Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V práci jsme jako sardinky

V práci si pořádně nemáte ani kam odložit věci. Když kolega vstává od stolu, musí mu místo uvolnit dva další. Namačkáni jako sardinky. Vedro, vydýcháno. Zvlášť v létě je to k nevydržení. Zaměstnanec však má na určité pohodlí nárok. A nejen v červenci a v srpnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michael

Horko na pracovišti
Pracuji jako řidič tramvaje v Praze. Kdo cestuje tramvají v létě po Praze, ví jaké je v ní horko. Ještě horší je to ale v kabině řidiče, kde na přímém slunci je okolo 50-60 stupňů Celsia. Máme sice v kabině větrák, ale ten spíš točí kolem dokola žhavý vzduch v kabině než aby větral, otevřené okno je nanic, když venku nefouká vítr, a náporové větrání je účinné jen při rychlosti jízdy nad 50 km/hod. což v Praze prakticky nejde nikde. Jinde, např. v Brně mají tramvaje nad kabinou řidiče klimatizaci, která dokáže vytvořit pro řidiče pracovní podmínky, které mu vyhovují. To, že to jde jinde, svědčí o naprostém nezájmu DP-PRAHA vytvořit důstojné pracovní podmínky pro řidiče nejen tramvají, ale i autobusů. Co nato technik bezpečnosti práce,nechám bez komentáře. Vy cestující jste v ohrožení, protože v horku klesá pozornost, a tím stoupá nebezpečí nehody. Takže jako cestující by jste se měli hlasitě ozývat, protože my řidiči jsme malí páni i když na to upozorňujeme, a odbory nemají sílu toto prosadit.
Ve svých kancelářích přitom klimatizaci mají. Tam DP-PRAHA nelituje peněz. Na pracovníky provozu  se vždycky kašlalo.  
0/0
28.7.2004 15:05

Kenneth 706

Re:
Souhlasím s Vámi, že to musí být hrozné. To nemají klimatizaci ani ty novější pražské tramvaje???
0/0
28.7.2004 15:14

Michael

Re:
Nemají, protože DP-PRAHA se snaží šetřit, a tak výrobci nezadal montáž klimatizací.
0/0
28.7.2004 15:22

Kenneth 706

Re:
 Tak to mě docela překvapuje.
0/0
28.7.2004 15:26

Pat

Re:
Jo, je to husty, ted mozna kecam, ale pan ridic by to mohl potvrdit nebo vyvratit, slysel jsem famy, ze ty nejnovejsi nizkopodlazni autobusy, co jezdi v Praze MHD, maji zabudovanou klimosku, ale pry se nesmi poustet, protoze se prislo na to, ze v mestske doprave, kdy autobusneustale popojizdi, tak je jeji provoz nemozny ?!? Samozrejme se klimatizace zaplatila, je to pravda ?
0/0
28.7.2004 15:43

Michael

Re:
To nemůžu potvrdit, protože o tom nemám informace.
0/0
28.7.2004 20:13

Michael

Re:
To nemůžu potvrdit, protože o tom nemám informace.
0/0
28.7.2004 20:20

Klaus

Re:
Dokud Vltava nevystoupi do 1. poschodi Cajzl-hradu, tak nebude v zemi klid.
0/0
28.7.2004 15:41

Zuzka

Re:
Ano, je to skutečně síla. V nedávných parných dnech jsem litovala všech řidičů tramvají :o( Tak se jim na to vykašlete a udělejte stávku!!! Dostáváte aspoň pití zdarma?
0/0
28.7.2004 15:47

Pat

Re:
Napad to neni spatnej, kazdej je po zime vyzranej, jak nevim co, aspon by se vsichni prosli :P
0/0
28.7.2004 15:54

Michael

Re:
Jo, máme vodu ze sodobarů, ale to je všechno.
0/0
28.7.2004 20:11

Křižík

Re:Sardinky
Tramvajáci, autobusáci ani trolejbusáci neměli nikdy ideální pracovní prostředí.
Pan Michael asi nezažil, tramvajáka, který točil klikou v e stoje , v palčákách , nebo "seděl" na stoličce a aby mu neumrzly nohy měl válenky. Autobusák sice seděl pohodlněji, ale měl ruce vytahané od točení kolem. O servo a automatických převodovkách se nikomu ani nesnilo.
Myslí si pan Michael, že je na tom dnešní   tramvaják hůře než dělníci z horkých provozů, horníci, či montéři vysokonapěťového vedení v zimě?
0/0
7.9.2004 11:14

Křižík

Re: Michael
Řidiči MHD neměli nikdy ideální pracovní podmínky.Typický tramvaják, stojící, či "sedící" na sedátku, v zimě v palčákách a válenkkách, aby mu neumrzly nohy a točil klikou navíc levou rukou, aby pravou mohl brzdit, autobusák a trolejbusák seděl pohodlněji, ale o servo a automatických převodovkách se mu ani nesnilo. Současný stav je odrazem techniuckého vývoje.
Myslí si však pan Micxhael, že DNEŠNÍ dělník v horkém provozu, horník, či montér vysokého napětí např. v zimě je na tém lépe než on???
Jinak souhlasím, že úřednictvo by mělo jít občas do dílen se podívat jak vypadá tramvaj zespoda a paničkám by neuškodilo občas přepřahnout soupravu tak jak to dělaly průvodčí na některých bezsmyčkových tratích v minulosti.  
0/0
7.9.2004 11:26





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.