Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chybují uchazeči o práci i zaměstnavatelé

Uchazeči při přijímacím pohovoru chtějí zapůsobit co nejlepším dojmem. A možná proto dělají chyby. Ve snaze ukázat zdravé sebevědomí se příliš vychválí, ve snaze polichotit budoucímu zaměstnavateli pomluví toho bývalého. Ale ani ten, kdo pohovor vede, se vždy nechová, jak má. Mnoho uchazečů má zkušenost s arogantním chováním nebo s otázkami, které by ani neměly padnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Venca

reference
Nikdo nikomu nevěří a všichni si vše ověřují.A tak tu žijem.
0/0
6.4.2004 14:59

aXELFOULA

a
nevim proc ma být personalista při výběru zaměstnanců :) v továrně,, kde dají smlouvu na dobu určitou :)) tak i tak kdyby byl zamestnanec makovej ci takovej,, stejne ho muze vyhodit :)))
 
nějaká západní móda :) já se na personalistu směju :) vím že je to nejvetší blbec ve firmě :)) a nic neumí :) chichi
0/0
24.3.2004 21:58

Johnyz

taky sem byl 6 mesicu na pracaku
a byl to poděs. Na pracáku byly 2 boxy, v jednom ženská v druhém chlap. Ženská si mě vždycky pozvala neřkuli za 2-3 měsíce at si hledam work sam a chlap 1 za měsíc. Chlap my dicinky nabid aspon neco, ženská vůbec nic. Konkurzy jsem dělal zhruba 1 týdně, samozřejmě klasicky čistka byla automatická - jsi absolvent, smula. Druhá čistka - my potřebujeme spíše ženskou (a potom že jsou ženy diskriminovány). Další čistky byly individuální ... no teď se konečně poštěstilo, dostal jsem rovnou 4 nabídky od 4-ech firem ...
0/0
24.3.2004 20:37

Vlčák

Jsem šéfem
personálního oddělení velmi význačné firmy.Největším problémem je bohužel české školství.A to jak předlistopadové, tak současné.To jakým způsobem vychovávalo a vychovává studenty.Velkou většinu návyků získaných při studiu si lidé s sebou nosí do praxe a potažmo i k příjímacím pohovorům.Při příjímacích pohovorech se řídím profesionálním instinktem.Věk ani pohlaví u mě nerozhoduje.Základem jsou odborné znalosti, charakterové vlastnosti a psychický stav ( alkoholik a fluktuant je ve firmě dost nanic ).Na bližší poznávání a hodnocení je čas během zkušební doby ( doporučuji 3 měsíční ).Během té se většinou pozná, zda dotyčný zapadl do kolektivu, zda je schopný zvládat svou práci a nemá problémy s prac.morálkou = zda je pro firmu přínosem, nebo na obtíž.
 
0/0
24.3.2004 17:11

multiple choice

Re:
Nedelej chytryho a bez delat neco prinosnyho pro firmu a ne vybirat novy lidi, to umi kazdy  
0/0
24.3.2004 18:44

crezpenan

Re: kádrovák,jak zbytečná profese
ještě pamatuji,kdy do práce přijímal bezpečnostní technik a zvládl to ke spokojenosti firmy i zaměstnanců.. Nezdá se Vám pane,že berete peníze úplně za nic a ještě otravujete okolí?
0/0
24.3.2004 21:10

helca

Re:
Panove rada bych vas videla jak do sve firmy vybirate lidi podle fotografie a ukazanim prstu. A nasledne bych rada videla, kolik vas takto vybrani, nekompetentni zamestnanci stoji. Profitu zdar.
0/0
7.5.2004 16:19

eliska

Re:
vazeny Vlcaku, sefe personalniho oddeleni velmi vyznacne firmy,  jsem produkt  predlistopadovych skol v Cechach...nikdy jsem na zadnem kontinentu nemela problem sehnat praci....ten problem je v dnesnim svete v personalnich oddeleni, kde uchazeci  jsou nuceni ze sebe delat vic nez jsou, vypadat jako susenka z formicky, kde se predem vi ze ta a ta postava bude lepsi, ze ten a ten ksicht se vam lepe hodi do kramu...a vite co, ten ktery opravdu vynikne  vetsinou  do te vasi skatulky ubecenejch ovci vubec nepatri....napriklad vsichni moji nejvyssi sefove v ruznych zemich sveta ve vyznacnych svetovych firmach byli vetsinou stredni nizsi postavy, a  nepovysovali  se ani nad uklizeckou... Vrozena inteligence, dobre chovani a autorita  je opravdu zvlastni vec a pozna se na prvni pohled.... ....jo a jeste neco : predlistopadove/soucasne skolstvi ?...ty sam musis byt produkt jednoho z nich....
0/0
25.3.2004 5:07

Jana

Re: eliska
Jsem produktem polistopadového vysokoškolství. Chtěla bych obhájit mladší generaci (26), kterou taky neberou:) Jediný klad úřadů práce je, že se člověk cítí jako v nějakém Kafkově románu, kde opravdu všechno je dokonale postavené na hlavu a nic nemůže být prakticky upraveno (zato všechno musí být znovu a znovu potvrzeno). Tradiční postupy úřadu tak velmi účinně člověka zdržují od toho, aby si našel práci...
0/0
3.11.2004 10:20

Dogbert

Re:
Hlavně že umí nakreslit strom a zná své slabé a silné stránky. Ostatní nerozhoduje.
0/0
25.3.2004 9:04

wendy

Re: Vázený personalisto
myslím,ze kdybyste videl muj zivotopis,zachoval byste se stejne jako mnoho personalistu,ktérým jsem ho poslala.Moje znalosti je ani bezmála nezajímali,vzdelání také ne.A já se tady dru uz celých 5 let po nocích s nejakou skolou!Chápu,ze maturitní vysvedcení je nutné,ale to,ze ho budu mít az za 2 mesíce,nijak nesnizuje kvality cloveka.Tak reknete co je pro vás jako personalistu dulezitejsí - jestli ten clovek bude schopen zastávat dannou pozici nebo to jakou skolu vystudoval,nebo dokonce to cím se dosud zivil?Neríkám,ze umím vsechno,ale snazím se.Nikdo není dokonalý.
0/0
27.3.2004 22:23

odbornik

to jsou jen zaminky
Nedelej si moc nadeji - az tu maturitu budes mit, tak si zase najdou nejaky duvod, proc te nevezmou. V tom papiru to neni. Proste jen nemas ty spravny znamy...
0/0
29.3.2004 8:30

wendy

Re: díky
nadeje si nedelám,jen jsem tak nejak doufala,ale asi zbytecne,más pravdu,opravdu nemám ty správný známý.I kdybych se nekam dostala,tak stejne chtejí praxi,ale jak ji získat,kdyz ti nikdo nedá sanci?Nebo mozná nemám ten správný ksichtík.Jen me docela stve ,ze si nejdo precte zivotopis a bud ti ani neodpoví nebo ti napísou,ze nevyhovujes.Vzdyt me ani neznají,jak muze nekdo vedet,co umím a co ne.Kdyz uz hledám jinou práci-a to dost dlouho,chci,aby to za to stálo,taky aby me to trochu bavilo.Tak co vlastne chtejí?Más pravdu - kdo chce psa bít,hul si vzdycky najde
0/0
29.3.2004 19:16

xHall

To je tak
Pred 3 lety jsem prijimal kolegu do zamestnani (Telco spolecnost). Bylo 58 let (a neumel skoro nic). Diky zkusenostem co mel ale s kolektivem a sve trpelivosti dokazal dat rozvraceny kolektiv dohromady, chybejici znalosti se naucil a povazte, dnes ve svych 61 letech je jednim z nejlepsich. Proste to nejde generalizovat. I kdyz uznavam, je vyznamnou vyjimkou
0/0
24.3.2004 16:21

Chip_1

Také názor
Předpokládám, že autorka článku se snažila pomoci spoustě lidí bez práce ( díky dnešní době v návaznosti na možnosti dané vládou této země ) a nikde neřešila věk. Ať tak nebo tak ve spoustě příkladů zaměstnavatel hledá panenku pro všechno za co nejméně peněz. Níže uvedené příklady jsou v podstatě určitým druhem diskriminace ze strany zaměstnavatele na základě poptávky po pracovních místech.Upřímně chápu problémy starších ročníků z nejistoty pracovního místa se kterou nemají šanci se vyrovnat neboť byli zvyklí dostat práci a mít ji celý život a k tomu další " sociální jistoty " Ohledně kvality lidí vedoucích pohovor se dá jenom souhlasit viz trapná výběrová řízení, aby se neporušil zákon. Jedna věc je ale fakt a to ta, že pokud něco umím musím to umět i prodat a hlavně o to musí být někde zájem. Hodnocení věku daných pracovníků nechám na chytřejších pisatelích této diskuze, osobně si myslím, že ten kdo chce se učí celý život, aby měl pokaždé co nabídnout, jinak v podstatě nemá smysl se o jakékoliv místo ucházet a je úplně jedno zda-li proti němu bude sedět opravdu personalista nebo trouba, který to dělá pouze z existenčních důvodů.
0/0
24.3.2004 15:27

Dogbert

Re:
Pokud by bylo práce dostatek, dostane se v určité míře i na generaci 50+ let. Paradoxní je, že právě tato generace je rozhodující voličskou masou, t.j. dopomáhající "sociální" vládě k moci, která následně způsobí růst nezaměstnanosti, dopadající nejvíce na zmiňovanou věkovou skupinu. Znám spoustu příslušníků oné generace, kteří dbají o udržení si uplatnění na trhu práce, ale ještě více znám těch, jejichž jediným zdrojem vědomostí jsou TV a noviny. (vědomosti zde načerpané jsou velice obtížně uplatnitelné na trhu práce)
 
 
 
 
0/0
24.3.2004 16:26

milan

Adeco
Potvrzuji ,že firma Adeco je tou pravou nejhorší.FUJ:
0/0
24.3.2004 14:42

učitel

starší generace
Popisovaný přístup zaměstnavatelů (nemají zájem o starší ročníky) je pochopitelně krátkozraký - člověk kolem padesátky má jisté zkušenosti, odrostlé děti (takže s nimi nemusí být doma v případě nemoci), větší motivaci si místo udržet a perspektiva cca 10-12 let (do důchodu) je podstatně větší než např. u 25ti leté dívky, která během pár let odejde na mateřskou. Takže zaměstnavatel, který má "pod čepicí" staršími ročníky neopovrhne. Pochopitelně záleží i na povaze práce.
 
0/0
24.3.2004 14:21

evzen

Re:
Problém starší generace je, že má zažité životní stereotypy a postupy - a hlavně neochotu nebo slabou vůli je korigovat. V zaběhlém kolektivu je to problém zásadní...
0/0
24.3.2004 14:37

Pepíček Zíma

Re:
Z MNOHA důvodů nefandím sebestředné a nafoukané starší generaci, z jejích vzlyků je mi na zvracení. Polovinu života prožila za komanče, hubu a mozek umolousaný od planých a skandovaných hesel, ručičky uplácané od potlesků z prvomájových manifestací, samozřejmě a bezpracně se pelešící v regulovaných bytech zatímco mladí se po bandách skládají na mnohatisícový nájem vysmátému gerontovi, nechápající pojmy zodpovědnost a tolerance, dodnes si šťastně skřehotající normalizační songy a čekající, že jí mladí budou mávat, vzdávat čest a slávu a brát mezi sebe - to nemůžou myslet vážně!?
0/0
24.3.2004 14:41

Marek

Re:
Horší a omezenější názor jsem už dlouho neslyšel. Marek (je mi 26) 
0/0
24.3.2004 14:47

zachary

Re:
je mi 29 a tvůj názor mě nezajímá
0/0
24.3.2004 15:08

Unicredito

Re:
Pepo...kroť se..
Klíma
 
0/0
25.3.2004 0:12

Janek

Re:
Tady je přesně vidět, jak naprosto nefunguje zevšeobecňování jakéhokoliv problému. Je mi 30, prošel jsem za 10 let několika firmami, teď podnikám, vše v oblasti managementu. Musím z mé zkušenosti konstatovat, že střední a starší generace je pracovně mnohdy výkonnější než mladší ročníky. Neřeší totiž nepodstatné problémy a ze zkušenosti mnozí z nich umí rozpoznat věci podstatné a ty řešit. Ono je taky poslední dobou vidět u úspěšných firem, že v jejich managementu již nejsou "dvacetiletí draví hoši" bez zkušeností, ale právě lidé mezi 35 - 50 lety. Majitelé firem určitě vědí proč.
0/0
24.3.2004 14:50

Magos

Re:
Máš právo na svůj názor, který asi vyplývá z tvých zkušeností. Velký vliv může mít také Váš vztah k rodičům. Je mi kolem padesátí jsem ve výpovědi a hledám místo. Mám dvě dcery, které studují na vysoké škole a jsou plně závislé na rodičích. Kdyby šlo jen o mně, mohu s tebou souhlasit, ale jak k tomu příjdou moje děti. A mohu pokračovat, po studijích si založí rodinu a v dnešní drahotě bez podpory rodičů si toho moc neužijou. Myslím, že u střední generace nejde jen o ně samé, ale o celé rodiny.
0/0
24.3.2004 15:28

eliska

Re:
...mas pravdu, stredni generace je jako  jam v susence....visi na ni horni i spodni vrstva
0/0
25.3.2004 5:43

Lííííííííííííída

Nejhorší je agentura Adecco
Absolutně nejhorší je personální agentura Adecco. Úroveň jejich rekrutérů a konzultantů je úděsná. Navíc ani nedodržují zákony a to buď vědomě nebo z neznalosti. V každém případě vás při spolupráci s touto agenturou nepotká nic dobrého. A to ať už jste uchazeč o práci nebo zákazník, který hodlá využít jejich služeb. Pokud se ucházíte o práci, bude vám jasné, co jsou zač po prvním kontaktu s nimi. Pokud jste zákazník, myslím, že nebude od věci zajímat se o extrémně vysokou fluktuaci zaměstnanců firmy (především na pozicích Branch Managerů a Recruitment Managerů jednotlivých poboček - co třeba Brno, Olomouc, Hranice, Ostrava atd.; ale i na jiných pozicích). Vzhledem k tomu, že vedení pro evropu je v Itálii, stojí za zmínku i významné problémy společnosti Adecco, které má v souvislosti s krachem italského Parmalatu (více zde: http://ekonomika.idnes.cz/ekoakcie.asp?r=ekoakcie&c=A040113_100005_ekoakcie_klu). Dalo by se pokračovat do nekonečna. Adecco se tváří jako největší, ale pozor - z jejich mnoha (cca 24 poboček) funguje v reálu jen tak 4-5. Poví vám to každý rozumný zaměstnanec nebo exzaměstnanec (kterých je opravdu hodně). ;o) A kvalita jejich služeb? hahaha, jaká asi s ohledem na výše uvedené je...? Děsná! Tak bacha a daleko od nich!
0/0
24.3.2004 14:11

Praseckar

je to jednoduche
Ukazat KOZY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
24.3.2004 13:43

perses

Souhlasím
s p. Novákovou, hranici bych přesunul nad 40let. ano, Dogbert má v něčem pravdu, že starší si nenechají "s***t na hlavu. možná je to zkušenostmi a zaměstnavatelé si vyberou "mladého a hloupého". nechci proboha tím výrokem nikoho urazit a doufám, že nikdo to neveme osobně.a také nechci tvrdít, že "co starý, to chytrý". prostě nad 40 let je menší šance dostat zaměstnání.
0/0
24.3.2004 13:10

Ivana Nováková

Diskriminace starší generace
Myslím si, že největší chybu dělají personalisté, když automaticky vyhazují do koše životopisy uchazečů, kterým je 50 či více let. To se děje prakticky ve všech firmách (mám infronace od mnoha mých známých, kteří se ucházeli o místo).  Já to osobně pociťuji jako diskriminaci!
0/0
24.3.2004 12:07

Dogbert

Re:
... a není to náhodou v něčem jiném? Třeba jsou mladí víc ochotni si ze začátku nechat s***t na hlavu, smíří se i s podřadnějsí pracovní náplní a nižším platem, nedávají na jevo, že všchno znají a všechno umějí i když tomu tak vždy není v novém zaměstnání. Důvoden může být i mladší kolektiv.  Nic si z toho nedělejte, mladí jsou zas diskriminovaní tak, že nemají nárok na regulované nájemné.
0/0
24.3.2004 12:22

Marek

Re:
Regulované nájemné nemá nic společného s věkem. A znám docela dost mladých lidí kteří tohoto výdobitku porevolučních let využívají.
0/0
24.3.2004 14:51

Pepíček Zíma

Re: namoutěkotě
Z MNOHA důvodů nefandím sebestředné a nafoukané starší generaci, z jejích vzlyků je mi na zvracení. Polovinu života prožila za komanče, hubu a mozek umolousaný od planých a skandovaných hesel, ručičky uplácané od potlesků z prvomájových manifestací, samozřejmě a bezpracně se pelešící v regulovaných bytech zatímco mladí se po bandách skládají na mnohatisícový nájem vysmátému gerontovi, nechápající pojmy zodpovědnost a tolerance, dodnes si šťastně skřehotající normalizační songy a čekající, že jí mladí budou mávat, vzdávat čest a slávu a brát mezi sebe - to jste trochu přepískla, nemyslíte?
0/0
24.3.2004 14:39

panthera

Re:
Hu - to je něco.  Polovinu života jsme opravdu prožili za komančů - no a co? Vaši rodiče ne? Kdo za to může? Mám se zlobit na své rodiče za to, že mě počali v 50tých letech? To je trochu stupidní argumentace - nezdá se Vám? To jak  se kdo v té době choval je jeho svědomí, ale s tím já, ani vy nic neuděláme. Já tedy vůbec nechci aby mi mladí mávali, vzdávali čest a slávu a brali mezi sebe - tedy nad tím posledním se musím zamyslet. Jsem pozvaná na večírek kolegů starých cca 20 - 30 let, musím se jich zeptat  proč mě zvou. Jo, jo - z Vás mluví nenávist a děsná zloba. Někdo Vám něco provedl? Skuste se radši
0/0
24.3.2004 15:54

Petr V.

kopa sra*ek
Tak takovouhle kopu sra*ek jsem dlouho necetl!! Osobne bych teda nikoho z pisalku iDNES nikdy nezamestnal!!
0/0
24.3.2004 12:05

Pavel V.

Re:
Přesně jsi to vystihl. A to co předvádějí ve sportovních rubrikách.....to je tak ubohý, těch chyb....špatná fota, statistiky, komentáře. Hrůza a děs.
0/0
24.3.2004 12:16

***

Re:
Tak proc to ctes?
0/0
24.3.2004 13:04

d

Re:
d
0/0
24.3.2004 13:24

Ludek

Re:
Nevim, kolik lidi zamestnavas a kolik jsi absolvoval prijimacich pohovoru, ale podle toho cos napsal, budes asi peknej debil. A to musim rict, ze novinare nesnasim.
0/0
24.3.2004 13:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.