Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ženy jsou častěji nezaměstnané než muži

Řada českých žen celý život při hledání práce překonává překážku, s níž mnoho nezmohou. Nejdříve jsou odmítány, protože by mohly mít děti. Pak proto, že je mají. Nakonec jsou pro zaměstnavatele staré a nevýkonné. Ochotněji než muži berou hůře placenou práci. To, jak ji skloubí s rodinou, si podle mínění veřejnosti musí vyřešit každá žena sama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eliska

...panove pripoutejte se
....kdyz muz opravi auto, povazuje se to za samozrejmost, zrovna tak jako kdyz spravi PC, strechu, lod... zrovna tak se predpoklada ze muz nebude chodit do prace v damskych satech.....naproti tomu: kdyz zena opravi auto, PC, lod, dostane pochvalu, kdyz kopne do balonu rekne se pochvalne ze je jako kluk, kdyz vyleze na strom tak rodice tleskaj, kdyz vydela vic nez muz tak je chytra a neco dokazala, do prace muze chodit v kalhotech ...kdyz vystuduje na cokoliv tak neco dokazala...u muze se nektere profese neakceptuji, ne zakonem, ale zenama....ze muz neco dokaze se od raneho detsvi predpoklada....kdyz si kluk hraje s panenkou tak rodice maji starost...divka si muze hrat s kladivem, s autickama s cim chce....zeny to maji lehci, a praci sezenou lehceji nez muzi....
0/0
18.3.2004 16:23

magda

Re: eliska
ale no tak, mozna sezenou, ale za penize, za ktery by chlap ani nevstal ze zidle.
0/0
18.3.2004 16:58

eliska

Re:
....muz neni akceptovan spolecnosti/mazelkama rovnopravne ma-li maly prijem s kterym neuzivi rodinu a dela-li "zenske" prace...od narozeni je kluk vychovavan jako kluk, holka jako holka/kluk... tezko nekdo obdivuje muze kdyz prisiva masle k polstarkum...a pokud ty masle prisiva, tak rozhodne nechci aby to delal muj  manzel ! anebo  muj syn !!!!...muzi ztraceji pozvolna svou roli jako zivitele, ale presto kazda zena zivitele ocekava, anebo aspon rovnoceneho co se prijmu tyce...zeny to maji v dnesnim svete snazsi, protoze muzou delat "muzskou" i "zenskou" praci....zatimco muz je obdivovan jenom kdyz si dobre vydela, vse ostatni je pouze akceptovano z lasky a vymenou za dobry vzhled s primhourenim jednoho oka....a casem je z toho rozvod, prinejmensim hadky o zehleni, prani, myti nadobi, hlidani deti, atd ......a navic....manzel se opravnene blbe citi mezi muzi kteri delaji s jeho uspesnou zenou za velky prachy zatim co on hlida deti ...na druhou stranu zena, ktera bere mnohem min nez jeji manzel (nebo je doma) se naopak citi velice dobre vedle sveho uspesneho manzela i ve spolecnosti jeho uspesnych  kolegyn (preci ona je ta hodna, co se rohodla povesit karieru na hrebik, zustala u deti, a jak se rika: za kazdym uspesnym muzem je uspesna zena - at dela cokoliv )....
0/0
18.3.2004 17:59

Leto Atreides

Tomu říkám názor!
Skvěle Eliško, lépe bych to nevystihnul!
0/0
19.3.2004 10:20

Tom

Re:
Přeposlat všem ženskejm...
0/0
19.3.2004 13:30

opportunity

Jedna z praxe
Z většiny příspěvků je vidět, že pisatelé nic nezažili, jenom někde něco četli. Takže konkrétně: V naší firmě odešel obchodní ředitel. Dostala jsem jeho práci (celou), pozice se přejmenovala, zvýšili mi plat. Po půl roce jsem se s ním sešla na kafe a dozvěděla jsem se, že bral dvojnásobek toho, co dali mi. Ne tedy o pár procent víc... To víte, mladý, nadějný, perspektivní, určitě si chtěl založit rodinu. Já jsem sice měla malé dítě, ale firma to nepoznala. Jezdila jsem na několikadenní služebky, paragrafy neexistovaly (ještě že jsem měla babičku), zato přesčasy byly na denním pořádku. Takže, až zase budete komentovat, že ženy za méně peněz méně udělají a chtějí mít 8 hodin a padla, tak si na mě vzpomeňte!
0/0
18.3.2004 15:39

herulinka

Re:
Přesně to jsem čekala, že vám řekl. Ono to tak bývá, kdo by o tom mluvil veřejně, dokud v té funkci je. Já mám naopak zkušenost - ve své práci jsem dva roky, stejně jako můj kolega. Je to tak, jsem tu asi o měsíc déle. Ale to nic nemění na tom, že onen kolega bral už před půl rokem víc od hodiny, a to děláme navlas, ale opravdu stejnou práci!!!Navíc zrovna on má dítě, ale tento fakt nemá žádný vliv na výši ohodnocení...
0/0
18.3.2004 16:23

rewell

něco na tom
může být, ale mohu si jako ku.va přivydělat , resp. vydělat nezdaněné prachy, he....................... a i ostatní ženský budou čučet v čem chodím, v čem jezdím, co jím, kde bydlím a hlavně že žádné daně neplatím.
 
0/0
18.3.2004 14:55

magda

zensky nazor
tak jsem si precetla vase komenty a mam pocit, ze ziju v jinym svete. Pracuju 10 hodin denne, snazim se stihat domacnost, nejde to - musim souhasit s clankem. Financni ohodnoceni mam kupodivu nizsi nez panove, na stejnych pozicich ve stejne firme, protoze oni prece musi zivit rodinu. Podle hodnoceni vsech svych nadrizenych, vcetne evropskych je moje prace kvalitni a vazi si ji. Tak kde je problem? Zkuste mi to vysvetlit panove ...
0/0
18.3.2004 14:50

Tom

Re:
Mozna je to castecne!! v tom, ze zensky chteji mit stejne penize jak jejich kolegove a soucasne musi ten jejich vydelavat vic. Takze agregovane chteji mit zensky stejne a soucasne musi mit chlapy vic....
0/0
19.3.2004 13:35

tess

Zeny maji vetsi nezamestnanost
Podle ceskeho statistickeho uradu , na interrnetu k dispozici pro kazdeho), si muzete precist, ze nezamestnanost muzu  se zvedla za minuly rok  z 5,7 na 6,4%. ---------Zeny podle stejne tabulky nezamestnanost:z 9,2 na 10,1%. Tedy zhruba skoro 2x tlik zen nez muzu je nezamestnanych.
0/0
18.3.2004 14:42

statistik

Re:
Mate nespravne udaje. Mezi nezamestnanymi je zhruba 280 tisic muzu a jen 270 tisic zen.
0/0
19.3.2004 0:06

statistik

At napisou pravdu: nezamestanych v CR je dnes vice MUZU nez zen
Podle poslednich scitani jiz mezi nezamestnanymi mirne prevazuji muzi. Je to tim, ze rada jich musi ukoncit nevydelecne podnikani a nemaji prijmy.
0/0
18.3.2004 4:43

herulinka

Re:
Což je ale zase podmíněno tím, že ženy se drží v podnikání zuby nehty, protože doufají, že se jim podaří krizi překonat a nebudou muset obíhat pracovní nabídky a všude poslouchat, že je nechtějí, protože můžou mít/mají děti. Muži - i když děti mají, tak se u nich tak nějak předpokládá, že u nich nebudou muset být pořád, i když je jich hodně, kteří by chtěli...
0/0
18.3.2004 15:15

hey

Spatny pohled
Tohle je myslim spatny pohled. Podivejme se na to jinak: Zena si muze vybrat, zda chce mit rodinu nebo kerieru. OBOJI ma sve pro i proti. Podotykam, ze muz tuhle volbu nema.
Takze kdyz se zena rozhodne pro karieru, myslim, ze si vydela stejne penize jako muz.
Kdyz se zena rozhodne pro rodinu, pak je myslim spravedlive, ze s muzem, ktery se o ni postara. Muz se pak dostava do situace, ze sice vice vydela, ale i vice odevzda doma.
Do tretice: Zena muze porodit dite a muz muze zustat doma. Funguje tu u hodne lidi bez problemu - dohodli se.
A naposled: Zena porodi dite a vychovava jej chuva.
Takhle to funguje a nevidim v tom problem. Podle mne neni nikdo zvyhodnen nebo znevyhodnen, ale kazdy si muze vybrat co chce.
0/0
17.3.2004 17:27

ala

Re:
...tohle řekněte zaměstnavatelům, ne nám...
0/0
17.3.2004 19:38

xxx

Re: No to snad ne...
Muž si taky může vybrat, ale z vlastní zkušenosti (1 dítě) vím, že dělat kariéru je nejen jednodušší, ale taky více společensky uznáváno. A to "Když se žena rozhodne pro rodinu..." - není zaručeno, že s ní muž zůstane. Ono představit si sladké miminko je něco jiného, než skutečný život, a z toho se přece jen jednodušeji utíká mužům, ať už za svobodou nebo za milenkou. A máme tady samoživitelku, která je na trhu práce spodina.
0/0
18.3.2004 15:26

herulinka

Re:
Každopádně ale dítě musí vždy porodit žena, ještě jsem tedy neviděla těhotného muže :-) no a právě s tím jsou spojené problémy s omezenou pracovní schopností, např. nošení těžkých věcí apod. a asi o to jde nejvíc. Zaměstnavatelé nechtějí často přijímat ženy, které ještě nemají děti, protože vědí, že by tohle mohlo nastat. Když zůstane muž doma, nemělo by to být problematické a ani nevím, proč by se tomu měl někdo divit, ale pořád se mi zdá, že je zažitý názor, že doma musí být žena. A k dalšímu bodu - s chůvou - co je to za ženu, která dá přednost kariéře před vlastním dítětem? To už je poněkud smutná varianta a navíc dotyčná musí vydělávat zase ještě víc, aby mohla chůvu zaplatit...ale pokud to funguje, tak v tom žádný problém snad není. Jen někteří zaměstnavatelé si to nedokážou uvědomit.
0/0
18.3.2004 15:31

JirkaZ

Řešení je třeba, ale rozumné
Je to problém, ale fakt je, že firmy se zcela přirozeně chovají tržně a horší postavení žen na trhu práce má racionální základ například v jejich mateřských povinnostech. Na druhou stranu by společnost měla tuto jejich úlohu ocenit a najít nějaké rozumné řešení. To by však nemělo být pro firmy restriktivní, ale spíše motivační. Co třeba snížit u skupin, které jsou na trhu práce nějakým způsobem znevýhodněny, daně, které firmy odvádějí státu za své zaměstnance? Mohlo by se to týkat nejen žen, které se starají o děti, ale i lidí před důchodem, zdravotně postižených nebo třeba i Romů (těch ostatně pracuje tak málo, že i kdyby se u nich tyto daně snížily na nulu, stát by to ani nepoznal). Tyto skupiny by se tak pro firmy staly atraktivnější a firmy by si mohly vybrat, jestli chtějí zaměstnávat ženy před důchodem nebo dynamické perspektivní třicetileté muže, ale platit za ně například dvojnásobné daně. Nerad bych se naopak dočkal různých kvót. Je to totiž nesmysl, každá profese vyžaduje něco jiného a někde se lépe uplatní muži, jinde ženy. Ze stejného důvodu považuji za nesmyslné i porovnávání platů mužů a žen a to i ve stejné firmě na stejné pozici. Navíc některé současné zákony, které se snaží posílit pozici těchto lidí a omezují například možnost jejich propuštění, jsou do jisté míry kontraproduktivní, vedou ke strachu tyto lidi přijímat a tím k ještě vyšší nezaměstnanosti v těchto skupinách. Dalším důsledkem podobných nesmyslných opatření je množství soudních sporů, z čehož mohou mít radost asi pouze právníci.
0/0
17.3.2004 17:06

Murgasa

Re:
Zanedlouho po zvyhodneni skupiny padne niz zas skupina jina. Hned jak nekoho zvyhodnis (i kdyz malou skupinu - typicky: pozitivni diskriminace) tak znevyhodnis vsechny ostatni. Krome toho nevim proc bych mel ze svych dani dotovat takovahle zvyhodneni
0/0
17.3.2004 17:11

JirkaZ

Re:
Pokud si mohu vybrat, jestli někomu platit daně na sociální dávky a příspěvky v nezaměstnanosti nebo mu umožnit, aby z důvodu určitého handicapu byl mírně zvýhodněn a platil menší daně, jsem pro tu druhou možnost. Navíc velikost tohoto zvýhodnění se dá měnit a tím i nastavit na rozumnou míru, která bude výhodná pro všechny. Pokud jde o typickou pozitivní diskriminaci, jako jsou různé kvóty, všimni si, co jsem o tom napsal.
0/0
17.3.2004 17:21

Murgasa

Re:
Chapu. Ale pozitivni diskriminace je i uleva kvuli tvemu pohlavi, rase atd - a to je v nesouladu s deklaraci lidskych prav ktreou se tak radi ohani zastanci rovnosti; jedinou rovnost muzeme mit pred zakonem. Ja jsem psal o tomto problemu i o par prispevku niz.
Predstav si jak by to bylo nefer, kdyz ty jako podnikatel stravis cas, aby si sehnal lidi, o kterych si myslis, ze jsou nejlepsi a pak musis na ne platit odvody a za svuj zisk platit dane. Hned vedle si po roce soused otevre stejnou firmu - co do oblasti podnikani. Na zamestnance da min - i kdyz oni nakonec dostanou stejne, protoze bude zvyhodnen. Bude prodavat za stejnou, nebo nizsi cenu a donuti te vyklidit tvoji pozici. A lidi, ktere si zamestnaval prijdou o praci, i kdyz byli lepsi, vykonnejsi, flexibilnejsi, ochotni pracovat vic a pod. Ano, oni jsou dobri, oni se upichnou jinde, ale jinde funguje taky to same..
0/0
17.3.2004 17:32

Murgasa

Re:
Nikdo nedokaze urcit tu spravnou miru ulev - o te se tady uz nekdo 40 let pokousel.
A taky nevim jak to pomuze vsem. Treba mne: jsem ochoten prqacovat 10 hodin denne+byt na telefonu, pristich 5 let nechci dovolenou a treba ani zakladat rodinu. Tak si myslim, ze bych mel byt za to nasledne odmenenej. Nemuzes se divat na to, ze rekneme (i kdyby jsme to dokazali presne urcit) vysku ulev a bude to fungovat. Kazdej jedinec se pak tomu prispusobi. A zanedlouho bude treba dalsi ulevy zas pro jinou skupinu.
Kdyz zvyhodnis maminky s detma - znevyhodnis bezdetne, kdyz zvyhodnis absolventy znevyhodnis ostatni - hlavne ty pred duchodem a zase opacne. Nemuzes se na to divat, ze 90% se slozi na tech 10%. V prvnim momente jo, ale pak se zas vycleni jinych 10% a za urcitou dobu budou nejuspesnejsi ty firmy, ktere dokazi najit v spleti zakonu nejvic ulev a zamestnance budeme vybirat prave a uz jenom podle prislusnosti k urcite skupine.
0/0
17.3.2004 17:42

wendysek

je to jasný
Ženský nedokážou podat stejně kvalitní pracovní výkon. Nejde náházet uplně všechny ženský do jednoho pytle, ale v globálu to tak platí. Vim,že mě za tenhle výrok ženský rozcupujou,ale je to fakt. Vyšší přirozená inteligence chlapů je prokázaná, ženský nesjou schopný vstřebávat informace, který se úplně přímo netýkaj konkrétní práce atd. Vidim to v práci. Oproti tomu jsou ženský většinou svědomitejší a shopnější udělat strojovou práci s menšim množstvim chyb než chlapi - ta je ale samozřejmě hůř placená. Z další aspektů vyberu příklad-zasekne se tiskárna, něco se pokazí v PC - chlap tuhle závadu často opraví sám (jednak je techničtější,ale taky má větší snahu poznávat nový věci,takže tomu PC porozumí tim, že se v něm šťourá, když nemá co dělat-to ženská nikdy neudělá), kdežto jistě už slyšíte ženskou: "Heleeee,ta tiskárna nejde...vono se to zaseklo....proč to neje rozbalit..." Tim ovšem netvrdim,že neznám ženský,který jsou schopnější než většina chlapů...ale i tyhle můžou bějt obětí generalizování,který je bezesporu podložený... Je to dáno i přirozenym vývoje lidskýho druhu: chlap-živitel, lovec,koumák,motor vývoje; žena-udržování ohně,výchova dětí...
0/0
17.3.2004 16:08

IRC

Re:
paneboze zbav nas podobnych idiotu brzdicich nasi spolecnost takovymito nazory.
0/0
18.3.2004 14:43

xxx

Re: Do čeho?
Bože, do čeho to Pánbu duši dal! Ty se chceš srovnávat s těmi nejlěpšími muži? A co myslíš, že s nimi máš společného? Akorát pohlaví! A NE HLAVU!!
0/0
18.3.2004 15:30

huhla

Re:
naprostej souhlas
0/0
18.3.2004 15:56

Jardos

Divne
Pripadaji mi opravdu divne clanky o mensich platech zen.Ja jsem muz,ale zeny kolem sebe,co vidim vsude,jsou pekne oblecene,vysmate,vesele se bavici,proste v pohodicce...,tak opravdu nevim,kde se vubec takove uvahy mohly sebrat!To naopak ja,jakozto chlap,mam mnohem vetsi starosti...Pokud chlap nevydelava penize,a pokud nevydelava vic nez zena,tak tezko muze sbalit takovou zenskou,jakou by chtel.Na jednu stranu zensky si stezujou,ze mene berou,ale maloktera by chodila s chlapem,ktery bere mene nez ony...Tak je to vsechno ponekud paradoxni! Zkratka chlap by i mel brat vice nez zena,protoze pokud chlap chce ziskat zenu,automaticky se od neho ocekava,ze se "placne pres kapsu"...Naopak zena,kdyz bere malo,nema vubec zadny problem...Jiste chapete,ne...?
Apropo;ja zrovna mam dve sefky!Nejen jednu,ale rovnou dve! Jsem presvedcen,ze ani jedna nebere mene nez ja!
 
 
0/0
17.3.2004 16:06

Destroyer

Další feministická slátanina
Další z řady feministických blábolů o těžké úloze žen v české republice. Až přijdu domů, dohlédnu na děti, aby si udělaly úkoly, udělám nám všem večeři a pověsím prádlo, které manželka přes den vyprala, tak jí budu muset tento článek ukázat, aby si vážila mého přístupu.
Fakt se baby máte špatně.
0/0
17.3.2004 16:05

Murgasa

Uplne jinak
Cela debata se toci hlavne kolem toho ze tady existuje rozdil mezi mzdami muzu a zen. To je fakt. Nekdo rika, ze to je spravedlive nekdo ze ne. To je kazdeho osobni nazor. Ale zamyslete se nad tim i z jine strany, na kterou se dnes casto zapomina.
 
Co tak pravo na soukrome vlastnictvi a plody sve prace:
Kdyz se ja rozhodnu, ze investuju svuj legalnim spusobem vydelanej milion do otevreni restaurace, tak uvazim rizika a vynosy. Spocitam si, ze potrebuju treba 10 clenu obsluhy. A kdyz si budu myslet, ze vic budu vydelavat kdyz mi tam budou roznaset pivo holky, ktery budou mit blond vlasy, modre oci a vysku minimalne 175 cm. Tak se podle toho zaridim. Jak? Proste dam jasne najevo koho chci prijmout za urcitej plat - to mi ovsem soucasna legislativa nedovoluje (dopoustim se DISKRIMINACE).
Takze tam prijde 50 lidi, z kterych vetsinu (napr. vsechny chlapy) poslu pod ruznou zaminkou domu a oni zbytecne stratili svuj cas anebo jim nabidnu nizsi mzdu nez tem spominanym blondinam, protoze pak se mi predpokladanej nizsi vynos neutralizuje nizsi mzdou. Tu jsem se ale opet dopustil podle naseho prava - DISKRIMINACE.
Takze se na to vyseru. Svuj milion si schovam doma pod postel a deset lidi zustane nezamestnanych... A to jsem se nedostal jeste ani k tomu osobnimu vlastnictvi - to jest pravo vyuzit svoje penize tak jak uznam za vhodne (samozrejme v ramci neomezovani svobody jinych) - takze kdyz budu chtit tak si za ne muzu koupit auto, nebo malej byt, nebo si z nich udelat letadylka a nebo vytapetovat koupelnu. Proste by mi nikdo nemel rozkazovat jak mam svoje penize rozdelit...
0/0
17.3.2004 16:03

huhla

Re:
naprostej souhlas!!
0/0
18.3.2004 15:59

carsa

vždycky je něco pro a proti
Ono to má ale vždycky své pro a proti. Jsem žena, je mi 30 let. Nikdy jsem žádnou diskriminaci nepocítila - mám VŠ, pracuji na velice zodpovědném místě a v porovnání  s muži mám určitě přinejmenším stejný plat. Ale - za chvíli odejdu na mateřskou, ať chci nebo nechci, po návratu už pro zaměstnavatele nebudu tak perspektivní (práce 12. denně a po celé Evropě asi v úvahu přicházet nebude). Jak z toho ven? Jedině změnou celé společnosti. Až můj muž vydělá porovnatelně se západními státy a já budu moct z§stat doma - velice ráda se kariéry vzdám. A totéž, pokud nějaká žena bude chtít pracovat i mít děti - opět - musí vydělat tolik, aby jí to pokrylo náklady na vychovatelku. Jenže, na tohle všecko si ještě chvíli budeme muset počkat, a snažit se, aby to alespoň naše děti potkalo - my máme smůlu - narodili jsme se do blbé doby.
0/0
17.3.2004 15:22

ženy Vs muži

muž.....
u nás ve firmě, jsou všici gentlemani tak nadržení  když vidí jak jde po dílně madam v pěkném oblečení.... já jen mávnu rukou,,.,, (asi proto že o holky nemám zájem,....)  ženský to mají hold v životě těžký, mooc jim nezávidím, a jsem rád že je tu máme,, vždyť život bez nich je nudný,,  ale i těžký,, a proto je lepší mít v záloze aspon 2 ženský .))  ,,,, a taky nezávíidím ženskejm,, které se promenádují vc sukýnce, a pak je někdo znásilní,,,   nákej ukraynec, nebo rus,  či zvrhlej deviant vod vedle.... prostě žijeme v zemi bezpráví -  a dal bych ženským více peněz,, stejně,,, aby mě mohla nějaká kočka pozvat na véču :) a neříkat že vydělává málo :))) už se těším,,,
0/0
17.3.2004 15:14

ženy Vs muži

Re:
jo ještě bych podotknul :))  že je jaro !! a neseďtě u Pc,  jako troubové,,
0/0
17.3.2004 15:16

G

Re:
zatim je stale zima
0/0
18.3.2004 14:52

Ondřej

ženy neberou méně
Pokud žena pracuje na totožné pozici ve firmě, tak je podle mých zkušeností v drtivé většině případů za stejně kvalitně vykonanou práci odměněna stejně. Rozdíly v platu, o kterých se stále dokola mluví jsou dány podle mne tím, že ženy zkrátka nepracují na tak důležitých postech. A zase upřímně a z vlastní zkušenosti: pokud vypadně /třeba jen na dobu nezbytně nutnou = např. onemocnění dítěte / pracovník na významné pozici,  je to vždy daleko větší problém a je hůř nahraditelný, než např. skladník, dělník atp. Tak tedy nechápu, o čem se tu stále vede řeč.
0/0
17.3.2004 15:12

Tomas

Re: Souhlas, tak nejak.
Napr. servisni pracovnik "do terenu": zena, pokud se stara o deti, muze delat  "od-do", pak musi trebas do skolky... takze li nelze poslat kamkoliv. U chlapa to muze byt jedno, jestli ma opravu hotovou ve dve, nebo o pulnoci. Taky pak chlap na i vic hodin, proto vyssi mzda. Dale, pracovnik casove prizpusobivejsi je vzacnejsi a je treba ho i lepe zaplatit. Potud vidim platove rozdily jako spravedlive.
0/0
17.3.2004 15:42

Densemann

Není pravda
Vůbec to není pravda. A všechny výzkumy na toto téma iniciují ženy. Podle toho pak vypadají výsledky. článek píše také žena. Už je to nuda-hlavně.
0/0
17.3.2004 15:03

Hotofsson

statistika???
Zajímalo by mě, zdali někdo někdy dělal statistiku průměrných příjmů mužů a žen za celý život. Vzhledem k tomu, že ženy pobírají důchod průměrně tak o 10 let déle než muži, tak by výsledek mohl být celkem zajímavý
0/0
17.3.2004 14:42

Vansy

co je normální
Ono není normální starat se o děti? Myslím, že je to normální i pro řadu mužů a nepřipadají si přitom, že nemají koule nebo mozek. A co se platů týče: sama jsem zažila situaci, kdy můj kolega, který dělá stejnou práci jako já byl finančně zvýhodňován proto, že živí rodinu. Dostával vyšší osobní hodnocení a odměny, ovšem ne za lépe odvedou práci, ale proto, aby neutekl z oboru. To, že zde pracuje několik žen samoživitelek, které také živí rodinu, nikoho nezajímá. A také by nemělo: kritériem výdělku by měla být jenom odvedená práce anic jiného!!!
 
0/0
17.3.2004 14:40

Nesouhlasny ctenar

0/0
17.3.2004 14:33

Leto_Atreides

Možná je to trošku mimo mísu, leč jsem pro:
- rovné zasoupení mužu a žen ve všech profesích, zejména pak v hornictví, čištění kanalizací a kopáčství všeho druhu
- rovné zastoupení žen a mužů v politice , neb ať se podíváte do jakékoliv strany, je mezi členstvem jedinců "slabšího" pohlaví (podle gender demokracie policky nekorektní; žádám redakci idnes o výmaz! ) podstatně méně, proto se musí jednat o diskriminaci
- kastraci každého biologicky zdravého muže a/nebo vymytí jeho mozku tak, aby péči o malé děti považoval za normální, zdravé a pro chlapa naprosto přirozené.
Ach jo, ona to až taková sranda není... Požadavek "za stejnou práci stejné peníze" je logický a správný. Jen se obávám, kde se hnutí šílených krav zastaví. Ameriku tu mít zkrátka nechci... Už jen to mizerné sexuální harašení - jak můžu sakra dokázat, že jsem něco neuděla?! To si mám jako veškerou svou komunikaci nahrávat, nebo nechávat do kanceláře preventivně stále otevřené dveře?
0/0
17.3.2004 14:06

Jan Dunr

Re:
Naprosto souhlasím.
0/0
17.3.2004 14:40

Lenka

Re:
OK, a já navrhuji
- rovné zastoupení mužů a žen ve všech profesích, zejména pak školství (učitelé MŠ, ZŠ), zdravotnictví (zdravotní bratři), úklidové práce (tzv. kosmetika podlahových krytin), kancelářské práce (sekretář, fakturant, pán na účtárně)
Neblázněte, takhle si to můžeme předhazovat furt dokola.
A k sexuálnímu harašení - už Vám šéfka hrábla do rozkroku? Co jste na to říkal?
A navrch pár otázek :
Vám se požadavek  "za stejnou práci stejné peníze" zdá být požadavkem šílených krav?
Vám se péče o malé děti (Vaše malé děti) zdá nenormální, nezdravá, nepřirozená?
0/0
17.3.2004 14:57

Leto Atreides

Odpovědi...
Ne a Vám ano? Co jste na to říkala? Normální lidskou reakcí by byla facka, ne žaloba. A v případě, že by se to opakovalo (o čemž pochyuji), máte snad partnera/bratra/otce, který dotyčnému po právu rozbije hubu.
ad 1) Budu se citovat: "Požadavek za stejnou práci stejné peníze" je logický a správný."
ad 2) Péče o MALÉ děti se mi pro muže opravdu zdá pro chlapa nenormální, nezdravá a nepřirozená. Buďe si jistá, že mě dítě, které křičí bez zjevné příčiny šíleně irituje. My muži (nebo dobrá, budu mluvit za sebe - já) zkrátka musím mít vše rozškatulkováno. Jev A vyvolá za konstatních podmínek jev B a to vždy. Jakmile tato jednoduchá (primitivní) konstrukce nefunguje, jsem v koncích. Je to tedy nad moje psychické síly. Jistě existují vyjímky potvrzující pravidlo.
0/0
19.3.2004 8:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.