Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nahoru s pomocí známých

Co stojí za vaší kariérou? Poctivá práce, nebo protekce? K tomu druhému se přiznalo téměř jedenáct procent Čechů, nejčastěji lidé vydělávající přes čtyřiadvacet tisíc korun měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Juno Beach

---
Jaksi nechápu, co je tak špatného na tom, mít kontakty a dostat se díky nim na nějakou pozici. Někdo má a někdo holt nemá, to se nedá nic dělat...
0/0
9.10.2004 17:35

cokoo

jedině bez protekce
Já se bez protekce obejdu a kdyby mě chtěl někdo nahoru protlačit, tak s díky odmítnu, protože by mě takový úspěch netěšil. A protekce jsou s korupcí spojené nádoby. Takže se snažte.
0/0
29.9.2004 16:40

Calibos

Mladší hlavně si z toho neberte příklady
a bojujme proti tomu. Takovéhle komančské móresy, já na bráchu, brácha na mě je to sice hold realita, ale snad to časem opadne. Kabatniku bude cim dal min a min a nas co se stihnem to naucit od nich take bude ubejvat.
P.S. pro ty kdo můžou: No ale nejakej solich  za 30,40k by se mi hodil (25 let, tit. DiS., 2 roky prace v poradenskoskolici firme) ;)
0/0
29.9.2004 14:31

Peťasek

Nahoru s pomocí známých
Zalezi hodne na tom v jake firme karieru budujete, obecne si myslim, ze v zahranicnich firmach se protekce prilis nenosi, respektive pokud je ji protlacen nekdo, kdo nasledne neprokaze dostecne schopnosti, tak se tam dlouho neudrzi. Pochopitelne, pokud nekdo z Vasich rodicu dela na TOP postu v nejake zajimave firme a "primluvi" se, muzete se stat managerem drive, nezli by se Vam to podarilo "poctive" i o nekolik (deset) let.
Zcela v jinek ranku funguji statni firmy typu Telecomu, ci CEZu, tak je to hodne o protekcich a znamostech, staci, aby se v Telecomu vymenil reditel a spolu s nim se meni i cele vedeni spolecnosti, nasledne pak reditele a manageri a to stylem, ja na brasku, braska na me. Vobsiraj to pak pochopitelne normalni zamestnanci, ktere buzeruji nezvzdelany paka, ktery ale maji nekde nejakeho znameho, jenz je na dany post dostal. Vyberova rizeni? Nedejte se vysmat, delaji se, ale vysledek je castokrate predem rozhodnut, bohuzel se jen velmi obtizne dokazuje, ze ten a ten clovek z vyberove komise rozhodl koho veme, pac to je jeho kamarad....
0/0
29.9.2004 13:51

Zwerg

Re: Nahoru s pomocí známých
Zcela souhlasím. Mám naprosto stejné zkušenosti.
0/0
29.9.2004 14:10

seagal

steven
Byl jsem ve svém životě vlivem okolností nucen začít několikrát znovu od nuly a pokaždé jsem se dokázal vyškrábat nahoru. Ano, bylo to i díky známým, ale pokaždé díky novým známým, které jsem si získal svými vlastnostmi na novém postu, kde jsem začínal téměř od "píky"....
0/0
29.9.2004 13:32

spaldings

sasper
0/0
29.9.2004 12:55

Stax

asi to neplatí
ve všech případech, ale pokud jsou dva víceméně shodní kandidáti, pak ten, který je "doporučen", to místo samozřejmě získá. Protekce je to pomyslné závažíčko, které rozhodne ve váš prospěch nebo neprospěch...
0/0
29.9.2004 12:35

piko

Patrim mezi 5% ;-)
"Slova jako úplatek a známosti jsou sice v mnoha případech na denním pořádku, ale myslím, že postupu v zaměstnání lze dosáhnout i poctivou prací, bez podlézání a nadbíhání vlivnějším," dodává. Úspěch se tak podle ní dostaví možná pomaleji nebo později, ale o to více si jej člověk vychutná.
Naprosty souhlas. ( 27 let, plat 60-80.000,- ale poctivou a tvrdou praci )
0/0
29.9.2004 11:41

J

Re: Patrim mezi 5% ;-)
Nepatříš mezi 4 procentní ?
0/0
29.9.2004 11:49

čistý jak ten v Zentivě?

Re: Patrim mezi 5% ;-)
pokud si nevymýšlíš, abys rozproudil diskusi, tak jsi výjimka potvrzující pravidlo. A můžeš si podat ruce se synáčkem ministryně Emmerové - ten také údajně dosáhl v Zentivě pozice marketingového ředitele vlastní silou. Nebo vlastní matkou? Jinými slovy, to, že se někdo dostane přes výběrové řízení do nějaké firmy je skutečně vzácné, protože skutečně z valné většiny je to o známostech, podlejzavosti, penězích, vyspáních, apod.
0/0
29.9.2004 12:08

Melkor

Re: Re: Patrim mezi 5% ;-)
Takova drobnost, ze J. Emmer se na to misto dostal nekolik let predtim, nez se jeho matka stala ministrini, je naprosto zanedbatelna, ze? Nechci byt sprosty, ale nekteri komentatori jsou neskutecne zavistiva PRASATA!
0/0
29.9.2004 12:41

Loner

Re: Re: Re: Patrim mezi 5% ;-)
Zatimco jeho matka byla predtim nez se stala ministryni asi jenom nula bez kontaktu :)
 
0/0
29.9.2004 12:55

spaldings

Re: Re: Re: Patrim mezi 5% ;-)
No a někteří hlupáci. Ona se ten den, kdy se stala ministrYní narodila, co ? Do té doby o ní nebylo ani slechu. Ty v žádném statutárním orgánu nebudeš, leda s těžkou protekcí.
0/0
29.9.2004 12:56

Melkor

Re: Re: Re: Re: Patrim mezi 5% ;-)
Ne, v zadnem statutarnim organu nejsem. A ani nemam zajem, vydelam si dost i bez toho, aby nejaci ......... meli blbe hemzy o protekci. Stejne je zajimave, kolik lidi presne vi, ze ten ci onen ma protekci. Dokonce ani nikoho informovaneho nepotrebuji znat , v hospode a u pasu se to preci vi nejlip. BTW: Cest praci, soudruhu tykalisto!
0/0
29.9.2004 15:04

alacka

Re: Patrim mezi 5% ;-)
Tak zrovna minuly tyden jsem se setkal se zajimavou situaci. Absolvoval jsem vyberove rizeni do jedne financni instituce na pozici, ktera platove odpivadala horni hranici te tvoji. Prvni kolo s potencialnim nadrizenym jsem suverene vyhral. V druhem kole jsem mel pohovor s reditelem spolecnosti s tim, ze jsem jediny kandidat. Pak mi ale pri obede muj potencialni budouci nadrizeny naznacil, ze je nucen setkat se jeste s jednim kandidatem, ktereho nevybral a ktery prvni kolo ani neabsolvoval. V te dobe jiz spolecnost zadneho jineho kandidata na danou pozici nehledala. Nijak zvlast me po tydnu neprekvapil telefonat, ze bohuzel vybrali lepsiho kandidata.
0/0
29.9.2004 13:13

barbudo

Re: Patrim mezi 5% ;-)
Distribuci pika berete jako poctivou a tvrdou práci ? Tvrdou snad, ale poctivou ? 
0/0
29.9.2004 14:05

Biby

Re: Re: Patrim mezi 5% ;-)
Mam dobrou a pohodlnou práci. Kdybych neměla zmáné, tak ji asi nenajdu. Všude jsem dostávala odpověd: Nemáte praxi.Jsem jim za to velice vděčná. Vždy jsem si chtěla pomoci sama, ale ne vždy to jde.
0/0
13.10.2004 13:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.