Diskuze

Koho opravdu ohrožuje nezaměstnanost

Počet nezaměstnaných se s nástupem podzimu zvyšuje. Kdo z nich si na práci počká nejdéle? Podle odborníků ti, kteří nejsou ochotni se vzdělávat, nést za sebe odpovědnost nebo se z různých důvodů nemohou či nechtějí přizpůsobit podmínkám pracovního trhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lenoska

25. 9. 2003 10:43
práce
Sama z vlastní zkušenosti vím, jak je náročné sehnat si solidní práci. Jsem vystudovaná zdravotnice a teď pracuju jako sekretářka. Byla jsem 2krát na úřadě práce jako laborantce toho moc nenabídli. Takže jsem zkoušela štěstí v jiných oborech. Výběrové řízení je opravdu hrůza. Jakou máte šanci, když se třeba na jedno místo se hlásí dalších 30? Strašně malou. Taky je fakt , že pokud máte známosti na správných místech tak se nějaké to místečko najde ! Ale musím uznat, že je asi více těch kteří nechtějí pracovat a jinou práci za menší výdělek nevezmou.
0 0
možnosti

Ezalikantripomoculus

26. 9. 2003 15:20
Re:
To bude asi tim ze chteji pracovat pro vydelek a ne pro dobry pocit ze zamestnavateli pomohli vydelat :-))
0 0
možnosti

Čtenář

24. 9. 2003 10:06
Zkušenosti
Ahoj lidi.
S nezaměstnaností to tak hrozné není, práce je, a ten, kdo pracovat chce má možností, více než dosti. Horší to však je s výběrovým řízením: Výběrová řízení se více než o zkušenosti uchazeče točí kolem toho kolik je komu let, má-li rodinu, jaký má obličej, kdo je jeho známý. U žen pak okolo jejich vnad, vybírá-li muž, který je navíc zaměstnavatelem. Toto však platí i v případě vybírání muže ženou zaměstnavatelkou (personalistkou).
Dalším bodem je finanční ohodnocení: Je-li již někdo někam vybrán, pak dříve, nebo později je nucen vykonávat více a více práce aniž by mu byl zvednut plat. Nemám nic proti práci, rád ji vykonám, jsem-li ovšem patřčně ohodnocen a ne zaměstnavatelem vydírán - NEUDĚLÁŠ, PŮJDEŠ. Když pak vzpomenu z jakou bariérou (uv. výše) je spojeno hledání zaměstnání, pak raději udělám ať neztratím práci. Na Ostravsku a myslím, že nejen tam takovéhoto přístupu k zaměstnancům (vzhledem i k nedostatku práce) zneužívají nejen velké obchodní řetězce (např.: Electrocity, Carrefour, tesco a pod.), ale i drobní podnikatelé....
A další bod spočívá: Pokud se ve své starém zaměstnání dovedete prát (nenecháte na sobě štípat dříví), ozvete se, že např. zaměstnavatel postupuje proti Zákoníku práce (a pod.), tak vás vyrazí a ještě vás stačí (pokud se nový zaměstnavatel na vás ptá) pošpinit tak, že vás raději nevezmou. A věřte, že je mnoho zaměstnavatelů, kteří vás raději ohledně takových referencí (byť nepravdivých) nevezmou bez toho, aby vám dali možnost ukázat (i v rámci zkušební doby), že umíte být dobří a fér je-li s vámi také fér zacházeno.
Takže závěrem: Práce je. Pracovat se chce a víc než-li jen dobře. Problém je v personalistech, v pozicích moci zaměstnavatele a jistě i v lidech kolem našeho pracovního místa. Jak z tohoto kruhu ven? Doufat jen v štěstí? Ve své známé - použít jejich vliv?
Není to vždy tak jak píšete.
 
0 0
možnosti

titus007

25. 9. 2003 10:02
Re:
A zapoměl jsi příteli na perfektnou znalost nejlépe AJ+NJ+RJ+FJ, aby sis v ČR mohl koupit housky a salám na svačinu. A tvůj věk by měl být něco mezi 20 až 30 let pro perfektní adaptaci v mladém dynamickém kolektivu, prax nejlépe 10 let. Jsi bež šance když tvůj rodný list je starší než manager director, tvá praxe a vzdělání sahají do dob o kterých MD nic neví a chcal v té době do písku, kdy byl problém sehnat banán, vložky a toaletní papír jako kdy bys za to mohl ty. A nedajbože, když umíš zákony finanční, učetní, občanské a pracovní, když PC ja tvůj bratr a do důchodu se netlačíš, protože ještě můžeš i dvacítku.
0 0
možnosti

Iva

23. 9. 2003 18:13
pravudu dite
 souhlasim, ale neziju ted v CR, takze to mozna vidim troch zkreskene. Uz Lenin rikal: Ucit se, ucit se, ucit se.
0 0
možnosti

ivcav

23. 9. 2003 18:44
Re:
Leninův slogan je jistě trefný, ale dnes to moc neplatí. Byla jsem dlouho na mateřské postupně s dvěma dětmi. Předtím jsem dělala několik let účetní. Protože došlo ke změnám, chtěla jsem rekvalifikaci ( žádala jsem o ni 2x), ale referentka mě odmítla s tím, že "rychlokvašky" stejně nikde nechtějí. Když si to nastuduju doma, nikdo mi to neuzná a předešlá praxe nikoho nezajímá, protože: "Už to bylo dávno".
0 0
možnosti

Hm

23. 9. 2003 18:08
:)
Kdyby jsme zili ve state, ktery by fungoval na principu - jsi zdravy a nedelas = nemas, tak by vse bylo ok a za cas by se i tem socialne slabsim vedlo lepe. Jinak si myslim, ze kdo chce, ten praci sezene a i dobrou - myslim tim ale i treba chut to vsechno ohnout pres koleno, vzdelavat se a treba se preucit i na jiny obor, pak jde vse. Potom si take myslim, ze ti, co praci maji, by si ji meli vazit a vyuzit te situace k zdokonalovani sama sebe, i kdyz toto nemusi byt pravidlo, je moje stesti, ze muj zamestnavatel me podporuje napr. ve studiu na titul MBA ...
0 0
možnosti

papazian

24. 9. 2003 11:18
Re: Titul MBA je fetišismus s bezceným obsahem uvnitř
Varuji před titulem lidí s MBA, tento titul není uznáván Ministerstvem škoství coby vysokoškolský, jedná se jen o zájmové hobby vzdělávání typu kroužek vaření či vyšívání. Vyučování tohoto hobby kroužku je často prováděno na "školách", kde by kvalifikovaný pedagog jenom kroutil hlavou. Pro zaměstnavatele za podstatnější doporučuji podporovat skutečné vzdělávání zaměstnanců, tedy vysokoškolské, případně různé kandidátské práce a studia. Je jasné, že ovšem toto stojí více úsilí i peněz, takže, aby se ušetřilo a z nouze se dělala ctnost, se neznalcům hodí fetišismus MBA.
0 0
možnosti

Danyi Panizzi

23. 9. 2003 16:41
listky
místo sociálních dávek bych dával kupony na jídlo a ostatní potřeby. Naši tmavší (a nejen ti abych nebyl rasista) spoluobčané si za moje (naše) peníze kupujou chlast a cigára ... dětem daj prachy na svačinu a ty si za to koupí brambůrky a colu! Vim o čem mluvim, dělal jsem civilku na základní škole ... Pokud se výrazně nezmění systém podpory nezaměstnanosti, tak se těm vyčůranejm nemakačenkům nebude chtít dělat nikdy. A proč vlastně...? Protože je na světě furt dost "blbců", který ty daně platit budou a potažmo je živit a zajistit jim zdravotnictví a školství. A ve finále si takovýhle lidi nejvíc stěžujou. Co že to máme za školství a zdravotnictví a chtěli by všechno nej... akorát ta jejich troška do mlejna tak nějak chybí, že? Nic neni a nesmí bejt zadara. To chtěli komouší!!!
0 0
možnosti

bakermaniaforYOu ?

23. 9. 2003 16:50
Re:
ZAVEDL BYCH trest smrti !!   víte že v arabských zemích se usekává ruka těm co ukradnou lízátko v obchodě ???  to se mi líbí :-) 200 000 cikánů pobírá socku !!! 200 000 * 10000+něco na parchanty * 12 = česká republika totálně šit :(  kam to ta vláda spěje. !! budu volit Sládka,,
0 0
možnosti

Ezalikantripomoculus

23. 9. 2003 16:20
To jsou lzi
To jsou ale lzi, ne ze se nechce, stehovat za praci se proste v CR NEVYPLATI, regulovany najem nesezenete a za "trzni" vyplacnete valnou cast vydelku takze neni o co stat (vlastni zkusenost) analogicky to plati o ostatnich argumentech, kdyz nekdo nabizi praci za 7000-8000 hrubeho atd. stat vam to zdani a jste tam kde se sockou a jeste se ktomu nadrete, minimalni plat bych videl tak na 10000 a zavedl bych novinku : MAXIMALNI PLAT napr. 50000/mesic :-) protoze mnozstvi prostredku od urcite meze vyuzivane jednou osobou je jen mrhanim zdroji a devastuje to ekonomiku (--> nizke platy, nevyplati se pracovat, nejsou finance do S. rozpoctu atd.) dale Zakon o Majetkovem Auditu--> zniceni trhu prace nacerno a zniceni korupce, jako vedlejsi efekt by se prislo na ruzne zlodeje a tunelare a bile kone kteri napr. nakoupili nemcum za jejich prachy pozemky a jine. na sebe a obchazeji tak zakon ktery toto zakazuje (a po vstupu do eu. budou tyto pozemky  ...) atd.
Vime ze vse bylo promysleno uz roky dopredu vcetne privatizace (cti. rozkradeni) tj. jeste zazijete hodne prekvapeni a dejovych zvratu :-)))
ps: spravedlnost neexistuje, pravo se stava zakonem mocnych svevolniku nad vetsinou
E55x000
0 0
možnosti

oo

23. 9. 2003 16:30
Re:
Proc chces omezovat ze zhora? Udelal jsem Ti neco? 50.000 je pro mne malo penez, kdyz chi hypoteku!
0 0
možnosti

školitel

23. 9. 2003 15:58
Hmm - je to v myšlení ...
Denně se setkávám s lidmi, kteří chtějí v životě něco změnit. Je to neuvěřitelné, jak lidi dnes uvažují. Myslím si, že by se lidé měli vzdělávat.  Více na http://www.skolitel.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.skolitel.cz
0 0
možnosti

Kuchař

23. 9. 2003 15:51
jak jsem byl na UP-.
Můj příběh :) byl jsem cca rok na UP. a nikdo mi žádnou práci nenabízel. jen podřadnou. Jsem vyuč.kuchař. Ale pořád jsem rýpal do mé zprostředkovatelky. Až jednou mi nabídla kurz obchodního zástupce :o)  super kurz za 14 tisíc :) od UP. tam jsem se naučil co je život,,, nyní mám práci  za 10 čistého a k tomu živnosťák dalších 3-4 čistého... ale řeknu Vám byl jsem línej si najít práci,,, nejsou to ohromné peníze !!! ale z Up jsem měl 3500 kč,,, a to byla teprve bída,,, takže s chutí dotoho....
0 0
možnosti

sumýš

23. 9. 2003 16:13
Re:
Kéž by si z tebe vzalo příklad co nejvíc lidí !!!
0 0
možnosti

antix

23. 9. 2003 13:26
vše pro zaměstnání??
Proč se stále dokola vyčítá lidem, že se nechtějí stěhovat, nechtějí obětovat volný čas (zbytek si doplňte sami podle stále stejně se opakujícího vzorečku v tisku)? Proč je zaměstnavateli divné, že zaměstnanec chce mít i soukromý život? Že se chce věnovat výchově dítěte, já sama pracuji už víc než 30 let a stejné argumenty a stejná dilemata - dítě nebo zaměstnání - mě už vážně unavují. Je vidět, že si s tímto problémem nedokáže poradit žádný režim, tento to navíc ještě zkomplikoval tím, že matkám a samoživitelkám sebral ty tehdejší pofiderní výhody a bez skrupulí je nechá na holičkách. Další zbytečná témata k diskusi: klesá porodnost, přibývá stárnoucího obyvatelstva. Proč asi?? A s nechutí stěhovat se za prací - chci vidět rodinu s dětmi, která se leta dřela na stavbě nebo opravě domku, aby měli střechu nad hlavou, jak to všecko opustí a zvesela začnou od píky někde jinde. A když to nevyjde tam, koupí si maringotku (pokud na ni budou ovšem mít) a můžou kočovat, ne?
0 0
možnosti

le-ona

23. 9. 2003 13:58
Re:
Souhlas... kočovat v naší zemi za prací mi nepřijde jako vhodné řešení. Většina lidí se chce usadit, mít vlastní bydlení, žít tam, kde to znají a kde mají přátelé... Dojíždět za prací (rozumně) - ano, stěhovat se - ne. Práce by přece měla být zdrojem peněz a ne smyslem života.
0 0
možnosti

Paja

23. 9. 2003 13:15
Stěhování za prací
Trapný je argument, že se Češi nechtějí stěhovat za prací. Oni by se i stěhovali, ale jaksi není do čeho. Kvůli regulaci nájemného je výhodnější zůstat na podpoře v bytě s regulovaným nájemným, než se stěhovat do prahy a většinu platu věnovat na "tržní" nájemné.
0 0
možnosti

Jirka

23. 9. 2003 15:10
Re: Stěhování za prací
Naprostý souhlas. Ono je jaksi to stěhování v jiných zemích o dost jednodušší. Sice bydlím a pracuji v Praze (tudíž já zrovna jsem z těch, co se stěhování až tak bojí), ale na úřady musím vždy cestovat cca 100 km. Zlatý Německo. Tam jeden den dostanete práci v nějakým městě, zajdete si tam do realitky, nabídnou vám na výběr z pěti bytů (v přepočtu za stejnou jako v Praze, akorát máte několikanásobný plat), zaplatíte dvouměsíční kauci a jdete se přihlásit na město. Veškeré úřední záležitosti si už můžete řešit tam a nemusíte stále dojíždět do "místa trvalého bydliště" ve kterém sice už 15 let nebydlíte, ale v Praze vás nikdo nepřihlásí. Jo, to se to pak stěhuje...
0 0
možnosti