak receno, tituly PhD. maji u nas zatim prachbidnou spolecenskou prestiz, ackoliv ve svete (napr. USA) je tomu jinak. Problem hodne souvisi s provazanosti vysokeho skolstvi s praxi (patrne dosti bidna)... firmy nikdy nebudou prijimat lidi, kteri skvele ovladaji neco co nikdo nepotrebuje... Podobne je to i s magisterskym stupnem. Vzdelani je jiste velmi potrebna a zivotaschopna vec, ale je to spise zivotni cesta, nez jen par let ve skolni lavici... avsak lide, kteri jdou touto cestou by meli byt nalezite ohodnoceni....
0/0
17.4.2003 19:16

fido7787

jde to, ale
... musite pred zamestnavatelem trochu mlzit, treba s jazykama to lze. Priznat, ze umim jen dva a hotovo. Kdyz ve svem zivotopise neuvedete titul PhDr, co se vam muze stat? Ve svete se stejne tituly nepouzivaji.
0/0
17.4.2003 16:54

kolik

Re: jde to, ale
na to jsi dosel jak, ale mas pravdu, tituly PhDr opravdu ne, zato PhD se pouziva viiice nez casto, v zahranici si nato ba primo potrpi, ... usw. BA, MBA
0/0
17.4.2003 17:13

Tervi

vsechno ma sve ale...
Hih, libi se mi, jak casto nevystudovani tvrdi, jak je vysoka skola (potazmo titul, coz je sice car papiru, nicmene znaci, ze dotycny prosel nekolika lety vice mene kvalitniho vzdelavani a ziskal urcite principy mysleni) nedulezita. Samozrejme zalezi na tom, kdo co umi, ale moje praxe je takova, ze programator z matfyzu je za par mesicu efektivnejsi nez stredoskolak s nekolikaletou praxi ve stejnem oboru. Mozna je to oblasti, kterou se zabyvam, ale proste to tak ve vetsine pripadu , ktere jsem posuzoval, je...
0/0
17.4.2003 16:26

Michal

Re: vsechno ma sve ale...
zalezi na konkretni skole a hlavne oboru
0/0
17.4.2003 17:27

Dan

Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
Jsou lide kteri jsou vzdelani ... mohou mit spoustu titulu a ja nevim ceho. Presto nejsou pouzitelni z praktickeho hlediska. Na druhe strane tu mame lidi ktery jsou "od prirody" inteligentni, prubojni, schopni uvazovat a poslouchat nazory ostatnich. S pristupem "vystudoval jsem vysokou skolu a vim vsechno nejlepe" clovek daleko nedojde. Pokud mlady clovek je schopen racionalne uvazovat a logicky premyslet tak v podstate ma stejne "vzdelani/intelektualni vybaveni" jako vyse zmineny vysokoskolak. Osobne sem vystudoval pouze stredni skolu technickeho razu a obcas se sam sebe ptam zda nebyla chyba nejit dal, ale vec je takova, ze spis je to o schopnostech neco dokazat a verit si ze to je clovek schopen vykonat a dokazat nez to prokazovat "papirove". Pokud prijdete na pohovor se stosem papiru o vzdelani a nervozne se vam budou potit ruce a vyplodite ze sebe par vet (sic slohove spravnych a "inteligentnich") neznamena to, ze clovek ktery ma nizsi vzdelani, ale vetsi charizma/komunikativni schopnosti/vudci osobnost, vas neni schopen s prehledem zadupad hluboko do zeme. Jinak co se tyce doktoratu ... osobne sem maturoval v 17cti letech tzn v 21letech bych ciste teoreticky ten maly doktorat mohl mit (nebo se mylim?). A nakonec jeste jedna uvaha. Osomostneni (vycestovani do sveta - uceni se jazyku) da kolikrat mnohonasobne vic jak desitky skol ...
0/0
17.4.2003 16:10

karel potucek

Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
vysoka skola ma sve opravneni. Samozrejme to musi byt ale VYSOKA urovni a ne poctem pater. Problem je - u nas i ve svete - ze pracovnici VS jsou vesmes lide, kteri se dostali do pozic profesoru , docentu a asistentu diky tomu, ze tam ucili jejich rodice. Tito "pedagogove" a "vedci" nevideli nikdy praxi a pote se neni nutno divit, co ze skol vyleza. Znam to z prvni ruky, tchyne ucila marxismus. No aspon ji poradne prokadrovali (musela jit skoro do Bohnic, jake to soudruzi kladli otazky) , kdyz jsme tenkrat zdrhli.
0/0
17.4.2003 16:25

Buky

Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
Nevim, jestli se da dodat jeste neco k tomu, co si napsal, ale prece jen se o to pokusim, teda spis potvrdim tvuj nazor, a to takovym mensim prikladem ze zivota. Muj tata je akademicky malir a svuj titul si muze tak akorat strcit do kapsy, protoze nema obchodni talent, aby sve obrazy dokazal prodat. Znam spoustu maliru, kteri jsou tak o tridu niz, co se tyce kvality jejich del, a prece si vesele prodavaji. Teda tak trochu sem kecala, ze je mu VS na nic - ma diky ni spoustu dobrych kontaktu, lidi s nim jednaji o neco lip, ale kdyz ho chce nekdo osidit, tak se mu to povede, protoze on je tak strasne naivni a duverivej (nekdo by rek blbej). No, ale ten diplom a fakt obrovsky znalosti nejen z dejin umeni mu umoznuji, aby vyucoval na skolach. To ho sice zdrzuje od malovani, ale z neceho se zit musi. Proste to nevzdal, nikde si nestezuje, a dela, co se da.
0/0
17.4.2003 16:36

karel potucek

Re: Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
taky bych rad, kdyby se takhle moje dcery jednou ve me videly ...
0/0
17.4.2003 16:45

Buky

Re: Re: Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
Asi si špatně pochopil, co jsem napsala. Já tátu obdivuju a snad ani neznám chytřejšího a hodnějšího člověka, jen je prostě neprůbojnej a má moc rád lidi.
0/0
17.4.2003 17:04

Prezident

Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
Je vidět, že tobě ta škola opravdu chybí, každej učeň dnes ví, že "17 cti" se nepíše. Je to hrubka jako prase. Nechápu jak můžeš mít maturitu.
0/0
17.4.2003 20:27

Dan

Re: Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
:) ze vas to bavi ... cestina nebyla nikdy moje silna stranka ... je pravda, ze anglicky umim pomalu lepe jak cesky ... je to smutne, ale je to tak ... a dal? neco konstruktivniho by jste tam nemel pane hnidopichu? Koukam, ze vy jste tu svoji dostal pouze za vynikajici cestinu zbytek asi nestal za nic  ... NEXT! RESPECT!
0/0
18.4.2003 11:12

Tomáš

Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
Co je maly doktorat? Po 3 letech jsi bakalar, po 5 magistr/inženýr a po 8 letech mas doktorat.
Je to 3+2+3 roku.
Takze 17+8=25
0/0
17.4.2003 22:07

Dan

Re: Re: Vzdelani vs inteligence/chytrost/moudrost
ok dekuji za opraveni me neznalosti
0/0
18.4.2003 11:13

Jidas

...doporuceni pro Ivanu!
Ivano, toto doporuceni se tyka spise Tebe nebot neznam socialni zazemi druhe zadatelky. Tvuj manzel Vas uzivi, jak bylo sdeleno v clanku. Tudiz Ty mas vyhodu v dane situaci a muzes si dovolit tzv. "internship/fellowship". Obnasi to vetsinou 2-3 mesicni praci "za darmo" pro instituci, ve ktere mas zajem pracovat. Pokud jsi skutecne tak dobra jak bylo v clanku sdeleno, tak si nemyslim, ze by Te potom tato firma nezamestnala. 
"Internship/Fellowship" je bezna praxe trebas v USA, a dava moznost studentum, ale i uchazecum o praci se poradne seznamit s prostredim, ve kterem budou pracovat. No a firma aspon vi co kupuje..."Nenakupuje zajice v pytli".
Hoooodne stesti a odvahy         
0/0
17.4.2003 15:48

x-ray

asi je blbá
Tak proč to vzdělání do CV uvádí? Kdyby ho zamlčela a přijali ji, těžko by jí pak vyhazovali..
0/0
17.4.2003 15:47

personalista

Re: asi je blbá
No jo, ale pak bude mit v CV casovy diry a nikdo ji neprijme - jak vysvetli, co delala ty tri roky???
0/0
18.4.2003 4:00

Michal

Vzdelani
Myslim ze nekteri si pod pojmem vzdelani predstavuji jenom titul a pak se divi kdyz nesezenou praci, na dobre placenou pozici tezko nekdo zamestna nezkuseneho treba i genialniho doktora :)
0/0
17.4.2003 15:44

Buky

Zenska taktika
Driv ze sebe zeny delaly schvalne hloupe, aby je nekdo nepodeziral z toho, ze se snazi ostatni (hlavne pak muze) poucovat. Kam se tahle stara dobra taktika podela? Ja sama ji pouzivam a vetsinou mi to vychazi. Kolikrat je lepsi se petkrat zeptat nez neco zkazit a pak poslouchat: zase si byla chytra, co? No jo, feminismus holt vladne svetu, neni nic horsiho, nez se precenovat jako ty dve kravky. Ja si s "pouhou" maturitou delam praci, ktera mne bavi a na nejakou velkou karieru se muzu ... ... pak stejne pridou deti a vsechno je v ... a musi se zacinat od zacatku.
0/0
17.4.2003 15:38

starena

Re: Zenska taktika
Kravka jsi predevsim ty,aj ak jsi blba,to zjistis az budes po sezone a chlapi nebudou mit proc ti v praci nadrzovat.
0/0
17.4.2003 20:25

Jaroslav

Vzdělání
Jak je možné, že muž ve věku 24 let s VŠ vzděláním nechce nastoupit za 15 000 hrubého. ( Neustále slyším kolik ho to stálo a nejraději by bral ihned pozici mistra.)
0/0
17.4.2003 15:32

fido7787

Re: Vzdělání
Záleží kde. Mladí lidé nebydlejí ve svém a nájem taky není zadarmo... .
0/0
17.4.2003 16:57

Jirka

...
0/0
17.4.2003 15:06

Jidas

...jde jen o kontakty...
...jde pouze o kontakty...a pokud ocekava nekdo s filozofickym vzdelanim, ze bude na pozici manazera, tak at na to zapomene...to mozna slo za komunismu, ze titul "RSDr."  ("Rozhodnutim Strany Doktor") byl dulezity pro vykon vedouci funkce V trznim hospodarstvi je takovy titul na "hov..". Mas-li cas na doktorat, tak se chces zrejme profilovat v akademickemci nonprofit svete  
Pokud Jana mela cas na doktorat z filosofie pri sve materske dovolene a vedela, ze chce delat manazerku, tak slapla hoooodne vedle...mela si radeji udelat MBA
Jazyky jsou potrebna vec, ale neee klicova pro prijeti do prace. Firma si muze kdykoliv najmout tlumocnika.
Divim se novinarum, ze uvadeji takove "Kecy". Vdyt to vsechno svedci o neschopnosti obou uchazecek o praci. Prosim napiste jejich cela jmena, at vim koho se vyvarovat pri naboru lidi do firmy. Diky    
0/0
17.4.2003 14:57

Re: ...jde jen o kontakty...
Znám to jinak: RSDr - Rozhodnutím Strany Doktor rudý Taky bych viděl primární příčinu v neschopnosti obou uchazeček.
0/0
17.4.2003 15:07

zeto

Re: Re: ...jde jen o kontakty...
Doktor filosofie je ovšem PhDr. a to má s RSDr. opravdu společné jenom to Dr. V tom asi příčina nebude.
0/0
17.4.2003 15:12

Re: Re: Re: ...jde jen o kontakty...
Pokud by jste si přečetl původní příspěvek pořádně , tak by jste věděl, že nikdo nemluví o tiulu doktora filozofie.
0/0
17.4.2003 15:49

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
17.4.2003 15:56

Martin

Re: ...jde jen o kontakty...
Docela souhlas, jen ne s těmi jazyky. Dělám v zahraniční firmě, a dost dobře si nedokážu představit, že bychom si na nějaké jednání vzali tlumočníka. Ještě když majitelé mluví anglicky, všichni klienti taky. Na některá místa je to prostě nutná podmínka - a tady zrovna nebylo jednoduché najít lidi, kteří umí dobře anglicky, jsou inteligentní a nejlépe s alespoň nějakou praxí.
0/0
17.4.2003 15:09

Tervi

Re: ...jde jen o kontakty...
Mas dost americky zpusob mysleni:))) Pracoval jsem v IT managementu nekolika poradenskych firem, ktere se podobny pristup snazily razit tady... popravde... moc se to nedari, evropa je jina, a ta stredni zvlast...
Vzdycky se vytvoril mlady dynamicky team a ve vysledku byl prevalcovan konkurenci partou  obstaroznych inzenyru ve vedeni...  Takze ve finale se projekty stavaly podstatne pevneji strukturovanymi a formalnimi, cimz sice ztratily svou "dynamiku", na druhou stranu fungovaly s vetsi uspesnosti...
Samozrejme ze filozofie a management asi nejsou uplne nejlepsi kombinace, souhlas:o-) Nicmene co se tyce akademicke sfery, je dulezita, ve finale by byz ni zadny profit nebyl, momentalne jsem presedlal do technitejsiho oboru a kazdou chvili vysokych skol a vysokoskolaku vyuzivame k naproste spokojenosti, neveril bys, jaky muze ve finale prinest zisk treba takovy praxi vzdaleny obor, jako je matematika nebo teoreticka fyzika, povetsinou jsou to navic lide velice komunikativni a s invenci, jejichz navrhy a pripominky sahaji daleko za puvodne vycleneny "pisecek", pokud bych chtel nekdy ridit opravdu dynamicky a kreativni team, tak v nem budou:o-)
 
0/0
17.4.2003 16:41

Klára

Re: ...jde jen o kontakty...
Čtu to až teď ( přes týden musím pracovat), ale zdá se, že je to slovní souboj mezi středo- a vysokoškoláky, opepřený trochou šovinismu a maskující reklamu. Mám stejnou zkušenost jako Jana, i když jsem ekonomka. Může být ráda, že ji navzali- lstivý, závistivý šéf  vám vezme dobré spaní. Záminkou pro likvidaci je, že nemáte smysl pro týmovou práci. Obvykle je to naopak- neschopné přece není třeba likvidovat.  A schválně to píšu spisovně, i když na Internetu se to nemá!
0/0
21.4.2003 8:56

No nevím
Třeba ji zkrátka nechtěli! Jestliže je skutečně převzdělaná, stačí nějaké své znalosti nepřiznat .....cha, chá...
0/0
17.4.2003 14:36





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.