Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když muž místo práce pečuje o dítě

Mužů na rodičovské dovolené přibývá. Přesto je těch, kteří pečují o narozené dítě, zatímco jejich žena chodí do zaměstnání, stále málo. Jen necelé procento. Navíc nemají nárok na stejné peněžité dávky jako ženy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Iva (pecakovai@volny.cz)

HLEDAM POMOC
Zdravim vsechny, pisu diplomku o muzich a zenach, kteri si dokazali prohodit tradicni role a zatimco ona chodi do prace, on je doma s ditetem (detmi). Tu diplomku nechci psat jenom teoreticky, chci do ni dat taky jejich pohled, a proto hledam nejake takove zeny a muze, co by meli zajem poskytnout mi rozhovor (i anonymne). Mezi vasimi prispevky se nekolik takovych dokonce objevilo. Budu rada i tehdy, kdyz mi nekoho doporucite, kdo by treba zajem mel. A nemusi to byt oficialni rodicovska dovolena, staci kdyz to ti dva maji (nebo meli) proste prohozene. Takovych lidi moc neni, takze by mi to hrozne moc pomohlo, jako odmenu muzu nabidnout treba pohlidani deti. Muj mail je pecakovai@volny.cz 
0/0
19.2.2004 16:58

Hnuson

škoda
škoda že se chováte stejně primitivně jako muži které za to odsuzujete
0/0
19.2.2004 0:23

Thunderstorm

Feministka
Z clanku je pomerne zrejme, ze autorka je plnohodnotnou feministkou.
0/0
18.2.2004 23:00

abc

Senzace & zahranici
Uvital bych, kdyby tento a podobne clanky nebyly psany onim senzacechtivym stylem (viz otazky: Maji vubec sily na to, aby zvladli intenzivni peci o dite?, ...), ale kdyby misto toho uvadely informace jak to funguje v zahranici. Jinymi slovy: misto planeho teoretizovani uvadet fakta. Pred nekolika lety me prakvapilo, jak to maji vyresene ve Svedsku, a od te doby povazuji cteni clanku psanych timto stylem za mrhani casem.
0/0
18.2.2004 22:16

Moderní žena s konzervativními

Rovnost jen pro muže?
zdá se mi, že pohled spousty mužů je zvláštně rovnoprávný jen pro ně z jejich pohledu. Ženy ano, koukejte taky vydělávat prachy, nejlépe od nás mužů nic nechtějte, starejte se navíc o domácnost, děti a nechte nás dělat naše koníčky a nedivte se nám, že když jste utahané, že si najdeme mladší a čertstvější kostičku. Proto jsem ty ideály, že žena se stará o rodinný krb a oheň v něm, mláďata a muž zas o úlovek k naplnění bříšek, už pustila z hlavy. Vím, že jen na málo mužů je spoleh a pro jistotu, než si s někým založím rodinu a děti, si napřed vydělám na vlastní bydlení. Protože znám spousty případů z okolí, kdy muž poslal k vodě, resp. vystěhoval z bytu vlastní ženu a vlastní dítě/děti bez prostředků jen proto, že už ji najednou nemiloval - přeložím to - myslel tím dolním koncem a našel si jinou. Pánové, děláte si to sami. Líbilo by se mi, kdyby se muž staral o ulovek a žena byla na mateřské, cítím to tak od přírody, ale vzhledem k realitě českých mužů....  buď cizince anebo najít moderního českého muže, který i doma přiloží ruku k díl. Pak se nedivte, že chceme taky budovat kariéru, abychom uživily děti. Musíme, nutíte nás k tomu. Nehledě na to, že jsme rovnoprávné bytosti a nevidím důvod, proč bychom neměly mít na výběr stejně jako vy.
0/0
18.2.2004 20:37

Petr

Re:
Kdyz jses v tostely drevo tak se nediv ze si muzskej najde mladsi hezci ktera mu da to co potrebuje :)
0/0
18.2.2004 22:23

meluzina

:))))
Si ze me delas srandu ne? Vetsina ceskejch chlapu bohuzel v posteli nestoji za nic. Na to jsou moc rozmazleny. Takze co muzou chtit na oplatku?
0/0
18.2.2004 23:24

eliska

Re:
..  jak je mozny ze se z te krasne mlade kterou jsi si vybral stalo takove drevo drevaku.....  ....
0/0
19.2.2004 7:03

Moderní žena s konzervativními

o
0/0
18.2.2004 20:27

Frank

Těším se na svého syna
Moje partnerka se nadchla prací v naší společné firmě a musím přiznat, že jí to opravdu jde. Takže uvažuji o spravedlivém rozdělení péče o naše budoucí děti. Jsme spolu již osm let. Plánujeme v brzku založit celou rodinu. Samotné těhotenství mnohdy ženu vyřadí z práce. A samozřejmě první měsíce spojené s kojením také její čas zúží. Proto i když mám svojí práci rád, budu se snažit postupně převzít větší část povinností kolem domácnosti a dítěte za ní. Myslím si, že každý muž, který si svůj pracovní harmonogam vytváří sám je tím pravým pro takové rozhodnutí. Těším se již na svého syna nebo dceru.
0/0
18.2.2004 17:11

vdolek

nikdy...
...bych na materskou nesel, nejsem buzna!!! Co to sem zase tahate za novoty, dite potrebuje matku, obracite prirodu naruby vy blazni!!!!
0/0
18.2.2004 16:42

ruzovec

Re:
ale broucku, kdybys byl buzna, tak bys asi netouzil mit s nejakou zenou detatko, co ty na to, prcino?
0/0
18.2.2004 17:11

vdolek

Re:
no buzna dela rad zensky prace, ja ne. Zenska ma bejt doma, uklizet, varit, starat se o chlapa a o deti.. to je jeji poslani,,my jsme zivitele!!!!!! Takze mi s tim dejte pokoj, nestojim o nejakou karieristku a ja abych ja chudinka smrdel doma, hovning
0/0
18.2.2004 17:17

ira

Re:
To s tim zivitelstvim bych sem moc netahala, ja uz nekolikrat zivila rodinu a musela zvladnout i to ostatni. To by chlapi ani mozna nevydrzeli.
0/0
18.2.2004 17:38

vdolek

Re:
aaa pani feministka.............jasne, my nevydrzime nic...to jsou zase nazory....
0/0
18.2.2004 17:40

VB

Re:
Jak se tak dívám, ty Ferdo, nevydržíš ani zůstat be komentáře!
0/0
18.2.2004 17:56

vdolek

Re:
neni od toho diskuze????
0/0
18.2.2004 18:01

ira

Re:
Diskuze je tu od toho, abychom vyjadrili eventualne opravili svuj nazor. Nejsem, bohuzel, feministka, ale chci jen dodat, ze Vase prezite nazory na postaveni zeny  v rodine jsou mozna vyrazem Vasi slabosti a zakomplexovanosti. Muz, ktery si veri, nepotrebuje "uzemnovat" partnerku tim, ze ji urci Vami prezentovane postaveni v rodine.
 
 
0/0
18.2.2004 18:47

vdolek

Re:
no a vyjadrit svuj nazor muzu kolikrat chci... a to se nechce opravovat  Kazdopadne zena ma u ditete byt, matka je matka. Postaveni zeny je dane, tak se vrat k plotne a nerus... (nic ve zlym)
0/0
18.2.2004 18:58

Sven

Re:
Vdolku, ty mas nazory jak nefalsovanej Taliban.
0/0
18.2.2004 19:07

vdolek

Re:
no, ja myslim, ze priroda role urcila, to jen my lide vse nepochopitelne predelavame a nicime! Muz obstarava obzivu a zena se doma stara... nevim, co se na tom komu nelibi! Pryc s feministkama!!!!!!!!
0/0
18.2.2004 19:23

Marcela

Re:
Příroda určila role , ženě určila .... starat se o chlapa ? ....opravdu ?  Jak jte na tohle přišel, o co opíráte své tvrzení , kde se toto v přírodě vyskytuje ?
0/0
18.2.2004 19:36

vdolek

Re:
hlavne o ty deti... hlavni spor je tady preci o tom, zda chlap na materskou nebo ne!!! Ja rikam, ze ne.. Kazdopadne starat o chlapa´= tim myslim, ze uvari a potesi...a tak.. vareni je ciste nase chlouba - lidi. Nevidim nic blbyho na tom, ze zenska pecuje o deti, uvari a postara se o domacnost. Chlap maka a zastane doma prace typu zalit kytky, posekat travu na zahrade, opravit kde co..veset pradlo, at to chudera netaha a tak. Nedelam z zensky otroka..  
0/0
18.2.2004 19:41

jhd

Re:
tys to trosku nepochytal co? to je dobry, nohy do teplicka, a slunce v dusi
0/0
18.2.2004 22:19

jhd

Re:
no to patri tobe ruzovec...kdyby ti delalo navic problem odhadnout k cemu se odpoved vaze..
0/0
18.2.2004 22:20

Martina

rada pro muže
rada při praní: dělit bílé a barevné prádlo, dávat pozor na zipy a suché zipy ve společnosti svetrů a jemného prádla. Pokud si nejste jisti teplotou - na 40 stupňů se nedá nic zkazit. Při sušení pořádně rozložit, doporučuji nafukovací ramínka - spoustu věcí pak není nutné žehlit. ¨ Je dobré na žehlení myslet i při nákupu - viz. krepové povlečení (potom se hromada prádla na žehlení hodně zmenší). Myčka na nádobí je všude ve světě standard, já si na tu svou šetřím... Co se spotřeby vody a času týče je mnohem ekonomičtější a pohodlnější, pro škarohlídy, kteří poukazují na cenu - ty peníze se vyhodí za větší blbosti... Jinak fandím všem mužům, kteří se nebojí, že příjdou o kus své mužnosti, když vezmou do ruky prachovku nebo žehličku. My taky umíme vyměnit žárovku... 8-)))
0/0
18.2.2004 15:25

Hnuson

nejhorší
je dělat s dětma úkoly............proti tomu i žehlení je procházka růžovým sadem
0/0
18.2.2004 14:46

MiraDun

Patřím mezi ty šťastnější
Musím se pochlubit: můj manžel zůstal téměř dobrovolně s naším synem od jeho 6 měsíců až do 3 let doma, zatímco já jsem se vrátila do zaměstnání, kde o můj návrat velmi stáli (a to i na zpočátku zkrácený úvazek). Tím chlubení končí. Po návratu z práce mě až na výjimky doma čekaly 2 ležící cosi civící na TV, spousta rozházených hraček a stesky muže, že ten kluk dělá neuvěřitelný nepořádek a kdo to má po něm uklízet. Nikdy jsem si nemohla být jistá, jestli syna nenajdu hladového ("já jsem mu říkal, že má jít jíst, ale když on nechtěl jít"), jestli bude mít dostatek tekutin ("já jsem mu říkal, ať se napije"). Muž totiž vyznává volnou výchovu se vším všudy - hlavně dítě do ničeho nenutit. I když oceňuji to, že mi vyšel vstříct, velmi jsem si oddychla po vstupu syna do MŠ - alespoň jsem měla jistotu, že nesedí u TV, má relativně dost pohybu a pravidelně jí a pije a musí být disciplinovaný. Také doma bylo v tu ránu mnohem méně nepořádku na uklízení. Přesto jsem manželovi vděčná, že doma se synem zůstal a oceňuji to - díky tomu jsem nepoznala problémy s návratem po 3 a více letech, příp. nemusela zažívat nekonečná výběrová řízení a pohovory při shánění nového zaměstnání.
0/0
18.2.2004 12:57

Hnuson

Re:
Je pravda že muži mají obecně na výchovu potomků liberálnější náhled. Musím říct že když jsem se byl nucen začít starat o děti sám tak  že jsem si tento pohled byl nucený upravit ( váš manžel hřešil na to že až se vrátíte z práce tak to bude zase na vás ). Nicméně dodneška nevidím smysl pořádku v tom aby jsem desetkrát za den luxoval po dětech z koberce drobečky a tvářil se u toho jako když mi někdo láme ruku  ( postřeh z minulého  společného soužití) . Vyluxuju je večer, když to přesáhne únosnou míru tak si je vyluxuje viník.
0/0
18.2.2004 13:06

Sven

Svesko a materska
Tady ve Svedsku sli jiz tak daleko ze muz si musi vzit cast materske dovolene jinak rodina i ni prijde. Ale ono to zas tak zle neni jak to zni. Vicemene vsichni moji kolegove si vzali nekolik mesicu "materskou" a to ne jenom proto ze by museli. Clovek  (muz) by se dost ve spolecnosti a vpraci  znemoznil kdyby rekle ze si materskou neveme. Bere se to jako naprosta samozrejmost a zamestnavetele dokonce vyplaci urcitou kompenzaci ktera vyrovnava rozdil mezi materskou a platem na 80%.
Ja jsem byl na materske 1 mesic a musim rict ze to bylo fuska. Dceri ale bylo 9 mesicu kdyz jsem byl doma a to bylo moc brzy. Mel jsem pockat tak az ji byl 1,5 - 2 roky. Jinak materska s 80% z platu je tady rok, ale muze se vybirat az do (myslim) 7 roku veku ditete. Pak to propada.
0/0
18.2.2004 12:53

Marty

co je víc?
To je typické pro náš socialistický stát...muž na mateřské???!!! No tedy dejme tomu ale pro jistotu mu nedáme tolik co ženě. Chcete adoptovat dítě??!!! No když už to musí být...ale proč byste chtěli 70.000 za rok (nebo kolik) co mají v domovech na jedno dítě?? Smrkneme vám přídavky to stačí. Naše premiérka (cvičená opička - odchovaná v zajetí) a potažmo i celý stát se o lidi opravdu dokáží postarat. Zajímal se někdy někdo o to, jaký důchod bude mít rodič, který se bude téměř celý život starat dejme tomu o 4 děti?? Když začne v 25, v ideálním případě je to práce do 40. Co je víc?? Vydělávat peníze a živit rodinu nebo nevydělávat a vychovat děti?? Soudě dle sociální politiky v tom má vláda jasno...(ne že by jiné vlády byly až tak lepší...)
0/0
18.2.2004 12:41

Hnuson

Re:
To s těma 70000,- je těžká prasečina.....  + blijící smajlík
0/0
18.2.2004 12:49

HonzaV

Re:
Hnusoni souhlas, ale jestli ona to taky není pojistka proti jistým občanům, kteří by si adoptovali 4 děti a měli 1/4 mio. ročně na kořku...
0/0
18.2.2004 19:02

hnusoň

Re:
to se přeci nechá vychytat ještě předtím než by ty děti někdo dostane.
0/0
18.2.2004 19:36

Dalimil

Pozor na otcovskou dovolenou
Přátelé, pánové, pozor na jednu věc, ač je to vždy velmi indivuduální: já jsem zůstal na mateřské=otcovské dovolené téměř 4 roky (díky svob. povolání) a manželka se tak mohla 100%ně věnovat práci a kariéře, že se v řídicí funkci vypracovala do řádově vyšší finanční kategorie, do jiného světa... až sbalila kufry a i s dětmi odešla.
0/0
18.2.2004 12:19

Hnusoň

Re:
To může být i opačně, je rovnoprávnost - nevidím důvod proč by nemohla udělat žena muži to , co dělali muži ženám odjakživa. Jinak vašeho rozpadlého manželství je mi líto, už kvuli dětem pro které určitě nebylo jednoduché opustit někoho kdo se o ně staral
0/0
18.2.2004 12:31

RL

Re:
Já neznám jediný případ, že by toto udělal muž ! Ty snad ano ? Muž odejde od rodiny, to ano, ale že by odešel od manželky v domácnosti i s dětmi ??? Tak to fakt ne !!
0/0
18.2.2004 12:42

Hnuson

Re:
manželka v domácnosti není rodina? Muži opouštějí svoje ženy ve všech stadiích vztahu. A naopak. Nechápu co v tom hledáte za problém. Tím chcete říct že muži jsou citlivější a mají s tím druhým větší lítost? Můžu vás ubezpečit že to tak není. 
0/0
18.2.2004 12:53

witchcraft

Re: omyl
tak milej zlatej , nas opustil muj pritel a otec nasi dcery dva dny pred Stedrym dnem , male byly tri mesice a nebyl schopny mi to ani zavolat , jenom napsal SMS ze uz neni zamilovany!Takze mi tady nebrec , zensky si toho vytrpej tolik , co si ani neumis predstavit.Dopadl jsi jeste pomerene dobre.
0/0
18.2.2004 13:16

RL

Re:
Přečtěte si to ještě jednou a pozorně !!! Psal, že ho opustila manželka a sebrala s sebou i děcka !! Vo tom to je - i děcka !! Takový případ neznám - chlap se sebere a jde, ale nikdy si s sebou neveme děcka !resp. trochu na okraj - možná , že i díky ženské sounáležistosti (v řadě případů žen samosoudkyň) dostává do své péče děti žena. Takže chlap by ani neuspěl, kdyby sbalil děcka
0/0
18.2.2004 13:37

witchcraft

Re:
samozrejme si je ssebou nevezme , kdyz opusti rodinu , dela to vetsinou kvuli jine zenske a ta by asi nadsena nebyla.A sam?No tak tech co se o dite umi postarat , myslim opravdu postarat je vazne velmi malo.Mam ho snad litovat?Naivko. 
0/0
18.2.2004 13:44

Hnuson

Re:
Nojo....vím ze svého okolí: manžílek uprchnul za mladší beze slůvka vysvětlení, bývalá žena si zjistila adresu, odvezla tam své tři ratolesti a do tří dnů je měla všechny nazpátek( pomíjím otázku jestli ten chlap za to stál ).
0/0
18.2.2004 13:55

dedamraz

Re:
No vidim, ze damy se nam tady nejak rozohnily...Rekl bych ze jste trosku v zajeti stereotypu, kdo koho opousti.Pochybuju, ze je nejaky vyrazny rozdil mezi tim, kolik muzu opusti rodinu a kolik to udela zen,treba tak, ze si najdou nekoho jinyho a manzel se musi pakovat.A deti by casto chtel,ale diky, jak rikate, sounalezitosti "nestrannych" soudkyn nema sanci. A pak mu pro jistotu jeste znemoznuji s detma styk...
0/0
18.2.2004 14:40

witchcraft

Re:
Neco takoveho bych neudelala , ale pokud ten druhy nema o dite nejmensi zajem , nutit mu ho taky nemuzete.Ale je to smutne , kdyz mu neposle ani pohled k narozeninam.
0/0
18.2.2004 16:38

AC

Re:
Tak tento pripad znam na vlastni kuzi. A to jsme byly ctyri dcery.
0/0
18.2.2004 14:24

MPík

Re:
Ano, nyní je běžné, že muž se věnuje své kariéře. A když se dostane vysoko a má spousty peněz, začně být dosti žádoucím pro spousty krásných mladých dívek. A kolik mužů tomu dokáže odolat? V tomto a podobných případech není problém v tom, kdo je na té mateřské. Stát se to může jak muži, tak ženě.
0/0
18.2.2004 12:40

Deni

Otec na mateřské
Manžel už je rok s malým na mateřské,malému budou v dubnu 2 roky.Chtěl si dostudovat výšku, ale 2 x se nedostal.Je pravda, že mám větší příjem než on a práci si beru sem tam domů, že nemusím dělat v kanclu.takže nám to takhle vyhovuje.
0/0
18.2.2004 12:15

lur

rekace na Karla
Nevím, čím jste nebo co děláte, ale Vaše reakce na slušné příspěvky ostatních čtenářů jsou docela přehnané.  Neřikám že mají pravdu, ale spíše by se měla vláda zaměřit na mladé rodiny než na starší občany, kteří si většinou nežijí špatně. To je pro upřesnění....jinak jeden dodatek...Karle, jděte se lěčit, jste magor.
0/0
18.2.2004 12:08

Karel

Re:
"Zastrelit Krecka a jeho SON a vyvrazdit"....Citace z příspěvku, na který jsem reagoval. To je slušný? Jděte se léčit sami, na západní břeh, kam patříte, se svojí nenávistí, nenažraností a materialismem. Stejná líheň jako Marx. Tam vám bude dobře, holoubkové. 
0/0
18.2.2004 12:15

Marty

Re:
Souhlas!!! Je to magor. A ještě ke všemu zastydlej komouš i když se nás snaží přesvědčit že ne...
0/0
18.2.2004 12:19





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.