Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi v práci promarní skoro polovinu času

V českých firmách se promarní až 40 procent pracovní doby. Zjistila to firma Czipin &Proudfoot Consulting ve svém nejnovějším průzkumu. Využití pracovního času se pomalu lepší. Loni představovala promarněná doba 41 procent pracovního času, předloni to bylo ještě o dvě procenta více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jens

co je pravda?
Subzero>> zalezi na tom kde pracujes, ja jsem pravnik v Chicagu a na obed si take zajdu, ale ve cvili kdy me  klient plati 400$/hod ODVEDENE prace si rozmyslim,jestli pujdu na obed a kafe s lidma jako ty, a nebo na obed s klienty etc.
OSTATNI> na zaplaceni manazera pracujete VY, ale on na to aby se stal musel studovat a mit praxe etc etc, co mate za skoly vy, vy co pracujete u pasu? Zakladni skolu, Ucnak... ?  a s tim chcete mit 35tis mesicne? ani tady v US kdyz nemas skolu tak (Mexicani) nedostanou v prepoctu na CZK) 30.000. Ale  dobremu manazeru bych zaplatil i 80.000/mes.
Ok uz si jdu dat svuj konak a cigaretu, Cesi .,vy me ubijite, svoji hlouposti a nedospelosti. myslet si ze 35.000 jsou opravdove penize.........hahahaha..
hezke odpoledne qox@email.cz
driv se rikalo,ze "blbost se plati",   ale to je hlavni mylka vsech co si nedokazou udelat Vysokoskolske vzdelani, protoze       ZA BLBOST SE UZ NEPLATI, to byl prezitek komunismu..... vitej do kapitalismu.
0/0
28.10.2003 22:44

Nikola

postav se nohama na zem
Ještě nám pověz tu O Červené Karkulce.
Vytahuješ se jak tričko za tři  koruny a možná nedej Bože vidět.
0/0
1.11.2003 18:56

Mirek Bushín

Re: nejseš připravenej
Takže ty jdeš na koňak? A jak ten koňak chceš pozřít, když sis ještě nevyndal hlavu z řitního otvoru?
0/0
7.11.2003 14:13

pesimista-domaci

Blbci
Nedělám nic a beru 35kilo Kč/měsíc. Sem tam někomu něco přikážu, jinak internet a spol. . Už chápete, proč mi vadí Evropa? Blbci.
0/0
28.10.2003 21:15

Ultras

Pozor
Asi takhle flakaj na IDNES
0/0
28.10.2003 16:28

ital

...
Nehodlám moc komentovat úroven článku a věrohodnost statistik. Jen mě vcelku zaujalo jak  autor naznačuje, že češi jsou líní, ale vůbec za to nemohou protože za 59 dnů z 90 promrhaný dní mohou vedoucí pracovníci, špatná organizace práce atd.. Jak dokáže nahlédnout pod pokličku tolika firem, aby byl oběktivní.
0/0
28.10.2003 13:15

Subzero

Plky
Nevim z jakych udaju autor clanku vychazi, ale nase fabriky v Cechach (automobilovy prumysl) vyrabeji vic vyrobku na jednoho zamestnance nez srovnatelne zapadni (nekde je chyba, ze). S hodnocenim produktivity prace je to slozitejsi, protoze se samozrejme prepocitava na vyrobene penize a ceske vyrobky jsou jak znamo levnejsi. Takze se ani nedivim, ze produktivita Francie je "srovnatelna" ;o) - kdo tam kdy byl, tak to u nej vzbudi usmev. A produktivita Nemcu "vyssi" ;o) Moji nemecti kolegove chodi do prace v 9 a zacinaji "pracovat" skoro hodinovou snidani. 3 hodiny potom je minimalne hodinovy obed. Ve 3 jsou na pul hodky na kafe a v 5 se zacinaji trousit domu. ;o) Takze clanek je snuska kecu zalozenych na spatne porovnatelnych statistickych udajich. Ale mozna take, ze v nekterych ceskych statnich podnicich panuje jeste socialisticka moralka (ale tech uz snad moc neni).  Prrrravda a laska zvitezi
0/0
28.10.2003 9:24

sayber

Re:
Tak s tema Francouzema plne souhlasim, pracuju ve Francii, takze to muzu potvrdit. Takze to probiha nejak nasledovne prichod do prace tak v 9:30 - 10:00 pak jdou na kafe tak to je tak dalsich 20 minut, pak vobed tak aspon na hodku nebo hodku a pul , pri tom do sebe najelou nejaky to vino,to je uplne normalni. Pak zas kafe,nejaka prace, pak dlasi kafe a hurra tak mezi 17:00 - 18:00 domu  A pak at nekomu nekdo vypravi o pacovnim usili, a to nemluvim o tom jakej dokazou udelat chaos z uplne banalniho problemu.Nemci jsou v tomhle smeru tak o 100% lepsi i kdyz kazdej na ne nadava
.
0/0
28.10.2003 12:43

lenoch

Re:
Jak vypada francouzsky pracovni den, o tom muzu vypravet. Prave ted se uz alespon 2 hodiny flakam - kdybych to nedelal, vypadal bych jako blazen.
0/0
28.10.2003 13:09

sayber

Re:
Jo to je presny
0/0
28.10.2003 13:50

PC

Re:
Ted uz chapu, proc USA ma nejsilnejsi ekonomiku na svete...
 
0/0
28.10.2003 19:09

Kazbunda

Je to parada
neni nic lepisho nez si dat kafe v pracovni dobe, lelkovat na Internetu a pekne promrhavat tech svych 40%, abych nekazil prumer
0/0
28.10.2003 8:47

karolina herera

pro redaktory iDnes
Tohle tema me moc netankuje, ale mnohem vic me zaujal bulvarni styl, ktery se pro iDnes stava bohuzel standardem. Nad vyroky jako napr.: "Cesi delaji... to ci ono, 40 procent je "skoro polovina"... atd. by se meli redaktori zamyslet, protoze tento typ argumentace je presne to, co predvadel Vladimir Zelezny ve Volejte rediteli. Ve skutecnosti se ta promarnena doba snizuje, ale to se uz v titulku nedovite. Skoda. 
 
 
0/0
28.10.2003 8:22

cernokneznik

jak to kdo meril?
metrem, kyblem nebo bankovnim kontem? Myslim ze cely clanek je kýčovina. Treba efektivita kanadske pracovni sily mereno pres zisky je v prumeru 30%us. Protoze jsou v prumru liny, blby a jeste omezeny. Muze to znamenat ze 5 lidi dela a 5 lidi cte v kancelari mejly. Takze cela studie bez blizsi analyzy je na nic.
0/0
27.10.2003 23:18

jerry

platy v US
Thyronx:
25 USD na hodinu jsou male penize ,i kdyz treba i u pasu u Forda???
hmm jestli ej to nekde v Michiganu ,nechapu to ..tak mozna 15 usd jsou male penize..
nebo jsem nekde jinde
kolik si vydela manager u firmy ,kde delas ,U toho Forda?
dik
 
0/0
27.10.2003 21:29

PC

Re:
$ za hodinu muze byt dobry plat nekde v Mid West ale dost mizerny treba v New York City....Vse je relativni...ja treba zadny plat nemam a take ziju..:)
 
0/0
28.10.2003 19:06

PC

Re:
25USD melo byt
 
0/0
28.10.2003 19:06

Dumbo

Chyba je jinde.
Můj názor a zkušenost za 17 let v pracovním procesu je ta, že lidé na spodních pozicísh u nás pracují minimálně srovnatelně jako například v SRN. Spíš bych řekl, že češi jsou pracovitější a hlavně soběstačnější. Moc nekecaj, ale problémy řeší sami! Nejvíc škod a promarněného úsilí mají  na svědomí lidé v řídících funkcích. Samozřejmě, už z podstaty velká odpovědnost, velké škody při špatném řízení je jasné, že většina velkých průšvihů jde na vrub managmentu, ale stejně bych největší nedostatky viděl u nich. Drtivá většina vedoucí, chceteli modně řečeno managerů bere neuměrně vysoký plat. Zkuste se zamyslet, kolik usilí musí třeba ve vaší firmě vynaložit manager na svých 35 hrubého a kolik manuál, nebo nižší řídící pracovník na svých 17 -22 hrubého.
0/0
27.10.2003 18:38

PC

Re:
Pracoval jsem ve Svedsku, Lucembursku, Belgii, Holandsku, USA a nmejvetsi pricinou promr*aneho casu jsou manageri. Vetsina z nich jsou neschopni neco ridit. Maji mozna obchodni vzdelani nebo zkusenost, ale to neni vse.... Manageri svym idiotismem ve vyse uvedenych zemich se nelisi od Ceska.... JInak si myslim, ze nejvyssi pracovni moralka je v USA...
0/0
28.10.2003 18:51

1_130_202_135

Zajímavé...
Více než třetina připadá na chyby v manažerských úlohách. On si každý trouba myslí, že majetkový podíl ve firmě je dostatečnou kvalifikací na řídící místo... V zahraničních firmách se evidentně kvalifikací mímí něco jiného.
0/0
27.10.2003 16:51

:-)

ach jo,
......      to je ale picovina !!!!
nemam diakritiku protoze pisu na nemecke klavesnici v nemecke firme v Nemecku a v pracovni dobe. (abych jim trosku vylepsil prumer
0/0
27.10.2003 15:47

Timewaster

Ty čísla bych přirovnal k Cimrmanovi:
Metodou rozpadu radioaktivního uhlíku v organické usazenině na podrážkách Cimrmanových bot jsme došli k tomu, že mistr do Liptákova přišel (pokud jsou to tedy Cimrmanovy boty) někdy na podzim, v říjnu, listopadu 1905, plusmínus 200 let...
0/0
27.10.2003 15:08

Timewaster

Príma studie ;-)
To by něměj neřekl, kdyby mu hubu roztrhal, že automobilky budou mít málo promarněnýho času, když tam hákujou na pásu. Zajímalo by mě, jestli plození těchhle mouder autor považuje za promarněný čas. Já teda jo....
0/0
27.10.2003 15:04

xxx

Re:
Jedna společnost zde prezentovala, jak se zde porušují zákony a jak se u nás posílají zbraně do míst, kde nemají co dělat. A kompetentní orgány se ptaly, kdo jim takovou kravinu řekl. Prý to byl nějaký filozof, který stále ještě studuje na nejvyšší vysoké škole v Děčíně nebo v Ústí nl. Nakonec se ukázalo, že to je skutečně blbost, že tomu ten dotyčný vůbec nerozumí, ale ta společnost (na začátku zmíněná) prohlásila, že jim nejde o to, jestli je to do puntíku pravda, ale jestli je  to prezentovatelný:))
0/0
27.10.2003 18:02

Thyronx

Re: Vsichniu pasu nepracujou ..
Pracuji ve Fordu asi  8 let,nemame tu pichacky a presto do prace kazdy prijde na cas.Pracovni kazen na montaznich linkach je jasna i kdyz kazdy ma svuj cas na prestavky a stridani behem pracovni doby.Lidi i pasu vydelavaji pomerne malo (asi 22-25 USD/hod). Nimene vyuziti pracovni doby je dane tim, ze kazdy si musi plnit svoje povinnosti v praci (ja treba ze pokud linka zastavi, musim nabehnout bud sam nebo v tymu a v co nejkratsim case vse zas rozebehnout).Od toho ma kazdy v kapse vysilacku a musi byt okamzite k dispozici.
Pokud vse jede, muzu si dat treba nohy za hlavu.V raci jsme ciste z profesionalnich duvodu a nas veskery pracovni cas slouzi k praci pro firmu. Nevyuzivani pracovni doby k prospechu firmy se ma trestat propustenim nepotrebnych pracovniku. Myslim ze zahranicni firmy se priblizuji k profesionalite, ty domaci jsou asi stale znacne pozadu. Byt v praci ale potrhly a drit jako mezek neni o produktivite,spis o hlouposti. Tim ze letim po schodech s papirama do jine kancelare tak ze si rozbiju hubu neni na pochvalu ale spis k politovani. Zrejme tam nefunguje organizace,management a normalni pracovni napln.
0/0
27.10.2003 20:00

Zdeněk

O nicem
Mno u kazdeho takovehoto radoby odborneho hodnoceni, by mela byt prilozena metodika, podle ktere bylo posuzovano.
Ono totiz, nekde opravdu nevadi, kdyz pracuji jen 50% sveho pracovniho casu (trochu prehnane).
Myslim, ze uz bylo dostatecne prokazano, ze 100% vytizeni se nerovná 100% zisk (a o ten nam preci jde ne ?)....
0/0
27.10.2003 15:01

.....

IT
ty problémy s IT ,,o bych tak tipoval na 50%.
0/0
27.10.2003 14:27

To je jedno

Re:
No, asi jak kde, u nas ve firme bych je tipoval tak na 0.1% ... Ono taky treba rozlisit technickou ci systemovou chybu v IT nebo neschopnost, protoze tomu nerozumim ... :) 
0/0
27.10.2003 14:42

Mukr

Re:
jj, v tom to je.
0/0
27.10.2003 17:22

pepanecek

manageři
Bohuže největší problém jsou mangeři sou totiž na ho.no¨.Dokonce spíš v dosti firmách škodí a jště za to berou slušný prachy.Stále žijem ve světě kde je důležitej známej atd.co člověk umí je každýmu ukradený.hLAVNĚ JESTLI MÁ DOPORUČENÍ ATD.Na druhou stranu se dnes pořádá výběrový řízení na uklízečku a to je fakt!Všechno v tomhle systému je FRAŠKA
0/0
27.10.2003 14:25

zvednumandle

Re:
Takhle pro mě mluví hlavně lidi, kteří sami moc neuspěli. Je pravda, že hodně míst je o lezení do zadku, ale když seš fakt dobrej, tak tě vezmou. Dneska už jsou na vysoký funkce velký výběrový řízení, tzv. Assessment centra, kde uchazeče posuzuje několik nezávislejch hodnotitelů z cizí firmy. Celý den je vystavujou situacím, testujou je apod. Většinou je výsledek celkem objektivní. Oni ty blbci na vrcholnejch místech většinou přeberou a pak o ty místa přijdou.
0/0
27.10.2003 14:37

To je jedno

Re:
To ano, bohuzel, toto neplati v polostatnim ci statnim podniku, kde prave zde by bylo neco takoveho potreba jako sul ...
0/0
27.10.2003 14:44

zvednumandle

Re:
Tak například v Českým Telecomu se těchto AC zúčastňuje ročně kolem 500 zaměstnanců. Vyházet by potřebovaly některý starý struktury ze státních podniků- hospodářky ze škol, hospodářky z nemocnic. Problém je, že jim tam za ty prachy nikdo nepůjde pracovat.
0/0
27.10.2003 14:58

Ach jo

Re:
No, nejsem moc úspěšný, takže jsem asi zaujatý, ale co jsem se kdy ucházel o místo, tak nic moc. V poslední době to nejvíc kazí personální agentury. Např. u programování nikoho nezajímá co umíš (jak by to taky měli otestovat), takže když si napíšeš 5 let praxe, tak tě na pohovory ani nepozvou, protože tam půjdou ti, co vykážou absolvování jakýchkoliv kursů,  zahraniční stáže atd.
0/0
27.10.2003 15:22

zvednumandle

Re:
To je pravda, to se mi stalo mockrát- to s těma personálkama. Musela jsem jich oslovit 100 aby mě jedna zaměstnala. Jasně, že máme všichni i špatný zkušenosti, ale prostě věř tomu,že když se fakt snažíš, tak to máš. Jenom nesmíš čekat, že vylezeš ze školy a dostaneš práci jako Top manager. U mě jsou to léta dřiny- nejdřív jako stážista, asistentka atd. No a taky lidi na vysokejch pozicích nemaj tak lehkej život, kdo má nad 30 tisíc čistýho většinou taky pracuje víc než 12 hodin denně. (mimochodem, co je vysoká pozice ?)
0/0
27.10.2003 15:33

To je jedno

Re:
To si nemyslim, tech 30.000 cisteho uz v dnesni dobe neni zase tak extremni plat, aby kazdy, kdo ho ma, musel pracovat 12 hodin denne ... jina vec je, ze clovek nikdy nema cistou hlavu, protoze ma proste starosti a odpovednost ...
0/0
27.10.2003 15:44

zvednumandle

Re:
To jsem ráda, že ti 30000 nepřipadá hodně (mě taky ne). Ale osobně trvám na tom, že čím větší zodpovědnost, tím větší pracovní doba. U nás v Čechách maj tolik peněz za 8 hodin jenom montéři u Škodovek a horníci v Uranovejch dolech. Jinak moc neznám pozice, kde by člověk odmakal svejch 8 a sklidnou hlavou šel domů, tam našel plnou ledničku a užíval si to celkem tučný konto. Statisticky je pořád průměrnej plat 15000.
0/0
27.10.2003 15:49

To je jedno

Re:
Ne, to mas pravdu, ja odchazim domu s hlavou zavarenou a plnou starosti a uz v ni resim praci na dalsi den ... ALe 12 hodin denne v prumeru opravdu nepracuji, doufam, ze se za to nemusim stydet, i kdyz beru pres tech 30 :)) Problem je, ze jsem z Prahy a tady ani nejakych 30 cisteho nic neresi, napriklad bydleni se pocita v milionech atd.
0/0
27.10.2003 15:57

lom01

Re:
Taky bych rád pracoval 12 hodin denně a domů odcházel s hlavou plnou starostí, jak zorganizovat příští den, ale nějak mě nikde nechtěj:-((
0/0
28.10.2003 8:25

jam007

Re:
Najsta va nahadau  z Prahaa?  Chapu ze pro Prahu to neni nijak extremni plat (taky jsem tam pracoval) ale vsude jinde se vetsine lidi o takovych penezich ani nesnilo. Napr. na jizni Morave. Ale jinak souhlasim. Me trvalo 7 let nez se muj plat dostal na 6-ti cifernou castku. M.J. to znamenalo se 3x prestehovat. Naposledy 2000 km.
0/0
28.10.2003 8:18

stehovak

Re:
Staci se prestehovat jen jednou - treba do Turecka, tam dostanes sestimistny turecky liry hned ;)
0/0
28.10.2003 14:36

jam007

Re:
Doprdele, ze me to nenapadlo!!! Prej tam davaj bydleni v tektonicky zone zdarma!! Dik za doporuceni. Co s ceskyma koruama!!
0/0
28.10.2003 15:45

PC

Re:
Bohuzel na nejlepsi mista vysoce placenych manazeru, prezidentu a apod se dostavaji lidi vetsinou pomoci kontaktu... Funguje to dokonce tak i v USA a USA zrovna proziva ohromnou ekonomicko-moralni krizi.....
0/0
28.10.2003 19:01

To je jedno

:)
To jsou porad zvlastni moudra ... nechapu, jak tohle muze nekdo merit, kolik casu kdo promrha. Nedavno jsem mel navstevu z Nemecka a to, co u nas ve firme delali, jim trvalo dvakrat dele, nez kdyz jsem si to udelal za dalsi dva mesice sam ... Bylo to porad same langsam, langsam, opatrne, pomalu, at nic nezkazime atd. :)
0/0
27.10.2003 14:06

Sarah

Re:
Manzel pracuje v Nemecku. Rika, ze manualni praci, kterou Nemec dela 8 hodin ma Cech v pohode za 4 hodiny hotovou...
0/0
27.10.2003 16:04

To je jedno

Re:
No to nevim, tady se jednalo o IT, ale i tak to odpovidalo, takze to asi nebude jen prace manualni :)
0/0
27.10.2003 16:23

zipx

Re:
oni opravdu pracuji pomaleji, ale maji lip zmaknute ty ridici procesy takze ta prace co udelaji neni zbytecna jako se to stava obvykle u nas.
0/0
27.10.2003 18:25

Houba z Prahy

Re:
U nás:
Středa ráno: - "Hele, to bude průser ! Dodělej to, ať to mám ještě dneska !" , - "Pane vedoucí, ale já mám jinou práci. No ale když tak hezky prosíte, dám Vám to zítra ráno, budu makat celou noc..."
Čtvrtek  ráno: s červenýma očima -  " Pane vedoucí, tady to máte, co jste chtěl.", - "Jo díky, ale to tak nespěchalo, včera odpoledne jsem se dozvěděl, že to stačí v pondělí, ale asi to nebude potřeba vůbec. No ale když jseš tady, mám tu jednu věc........"
...A vo tom to je ! Co s tím...!?
0/0
27.10.2003 22:13

PC

Re:
Pracovat rychle je blbost... Co z toho ten delnik ma? Akorat ze je vice vykoristovan...
Ja pracuju jako konsultant a rika se: "Pracuj pomalu, cas jsou penize" (dostavam placeno za odpracovany cas :)
0/0
28.10.2003 18:53

Thyronx

Re: Langsam = ale ve svete normal.
Produktivita sama o sobe nestaci,je tu jeste kvalita a inovace. Tim ze se Cech nekde v zahranici "pretrhne" nikoho neohromi.
Mohu za muj 20ti lety pobyt v USA jen rici: Delej tak jako ostatni a hlidej si kvalitu.Dobre napady se ceni ale nejvic se ceni tymova prace. Jak jsem tu uz psal, tim ze neco vyrobis za polovicku casu jsi nic nevyresil ani nedokazal.(Mozna jen sobe). Prace je o necem jinem nez o tempu a nasazeni.Jestli letis po schodech s papirama do jine kancelare az si rozbijes hubu, ti nikdo neoceni.Ta kancelar zajiste v pohode pocka i 4 nasobek casu,nez je dodas v pohode. Ja vim jak Cesi pracuji tady v USA.Trva jim rok i dva nez se nauci delat vsecko v pohode. . Pracovat u jedne firmy desitky let by se melo dokonce trestat. Takovy clovek je zpravidla nepouzitelny u jine firmy a svedci spis o neschopnosti cloveka zvysovat si kvalifikaci a zivotni uroven. To se tyka vsech, od nejvyssich postu po delniky.
0/0
27.10.2003 20:13





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.