Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi za prací raději dojíždějí

Stěhovat se za prací? To raději ne, míní většina Čechů. Dojíždění pro ně již takovou překážkou není. Nesmí však trvat více než hodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

goofy

Stehovani
Ten Skromach si nevidi na spicku nosu. Kamarad mel moznost vymenit byt v Pardubicich za podobny v Brne. Kdyz si spocital, kolik by zaplatil na dani z prevodu, radsi je na podpore. Anebo ze by to byl zpusob, jak jeste lepe vydojit z lidi penize ?
 
0/0
9.9.2003 23:24

rehau

Proč
Proc se mam stehovat nekam kdyz to nema zadny efekt. Vydelam 15 tisic, 10 tisic dam za bydleni, 5 tisic utratim za jidlo. Efekt 0. Co na to rict. Na zapade to ma logiku. Vydelaji nejaky penize, nedaji tolik za bydleni, za jidlo a jeste jim neco zbyde. Jenom nasi slavni politici /debilove/ si mysli ze mame podminky na to aby jsme se stehovali za praci. Nasi politici jakmile se dostanou k nejake funkci, tak jsou hlusi, slepi a chovaji se jak kdyby zili v jinym svete. Pravda a laska zvitezi nad lzi a nanavisti. Dnes to plati daleko vic jak pred 14 lety. A to je smuty.  
0/0
9.9.2003 22:51

goldie

Re:
No s tim zapadem nemas pravdu. Podivej se kolik se plati najmy a jaky sou prumerny platy (tech 15 tisic co uvadis ty je podprumernej plat v cechach). Na zapade das za bydleni 30-50% platu.
0/0
10.9.2003 11:02

ivcav

stěhování
Tuhle mě v TV pobavil ministr Škromach. Taky povídal, že lidi nejsou zvyklí se za prací stěhovat a že se to budou muset naučit. Velice vtipné, ale jaksi zapomněl podotknout, kdeže jsou ta kvanta volných bytů, aby ti přestěhovavší se měli kde bydlet. Nejmenší nezaměstnanost je podle průzkumů v Praze, ale je tu také nevětší problém sehnat bydlení. Volné byty nejsou, podnájmy předražené. A v ostatních větších městech je to zrovna tak. Tak kam se lidi mají asi tak stěhovat? Do parků či pod mosty? Pak je rozhodně lepší dojíždět. Ale ve finále na to stejně doplatí rodina a hlavně děti, které si dojíždějícího rodiče opravdu neužijí. Jenže jiné řešení není.
0/0
9.9.2003 21:24

Dalibor

dojizdeni za praci,
asi patrim k te mensine ktera pracuje v zahranici (zelena karta), dojizdim o vikendech domu (je to 670 km jednim smerem). Naklady na cestu a bydleni se daji v nemecku odecist z danoveho zakladu. Rodina bydli na Morave. Ono je to tezke se stehovat kdyz deti uz chodi do skoly a nevite jak dlouho praci budeme mit. Zaazky jsou prodluzovany vzdy o 6 mesicu. Ale prinos je obrovsky, takze se to vyplati. Na zacatku je ale spousta prekazek, ktere se musi prekonat. Hlavne rec na hovorove urovni. Tady zadna jazykova skola nestaci, tady se proste musi udelat zkouska ohnem.  Dalsi rozdil je v mentalite lidi, ta je o necem jinem.
0/0
9.9.2003 19:00

češí

Re:
No vidíš jak si šikovný a ještě se chlubíš na našem fóru . My ti tak zavidíme.
0/0
9.9.2003 19:36

Ferrari

Re:
S tou mentalitou je to pravda, ale asi nejtessi je ten zacatek v cizi zemi a prekonani prekazek, ale kdyz si clovek uvedomi jaka bezvychodni situace s praci je v CR a za kolik tu dela  tak se snazi co to jde, aby tu mohl zustat. Jsem z Opavska a v Nemecku pracuji uz pekne dlouho a asi uz tady zustanu, uz neni ani duvod se tam vracet, nemecky pas po predcich s kterym je zivot o hodne lehci nez s ceskym a po tech letech si clovek zvykne a ani mu to uz neprijde, kdyz ted jezdim na navstevu do CR, tak uz po par dnech se tesim zpet do Mnichova, takze je vse v zivote relativni, k tomu ma clovek zde i lepsi moznosti se seberealizovat nez v CR.Takze pokud maji ml. lide prilezitost zacit v zahranici at to udelaji, muzu doporuzit, zacatek je kruty, ale prinos je ohromny. 
 
0/0
9.9.2003 20:55

češí

Re:
Ty si taky šikula
0/0
9.9.2003 21:46

contiki

dojizdeni za praci
hned po skole jsem zacal pracovat v zahranici, ale vidim velkou byrokracii v udelovani viz. Trva to strasne dlouho. Jestlize chci pracovat na cerno, tak mohu pracovat okamzite. Avsak s risikem chyceni. Jsou zde i lide, kteri chteji pracovat v zahranici, platit dane, potrebne pojisteni, tak jako u nas, ale lide na uradech to strasne prodluzuji. Uz abychom vstoupili do unie.
 
0/0
9.9.2003 21:31

češí

Re:
A ty taky, proste sikula nad vsemi sikuli.
0/0
9.9.2003 21:47

Speedy

Inteligence na urade
Onehdy jsem se stehoval z jednoho mesta do druheho (Unicov -> Litovel) a sel jsem v Unicove zjistit jak je to s placenim popelnice. Pani (slecna?) Mohaplova mi spravnme rekla ze solit za popelnici musim v myste TRVALEHO bydliste a kdyz jsem ji rekl ze v tom zakone je kravina jako hrom, tak mi rekla ze tak se nemam stehovat a ze tak se nuti lidi aby bydleli v miste trvaleho bydliste :))) Moc jsem se pobavil. Zajimalo by me, kolik lidi plati odpadky v Praze :)
0/0
9.9.2003 17:53

pepa

jak jsem se stehoval za praci
Taky jsem se prestehoval za praci do Prahy. Melo to ale i dost hacku: Samozrejme, ze stat takovou zmenu nevezme na vedomi, protoze je nulova sance prihlasit se v Praze k trvalemu pobytu. Tim padem nastava absurdni situace, ze trvale bydliste mi zustava na adrese, od niz uz davno nemam ani klice (cimz se ze me stava uredni bezdomovec). Druha potiz je, ze ani v Praze prace zrovna moc neni a i kdyz pracuju, je to placeno hodne mizerne, takze vydaje na bydleni predstavuji 80% rozpoctu moji rodiny. Nedej boze, kdybych o praci prisel - pak je ze me naprosty bezdomovec a bez pomoci pratel bych se neobesel. A tak nepravdepodobne to rozhodne neni...
0/0
9.9.2003 17:20

regulator

nederulovat hlavne to ne
Pratele, vy...ano vy co porad volate po deregulaci. Není to tak, ze soucasny majitele s regulaci nevydelavaji. To je blbost. Zalezi v jakem stavu maji barak. No urcite to neni spravne, ovsem nepocitejte s tim, ze po deregulaci budete mit ceny polovicni. A i kdyby byly o polovinu nizsi vy budete stejne  rvat, ze je sice najem tec nizsi, ale ze ted je zase drazsi doprava, jidlo.......zachvili, ze kino v praze stoji  150 Kc a tak radsi zustanete na vesnici kde je levnejsi.. Deregulovat se bude stejne pomalu, takze to bude jeste doba nez se to srovna. Radsi zadna deregulace at neplatim vic.
0/0
9.9.2003 16:39

xX

Re:
no jo - dalsi svine co ma vysezenou bumazku na byt. Skoro mam chut se odvolad k soudu do strasburgu, ze jsem jako obcan diskriminovanej nemoznosti ziskat regulovany najem jako moje 1/3 spoluobcanu.
0/0
9.9.2003 17:13

regulator

Re:
Kup si dekret. To ale ty ne, radsi bdues vykrikovat prazdna hesla. Ja chci taky auto a taky te zazaluju do Strasburku, ze na nej nemam.
0/0
9.9.2003 18:13

***

Re:
Hlavně nezapomeň na , jak to druhému umíš nandat. Joudo...
0/0
9.9.2003 18:44

ludav

Re:
kup si dekret? ... to jako na statni byt? ... To je stejne jako: Nemas na noveho bavoraka? Kak si ho ukradni ... tedy zaplat nekomu, kdo to ukradne .... Svym zpusobem je to stejne, rrotoze tady nekdo prodava moznost okradat spoluobcany ve forme dotaci na byt.
0/0
9.9.2003 18:58

TOMAS

Re:
jedina moznost je deregulovat, aspon 10 procent rocne, nejlepe ale takovych 20 %.
0/0
9.9.2003 19:54

electronic cowboy

problém je v bydlení
Dojíždím za prací, vracím se na víkend, někdy jednou za čtrnáct dní. Problém je v tom, že ve městě, odkud pocházím mám spoustu přátel, ve městě, kde pracuju je to horší. Myslím si, že když už se člověk chce stěhovat za prací, měl by vydělávat víc minimálně o nájem a ještě něco navíc, než kdyby zůstal doma. Ceny podnájmu jsou ve velkých městech šílené, a pokud nechcete bydlet s dalšími lidmi v jednom bytě, pak je to docela těžké. Navíc náklady na život jsou tady taky vyšší. Takže jedinou motivací, proč se odstěhovat, je kariéra a praxe. Nic víc, nic míň.
 
0/0
9.9.2003 16:13

***

Re:
V čem jsou kromě bydlení náklady na život ve větších městech vyšší?
0/0
9.9.2003 16:24

Sven

Re:
Vic hospod.
0/0
9.9.2003 16:29

Bob

Re:
Vetsi mesto nemusi nutne znamenat vetsi mesto v CR ....
0/0
9.9.2003 16:33

Sinuhet

Re:
Dražší doprava, dražší jídlo v hospodě, dražší vstupné na sport a kulturu, dražší služby - veškeré :-)
0/0
9.9.2003 19:25

Maxipes Fík

No jo to je o tom, jak včera Škromach něco plácal, že jo?
Zrovínka včera jsem viděl v tv toho svazáka Škromacha, jak plácal nesmysly o tom, že pracovnípříležitosti jsou tam , kde nejsou lidi. Nechci mu šahat do svědomí (on stejně žádné nemá), ale už nějak taktně pomlčel o tom jaká jsou to pracovní místa a pro jaké nezaměstnané. Nehledě k tomu že v ČR stále neexistuje trh s byty. Článek nemá žádnou vypovídací hodnotu.
0/0
9.9.2003 15:38

Michael

Řešení ve skutečnosti nikoho nezajímá
Před 3 roky jsem se pokoušel upozornit ministerstvo práce a soc věcí na možnost využití tzv. TELECOMMUTINGU, neboli práce z domova.
To že ve světe v té době tím způsobem pracovalo více než 30.000.000 lidí je vůbec nezajímalo. Jediná otázka zněla VY NĚKOHO ZAMĚSTNÁTE?
Je to banda tupců, stále omýlajících to samé a když příjdete s možným řešením, raději si ucpou uši a zapějí INTERNACIONALU.
Něco o Telecommutingu najdete na adrese
P.S. Já pracoval na stejné bázi 2 roky a svého zahraničního zaměstnavatele jsme viděl jen při podpisu smlouvy (jednalo se o činnost na dobu určitou)
0/0
9.9.2003 15:27

Sven

Re:
Prace z domova je naprosto bezna vec pro nektera povolani, napr. programatori. U nas v praci jich spousta pracuje z domova. Proste se via ADSL z domova remote nalogujou a uz jedou.....
Pokud jsou potreba na nejaky schuzi tak se odstartuje bud telefonni nebo video konference.
0/0
9.9.2003 15:35

T

Taky dojizdim....
kazdy den. Od bytu do kancelare 110 km, rano tam odpoledne zpet, vstavani v 5.00, zpatky doma kolem 20.00. Mam byt v OV, kdybych ho prodal tak si za utrzene penize v Praze nekoupim ani sklep, plat silne nadpumerny, ale dosahl bych tak na hypoteku na byt 1+kk nekde ve Stodulkach (a ten bych pak 20 let splacel....), stehovat se chci, ale proste nemuzu! Hezky den
0/0
9.9.2003 15:26

Pepa Zdepa

Jak tohle může někdo vědět?
Proč natvrdlí statní úředníci neustále a furt dokola jako pokažení gramofóni melou písničku o tom, že se lidi nechtějí stěhovat za prací? Protože natvrdlí státní úředníci odmítají vzít takové lidi na vědomí! Když jim lidi něco vykládají, jenom si zacpou uši, kroutí hlavou a říkají "bežte plakat do jiné kanceláře". Stěhoval jsem se dvakrát a ani jednou jsem nedokázal svou změnu bydliště protlačit skrz státní úředníky. A nejsem minorita. V jedné kanceláři nás takhle sedí 40%. Stát o mém stěhování neví, protože odmítá vzít informaci o mém přestěhování na vědomí. Takže jestli Škromach a jemu podobní něco říkají, jenom si cucají nesmysly z palce. Lidi si dovedou pomoci i přes snahy státu jim to co nejvíce zkomplikovat. http://denicek.jinak.cz/index.php?CL=030728
0/0
9.9.2003 15:19

Direct Shooter

Za většinou problémů lidí s dojížděním do práce je státem organizovaný nájemní parazitismus.
Jinými slovy pár vyvolených jedinců (parazitů) má dekret "na věčné časy", aby bydleli za málo a zbytek, který v tomto ohledu má velké kulové bydlí pak logicky za moc. Zde stačí málo a sice aby vláda začala respektovat vlastnická práva zaručená ústavou a nálezy ústavního soudu.
0/0
9.9.2003 15:09

p

Re:
ty seš fakt chytrák. A co bys chtěl dělat ? Vyhodit z bytů nájemníky a vystěhovat je někam za město? Takový přesuny dělal naposled Stalin na Sibiři.
0/0
9.9.2003 15:37

Amalka

Re:
No snad by stacilo postupne najemne deregulovat a ti opravdu socialne slabi by holt od statu dostali nejakou podporu.  Preci vsichni ti, kteri ted vyuzivaji reg. najemneho nejsou v te nejnizsi socialni skupine!
0/0
9.9.2003 15:49

xX

Re:
Klidne - stejne by se nakonec zjistilo, ze nejvic vyuzivaji regulovany najemny lidi co maji nadprumerny prijmy. Priklad - zastupitele prahy - nekdy minuly tyden jsem cetl v novinach clanek jak si jako stradajici rodiny pridelovali byty na P1 o rozloze cca 120-150 m2 - otevriala se mi kudla v kapse a musel jsem se chvili uklidnovat ...
0/0
9.9.2003 17:11

Horle

A co náklady na dojíždění
Já dojíždím každý den do práce vlakem. Sice to trvá trochu déle, ale nemusím řídit a cestou si mohu číst, takže mi to ani moc nevadí. Naopak mě strašně štve fakt, že si z příšerných daní, které platím, nemohu odečíst ani korunu za jízdné. Neumím si představit průkaznějsí náklad na dosažení a udržení příjmu než náklad na to, že se vůbec dostanu do práce. Každý podnikatel si může pořídit a z daní časem odepsat jakékoli auto a chudáci zaměstnanci ani lístek na vlak.
0/0
9.9.2003 14:53

preji

Re:
Tak tu nemel udelej si ZL a zkus si podnikat
0/0
9.9.2003 16:33

ekonom

Re:
Souhlasím s Horlem. Pěkný den
0/0
9.9.2003 18:04

Michal

Re:
Lidi co si neustale berou do huby podnikatele mi lezou na nervy. Porad si stezujete jake mame vyhody a jak jste na tom spatne (zamestnanci). To, ze vetsina z nas podnikatelu (zivnostniku) dela nekdy i vic jak 12hodin denne a to i o vikendu a, ze praci nam nikdo nedava, ale musime se starat sami, to uz Vas nikoho nezajima. Bodet by jo, kazdej kouka jen na to sve, stejne jako ja, lidi co na nas nadavaj jsou lemplove .
0/0
9.9.2003 22:59

Pepa

mobilita
Mobilita pracovní síly je střašný pojem, globalizátorům vyhovují armády nomádů připravených na rychlé přesuny za prací, lidí bez domova. Jsou schopni z nás udělat trhany (Neruda). Američanům to nedělá potíže protože to mají v genech po předcích a mají to zmáknuté, všechna jejich města vypadají stejně a prodat a koupit dům se tam dá za den, jsou prostě doma všude v USA. My co jsme tady zůstali logicky více lpíme na místě kde žijeme. Je věcí politiků vytvářet podmínky pro práci v regionech, ti jsou ovšem dnes již řízenï globalizátory.
0/0
9.9.2003 14:47

Horle

Re: Něco na tom je
Je pravda, že na rozdíl od Američanů jsme my svázani víc s rodným místem i kvůli užším rodinným vazbám. Na druhou stranu odcházeli i naši předkové za prací do míst, kde nějaká byla. Nikdy se nedocílí toho, aby byly všechny regiony stejně rozvinuté a s tím bude souviset i mzdová diferenciace a náklady na bydlení.
0/0
9.9.2003 15:02

marco

Chytlavé téma
Tento typ článku se tu objevuje co půl roku. Informační hodnota stále stejně mizivá, ale to nevadí. Autoři už vědí, že diskuze bude zase bohatá. Lidí schopných povyskočit na obhajobu své národnosti tu naštěstí bude vždycky dost, zvlášť když se jí opravdu křivdí. A tak mají stále krásný důkaz pro své inzerenty - koukejte, kolik lidí nás musí číst, když tak moc lidí diskutuje na našich stránkách. A tak jsou zase všichni spokojeni. Diskutující si uleví, čtenáři pokývají hlavou nad osudy jiných a zjistí, že se sami nemají zas až tak špatně a redakce si mne ruce - za minimum práce na zpatlaném článku maximální vývar - a sponzoři zase připlatí za "nejsledovanější" server na internetu.
0/0
9.9.2003 14:37

xbert

Re:
Článek jsem ani nečet´, mnohem zajímavější jsou diskuze :))
0/0
9.9.2003 15:01

JT

Nevim na co si stezujete
Ja jsem jeden cas doletaval dvakrat rocne do prace cca 9000 km a slo to. Ted dochazim nekolikrat denne cca 5 metru a jde to taky.
0/0
9.9.2003 14:36

xX

Re:
Fuj, dochazet 5m do prace by me nebavilo - asi bych se neprinutil pracovat. Idealni je chodit do prace cca 20 minut pesky, pripadne jezdit 5 minut na kole nebo 2 minuty autem :-).
0/0
9.9.2003 17:08

Michal

Dojíždím a necítím v tom problém
Denně najezdím 180km do práce a domů. Jsem spokojený, vyhovuje mi to. Stěhovat bych se do Prahy nechtěl, pracovat tu ano. Víc jak rok jsem dojížděl autobusem, ráno v 5:20 do práce a večer kolem 17:30 domů. Byla to hrůza, ale stálo to za to. Dnes jezdím autem a tak jsem stáhnul čas na cestách o rovné dvě hodiny denně. Stěhování se za prací, není nejlepší řešení jak nás politici nutí, to mohou leda oni, já si to dovolit nemohu. Bydlím v kraji, kde jsou ceny bytů nejnižší a tak když byt prodám, v praze bych si za to mohl koupit leda tak bezpečnostní dveře, kliku a zámek. Myslím, že řešením je dojíždění za prací a to v každém věku.
0/0
9.9.2003 14:30

Martina

Změna trvalého bydliště ??? Není to tak jednoduché!!!
Dojalo mne tvrzení že lidé nejsou ochotni změnit trvalé bydliště! Ví vůbec autor článku o čm píše?? Trvalé bydliště mám u rodičů, ač bydlím v podnájmu, kde platím 7.000 + energie měsíčně!!! Bydlím zde již 4 roky, přesto si jen tak nemůžu změnit "Trvalé bydliště", když nemám vlastní byt!!! Vůbec trvalé bydliště je obrovský problém, neboť v místě "Trvalého bydliště" musíte bez ohledu na to, kde ve skutečnosti pracujete a bydlíte vyřizovat na úřadech veškeré náležitosti, volit apodobně. Takže je to obrovská byrokracie a nekonečný kruh, neboť bez vlastního bytu nemůžete změnit trvalé bydliště atd.
0/0
9.9.2003 13:52

Venca

Re:
A co teprve, kdyby člověk chtěl prodat barák a koupit si jiný v místě zaměstnání!? Tak to v tomhle skvělém státě budete nejméně rok dělat jen na daně z převodu nemovitostí!!! A to nemluvím o tom, že nemovitosti jsou v oblastech s nižší nezaměstnaností podstatně dražší.
0/0
9.9.2003 14:08

Kočka

Re:
No a co teprve byt v osobním vlastnictví, nebo družstevní. Ten se smí bez placení nehorázné daně prodat po 2 nebo 5 letech trvalého bydlení.
0/0
9.9.2003 15:24

Inkvizitor

Re:
Ano, včera ten věčně usměvavý pán Škromach v televizi oznámil, že nezaměstnanost se přehoupla přes 10% díky tomu, že se lidé nestěhují za prací. Zapomněl ovšem dodat, že socdemáci se tento stav snaží maximálně zakonzervovat - stačí si vzpomenout na jelimánka Sobotku, jenž jako čerstvý absolvent právnické fakulty nemá nejmenší zábrany dále propagovat protiústavní regulaci nájemného, což prakticky vylučuje jakékoliv stěhování za prací, nehledě na to, že člověk kterej opravdu vezme osud do vlastních rukou a začne platit 6x vyšší tržní nájemné dostane dalšími socdemáckými klacky přes nohy - bude dojíždět přes celou republiku do místa trvalého bydliště kvůli kdejaké úřední ptákovině, i když tam už téměř deset let nebydlí. Tak to dopadá, když ministruje elektromontér, topič, montážník armatur, provozní elektrikář, mistr údržby a výrobní dělník. http://web.telecom.cz/skromach/
0/0
9.9.2003 14:15

Inkvizitor

0/0
9.9.2003 14:16

Matinka

Re: Souhlas
Je to hlavně o birokracii a neschopnosti-neochoty státních úředníků cokoliv s tím dělat. Nedej bože aby se snad museli pohnout z úřadu nebo dokonce ze státního bytu! Jim tato situace přece vyhovuje, koho by obhospodařovali, kdyby si většina jejich oveček ve spravovaném regionu našla práci někdě jinde? Raději bojují za vyšší platy, sociální jistoty a při čtení článku o neochotě občanů jistě souhlasně chrochtají, jak jsou důležití.
0/0
9.9.2003 14:19

kretýno

tomu nerozumím
proč si nemůžeš určit jako trvalé bydliště to místo, kde bydlíš v podnájmu? a nebo je ten podnájem nějaký nelegální? pak by ses nemusela rozčilovat, že musíš jezdit vyřizovat dokumenty a různý hrůzný záležitosti do místa, který máš v občance.
prostě to nechápu
0/0
9.9.2003 15:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.