Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak zvětšit šance na úspěch ve výběrovém řízení

Výběrové řízení je z velké části boj s konkurencí, uchazeč se na danou pozici jen výjimečně hlásí sám. "Přestože neexistuje univerzální rada, jak vyhrát výběrové řízení, je možné svoje šance předem výrazně zvýšit," tvrdí konzultant společnosti Hill International Tomáš Prajzler.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Joey

i kladné věci tam jsou

Ahoj, musim říct, že ze Save Maxem mam také zkušenosti a možná Vás i překvapim, ale pár měsíců jsem tam pracovala..jsou věci, který SM přehánělo a nedělalo tak jak by se mělo ale musim Vám říct, že lepší školu a tolik zkušeností co jsem tam získala jen tak někde nedostanete... všechno špatné je k něčemu dobré.. mějte se fain :-)

0/0
15.9.2008 0:05

Naštván

SAVE MAX

dělat nechci a nebudu vnucovat něco lidem to není moje parketa tak sem prostě nenastoupil.

PROTO LIDI NECHODTĚ TAM A ZVAŽUJI PODÁNÍ ŽALOBY NEBO ASPOŇ AŤ TO PROVĚŘÍ ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE.

PS. Ta slečna která se hlásila jako sekretářka má svaťák  sama říkala že se musí učit a né lítat po Vodňanech   proto si dejte na tuto firmu SAVE MAX pozor a přeji hodně štěstí .

0/0
22.5.2008 9:44

Naštván

SAVE MAX

ke takzvaným trenérům ti si nás vzali a je to dneska hodně hektický ta moje trenérka (kráva) musím bejt v půl desátý v Táboře nešlo my do hlavy proč jako vrátný musím snima ject do tábora  co se dělo tam hrůza nabízeli noví tarif napíšu to česky O2 KUL celej den po Táboře paneláky ulice školy areál Průmyslovka zemědělka a když si někdo tuto službu u nich neobjednal tak na něj byli vyloženě drzí no vrátili jsme se do Budějic kolem šestý děs pak sme zase vyplňovaly test o tom dni jak a co se nám líbilo atd. kdo to dělal ví o čem mluvím no a světe div se přijali mě ale stím že né jako vrátného ale jako budoucího manažera já kterej má výuční list tak sem řekl naschle a odešel dnes jsem měl nastoupit samozřejmě jestli mam auto a že by se jelo na tejden do Liberce (mam dvě děti) takže odjet od nich nepřipadá v úvahu a i kdyby se nejelo tak prostě toto já 

0/0
22.5.2008 9:43

Naštván

SAVE MAX

Ahoj chtěl bych vám něco říct jsem z Českých Budějovic a otvírají tady na novém místě další pobočku v inzerátu bylo že hledají vrátného a  někoho do recepce kdo by se staral o telefony a poštu já se přihlásil o práci vrátného první pohovor vedla tmavovláska vlasy po lopatky v minisukni bylo jí 22 (mě 25).Po vyplnění něčeho co vzdáleně připomínalo životopis si mě zavolala chvíli jsme mluvili pak my oznámila že postupuji do druhého kola to bylo včera 21.05.2008 musel sem přijít v obleku což jsem si vysvětloval že asi chtěj mít reprezentativního i vrátného což byl omyl a že ukážou firmu počítal jsem že to bude tak nanejvíc na dvě hodiny opět omyl. Přišel jsem na druhý pohovor a už to jelo jak namydlený blesk: vstoupil jsem do firmy na chodbě stála slečna co se hlásila na místo sekretářky najednou veliký potlesk a pak nás pustily dovnitř sedli jsme si do místnosti a tam jsme čekali pak si nás brali po jednom a už už nás rozdělovali

0/0
22.5.2008 9:43

Pro autora

Školní poučky
Je to dobrý, jako papoušek jseš fakt dobrej, ale zkus se zamyslet co konkrétního z Tvého článku lze použít pro skutečný život.
0/0
6.5.2004 21:04

Normál

Praxe
Nejkrásnější je když se o svém možném zažazení na post v managementu mezinárodní firmy s požadavkem 10 let praxe bavíte s 19 letou slečnou, která jako jedinou kvalifikaci pro práci v PA má minisukni a velké oči a .......
0/0
6.5.2004 21:00

miška

Je to fakt hrůza!
Jak jsem tak pročítala ty ostatní příspěvky, myslím, že dnes je opravdu velmi velmi těžké sehnat solidní zaměstnání..Po maturitě jsem šla na půl roku na absolvenstkou praxi, kde mi taky slíbili, že se určitě pak něco najde... samozřejmě nic. že.. pak jsem nastoupila na další roční stáž, kde jsem dosud. Už tu jsem půl roku a že by byla vidina nějakého volného místa.. tak to ani náhodou.. a to jsem prosím byla a i ted jsem ve státním podniku!! Prostě když někdo nemá dobrou známost, tak je fakt nahranej.. v tom našem blbém státě..
0/0
6.5.2004 13:40

Jana

Zapírat potomky!!!
Je mi 29 let a v současné době mám skvělou práci ( ikdyž na ŽL). Musím však říct, že ženám doporučuji zapírat děti. Je to moje už druhé dobře placené zaměstnání, ale vždy jsem zapřela dcerku. Později, když jsem se o ní zmínila již nikomu nevadí.... Když jsem předtím do dotazníků a životopisů dítě uváděla, tak se mi buď ani neozvali, nebo na pohovoru se mne přímo dotazovali na problémy s nemocemi atd...
0/0
3.5.2004 19:20

Petr k

opak
Je mi 32 let v součané době pracuji u nadnárodní společnosti praci sem měnil od 89 5x nikdy ne přes agenturu ale vždy na inzerát společnosti v současnosti jen patrám po mové práci z duvodu toho žě to co dělám mě už moc nebaví a mám přesně opačné skušenosti než vi prošel jsem 16 pohovory a z toho o mě mělo zajem 8 společností možná je to o tom jak se prodáte a o vystupování.  
0/0
30.4.2004 17:01

vim cim to je

Re:
Mam  uspesnost 0 zhruba z 1500 pohovoru. A vim, v cem je mezi nami rozdil. Ja totiz pisu ve slove "vy" ypsilon. Proto nemam sanci!
0/0
30.4.2004 22:48

E

Re: RE
Také nemám štěsí s vyhledáním vhodného zaměstnání. Zřejmě také proto, že ovládám českou gramatiku. Letmo jsem napočítala 8 hrubých chyb, nepočítám překlepy, ani neznalost slova VĚTA.
0/0
6.5.2004 13:33

Jitule

Nezbývá jen souhlasit
Je mi 38 let, pro zaměstnavatele jsem prý již stará!!Probůh co mají dělat lidé kolem padesáti!!!!! Jinak ve všem s Vámi souhlasím , zaslala jsem několik životopisů do mnoha firem ani se neunavovali mi odepsat. Nikoho nezajímá co umíte a co jste již dokázali, když nemáte dobré známé NEMÁTE ANI PRÁCI, bohužel ani tu , která je pod úrovní Vašeho vzdělání, ikdyž byste ji brali!!!
0/0
7.4.2004 13:42

Petr

Čím víc umíte tím je to horší
Zůčastnil jsem se už několika výběrových řízení do zaměstnání.Všechna řízení na mně udělala v zásadě stejný dojem - je mi 38 let jsem starý - moc umíte - pro nás je lepší mladý a nezkušený člověk a my jsi ho vycvičíme - ohrožuješ postavení ve firmně mé nebo mých kolegů Pokud bude tato společnost takto pokračovat, tak potež pánbůh s touto zemí.Ryba smrdí od hlavy a pokud lidé vidí, že politici vybýrají z regionů pouze podprůmněrné kolegy tak to jen proto, protože se bojí o svá křesla. Heslo dneška: jseš u koryta tak se ho drž a to i přesto zda je to mravní nebo ne.
0/0
30.3.2004 20:15

Petr II

Re:
Je to zajímavé, ale jsem na tom úplně stejně.Pouze s rozdílem, že mi je 41 a už několikrát jsem slyšel : moc toho umíte - bojíme se, že utečete za chvíli na lepší !
0/0
31.3.2004 9:27

sodoma

Re:
jan bych napsala vybírat s měkkým i !!!
0/0
20.4.2004 14:13

Melkor

Re:
Ani se nedivim. Pro procteni CV s hrubkami na urovni 5. tridy ZS je kandidat automaticky prerazen do kategorie kos.
0/0
5.5.2004 16:48

nezamestnany

mas uplnou pravdu
Jsem kombinaci duvodu a+b+c, +d (to jen posledni dobou, ted mi je 33) a vim, ze to je vazne smrtelne. Uz deset let se v Praze marne uchazim o jakoukoliv praci, zkousel jsem to ve vice nez 1500 spolecnostech a nic... To, ze mam cervene diplomy z nekolika nasich i zahranicnich universit, hovorim plynne tremi svetovymi  a mnoha pocitacovymi jazyky, ale jsem patrne odsouzen k dozivotni chudobe a stradani...
0/0
19.3.2004 21:40

Klára

Re:
no jestli deset let zkousite najit jakoukoliv praci, tak jedine co me napada, ze zadate mozna milion mesicne. Jina moznost me nenapada.
0/0
27.3.2004 15:03

nezamestnany

Re:
Za pet tisic beru vse. Ale nikde nic...
0/0
29.3.2004 8:32

Katka

opět negativní zkušenost
Já sháním práci od 12/2003. Bohužel  neúspěšně. A taky mám negativní zkušenosti s PA. Už mi fakt leze na nervy, když odepíšu na inzerát, který podala PA a oni se vůbec neobtěžují ozvat, jestli vyhovuji požadavkům nebo ne. To mě vytáčí Myslím, že slušností je odpovědět. (Tuto zkušenost mám se společností ManMark).
0/0
11.3.2004 10:21

venca

Re:
jo, manmark je horda arogantnich blbcu :-(
0/0
21.3.2004 14:22

Mirka

Re: Re:

S tím Manmarkem je to hrůza i tady v OL,2x jsem tam jela na pohovor a pokaždé tam paní nebyla.Jednou to byla porada a jednou nemoc.Navíc registrovala jsem se v Brně ,ale na to že jsou všichni propojeni systémem tak v Ol nic nevěděli.Navíc jsem projela peníze a čas který jsem mohla obětovat jiným pohovorům které jsem odsunula.;-O;-€

0/0
26.6.2008 20:43

pavel

Re:
ano manmark je hruza hruz
0/0
2.4.2004 14:51

eva

Re:
vystudovala jsem VOS, kterou nikdo neuznava, tak proč ji ministerstvo povovlilo, praxi mam na absolventku značnou, širokou - od asistentky, promoterky, referentky, po praci v 5* hotelu- spa and wellness, a vše je mi spíše na škodu, všude divení,že nemám práci a PA jsou opravdu na dvě věci - nám nezaměstnaným pro zvýšení stresu a firmám na plýtvání peněz!!!
0/0
8.4.2004 19:16

DIlbert

HR
Mám pocit, že některé PA vás zařadí do výb. řízení jako "křoví" - mají pár kandidátů, ale aby to nevypadalo, že práci odflákli, tak tam dají pár lidí do počtu.
0/0
10.3.2004 12:25

Petra

Re:
Souhlasim!!!!!
0/0
27.5.2004 16:42

wendy

souhlasím se vsemi
studuji pri zamestnání a mám cca 2 mesíce do maturity.Nase firma sla do výberového rízení jiz pred mesícem,ale dodnes nevím,jestli zustanem nebo pujdem.Za rok a pul mi uz po tretí snízili plat.Takze proste hledám práci jinou.Dovolila jsem si poslat do PA agentur-do vsech co jsou zde kritizované-a dávám vám vsem za pravdu,jsou to sberny papíru.Jedna z nich-Manpower- má pobocku také na Kladne.Prijala mne dost odmerená paní,musela jsem vyplnit dotazník se spoustou otázek.Kdyz si ta paní prohlédla zivotopis,zdesila se,protoze momentálne pracuji jako uklízecka a chtela bych práci v administrative.Navíc jeste nemám dokoncené vzdelání.Takové osobe nevysvetlíte,ze jste sla na brigádu a uz jste tam proste zustala,protoze lepsí neco nez nic.Také plat tam byl slusný,ale ted uz to nestojí za nic.Myslím,ze ta paní by si nemela na nic hrát,mohla by se jednou k tomu hadru dostat taky.
0/0
8.3.2004 19:49

Jirka

Bez známých se nikam nedostanete ...
Připojím také vlastní zkušenost.Nyní pracuji ve státní správě. Pracuji tu ani ne rok a je mi z toho na blití. Od nového roku se musí na pozice ve veřejné správě vypisovat podle zákona výběrka. Výběrka na pozice se sice vypisují,ale již na předem obsazené pozice. Byl jsem svědkem několika takových to řízení, kterého se zůčastnili opravdu schopní lidé ale ... měli prostě smůlu. Bohužel,nebo bohudík i já jsem se dostal na "dobré místo" přes známého. Dospívám k závěru, že v tomto státu se bez známýho za chvíli ani nevy....te.
0/0
26.2.2004 12:22

Jarek

Re:
Tak to je úplně normální. Státní správá Ńo comment. To snad každý ví, že se tam pozice dědí ne?
My co žádně známé nemáme můžeme jen závidět
0/0
4.3.2004 21:59

Alena

Re: Bez známých
To je normální, já hledám práci už více než dva roky. Dokonce jsem přestala do životopisu psát děti. Přitom znám paní, která je vyučená kadeřnice a pracuje jako sekretářka, protože má "známého"! Dokonce jsem si chtěla podat inzerát typu: Kdo mi sežene stabilní zaměstnání, tomu budu odevzdávat procenta z platu.!!!
0/0
8.3.2004 19:04

Honza

P
0/0
26.2.2004 12:16

Marek

Kdo poradí?
Mě hledání práce teď čeká (na podzim, či v zimě budu končit Ph.D.) a když jsem se pohlížel po personální agentuře tak mě docela odradilo, že pokud jim poskytnu můj životopis tak s ním oni mohou prakticky neomezeně disponovat a to až po dobu 10 let (včetně poskytnutí mích osobních informací třetím stranám nejen pro potencionální zaměstnavatele, ale i např. pro reklamní účely).
Takže bych potřeboval poradit od nějakého "profesionála" v základní otázce “Jak na to?“
Pro představu vystudoval jsem Ing.: Kybernetiku (Umělá inteligence s zaměřením na zpracování digitálního obrazu (2D dokument management pro potřeby IS)), a Ph.D. v oboru Inženýrská informatika (zatím nedokončeno, analýza biometrických signálů (analýza vícerozměrných signálu).

personalista

Re:
S PhD. nemas sanci. Rovnou to zabal a jed do ciziny. U nas ve firmach vybiraji vedouci jen do urovne sve kvalifikace a nikoho si pres hlavu vyrust nenechaji. Ale zkus to pres zname, tam je sance. Jinak dostanes jen tu posledni pozici, na niz ani zadna iniciativa navic neni slyset.
0/0
12.2.2004 6:34

Personalista II.

Re:
To co píšete je nesmysl a jako personalista byste to měl vědět. Vycházím-li z toho, že jste reagoval na příspěvěk člověka, který má velmi odborné vzdělání, které uplatní, až na výjimky, pouze v několika zahraničních společnostech, jenž obvykle mají manažerské pozice obsazeny schopnými lidmi s relevantními znalostmi a zkušenostmi. Takhle to alespoň platí u nás a v dalších několika společnostech, které velmi dobře znám.
V souvislosti s původním příspěvkem (aniž tím mířím na konkrétní osobu jeho tvůrce) si neodpustím poznámku o některých lidech, kteří neúměrně prodlužují své vzdělání a od určitého bodu dále se čím dál více vzdalují realitě. Když se pak, ověšení tituly leč bez jakékoliv praxe, konečně odhodlají hledat práci mají pocit jak jsou nedoceněni a jak společnost neumí ohodnotit jejich skutečný potenciál.  Jako příklad uvedu člověka, který ve 27 letech dokončil svoji druhou VŠ a poté odjel do USA studovat PhD, pracoval určitý čas jako asistent v USA na univerzitě, ve 30 se vrátil zpět a požadoval nástupní plat 100 tisíc měsíčně a pozici v top managemetu, ačkoliv neměl žádné zkušenosti, o vedení lidí ani nemluvě. 
Nevím proč někomu vadí, že jeho CV bude 10 let ležet v nějaké databázi. Co je tak cenného na pár osobních údajích a informaci jakou mám vystudovanou školu, jakým mluvím jazykem a případně, kde pracuji a na které pozici? Kolik z těchto informací bude pro personální agentury reálně použitelných za 2-3 roky, navíc u člověka z žádnou nebo pouze minimální praxí?
 
0/0
25.2.2004 15:04

zkusenost

Re:
No, ja jsem dokonce ve 32 odjel do USA na PhD, protoze jsem driv nedostal vizum. Praci jsem sice za tech deset let od skonceni VS u nas jeste zadnou nesehnal, ale kdyz ve vsech myslitelnych testech skoruju 100%, tak si myslim, ze by byla skoda na svem potencialu nepracovat. I kdyz spolecnost se rozhodla ho nevyuzit. A k tomu kolegovi nahore: Ano, ten by se u nas uplatnil pouze v nekolika zahranicnich spolecnostech a ty maji sve posty uz obsazeny. Takze v CR pro nej no way. Ostatne, kdyz jsem se hlasil do nasi velke banky, tak mi take rekli, ze mam odborne vzdelani a oni odbornost nepotrbuji - vyvoj produktu jim totiz obstarava vyhradne jejich centrala a to, co je v Cesku, to je jen takova bublina na osahavani holek.
0/0
26.2.2004 6:00

Marek

Re:
Nechtěl jsem psát celé CV ... praxi mám 2 roky u zahraniční firmy zabívající se DocumentManagementem (oni o sobě prohlašují (oprávněně), že mají 80% trhu SAP instalací) a jako překvalifikovaný se necítím ... Ph.D. studium je sice studium na další 3 roky po Ing. , ale že by se mě stal úzkoprofilovaný "odborník" mi moc nepřipadá ...
A co to znamená "Neúměrné prodlužování vzdělání a vzdalování realitě?"
Že někde bude ležet mé CV 10 let mi moc nevadí ... více mi vadí, že mé údaje mohou být použity pro reklamní údaje.
A také jsem realista ... hlásit se na místo manažere bez praxe je sebevražda nebo naivní představa, že si mě firma vybere.
0/0
14.3.2004 19:55

hanka-hanka

Agentura nebo...
Taky mám s agenturami svoje zkušenosti, a nejsou moc dobré. Oběhla jsem jich snad 15, všude jsem nechala životopis. Nikdo pro vás nehne dobrovolně prstem (že by se jako podíval, jestli vám něco z jejich nabídky nehodí), to se naopak vy stále musíte prohrabávat jejich servery. A pak, když požádám o zařazení do výběrového řízení, se mi v lepřím případě stane, že mi poděkují, ale nevyhovuji zcela profilu... Tak proč to sakra nenapíšou do zadání? Nikdy jsem se nedozvěděla proč a v čem nevyhovuji (třeba bych věděla, kde mám na sobě pracovat). Jenže je to začarovaný kruh: větší firmy si dávají požadavky přes agentury - a přes ty se k nim nedostanu, a za ostatními inzeráty s přímým kontaktem na firmu nakonec najdu práci nevalné kvality na ŽL Mimochodem - už se někdo z vás hlásil na pozici asistenta nebo manažera do firmy Save Max? Po dvou dnech, kdy vám odmítají říct cokoliv o náplni práce se dozvíte, že budete na ulici nabízet slevové kupony...
0/0
11.2.2004 17:50

amanda

Re: papir snese hodne
agentura save max opravdu nabizi pozice ale skutek utek .mam take stejnou zkusenost. inzerovane misto asistentky ci adm. pracovnice pri pohovoru temer ignorovali. a mam dve deti-to by asi neslo pouze kdyz pry zmenim nazor. tojsemnepochopila ale nevadi
0/0
18.2.2004 14:17

xxxx

Re:
joo...Save Max, ak jsem byla, fakt dobrý. Do inzerátu písnou sekretářka a pod..a pak ani nevíš, co budeš dělat a pak v druhém kole budeš s nima lítat a poznáš jeden pracovní den ve firmě. Jo a ta pracovní doba..od sedmi do sedmi...prostě šílený..
0/0
23.2.2004 14:56

Jahana

Re: Já taky....
Save Max - taky mám zkušenost....- prý marketing... produkční - a nakonec jsem na vlastní oči viděla, jak probíhá takové "vymývání mozků" - strašné!! hrůza!! Až mám pocit, že podobný přístup k lidem měl by být skoro trestný! A takových firem je víc! Po krátké zkušenosti se čtením inzerátů je člověk odliší, ale firmě SAVE MAX se podařilo vytvořit inzerát, který na poprvé ošálí...! a na podruhé v jiné podobě se nedal vystopovat ani podle tel. čísla - uvedli úplně jiné. Vážení - varuji vás všechny!!
0/0
10.3.2004 12:26

janina

Re: SaveMax je fakt bomba!!!
...také jsem zažila pohovor u této firmy,na stránkách práce byl inzerát...hledáme asistentky sekretářky...Na stránkách SaveMaxu byly volné pozice do obchodního odd. ....Na pohovor si mě pozvali ihned,za počítačem seděla mladá sekretářka a "datlovala" do počítače,že mě chvíli přišlo,že klávesnici vidí poprvé,u pohovoru vyl mladý manažer....každý říkal něco jiného,jak o pracovní době,tak o nabízených pozicích a vůbec hrůza.Je mi z toho všeho na nic!!!!! To se musí zažít!!!Kdo nezažil nepochopí!!!
0/0
12.4.2004 20:48

NEVECA

Na personalisty chytře...
V současné době ještě studuji, i přesto už rozesílám životopisy a zajímám se o nabídku práce ve firmách blízkých mému oboru. Hlavní problém je v tom,že firmy opravdu v 80% nedají zájemci vědět o jeho nepřijetí k pohovoru. Jak naloží z vaším životopisem (osobní údaje) se už zřejmě nikdo nedozví. V tomto případě to vypovídá o tom jaká firma opravdu je. Proto nikdy nedávejte najevo, že chcete získat pozici za každou cenu. V dalším případě, na osobních pohovorech zachovat svoji individuálni stánku, ve všech směrech. Jednotná pravidla o tom jak by měl člověk vystupovat a jakým být, je dobrá věc, ale jen do té míry, než absolutně zaslepí absolutně zaslepí svůj charakter. Chovat se přirozeně, i to je ve finální fázi někdy rozhodujícím faktorem pro management. Je mi na nic osm diplomů, když v perzonalistovi nevzbudím důvěru.... Takže pokud se Vám to podaří, přečtěte si osobu u které se ucházíte o práci dřív, než ona si přečte vás a snažte se být vzhledem k dané situaci vždy o krok napřed.
0/0
31.1.2004 17:19

hanka

nováček
hledám si práci teprve chvíli, ale už jsem se přesvědčila o tom, že se firmy po pohovoru ani nenamáhají ozvat, že jste neuspěli. s tím ať jdou fakt nekam. ale spis me odrazuje a uvádí do deprese, že  chtějí opravdu  všude roboty. pochybuji, že uspěji coby  clovek ne zrovna s profesionalním vystupováním a úsměvy.
0/0
28.1.2004 10:09

bája

ať žije protekce
Měla jsem jet na pohovor do jedné firmy. Hledali pracovníka na místo v Ostravě, ale jet na pohovor jsem měla do sídla firmy v Olomouci. Řekla jsem si, proč ne? Se slečnou, u které probíhaly pohovory. Domluvily jsme si termín a ona mi den před pohovorem volala, že jí bylo oznámeno, že tato pozice je již obsazena. Slušně jsem jí řekla že děkuji, ale moje myšlenky byly jiné. Tohle je dost hnus.  Takový obcházení člověka, co ty pohovory dělá..byla jsem dost naštvaná a potkat ty lidi tváří v tvář..asi bych jim od plic řekla svoje.
Co dodat? Ještě nestáhli inzerát z nabídek práce...takže zlomte vaz lidi...pa
0/0
26.1.2004 13:30

lenka

Re: rady zkušenějšího
Milí kolegové-uchazeči, existuje i pár lepších PA než ty, o kterých píšete, ale obecně je jich málo (namátkou Team consult nebo Talents). Jinak skoro všechny vás pozvou na pohovor, ale jen proto, abyste jim podepsali souhlas  použitím osobních údajů.Mám v tom bohaté zkušenosti. S úplatkem jsem se nesetkala, s přezíravostí nafoukaných husiček, které neznaly ani základní pojmy z oboru, pro který vybíraly kandidáty, velice často (Key 6, Job Shop, Grafton, Adecco, Synergie, Kariéra, Stimul...). To diletantství mě přivádělo v zoufalství - hodinu vysvětlujete, co bylo náplní vaší manažerské pozice, jaké máte certifikáty a vidíte, že "personální konzultant" tomu vůbec nerozumí a ptá se na triviality. Jak může koholi ocenit nebo dokonce rozlišit odborné kvality mi vůbec není jasné, jak by měl kandidáta "prodat" si neumím představit. Osobně doporučuji kombinovat PA při hledání zaměstnání s hledáním přímo na webech zaměstnavatelů, případně si projít weby agentur pro představu jak fungují. Přikláním se ale přesto k názoru, že nelze absolutizovat a paušalizovat - leckdy je to v lidech, ne v agentuře samotné.
 
0/0
27.1.2004 12:16

Iva

Re: souhlasím
naprosto souhlasím. Mám úplně stejné zkušennosti. Ve všech PA s vámi mluví dívčina tak kolem 20let. Je naprosto přirozené, že když sem přišla po střední škole nemůže znát jak to funguje ve firmách, jak vést lidi, jak jednat s lidmi v provoze a vůbec spoustu jiných věcí z praxe. Takže vás vyzkouší pouze ze znalostí jazyka, protože to je jediné, co může poznat. Také je scela pochopitelné, že přijedete do PA kdykoli oni chtějí, přestože nebydlíte v Praze cesta tam vám zabere celý den a ještě značné finanční náklady. Běžně se tam velice rychle mění zaměstnanci a tak když jste mluvili před 3 měsíci s tím, kdo už tam není, musíte k nim přijet znovu. Informace si jaksi nepředávají. A tak když hledáte práci, můžete každé 3 měsíce objíždět postupně všechny PA, kde máte CV a stejně vám za celý rok nic nenabídnou. Někde (např. Adecco) vyplníte dotazník na PC a ten pak vyhodnocuje, zda vyhovujete. Program má zadání a vás vybere jen když vyhovujete na 100%. Takže pokud do znalostí jazyků napíšete, že umíte na 3 místo na 2, už vás PC nevybere. Když už PA, tak regionální, kde občas narazíte na člověka, který už má i nějakou praxi.
0/0
25.2.2004 14:05

monika

¨rady jak zvládnout pohovor- dobře nebo ne?
Proč nebývají pohovory více "lidské" - mnohdy mám dojem,  že správný uchazeč by se měl chovat tak a tak, vypadat tak a tak,...ale pak je to takové hrané divadlo divadlo a uchazeč není tím kým ve skutečnosti je. Ke všemu má mnohdy předem pripraveno i mnoho nepravdivých informací. Všichni jsme jen lidé a proto méně studené formálního atmosféry během výběrových pohovorů by mohlo všem pomoci zvláště těm uchazečům, kteří nemají tolik "drzosti" při pohovorech lhát a snaží se odpovídat pravdivě, bohužel však mnohdy v jejich neprospěch.
0/0
23.1.2004 22:29

Martina

Re:
Lidské? Podle těch rad, co se píší zrovna v téhle příloze MF máme být všichni jak roboti, stejně oblečení, upravení, říkat stejné věci. Naprosto se potírá individualita. Prostě musíme být všichni podle jedné šablony, neboť podle ní jsme vybíráni. Hrůza
0/0
24.1.2004 19:03

Murphy

STIMUL NE!!!
Nedoporucuji prazskou PA Stimul (sidlo na Palmovce). Neprofesionalni pristup, neprijemne 3 slepice...
0/0
14.1.2004 8:37

Martina

Re:
Stimul-mám také špatné zkušenosti! Paní majitelka psycholožka mě před lety v podstatě vykopla s rím, abych byla ráda, že mám práci a nehledala jinde, přitom ta moje firma, kde jsem pracovala, se za měsíc zavřela.Resp. byla vytunelována. Paní zprostředkovatelka to měla holt zmáknutý.
0/0
24.1.2004 18:59





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.