Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kariéra partnera? Ženy ano, muži ne

Zatímco ženy pracovní kariéru svých partnerů podporují, většina mužů tak nečiní. Mnohým z nich také vadí vyšší vzdělání partnerky, její lepší plat či pracovní pozice. Ženy tohle u partnera tolerují. U mladé generace se však tyto postoje pomalu mění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pam

...
Docela fajn diskuse na aktuální téma. Sama si v tom nevím příliš rady. Mám VŠ a doktorát, je mi čerstvě 27, bydlím v Praze a vydělávám 10.000, protože zatím nemám tzv. relevantní praxi. Až ji mít budu ( někdy koncem příštího roku ), tak se to výrazně zlepší. To už ale budu uvažovat o děťátku, takže je otázka, jak dlouho budu slušně vydělávat. Přesto se ho vzdát ve prospěch kariéry nechci a asi si pořídím paní na hlídání. Partner má taky VŠ, pracuje v telekomunikacích a na výplatní pásce má 21.000,- ( po zdanění z 36.000). Tyhle peníze nejsou pro tři lidi na žádné velké vyskakování a taky si z a ně nikdy nepořídíme domek za Prahou. Budu proto muset jít do práce a otáčet se, aby to všechno vyšlo. Ne proto, že chci, ale proto, že není jiné cesty. Pro chlapy, kteří si myslí, že většina ženských s vejškou jsou nesnesitelné ženské upjaté na kariérou, mám dobrou zprávu. Není to tak, je nás hodně normálních, milých, zdravě sebevědomých mladých žen, ale taky máme své sny, kterých se nechceme tak snadno vzdát. A k tomu  jedna zpráva pro "doktora". Ještě jsem nepotkala ženskou, které by vadilo vyšší vzdělání u partnera, mám za to, že to normálně smýšlejícím ženám lichotí.  
0/0
11.7.2003 16:14

jana

Re: ...
Chctela bych upozornit, ze cista mzda ze 36 000 Kc neni 21000, ale 25 709 Kc.
0/0
15.7.2003 12:04

Pam

Re: Re: ...
Partner má fir.auto k osobnímu užívání, takže se mu zvedá základ dane o1% z poř.ceny auta, tolik jenom pro úplnost.
0/0
16.7.2003 20:39

SnoopyDog

jóóó a ještě jsem zapoměla říct, že úplně LUXUSNĚ vaří, když meje nádobí tak ještě pořád máme z čeho jíst, ví jak se zachází s luxem a i pračku má na něco jinýho než na odkládání bordelu .... je to chlap jak hora!!!! ... a je jenóóóóm můj a můj a můj:-))))))
0/0
11.7.2003 10:29

SnoopyDog

uz jsem to psala včera ... vždycky je to na dohodě. Můj muž řekl že chce být s dítětem doma, že až mažu do práce hned jak to půjde. Jestli chce tak ať teda zůstane, já se bránit nebudu, taky řekl že si u toho dálkově dodělá školu a odpoledne, až se vrátím z práce, si zase půjde on do své ... sice se moc neuvidíme, ale i tohle je řešení. Kdo ví, jak to bude fungovat, ale už jenom že to ten chlap řekl a párkrát zopakoval, tak to ženský moc pomůže. A taky to pomůže i jemu, ma nižší vzdělání než já a takhle to alespoň dorovná - a bude se cítit daleko lépe. Za ňoumu ho opravdu nemám a nikdy mít nebudu, je prostě octovskej tip a já jsem jenom ráda.
0/0
11.7.2003 10:24

Pavla

Je to jasné
Takže pánové, kteří chtějí mít doma ženu, která nebude chtít budovat kariéru a bude se věnovat jen manžílkovi a dětem a sedět doma na zadku a starat se o domácnost a chtít po manželovi jen peníze, ožeňte se, prosím , se ženou, která nemá ambice a asi nebude studovat vysokou školu pro to, aby ¨jednou uplatnila své vzdělání. Dámy, které se chtějí věnovat kariéře si , prosím, za manžele zvolte muže, kteří vás budou podporovat, ale nepřehánějte to a nechtějte po manželovi, aby za vás kojil.Jen nakoupit, vyzvednout děti ze školky( školy a třeba udělat s dětmi úkoly, dát jim večeři a spát. ) A uvědomte si, že ta máma je pro dítě přece jen důležitějsí než otec. A kariéru můžete dělat i u dětí, stačí dobře sladit. Vždyť to je přece předpoklad dobré organizace a ta je základem dobré kariéry. Nechtějte být křečovité manažerky. Protože spokojená máma je i dobrá manažerka....A vím, co říkám....Postarejte se o děti, manžel by se o sebe, jako dospělý měl umět postarat sám.
0/0
10.7.2003 23:08

Samuel Colt

Re: Je to jasné
pro pány, kteří se rozhodnou mít ženu bez ambicí, domácenku šedou: za dvacet let se budete strašně divit, jak to přijde, že vaše děti nejsou materiál na Nobelovu cenu
0/0
14.7.2003 14:28

lookas

ty jsi teda chytra
"že ta máma je pro dítě přece jen důležitějsí než otec." - to jsou blaboly prece
0/0
16.8.2003 22:43

doktor

reditelka Cermakova to nema v hlave v poradku
Podle meho nazoru jsou podstatne narocnejsi zeny - vsechny vyzaduji, aby za ne muz platil vsechny naklady a jeste jim k tomu casto pridaval drahe dary. Krome toho jim vadi vysoke vzdelani partnera, to je dokaze nazhavit uplne maximalne. A kdyz by muz vydelal min, tak jdou proste hned o dum dal. Tolik zkusenosti moje a mych pratel. BTW, neznate chudou sympatickou divku se vzdelanim alespon srovnatelnym s mym (dva doktoraty) - takovou totiz zatim marne hledam.
0/0
10.7.2003 22:34

Loner

Re: reditelka Cermakova to nema v hlave v poradku
Myslis tim kravy, ktery reagujou maximalne na svetlo a jeste se dozadujou vysad? Tak tech je tu plno :)
0/0
10.7.2003 23:07

Bosorka

Re:
Čau mudrlant s 2 doktorátmi! Síce je pekné, že máš dva doktoráty (neodsudzujem, ja sa tiež na jednen chystám), ale vobec ti to nepomože v normálnom a zdravom názore na vec! Asi žiješ v minulom storočí a pohybuješ sa medzi nafrfňanými, blbými a pekne vychytralými kráskami! A keď sa s takými ženami stýkaš sám, tak máš smolu a aj 2 doktoráty sú ti na ....figu:)Ak sa trošku nezamyslíš nad svojím názorom a pohľadom na ženy, asi dlho ani žiadnu nenájdeš - lovu zdar!:)
0/0
21.8.2003 12:52

Petra

Re:
Osobne vas neznam, ale podle vaseho prispevku bych soudila, ze ste pekny egoista. Ujisil me o tom zaver komentare, kde svym zpusobem prohlasujete, ze chlapkovi s vasim vzdelanim se zadna zenska nevyrovna. To ze jste zadnou chudou, sympatickou,.. divku nenasel bude asi tim, ze neumite hledat, nebo ze se vam sympaticke divky obloukem vyhybaji...to stoji za uvahu, ne?
0/0
9.9.2003 0:32

Billy

Nevim
Mě to naštěstí nepotkalo, ale mezi svými známými takové případy znám. Zdá se to bezvadné, když muž podporuje kariéru své ženy. Ale  zkuste upřímě napsat - "odpustíte" mu to? Muž běhá do školky pro dítě, jde nakoupit, uvaří a vypere a žena s "kariérou" je nějaký čas velmi spokojená. Ale pak ji na něm začne něco vadit - vždyť je to jenom takový "domácí šmudla". To tenhle Karel s vedlejší kanceláře, to je jiný pašák!! A jak to dál pokračuje snad ani nemusím psát. Jenomže Karel nemá zájem žít s ženou která chce budovat kariéru. A tak je najednou sama, nešťastná a někdy i bez dítěte. Není to teorie, je to opravdu zkušenost několika lidí (mužů i žen) z okruhu mých známých.
0/0
10.7.2003 19:41

Řimbaba

Re: Nevim
Billy, myslím, že nechápeš  oprávněné potřeby současné moderní ženy. Musí mít karieru, když jí začnou tikat pověstné biologické hodiny, tak musí mít samozřejmě i děti. Muž by měl vařit, smažit, uklízet a péct, to aby ženě pomohl a podpořil ji a zároveň to musí být dobře vydšlávat a dobře vypadat, to aby ho žena neměla za nekňubu.  Ony ženy jsou takové roztomile zvláštní, v jistém věku dokážou neskutečně prudit s tím, že chtějí dítě a když ho mají, tak zas neskutečně prudit s tím, jaká jsou s dítětem starosti
0/0
10.7.2003 21:58

Billy

Re: Re: Nevim
Možná opravdu nechápu potřeby současné moderní ženy (nejsem žena a nějak mi není jasné co to znamená "současná moderní žena"). Je mi trochu hloupé kázat ze svých osobních zkušeností, ono to co vyhovuje jednomu manželství může být katastrofou pro manželství jiné. Já jsem opravdu udělal kariéru v technické oblasti (moje žena nemusí pracovat protože rodinu bohatě uživím, má ráda naše čtyři děti a to že je doma jí vyhovuje). Chtěl jsem jenom napsat, že když se podívám na ty stovky manželství co znám, tak podstatně spokojenější jsou tam, kde jsou role "tradičně" rozdělené - t.j. že finanční zabezpečení rodiny má "na triku" muž a žena se stará o rodinu. To neznamená že ji muž nepomůže nebo že by nemohla pracovat. Ale právě zkušenost těch mnoha manželství kde to nefunguje dobře mi nějak naznačuje (možná tomu opravdu nerozumím a asi to neplatí obecně), že žena prostě dlouhodobě (zřejmě podvědomě) nesnese aby ve společenském žebříčku znamenala více než její manžel.
0/0
10.7.2003 22:29

Loner

Re: Re: Re: Nevim
Podepis to: "Jsem krestan". Jsi pruhlednej.
0/0
10.7.2003 23:09

Loner

Re: Re: Re: Nevim
Ty vole, ty si presna podle Billyho :) Uz ti ten smudla proste nestacil. Mozan si o tobe tvoji synove myslej ze si krava. Ale zij si dal ve svych predstavach.
0/0
10.7.2003 23:11

kamil

kariera partnera?
Odjakziva to bylo tak ze zenska se starala o decka a chlap se staral o to aby meli co jist.Kdyby ta "zena karieristka" zasvetila 4 roky diteti a vzdelavani sama sebe(dalkove studium,...)tak by byly vsichni spokojeni!Jenze ono je lepsi furt jenom brecet.
0/0
10.7.2003 18:51

goldie

Nechapu
Nechapu kdo by u sve partnerky nepodporoval karieru a vadilo by mu jeji lepsi vzdelani a pracovni uplatneni, nebo vydelek.
0/0
10.7.2003 18:00

Katka

Co ma vychova
spolecneho s tim, jestli je matka s ditetem doma 4 roky ci ne. To neni zaruka toho, ze dite bude vychovane, ono totiz zalezi na zpusobu vychovy, nikoliv na neustale pritomnosti rodice. Neziji v Cechach, takze mi 4 roky doma pripadaji jako velky luxus, zde ve Skandinavii je materska dovolena jeden rok, otcove casto byvaji potom par mesicu take doma. 90% lidi by tu ani nenapadlo byt doma tak dlouho jako v Cechach, prinejmensim z financnich duvodu. Nekdo mozna bude opet argumentovat tim, ze dite ma byt doma a nikoliv ve skolce nebo u pani na hlidani, nicmene moje osobni zkusenost je, ze deti zde nejsou nevychovanejsi nez v Cechach. Jak me dite, tak jeho kamaradi, ziji v rodinach, kde oba rodice pracuji a presto si dokazi vzdy udelat cas na deti. Spolecnost, zamestnavatele a zdejsi zvyky a tolerance jim to umoznuji a to prospiva vsem. Navic, zdejsi muzi hodne pomahaji v domacnosti, a ruku na srdce, na muznosti jim to vubec neubira :-)
0/0
10.7.2003 17:02

Irča

Re: Co ma vychova
Souhlasím s Katkou...Jednou tohle budu taky řešit a určitě nechci sedět  doma 3 roky. Chci kariéru - práce mě baví, ale i děti, kterým dám péči a čas, ale nechci přijít o svou osobnost. Co bych jim pak mohla nabídnout?? Naštvanou mámu, že se musela něčeho vzdát kvůli nim?? Ne děkuji.  Mám kamarádku, kterou maminka v půl roce dala svému tatínkovi s tím, že ať se dědeček stará, ona že chce chodit do práce, protože ji to baví. Moje kamarádka miluje svou maminku, tráví spolu hodně času a je rozhodně skvělá. řekla bych, že jí to prospělo - je samostatná, slušná, studuje VŠ! A mezi námi, dnes člověk musí být samostatný  a ne ufňukaná ňouma. To totiž většinou z dětí děláme, když u nich sedíme od rána do večera. A otázka : Proč myslíte, že žena by měla mít menší právo žít život podle svých představ i s dítětem než muž???  Copak muži se o své děti také nestarají????
0/0
10.7.2003 19:47

Karel

Kariéra
Je sice hezká věc, ale když oba rodiče dělají kariéru, co potom vyroste z jejich dětí? Citově otupělí lidé, kteří si myslí, že všechno je jen o penězích, a že už nám tu taková generace roste...... Moje žena začala dělat kariéru až měli kluci 14 a 16 let a stihla vše dohnat....
0/0
10.7.2003 16:18

Magdalena

Re: Kariéra
Pokud Vaše žena stihla ve svém oboru "vše dohnat" po 16 letech pauzy, pak to asi není obor, o kterém bychom zde mluvili. Tady se asi jedná hlavně o obory, ve kterých se člověk musí neustále vzdělávat, pracovat na sobě. Samozřejmě že jako prodavačka můžu po tolika letech nastoupit znovu do obchodu, seznámit se s novým typem kasy a během pár týdnů se bez problémů zapracovat. (Nemám absolutně nic proti prodavačkám, jen upozorňuju na rozdíly mezi "kariérami".) S výchovou to pak pochopitelně vůbec nesouvisí. Znám dvě značně rozmazlené mladé dámy, jejichž máma si z výchovy udělala životní program - přestala pracovat (manžel je uživí, pracuje ve Švýcarsku) a "vychovává".
0/0
10.7.2003 17:31

Herakleitos

Re: Re: Kariéra
O jakém oboru bychom zde mluvili?
0/0
10.7.2003 21:39

Karel

Re: Re: Kariéra
Milá Magdaleno, manželka má vysokou ekonomickou, neznamená, že když se dětem věnovala do jejich puberty seděla doma na zadku. Měla práci jako účetní na poloviční úvazek a kluci byli dopoledne ve školce.A žena přitom byla v toku dění. A večer místo čumění na televizi , když byla na mateřské se sama vzdělávala, aby nevypadla z rytmu.Takže potom pro ni nebyl problém přejít na plný úvazek a jít do jiné firmy, kde je dnes na managerské pozici.
0/0
10.7.2003 21:59

Petra

Re:
Tak to si vase zena zaslouzi nesmirny obdiv
0/0
9.9.2003 0:43

vladi

kariera
Karieristi, kteri se nikdy nenajdou.
0/0
10.7.2003 16:14

Jana

je to těžké
Před mateřskou jem byla ve vedoucí pozici firmy, chtěli na mě tři roky počkat,ale manžel podnikatel si prál abych byla doma s dítětem 4 roky což firma nebyla ochotna akceptovat tak jsem dostala výpověď. Děťátko odrostlo,šlo do školky a já jsem se začala poohlížet po nějaké práci,protože nejsem vhodný typ na nic nedělání.
Ale pozor! 1/2 roku jsem byla pracáku ( šíleně flustrující), nikoho nezajímá mých 10 let praxe v poměrně frekventovaném oboru,ale pouze to jestli mám nebo ne malé dítě. VELKÝ PROBLÉM. Musím se přiznat,že jsem si myslela,že na to většina žen hřeší, že to mají jako dobrou výmluvu,ale opak je mnohdy pravdou. Dost to srazí člověka na kolena a asi vůbec nezáleží na tom jestli jde o ženu nebo muže.     
0/0
10.7.2003 15:58

Eli

RE: RE: RE:
, Myslím že pozice co se týče kariéry v zaměstnání je dosti vyrovnána. Mnoho mužů si přeje chytrou a vzělanou ženu a když přijde na věc tak jsou z toho vedle ( ne všichni), a raději by měli ženu spíše v ústraní než aby se věnovala vzdělání či své kariéře v práci.aspon mluvím za české muže a především ze své zkušenosti.No ale "flintu do žita" neházím :-))).
0/0
10.7.2003 15:42

Jiří Barták <acegi@seznam.c

Re: RE: RE: RE:
Mnoho mužů si přeje chytrou a vzdělanou ženu, která by jim ovšem nepřerostla přes hlavu.
0/0
10.7.2003 16:14

eli

Re: Re: RE: RE: RE:
, Nemyslím si, že by ženě měla kariéra přerůst přes hlavu ale určitě se to stává. :-)))
0/0
10.7.2003 16:33

0/0
10.7.2003 15:37

Densemann

Vojna
Zrovna mě nevzali do práce. Řekl jsem jim, že budu muset ještě na vojnu...
0/0
10.7.2003 15:33

TNX

Neco tam chybi
Zda se mi, ze tam chybi jedna podstatna informace. Podle me jsou to vetsinou zeny, ktere rozhodnou, ze by par mohl mit dite a postupne presvedci manzela. Pokud je to takhle, tak se nemuzou divit, ze manzel nebude souhlasit s jejich karierou, protoze na nem by zustala pece o dite.
Podle me by mel mit par jasno, co se bude dit, az bude dite na svete. Pokud si to ujasni, tak je to OK. Pokud se nedomluvi predem, tak by dite vubec nemeli mit, kdyz chteji oba budovat karieru.
0/0
10.7.2003 14:37

Vlk

Re: Neco tam chybi
Zcela souhlasím s TNX - domnívám se, že situace se za poslední domu velmi zlepšila ve prospěch žen (nechci tvrdit, že se zcelavyrovnala, ale rozdíl již není propastný), mnoho žen se opravdu těžko rozhoduje dítě / kariéra a je těžké "sedět jedním zadkem na dvou posvíceních".
Jinak držím palce všem ženám, které se prosazují na vyšších pozicích.
0/0
10.7.2003 14:44

kolecko

Re: Neco tam chybi
Ano, chybi, ale Vam. Zijeme ve 21. stoleti, rozhodovat maji oba, o vsem. A moje zkusenost, dite zacal chtit velmi razantne partner pote, co sam vzdal studium ve prospech lukrativniho zamestani ve firme a hrozil mu zivot s PhD.
0/0
10.7.2003 15:18

doktor

Re: Re: Neco tam chybi
Doporucuju vymenit partnera. O PhD. je mezi PhD. zajem.
0/0
10.7.2003 22:41

SnoopyDog

Re: Neco tam chybi
je to zni hezky ze zena presvedci manzela o tom ze by meli mit dite .... u nas je to presne naopak, me ten muj soustavne presvedcuje uz dva roky. Nasadil mi takovyho brouka ze mu to asi sezeru a pujdu do toho. Jeho nejvetsi argumet byl: Ty si to odnosis, porodis, pul roku mi budes vysvetlovat jak se co dela a pak pomazes zpatky do prace. No nebrali byste to?:-))) za techto okolnosti to beru i ja ... mam vyssi vzdelani, beru vic penez a vubec:-) takhle se mi to libi a tak by to melo i byt. Takze holky nic nevzdavejte a hledejte takovy ideal ktery s vama o tom bude alespon mluvit ...
0/0
10.7.2003 15:58

Matlock

Re: Neco tam chybi
Myslím, že pokud se partneři rozhodnou mít dítě a ani jeden z nich nechce zůstat 4 roky  "doma", protože i tak poměrně hodně lidí uvažuje, měli by se také hned na začátku domluvit, jak to udělají s dítětem.Kdy se žena vrátí do práce, zdali ji v péči o dítě nahradí zcela či zčásti muž či jiný příbuznýb a odkdy. Myslím, že pokud se bavíme o osobách, co mají větší příjmy, mají také na to, aby si zaplatili v případě nedostaku či neochoty příbuzných "paní na hlídání" a věnovali se karéře. Fakt je,že šance, že z jejich dítěte pak vyroste parchant nevychovanej je dost velká. Ostatně ve většině společností to dříve bylo zařízeno lépe - muž pracoval a žena se starala o domácnost a děti. Bohužel od okamžiku ženské emamcipace toto rozumné pravidlo již neplatí, tak se holt nemáme čemu divit.
0/0
10.7.2003 16:30

TDx

Re: Re: Neco tam chybi
Nejlepší je dítě po upotřebení zahodit.
0/0
10.7.2003 21:51

Alacka

Re: Neco tam chybi
No, v mem okoli to funguje nachlup stejne. Zena chce (moc, moc chce) dite, ale po par mesicich ji to doma nebavi. Kdyz manzel prijde vecer domu utahany z prace (musi vydelavat na celou rodinu a prijit o praci by byla katastrofa) tak si manzelka jen stezuje, ze ji nepomaha s detmi. A v cizine (te zmekcile zapadni (USA, GB, ...)) je celkem bezne, ze zena nepracuje, ma pani k detem, nic nedela a jeste si stezuje. Jestli tam spejeme take a je to ten "pokrok" tak pekne dekuji. (BTW pokud by moje manzelka vydalavala vice, nez ja, tak klidne zustanu s detmi doma)
0/0
10.7.2003 23:27

Hugo

Hledám ženu s vyšším platem, než jsem já (193 cm)!!!
0/0
10.7.2003 14:19

Marcela

Re:
Mám 325, stačí to ?
0/0
10.7.2003 14:54

Bob

Re: Re:
To je číslo podprsenky?
0/0
10.7.2003 15:04

Marcela

Re: Re: Re:
Nééé, to by bylo dost hrozné, ne ?
0/0
10.7.2003 17:08

hanka

Re:
....myslíš korun za měsíc???
0/0
10.7.2003 18:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.