Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci se v Česku pracovně uplatní

Podle slovenského deníku Pravda jsou Slováci sympatičtí osmi z deseti Čechů. Odborníci k tomu dodávají, že oba národy už nemají spory a začaly si chybět. Postoj Čechů ke Slovákům je velmi dobrý, ale přece jen ho něco kazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin

no pekne...
Po precitani poslednych par prispevkov sa mi len potvrdilo pravidlo, ze nezavistle na narodnosti, blbci sa najdu vsade... Som slovak a v Prahe pracujem uz dva roky, nie je to ceska firma ale zahranicna, no ale o tom som nechel hovorit. Ja osobne mam cechov velmi rad a ocenujem, ze mi umoznili citit sa medzi nimi ako doma. To, ze sa slovaci v cesku pracovne uplatnia je podla mna prirodzeny vyvoj. Cesko je o dva-tri roky dopredu a ma vyssiu zivotnu uroven. Je fakt, ze vacsinou slovaci obsadzuju horsie platene prace ale skorej by som sa obaval situacie ked vstupime do EU. Lokalne, male a tradicne firmy budu mat velke problemy konkurovat a prezit. Oproti tomu bude otaza pracovneho uplatnenia slovakov v cesku uplne nezaujimava... si myslim...  Pekny den. m  .
 
0/0
7.4.2004 10:09

Radecek

Jen tak mezi reci:))
Nejhorsi je slovak, kt. uz slovensky zapomnel a cesky se este nenaucil:
0/0
6.4.2004 13:17

Rastislav

Re: ...
hm. najhorsi je Cech, ktory sa tvari, ze nerozumie slovensky, a hraje divadlo!!!
0/0
6.4.2004 16:48

DMFriend

Slováci jsou OK', mám je rád
0/0
6.4.2004 0:20

aris

Pravda? Co je pravda?
No pravda je taka, ze Cesi sa chceli oddelit, mali to dobre spocitane. Na Slovensku sme este ani nemysleli o spolocnom state a Klaus uz tlacil kolky na Kcs. Kua! Ved na Slovensku bol tazky priemysel so zastaralou technologiou, zbrojny priemysel, ktory bol na odstrel, atd., atd. navyse hranica so ZSSR, pre vas bolo nanajvys vyhodne sa oddelit a este to propagandisticky otocit. Velmi dobre Klausovi padol vhod Meciar. Oni dvaja sa nasli. Kazdy ziskal co chcel. Klobuk dole pred Klausom. CR ekonomicky ziskala ovela viac ako SR (a to nevravim o CSA, o namornej flotile a o najvacsom svinstve o ukradnutej zastave tj. definovali ste sa ako nastupnicky stat). Ale v konecnom dosledku ste duchovne a kulturne stratili. Ani neviete ako ste okradli vlastne deti o jazyk ineho naroda, ktory by sa naucili lahunko, bez problemov ani by nevedeli ako. Vasa skoda, aj teraz nadavate, ze Slovakov u vas studuje nejak vela. Mali by ste sa tesit, pretoze aj tu je opak pravdou, nie my v SR ziskavame, my tym stracame. Porodnost je katastrofalna u vas aj u nas. "Vylepsuju" ju len cigani. Pravdu maju ti Cesi, ktori vidia dalej ako na vlastny nos. Velka vacsina Slovakov z VS u vas ostane, zalozi si rodiny, privedie na svet deti. U tych deti bude velky predpoklad, ze ich vzdelani, inteligentni rodicia vychovaju a ze sa z nich stanu produktivnyi pracujuci ludia, ktori budu statu peniaze prinasat a nie ich od neho tahat.
Nech sa Vam v CR dari (bez ironie)
0/0
6.4.2004 0:09

Marvo

Re:
Je zajímavé, jak se všichni točíte na „ukradené“ vlajce. Měli jste právo první volby, ale zdá se, že převládl totální odpor. Vždyť někteří tu vlajku i pálili. Byla právně volná. Nelze ukrást něco, co nemá majitele. ČSA jsou dnes tam, kde jsou i díky výhodné spolupráci s ČSL v Praze. Ani dnes to ale není firma, se kterou stojí a padá ekonomika státu.
0/0
6.4.2004 0:32

aris

Re:
Kto mal pravo prvej volby si netrufam povedat, nebol som pri tom. Ty si bol?
K ostatnym veciam z mojho prispevku si sa nevyjadril. To mi staci. Len zopakujem, je mi uprimne luto tych z vas, ktori nevidia ako ste okradli sami seba, vase deti.
Skoda, ze je stale dost tych, ktori maju zaujem hladat co rozdeluje a nie naopak.
0/0
6.4.2004 0:47

Jiri Mrenka

Re:
Nechci se na tomto foru opakovat, jiz jednou jsem zo napsal, ale pokud tady chteji slovaci za nase penize studovat, tak budou vdecny a nechajisi takove kecy od cesty... Nedostal jsem se kvuli slovakum na VS, ikdyz byli lepsi nez ja, neznamena to, ze ja tim nemam pravo studovat VS, ach ano, vsichni jsme splnili podminky pro prijeti, ale nekteri z nas nebyli z kapacitnich duvodu prijati. Na te ukrajine od breclavy na vychod zacinaji byt ceske skoly docela prestizni a radi se tam slovaci po studiu vraci, preceje jenom rici,  ze mam titul z MU nebo UK je lepsi nez studium na janosikove vychodne...                
Doporucuji vsem slovakum studujicim v CR, kteri se stotoznuji se svym bratom vyse, ze by si meli dobre uvedomit, kdo to jejich studium sponzoruje a prestat blbe kidat nebo Vas prestanu mit rad.                  
0/0
6.4.2004 8:45

a

toto sa vola Xenofobia
0/0
6.4.2004 13:28

Rastislav

Re: si dement
1. kámo, sami si seriete do vlastneho hniezda. ide o to, ze studium slovakov, to znamena aj moje studium, je zalozeny na zakone o studiu zahranicnych studentov na ceskych skolach z 98 roku. to znamena, ze studium v ceskom jazyku je pre zahranicneho studenta zdarma. 2. to, ze nie si dostatocne chytra osobnost, tak za to ti ja nemozem. stazuj sa niekde inde a nie v tom, ze v cechach studuje mnoho slovakov. 3. vyskusaj prist na prijimacky na VS na Slovensko. z prijimacok , ktore su na VSE v Bratislave by si sa posral. celkovo prijimacky na VS v Cechach je prechadzka ruzovym sadom:-))) 4. hladajme medzi sebou to, co nas spojuje, nie to co nas rozdeluje. v EU budeme dve staty, ktore maju medzi sebou strasne blizko, ci je to z jazykovej stranky, alebo mentality ludi.... pred 1989 z kazdej strany hustil jedno, ze je len narodnost a rec ceskoslovenska. to kazdy na to zabudol????? zobudte sa ludia. ako chcete zit v EU, v ktorej bude zit 23 statov, ak su medzi nami take rozbroje??????
0/0
6.4.2004 16:47

pajkyn

Re:
Libi by se mi uvedomelost ceskych vlastencu. Hlavne ocenuji jejich znalost ceskeho pravopisu....
0/0
6.4.2004 21:13

Husband

Re:
no to snad nemyslíš vážně??? Co to tady kecáš za voloviny??? Byli jste to vy, Slováci, kdo si schválil Ústavu a vyhlásil Slovenský štát dřív než byla vůbec rozdělena ČSFR. Vaše neustálé dohady o pomlčce a kompetenciach, to nebyl výmysl Čechů, ale vás Slováků... Já jsem v květnu roku 1992 byl na Slovensku a můžu ti říct, že takovou xenofobii jsem ještě v životě nezažil. Nechtěli nás obsloužit v obchodě, v restauraci hned začali mluvit maďarsky abychom nerozuměli a všude jsme jen slyšeli, že Češi sú svině a máme táhnout domů... A ty mi tady něco vykládej o tom, že rozdělení Československa chtěli Češi.. Nejraději bych tě nakopal do prd*ele, čobole jeden!!! Asi jsi buď malej fracek, kterýmu je max. 16 let nebo jsi ztratil paměť nebo jsi totální debil!!!!
0/0
6.4.2004 15:31

hermik

skolne
Tohle vyresi jedine zavedeni skolneho, studenti si alespon budou skoly vazit a nebudou zbytecne trcet na skole, kdyz je to nebavi nebo se vyhybaji vojne, skola bude mit vice finacnich prostredku na zkvalitneni vyuky. Vysi skolneho bych videl od 20-200 tisic rocne, podle kvality skoly a vyse budouciho zamestnani, samozrejme ze bude nutne vytvorit system velmi levnych, mozna i neurocenych pujcek, ktere by clovek zacal splacet az po vystudovani VS a po nabyti urcite zivotni urovne.
0/0
6.4.2004 0:01

Rastislav

Re:
zobud sa kamo. vyska skolneho by mala byt priamo umerna priemernej mzde! to jest 5% z prumernej mzdy. clovece, ak nieco vypustis z ust, tak predtym riadne popremyslaj!
0/0
6.4.2004 16:50

Pežíčko

......
Po precitani vacsiny prispevkov teda   , mili bratia.
Tolko nenavisti by od vas clovek nikdy necakal. Mohli by ste mat k nasim ludom, pokial u vas ziju a pracuju kladnejsie postoje.  S takouto mierou neznasanlivosti chcete ist do Europy? Dufam, ze po vstupe do EU sa vsetci ti zli Slovaci zoberou a odidu na zapad.
Potom, az ich nahradia Ukrainci, Rumuni a Bulhari si mozete pochvalovat, ze Slovaci su konecne prec.
0/0
5.4.2004 23:45

Petr

Souhlasim
0/0
5.4.2004 23:43

Matej

Prec so zahranicim !?!?!?!?
Jasne, preco nie, vyzente studujucich slovakov naspat na Slovensko. A vyzente tez vsetkych pracujucich slovakov. Vsetky slovenske firmy nech sa pracu z Ciech. No nezabudnite potom hned vyhnat vsetkych americanov a samozrejme so vsetkymi ich firmami, co investovali v Cechach, vsetkych azijcov a znovu samozrejme vsetky azijske firmy co su v Cechach. Proste je potrebne vsetky zahranicne osoby (ci uz fyzicke alebo pravnicke) vyhnat z Ciech, nech idu domov. V Cechach globalizace neplati. Potom budete v ..... Vies kde :-)
Radsej sa vsetci radujme zo stavu, ktory tuna je. Cesko (ako kazda dalsia krajina v Europe) ma problemy s populacnym rastom. Takze prognoza do buducna je, ze bude cim viac neproduktivneho (ako aj nekvalif..) obyvatelstva apod. Aby som to skratil, proste Cesko je na tom dobre, lebo ma narast produktivneho obyvatelstva a to "aj" hlavne slovakom.
A je vela dalsich aspektov... Takze sa radujme....
Mimochodom ja osobne som studoval v CR a na daniach ani nie tri roky po ukonceni VS platim mesacne 18 tisic Kc. Ja myslim, ze sa to oplati... Aj pre mna, aj pre Vas.
0/0
5.4.2004 23:32

jirka

studium v EU
V EU budou mit studenti ze vsech clenskych zemi stejne podminky jako domaci. Slovenska situace je dana mezivladni dohodou, ale tahle situace bude standard po 1.5. V Rakousku uz taky fnukaj: sice vybiraji skolne, ale pochopitelne nekryje naklady, chodi jim tam Nemci, hlavne na obory, kde je v Nemecku numerus clausus, tj. medicina apod., jenze po studiu jdou zpet do Nemecka. Rekl bych, ze ta rovnost skutecne muze zpusobit, ze nekdo studuje na cizi ucet. Pokud jde o Slovaky, sance je velka, ze tu zustanou. Uspech USA ukazuje, ze imigranti se vetsinou vic snazi a jsou v prumeru lepsi nez domaci obyvatelstvo. Rekl bych to asi tak: imigranti jsou jakasi aktivni elita naroda: proste jdou zkusit stesti jinam. Jestli Slovensko dopousti tento odliv mozku v nadeji, ze se casem vrati, tak budiz. Jake jine imigranty si Cesko muze prat? Integrace bezproblemova, jazyk taky... Chapu potize s kolejemi, to je opravdu problem. Mela by se asi zmenit pravidla pridelovani. Ale jestli budou podle vysledku, rekl bych, ze tam bude Slovaku taky hromada:-) Spis bych byl pro to, aby ten prispevek (to, cim stat koleje dotuje) dostal student na ruku a vybral by si pak kolej nebo privat. On by ten rozdil cen uz nebyl takovy.
0/0
5.4.2004 23:18

Martin

At plati skolne,jako my u nich
Mam spoustu kamaradu Slovaku,ale ruku na srdce,prece jenom tim ze Slovaci studuji zadarmo neni v poradku,jelikoz nas stat to stoji spoustu penez.Pisou tady dokonce takove veci,jako ze se domu vracet nebudou a ze se tady zije lip.Ano,ale jakmile se u vas provedou reformy a nas stat vam v te dobe bude platit naklady na skolu,tak se muze stat ze ekonomicky z toho vyjdete lepe,zbalite si kufry a hura zpet na Slovensko.Ja koleje nedostal,take kvuli Slovakum,takze jen tezko se tady muzu rozplivat,jake je to super ze studujeme vedle sebe,ale kdybych chtel studovat ja na Slovensku,budu platit skolne,Slovaci u nas studuji zadarmo.Pro nas stat je to silne nevyhodne.Svuj nazor nikomu nenutim,proti Slovakum taky nic nemam,ale stve me,ze vlada jim dava uplne stejne podminky jako nam a jejich vlada nam na misto toho muze nabidnout tak akorat skolne a zastarale skoly s kolejema.
0/0
5.4.2004 22:50

programator

Re: skolne
Nie som si tym isty, ale ja mam taky pocit, ze Cesi studuju na Slovensku tiez bezplatne. Je to tusim zakotvene prave v tej medzistatnej zmluve medzi CR a SR, ktora garantuje rovnake podmienky Slovakom studujucim v CR a Cechom studujucim v SR. To len tak na okraj ;)
0/0
6.4.2004 9:01

Rastislav

Re:
mas pravdu. tie rovnake podmienky by mali byt. ale zatial studenti studujuci na slovensku, ci domaci, alebo zahranicny skolne platit nebudu. poslanci spravili jednu rozumnu vec za cele volebne obdobie, a to asi taku, ze zakon neschvalili.
0/0
6.4.2004 16:55

DMFriend

Slováci jsou OK', mám je rád
0/0
5.4.2004 22:49

Dalibor Vrana

Se vstupem do EU
nastesti konci tohle osocovani, nebot kazdy muze studovat kde chce v ramci EU. A jen xenofobni magori ci neumetelove bojici se konkurence budou dal zvanit o tom kdo komu bere misto. Kdyby nasi studenti byli lepsi, Slovaci by se na VS nedostali. Stejne tak je to se zamestnanim. Az nase socialky a nemakacenkove valejici si doma kulky na podpore budou donuceny makat, jinak at chcipnou hlady, tak take nebude takova potreba cizincu na praci
0/0
5.4.2004 22:04

slavistajiri

HRUZA
Jo je fakt supr že koleje sou plny slovaku a na nas čechy nezbyva misto,všechno co ste tady psaly je pravda a hrozim se toho co bude dal!! SMRT SLOVÁKŮM!!!!!
0/0
5.4.2004 21:51

kristyan

SOS
Az nam vlítne do Evropy vlna Slováku, to nám možná zkazí na dobro náladu....hráli si s náma hráli na slepou bábu :-)
0/0
5.4.2004 21:47

Marvo

Re:
Originál je lepsi.
0/0
5.4.2004 21:56

Janca

Skola pokr.
pokr...ale zase ta vzdialenost nie je taka horibilna, nie je problem svojich bliznych kedykolvek navstivit...
A ak chcete cosi zakazovat, tak zakazte "nas" ako zakazane ovocie svojej mladezi, ktora po nas ide hro¨zne, pre nasu "prichut exotiky".Takze takto a ludia trochu sa znormalizujte.Zili sme roky spolu a ako to uz tak vypada budeme ich zit este aj kopec dalsich.Tak pozdravujem a prajem pekny den a Cechov
0/0
5.4.2004 21:39

Janca

Skola
Studujem tu uz druhym rokom a chapem dost Cechov co tu pisu tieto prispevky, hoci som miestami nestacila zatvarat usta.Vedela som , ze obcas je tu urcita nevrazivost, ale az takato?Pripady dostania/nedostania koleje ceskeho studenta plne chapem.Tam by som zmenila pravidla, hoci ja utrpim a budem si musiet najst privat, ktory ma vyjde na5-6krat viac ako pobyt na koleji. Ale dokazem si ho zaplatit-myslim si , ze v Prahe zohnat brigadu a zarobit si mesacne par bubacikov nie je vobec problem. A co sa tyka toho platenia? Neberiem to tak, ze zaberame miesto Cechom.Primacky sme robili take iste ako oni a co tu niektori pisu, ze by sme ako napriklad ini cudzinci mali robit testy aj z anglictiny ci cestiny ako jazyka , tak myslim sim ze tam by ste sa akurat opat samy pekne natlkli huby. Pretoze v sucasnosti pre kazdeho jedneho¨starsieho ci mladeho ¨Slovaka nie je ziadny problem "mluvit" cesky-my na tomto jazyku este stale vyrastame a rozumieme mu "fluent", takze kludne test aj z cestiny. Alebo anglictiny?Myslim, ze sme lepsi. Na skole co mam kamaratky a spoluziakov okolo, tak z AJ ste trosku mimo.Vsetci ste este najma nemcinova generacia, hoci musim uznat sa to trosku zlepsuje
Celkovo zhrnute hore a dole.Je to tema na dlho .,Ja ako slovacka viem pochopit urcite vase pochody, ale miestami sa stracam. Kolki tu pisete, ze zadarmo vystudujeme, SVK za nase studium nist neda a potom tam pojdeme pracovat...Myslite ze to tak bude?Aby som sa vracala spat, ked tu je zivot a vobec vsetko lepsie, co ma mrzi, lebo som hrda slovacka, ale co sa da robit.Clovek ako humanitny tvor vzdy ide za tym lepsim a ze to bude tu u vas alebo dakde inde este na zapad?tak to uz bohuzial tak raz je.A vy si nas tu podla nas vychovavate pre vas trh , takze tie peniaze, ktore za nas plati vas stat, nie su az tak uplne vyhodene do vzduchu! A ako dievca je tu moznst, ze si tu clovek zalozi rodinu.Slovensko bude vzdy chybat, su tam moje korene, ale
0/0
5.4.2004 21:34

Marvo

Re:
Dovolte mi malé vysvětlení pojmu zabírá místo: Jestliže škola otevírá 3000 míst pro české studium a 1500 míst zaberou cizinci, znamená to, že 1500 občanů ČR se na tuto školu nedostane. Nic na tom nemění ani fakt, že taktéž cizinci skládali zkoušky a byli lepší. Na stavu české společnosti se to projeví negativně. Už dnes máme extrémně nízké procento absolventů VŠ. Když se tedy cizinci na VŠ dostali, tak by alespoň měli v ČR zůstat a vrátit jí tímto způsobem onu možnost.
0/0
5.4.2004 22:58

jana

Navrhuji, aby na českých školách studovali pouze zahraniční studenti
Jako seriozní daňový poplatník navrhuji, aby na univerzitách v ČR studovali pouze zahraniční studenti. Nechápu proč by Češi měli chodit v Praze nebo v Brně na VŠ. Vždyť Češi mohou také studovat na celém světě včetně Slovenska úplně zadarmo.
0/0
5.4.2004 21:16

opportunity

Cena práce
U nás pracuje nejen dost Slováků, ale taky Ukrajinců, Rusů a Poláků, a ať si říká kdo chce co chce, práci našim to bere. Je totiž třeba se na to podívat jinak: podnikatel nasadí nízkou mzdu (na české poměry), proto tzv. nenajde pracovníky a může vzít cizince, kteří mzdu vyvezou a na jejich poměry ji považují za slušnou. Dochází tedy k podhodnocení práce pokladních a prodavaček, zedníků a pod. Nefunguje trh práce v tom smyslu, že by za práci muselo být zaplaceno adekvátně k situaci na trhu.
0/0
5.4.2004 21:04

Koenig

Re:
Presne tak.
0/0
5.4.2004 22:39

Radek Laušman

Re:
No a opravdu si myslíte, že tu ti změstnavatelé budou, když tu nízkou mzdu nebude moct nasadit. Tak se sbalí a odejde na východ celý. A co s toho budem mít my? Nic, protože přijdeme i o ty daně co tu ten podnikatel zaplatí. Opravdu si myslíte, že by tu většina investorů zůstávala, kdyby na místa na kterých Čech za ty peníze dělat nebude nemohla nabírat cizince? Na 100% by se sbalili a odešly jinam a vy co řvete, že vám cizinci díky ochotě pracovat za nižší mzdy berou práci, by jste stejně žádnou nesehnali a navíc by stát měl míň peněz na vaše štědré sociální dávky. Takže by jste na tom zase prodělali a nebo chcete ještě kvůli tomu zvednout už tak vysoký daně, aby pro vás bylo dost. Přestaňte fňukat a koukejte si najít práci, když nebudete mít přehnaný nároky tak ji seženete. Já vždycky, když  jen slyším kolik každej jouda se základkou má představu, že bude brát, tak se ani nedivím, že nemají práci a leží na dávkách. Teď se jen chci omluvit lidem, kteří by rádi pracovali, přišli o práci těsně před důchodovým věkem a jinou nemůžou sehnat. Tyto lidi nepovažuji za povaleče, protože jsem se setkal s tím jak je zaměstnavatelé diskriminují kvůli věku a i když by pracovali téměř z jakýchkoliv podmínek, tak práci neseženou, ale toto téma už patří do jiné diskuse.
0/0
5.4.2004 23:08

hermik

Re:
Myslis, ze Tesco kvuli tomu, aby zvedlo platy o par tisic sbali baraky za par miliard a presunou je na vychod ?
0/0
5.4.2004 23:55

Radek Laušman

Re:
A myslíš, že Slováci,Ukrajinci a Poláci pracují jenom v Tescu...??? To máš poměrně omezený rozhled.
0/0
6.4.2004 0:42

hermik

Re:
Ja se snazim jenom vyvratit tve 100% presvedceni, ze by bez levne pracovni sily vsichni sbalili fidlatka. Tesco jsem uvedl jenom jako priklad. Treba OKD zamestnava nekolik tisic polskych a slovenskych horniku, protoze v Cechach neni hornicka skola. Stejne tak pracuje nekolik set Poaku ve Skodovce. Ukrajinci vetsinou pracuji ve stavebnictvi, i kdyz posledni dobu pozoruju, ze se otrkavaji a zacinaji vystrkavat ruzky.
0/0
6.4.2004 0:57

stev

Studium Slováků zpoplatnit
Rozhodně není v pořádku, že Slováci chodí k nám studovat za peníze českých daňových polatníků (reálný náklad na studenta je 200 až 500 tisíc ročně). Takové studium má opodstatnění pouze v případě určité symetrie, tj. pokud by stejný počet Čechů studoval bezplatně na Slovensku. Protože tak tomu ovšem není, česká ekonomika tím výrazně utrpí. V těch, kdož se nedostanou na VŠ, protože jim místo zabere Slovák, se rekrutují budoucí nezaměstnaní. Studium Slováka tak přijde českého daňového poplatníka i na několik desítek milionů Kč, protože český středoškolák na podpoře v nezaměstnanosti bude jednak brát podporu, jednak nebude vytvářet žádné hodnoty. České univerzity přitom vynakládají všemožné úsilí, aby tento způsob tunelování českého státního rozpočtu co nejvíce zamlžili a podporují jej. Dostávají totiž dotace na každou studující hlavu.
0/0
5.4.2004 21:04

philosophicus

Re: chybna argumentace
Nevim proc, ale mam takovy pocit, ze mi rodice platili uplne stejne dane za byvaleho spolecneho statu, jako roce ostatnich, mimo jine cechu. Muj otec plati dane tomuto statu, protoze tady pracuje jiz mnoho let, ja jsem take z vydelku pri studiu platil dane, tak proc bych nemel mit narok na bezplatne studium z hrazene z dani? Navic, sposta ceskych studentu se, kteri se dostanou na vysokou skolu ji ani neni schopno dostudovat, tak co Ti co se nedostanou? Je to taky otazkou tak trochu snazeni...kdyby melo jit o tunelovani, tak by museli byt rozdilne prijimaci zkousky, ale ty jsou stejne, tak nechapu o cem vlastne mluvite. Je to pouze netolerance, nizke sebevedomi, nebo co? Ostatne, kdo maka na sobe, tak takove problemy nema.
0/0
5.4.2004 21:39

Snicl

Re:
> náklad na studenta je 200 až 500 tisíc ročně).
A to jsi vycetl kde?
Bavil jsem se s prodekanem o skolnym, rikal ze dokoverguje max na castku co ted dava stat skole na studenta - cca 40000,-  K tomu prictu prispevek statu na koleje cca 900 mesicne a "zlevneny" jidlo v menze max 60 kuponu nebo kolik jich je po cca 20,-
Uz me nenapada cim jeste stat na studenta prispiva. Teda krome pridavku. Ale slovaci nedostavaj cesky pridavky nebo jo?
Nerikam za to tak urcite je, pokud tomu nekdo rozumite, tak me doplnte na tech 200 litru :)
0/0
5.4.2004 22:23

pawel

slováci
skolne vuci slovenskym studentum bych zavedl z duvodu, ze slovenska ekonomika ziska bezplatne kvalifikovanou pracovni silu, protoze plno absolventu se bude vracet k rodinam atd. At zaplati finance, jez cesky stat pouzil na jejich studium ve forme prave toho skolneho. Myslim, ze adekvatni vyse se pohybuje mezi 10-30tisici a divim se, ze se o tom jiz nemluvi vic nahlas..Nic proti slovakum nemam, ale takhle omezuji pocet ceskych studentu na vs..a my uz davno nejsme federace, tak bych do toho nejake historicke vazby vubec nezapojoval
0/0
5.4.2004 20:59

sk

studium v zahranici
Myslim, ze vacsina slovenskych studentov nepovazuje Cesko za zahranicie. Studium v cestine nie je az take komplikovane. Takze tie 3% z celkoveho poctu studentov v Cechach je stale pomerne nizke. Ja osobne svojim studentom odporucam, pokial maju tu moznost, ist na studium alebo staz do "skutocneho" zahranicia. Mimochodom, asi 70-80% slovenskych studentov studuje v inych krajinach ako Cesko. Inak povedane, Cesko je len jednou z moznosti. Celosvetovy trend je, ze sa skoly snazia pritiahnut talentovanych studentov zo zahranicia. Mnohe krajiny takto kompenzuju odliv vlastnych talentovanych ludi (Nemecko, Rakusko). Pocet talentovanych studentov, ktori chcu studovat vonku, nie je az taky velky, takze univerzity a staty su nutene o tychto studentov sutazit. Myslim, ze Cesko ma dost velke stastie, ze je stale atraktivne pre niektorych mladych Slovakov.
0/0
5.4.2004 20:47

Porte

Slovaci na VS
Nechce se mi psat zadnou dlouhou uvahu, protoze tu jsem si uz uzil na maturitni pisemce, takze to jen shrnu. Ja proti Slovakum nikdy nic moc nemel, na turistaku jsme byli se skolou na Slovensku a celkem jsme si se Slovenskymi kolegy rozumeli, ale ted, kdyz se clovek stara o prijimacky na VS, tak se proste averzi vuci Slovakum neubrani. Muzu uprimne rict, ze byt Slovakem, tak se maturitnim tridam vyhybam, protoze se vetsine pri zvuku slovenstiny peni krev. Problem je, ze CR a SR ma nadstadartni smlouvu o VS, ktera umoznuje studentum obou zemi studovat v te sousedni stejne jednoduse a bez omezeni, jako za doby federace. Dusledkem ovsem je, ze Slovaci jdou k nam a jen minimum Cechu na Slovensko. Proc? To vi asi kazdy. Vypovezeni smlouvy ztraci smyl, protoze v EU budou mit studenti clenskych zemi stejne podminky pro studium, jako studenti domaci. A tady nastava problem. Slovensko zavedlo skolne a my ne, je tudiz jasne, ze jich sem pujde jeste mnohem vic nez dnes. Muzeme to resit jen tak, ze bud Slovaci a jini cizinci budou mit extremne tezke zkousky z cestiny (cimz by se smazala nestandartnost jazykove spriznenosti, ktera ma v EU obdoby jen mezi Nemeckem a Rakouskem) a nebo zavedenim skolneho. Skolne by prospelo snizenim pretlaku z venci a zvysenim urovne VS. Jestli u nas nezavedeme skolne o minimalni vysi jako na Slovensku, muze se stat, ze Slovensko si utvori par elitnich VS s vedeckymi pracovisti a zbytek pozavira a vsichni se budou hlasit k nam.
Zkratka, jestli se s tim neco neudela, nebudou se pak moc nekteri divit, az tisice neuspesnych uchazecu o studium na VS nesvali vinu na sebe, ale na Slovaky . . . a bude to castecne opravnene.
0/0
5.4.2004 20:42

Zrno

diskusia
Ja studujem v Brne uz druhy rok, a zatial som ziadne problemy s tym ze som Slovak nemal. Z vecsiny  prispevkov som vytusil ze vecsina Cechov pri nam nic nema, a bohuzial nejake to percento ma.A myslim ze je to uplne normalne.Niektory Slovaci zase nemaju radi Madarov.Cast Anglicanov nema rada Francuzov (A naopak)Ta nevrazivost medzi narodmi tu bola a bude.Iba dufam ze u vecsiny ludi sa nikdy neprejavi.A do tej spolocnej Europy pojdeme ako partneri a nie ako male rozhadane deti.
0/0
5.4.2004 20:37

anatol

po česku
po prečítaní príspevkov sa pýtam : Čo hľadá Česko v spoločnej Európe.
0/0
5.4.2004 20:25

asd

Re:
No  Vás určitě ne!
0/0
5.4.2004 20:31

Marvo

Re:
Ctete nekdy i slovensky WEB. Pak se budete ptat, Čo hľadá Slovensko v spoločnej Európe.
0/0
5.4.2004 20:32

sasivari

Re:
cesi.....nic nedelat ...a hodne vydelat,a ukazovat jake jsou platy v EU.
0/0
5.4.2004 20:42

Zaměstnanec

ABB Brno s.r.o
„Odborníci však upozorňují, že mnozí Češi by za tak nízké platy nešli pracovat,“
Co je to za keci, pracuji v  A s.r.o rno (výroba rozváděčů VN).Už asi 7 let firma zaměstnavá
slováky přes slovenskou agenturu SADES, nejedná se o žádné sezónní práce nebo nárazovky,jsou tam prostě pořád.Nyní dostalo 12 zaměstnanců A výpověď pro nadbytečnost,ale slováci jsou tam pořád a nikoho to nesere!!!
Jinak naši slovenští zaměstnanci nemusí mít žadnou kvalifikaci v oboru, nebo taky vyhlášku 50,která je zde potřeba.
Pak se můžeme divit,proč je tak vysoká nezaměstnanost!
0/0
5.4.2004 20:15

Hufi

slováci práci neberou
dělaj tam, kde se čechům nechce moc dělat. a nechce se dělat i takovejm, kteří si kvůli svému vzdělání nemůžou moc vybírat. tak se nemůžem divit, že tam pak dělaj cizinci.
0/0
5.4.2004 20:06

Abiati

Studium v ČR
Zelam pekny vecer vsetkym tu diskutujucim. Som Slovak a studujem v Zline na Vysokej.  Tu uz boli zrusene vyhody, ktore mali Slovaci pri ziskavani koleji. Uz nie sme brany ako zahranicny studenti a koleje dostavame presne podla takych istych podmienok ako Cesi, cize vzdialenost bydliska,prospech..... Takze sa tu o nejakych vyhodach uz neda hovorit. Je pravda, ze skoly v Cechach su vacsinou lepsie vybavene, tak sa nedivim, ze sa sem tam hrnieme studovat. Ze zaberam miesto ceskemu studentovi???? Robil som take rovnake primacky ako ostatny, dokonca som pisal aj diktat v ceskom jazyku a na rozdiel od kopy Ceskych studentov som ho mal bez chyby .  V skole rozpravam po Cesky, aj ked to po mne nikto nevyzaduje, aspon sa  zdokonalim v Cestine. (To "Ř" sa sice asi nikdy nenaucim,ale ludia ani nepoznaju, ze sa rozpravaju so Slovakom) Takze nevidim ziadny problem v mojom posobeni tu. Okrem ineho tu studuje aj vela nasich peknych babeniek a nemyslim si, ze mate nieco proti tomu?       
0/0
5.4.2004 20:01





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny