Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stonat pár dní se nevyplácí

Na nemocenské strávil loni každý, kdo si vydělává, téměř dvaatřicet dní. Tolik činila průměrná délka jedné pracovní neschopnosti v České republice. Statistika dále ukazuje, že nejvíce jsou lidé nemocní v severních Čechách, na Moravě a ve Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bara

platit nemoc.soboty nedele

Jamyslim, ze o tom jak dlouho marodit rozhoduji predevsim lekari,prece by nemneli nechat marodit nekoho kdyz mu nic neni.Co nadelam ,kdyz nedostanu neschopenku8-o

0/0
31.10.2008 9:10

Pavel

Jen si hrajte...
No je to kazdeho vec, ale je treba si uvedomit, ze pri nemoci by kazdy mel zvazit jednu vec, neni rozhodujici plat, cert vem penize, ale zdravi. Muzete vydelavat miliony, ale jenom kdyz jste zdravi. Takze kdyz cloveku neco je, a to by mel posoudit lekar, a kdyz ten rekne tri nedele, tak nekecam a jdu marodit. Protoze kdyz bych to neudelal, tak bych se take druhy den nemusel zvednout z postele do smrti vubec. Neni to o penezich, ale o preziti. Dnesni nemoci nejsou o lenoseni, to delaji jenom socky, ale o dost teukych chorobach, co ohrozuji zivot. Deitky az stovky lidi rocne umre na obycejsou chripku. A desitky jich zustenou nadosmrti invalidni. Tak jen si hrajte a vydelavejte, abyste meli na vozejcek...
0/0
13.4.2004 22:19

Denča

Stonat pár dní se nevyplácí
Jsem-li nemocná......dovolenou mi celou naplánuje vedení firmy.Také bych nemoc řešila raději dovolenou,ale kde ji brát,3 týdny a  ani den nazmar.Marodit jen ve dny,které firma na začátku roku naplánovala,to se musí dávat pozor na bacil aby nebacil.
0/0
13.4.2004 21:00

Radeq

I kratke stonani je pro me financni kolaps
Mam dost nadprumerny prijem a presto, nebo spis prave proto, si v pripade nemoci jednoduse nemuzu dovolit zustat na nemocenske. Predstava, ze kdo hodne vydela ma hodne volnych penez je totiz naprosto naivni. Platim byt, splatky, hypoteku, vse odpovidajici svemu beznym prijmu. Pokud si vezmu nemocenskou, jsem okamzite v minusu.
Navrhuji zohledneni lidi s vyssimi prijmy, aby dostali alespon nejake procento a nikoli jen fixni castku tvorici zanedbatelnou castku jejich vydaju.
Taky bych byl vsema deseti pro zavedeni systemu BONUS / MALUS jako je tomu u povinneho ruceni. Kdo casto marodi, a ne vlastni vinou, bude mit sice smulu, ale havarie taky nikdo nedela schvalne, takze mi to prijde spravedlive. Jde totiz o to zavest nejakou regulaci. 32 dni prumerne nemoci rocne znamena, ze mne s nulou odpovida clovek s 64 dny vycerpane dovolene.
Prinejmensim bych uvital, kdyby mel i zamestnanec, stejne jako zivnostnik, moznost se nemocensky nepojistit u statu, ale mohl by zvolit alternativni komercni pojisteni.  Je to vylozena diskriminace zamestnancu oproti zivnostnikum.
Pane Skromachu, jste hlupak a zlodej! A klidne se se mnou sudte, obhajim si to!
0/0
13.4.2004 19:13

Med Bed

Re:
Mno, nerikam, ze se mi marodit vyplati, ale aspon to preziju. Firma mi totiz doplaci zbytek od nemocenske az po neco pres 3/4 platu. Takze dostanu sice min, ale neni to zdaleka tak tragicky rozdil (kdyz beru, ze plat je u nas tez dost nadprumerny)
holt si musite vybrat solidniho zamestnavatele :))
A moznost stravit par dni za sebou doma bez nutnosti navstevy lekare je opet jen dalsi +
0/0
13.4.2004 20:26

Alex

Re:
Jo, souhlasim. Proc by lidi, ktery se o svy zdravi staraj a setrej Svindlovu pokladnu, meli platit stejne jako zmetek, kterej na to kasle. Sam znam lidi (pribuzny), kterym v praci reknou, aby jeste zustali doma marodit, ze stejne neni co na paci.
0/0
14.4.2004 0:09

petr

možná není tak chytré léčit se v práci
Taky jsem měl 25 000 a nevyplácelo se mi marodit. Teď trpím už půl roku na opakované angíny, ASLO mám 635 (normálně  do 200), důvodem jsou opakované a neléčené angíny, střídají na mě nejrůznější antibiotika a  bojím se vylézt ven, aby se mi zase nepřitížilo.
Není to všechno tak černobílé.
0/0
13.4.2004 16:38

Loner

Re:
Presne tak, prechazenim se neusetri, naopak si kazdy koleduje o vetsi problemy. Na to ty svi*n*e socansky nemyslej, jak lidem huntujou pro par korun zdravi, aby pak v budoucnu platili vic na komplikov anejsi veci.
0/0
13.4.2004 16:59

Lada

Re:
Ale ale, aspon se nedozijem duchodu.
0/0
13.4.2004 18:22

guliver

Poslední nemoc 4dny/2000 hospitalizován nešlo vzít dovolenou,
jinak baštím ovoce, protože s platem nad 25tis./měs bych s nemocenskou děsně tratil. Vyplácení nemocenské zaměstnavatelem považuji za naprostý nesmysl, neboť se ho netýká ani uznání neschopnosti, ani kontrola léčebného řádu, ani hospodaření s náhradami. Jen stát, který nehospodaří jako podnikatelé (takový dluh jako má stát by je hned první rok poslal ke dnu) může tento blud zavést. Každý říká, že ČSSD nevolil, tak kdo tedy, mám odpracováno 32let, ale tolik dní jsem nemarodil, denně v práci 9-10hod celou tu dobu i za totáče! Potřebuji na operaci a nevím kdy to kvůli práci naplánovat, a to nechtějí zpočátku vyplácet nic?!
0/0
13.4.2004 15:42

benny

Re:
je to docela jednoduche a kupodivu nemocenska od zamestnavatele vubec neni socdem napad, ale silne cpi kapitalismem: zamestnavatel si ohlida, jestli stale nemocny zamestnanec je jeste unosny. V Nemecku plati nemocenskou ,,stat" az od 6 tydnu nemoci, jinak zametsnavatel !!!
0/0
13.4.2004 18:16

noname

a navíc
hlavně se vyplatí dnes být nemocný přes víkend, protože se počítají i víkendové dny.
Jinak mě nepomůže ani to, zásadně si léčím nemoci o víkendu, protože s mým platem co den nemoci to asi patnáctset čistého ztráta.
Ve firmách bych to také řešil třemi dny na zotavení a prémiemi ovlivněnými zdravostí. Plus samozřejmě podpora prevence - posilovny, sport atd.
ono se to vůbec poslancům rozhoduje, když mají sami třeba půlroku nemocenské 100% platu. Nechápu proč musí mít i v tomto nějakou výjimku - je to snad nějaké ohrožení demokracie jako u imunity? Ne, je to jen pouhá vychcanost
0/0
13.4.2004 15:20

Vasek

v Irsku
jsem mel od zamestnavatele 3 dny volno bez navstevy doktora, ale pokud bych toho zneuzival, doslapli by si na me :-)
0/0
13.4.2004 15:03

hm

jojo
Přesně tak  Když mám teplotu nebo jsem nachlazená, tak to za 3 dny vyležím, ale když dostanu první 3 dny minimální nemocenskou a ta se mi další dny zvedne, tak nevidím důvod, proč spěchat do práce, to si klidně pobydu 14 dní doma  když je to tak hezky zařízené
0/0
13.4.2004 14:09

mm

au
Zrovna teď přecházím něco mezi chřipkou a angínou. Mám něco nad 38 stupňů, ale nemůžu si dovolit vzít si neschopenku, protože za ten týden až dva, co bych byla doma bych přišla o tolik peněz, že by mi nezbylo ani na zaplacení nájmu. Ať žije náš sociální systém,...
0/0
13.4.2004 13:45

jarin

no comment
Zdravim kolegyni , jsme na tom zhruba stejne,ja i manzelka, oba na antibiotikach, oba v praci, v pripade nemocensky nevim z ceho bychom zaplatili najem.   
 
0/0
13.4.2004 14:22

Loner

Re:
ale platit zdravotni musite :) I  z toho co ted vydelavate behem nemoci. Holt to je ta socialni spravedlnost.
0/0
13.4.2004 16:16

pepino

Zdravi versus nemocnost
Statu je jedno jestli jsou lidi nemocny nebo ne, on chce pouze snizit vydaje na nemocenskou, a proto jeji cast prihraje nekomu jinemu. A pokud se bude nemoc prechazet jeste lepe, clovek aspon tolik nevydrzi, brzo umre a stat mu nebude muset platit duchod.
0/0
13.4.2004 13:34

pája_

boj stavebních firem s vysokou nemocností
Tomu se musím jenom zasmát. V praxi to funguje tak, že sama firma pošle na podzim pracovníky k doktorovi a ti se všichni v březnu zázračně vyléčí. Bodejť by se pak nebáli změn.
0/0
13.4.2004 12:43

Exoooot

To je bezva
Já si myslel, že stát by měl mít spíš zájem na tom aby lidé byli zdraví. Takže bych celou věc provedl zskoro přesně naopak: 1. Za první dva pracovní dny nemocenské bych dával kolem 80%. 2. Za další tři pracovní dny kolem 60%. 3. Dál do třeba 20 dnů už jenom 50%. 4. Nad 20 dnů: 70%. Podle mne by došlo k tomu, že by se buď zaměstnanci snažili se vyléčit rychle, ale nemoc by pokud možno nepřecházeli. Ti dlouhodbě nemocní by také nebyli biti. Jediní, kdo by byl bit jsou lidé, co se jim jaksi nepodařilo vyléčit do 5 pracovních dnů. Nárok na proplácení dnů víkendu bych vlastně zrušil úplně s vyjímkou osob, které by do práce stejně museli o víkendu jít.
0/0
13.4.2004 12:10

jn

Re:
..přesně tak ...
0/0
13.4.2004 13:18

Adéla

Re:
  To by bylo rozumné řešení!  Letos už jsem marodila a stačily mi dva dny, měla jsem štěstí. Jeden den mám od zaměstnavatele volno, abych neprskala bacily na ostatní a druhý den jsem si vzala dovolenou. Pro neschopenku jsem si nešla.
0/0
13.4.2004 14:23

David

Re:
Fajn, takže když bejt nemocnej dýl, tak aspoň 20 dní a víc. Jako soukromník, zamestnavajici 6 lidí je pro me výpadek jednoho cloveka na tejden velkej problém, natož na 20 a  víc dní...
0/0
13.4.2004 15:11

Pavel

Re:
Poměrně rozumný nápad. Ovšem lehce zneužitelný. Nemocenská se vyplácí i za sobotu a neděli. Tj. zaměstnanec se "hodí" marod v pátek s uschopněním od pondělí. A pobíra 2 krát 80% + jednou 60% platu, tj. 220% platu. Získá tedy víc jak jednodenní plat navíc. To by v pátek byly firmy pěkně vylidněné:)
0/0
13.4.2004 15:16

Radeq

Re:
No, vyplacet nemocenskou za sobotu a nedeli bych taky zrusil. Chtel bych videt kolik neschopenek je unkoncenych v patek. Ha ha ha  :-) Jinak napad je to dobry, ale zadna pojistovna (natoz statni) vam do toho nepujde. Bohuzel. Dlouha nemoc se nevyplati jen lidem s nadprumernymi prijmy, cili paradoxne tem, co nejvic plati, a to velmi.
Skromach je proste bedna
0/0
13.4.2004 19:21

Vopruz

Re:
Naprosto s tim souhlasim. Ja, kdyz uz na me neco fakt leze (coz je nastesti malokdy), si radsi na ty 2-3 dny vezmu dovolenou. A dovolena neni preci od toho, aby byl clovek nemocny, ale aby si uzil volna. Takze radsi v pripade kratkodobeho vylezeni volim takto, nez zustat na te almuzne. Obracene, jak navrhujes, by to bylo fajn, kazdy by si pak rozmyslel flakat se doma dlouho a vyzirat stat. Navic me ted ceka materska a to je bohuzel dalsi almuzna (2552,- rodic. prispevek), ale te se uz nevyhnu. Nastesti penize resit nemusime (radsi zaklepu).
0/0
13.4.2004 15:19

Petr Urbanec

Re: Nemocenské pojištění má opodstatnění (i když se to na první pohled nezdá)
Krátkodobou nemoc můžete řešit dovolenou, ale těžko si můžu představit, že byste takto zvládli i dlouhodobou nemoc. Ne že bych ji chtěl na někoho přivolávat, ale někdy se stane a pak je každá dovolená krátká. Proto si nemyslím, že je nemocenské pojištění zbytečné - naopak je z tohoto pohledu velmi důležité. Všimněte si, že naprostá většina komerčních pojišťoven krátkodobou nemoc nepojistí. Z tohoto pohledu se pak zdá snaha přenés financování krátkodobé nemoci na zaměstnavatele jako opodstatněná.
0/0
13.4.2004 21:07





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.